RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schmelge:

Fast jag betalade med kort och står o snurrar med frukstansvärt irriterande. Har dock inte fått någon order i "mina beställningar" så är nog rätt fätt dött här borta

Fick igenom på klarna hos hallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Eller 40-100 fps mer vid Ray tracing

mycket variation mellan testsiter. Gamers nexus fick ju mycket bättre resultat än sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Det enda från SAPPHIRE är ev klisterlapp... Det vet du va

Ah jo jag vet att de gör alla kort men de släpper väl referenskort i egen branding också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vad är det som behöver bekräftas? Det står ju väldigt tydligt under ordern vad som gäller. Man kan ju inte direkt missta det som står, du har ju själv hänvisat till det... Sluta slösa deras tid.

0st finns i lager vid lanseringstillfället, men beräknas att skickas till oss i tre olika leveranser under de kommande 1-3 veckorna.

Vid släpp har man knappast tid att sitta och läsa infon då de få kort som finns hinner försvinna flera gånger om. man väljer ett och går till kassan betalar.
misstänker att jag knappast är ensam om detta.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått en slutgiltig bekräftelse från Komplett? (alltså inte automatiska "Bekräftelse på order"-mailet).

Så här ser det ut för mig:

Permalänk
Medlem

5694, Skickad från Inet

Powercolor 6800XT

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

5694, Skickad från Inet

Powercolor antar jag?

Permalänk
Medlem

Där rök mitt från webhallen. Kom igenom betalningen men fick nu Mail om ”tack för besöket. Vi har sparat din varukorg” 😭

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

Fick igenom på klarna hos hallen.

Grattis! Hur lång tid tog dig innan du var klar med hela processen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

5694, Skickad från Inet

När fick du besked om att det var skickat? Har själv 6029 som ordernummer

Permalänk
Skrivet av SimonUH:

Är det någon som fått en slutgiltig bekräftelse från Komplett? (alltså inte automatiska "Bekräftelse på order"-mailet).

https://i.ibb.co/5Bjn5jp/Ska-rmavbild-2020-11-18-kl-16-28-29.png

Ser likadant ut för mig, samma kort. Inget mail än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

När fick du besked om att det var skickat? Har själv 6029 som ordernummer

Alldeles nyss

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonUH:

Samma för mig, även Asus vanilla 6800 inget mail ännu.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonUH:

På din står det reserverad, på min ser allt likadant ut förutom att den förväntas i lager den 27.

Så grattis till dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

5291, Inet Powercolor XT plockas. Om det nu var av intresse för folk i tråden.

Hade 5152 MSI XT, fick inget och ordern borta nu

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vid släpp har man knappast tid att sitta och läsa infon då de få kort som finns hinner försvinna flera gånger om. man väljer ett och går till kassan betalar.
misstänker att jag knappast är ensam om detta.

Absolut, men det har inte med saken att göra heller för den delen eller hur? Givetvis hann man inte se det innan, men det förändrar ju ingenting.

Poängen var att inte slösa deras tid, med info som de själva skrivit ut som du själv hänvisar till.

Permalänk
Medlem

Beställde Powercolor 6800XT på inet kl 15.02

Ordernummer på ***5717.

Den har skickats, har redan fått notis på postnord app

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonUH:

https://gyazo.com/02b8e541b5ae999af885f3f41650ab42 ser min beställning ut, kan vara för att MSI kanske inte finns som "verkligt" lager och ska komma in senare, precis som inet sa om deras MSI enheter

Permalänk
Medlem

Om nån är intresserad. min order på ett XFX 6800 XT flyttad från den 27 November till den 21 November hos komplett, så känns som att de får en leverans då kanske, och man blivit tilldelad ett kort. Nån som sett något liknande med ngt annat märke från komplett?

Men har fortfarande inte fått något manuellt mail där jag ska bekräfta min beställning.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ah jo jag vet att de gör alla kort men de släpper väl referenskort i egen branding också?

Nej, inte referenskort. De finns bara i detta, första utförande. (om jag inte har fått allt om bakfoten)
Det som kommer om en vecka är partnerkorten, där olika märken kan trimma med andra kylsystem mm.

Hoppas att det blir bättre lycka där.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

inet skickad powercolor 6800 xt

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse på MSI 6800 från Inet, ordernr 5643, fortfarande gult på hemsidan. La en beställning på PowerColor 6800 på Inet nu också, ordernr 7036. Även det gult. 🙄

Visa signatur

| Louqe Ghost S1 | Ryzen 3600 | NH-L12 Ghost S1 Edition | EVGA RTX 3080 XC3 Ultra |
| G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3600MHz CL16 32GB | WD Blue SN550 M.2 1TB |
| B550I AORUS PRO AX | Corsair SF600 | Samsung Odyssey G7 27" |
| Logi G Pro Wireless | Ducky One 2 Mini | Beyerdynamic DT-1770 PRO |
| Objective 2 Headphone Amp | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Mitt PowerColor packas på Inet.🙂

Permalänk
Medlem

Webhallen gick från populärast till lite mindre populära med klarna problemet. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Absolut, men det har inte med saken att göra heller för den delen eller hur? Givetvis hann man inte se det innan, men det förändrar ju ingenting.

Poängen var att inte slösa deras tid, med info som de själva skrivit ut som du själv hänvisar till.

Om man tycker en kunds frågor och synpunkter är slöseri med tid kanske man inte ska bedriva en verksamhet, nu hoppas jag dom inte tycker som du.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Om nån är intresserad. min order på ett XFX 6800 XT flyttad från den 27 November till den 21 November hos komplett, så känns som att de får en leverans då kanske, och man blivit tilldelad ett kort. Nån som sett något liknande med ngt annat märke från komplett?

Men har fortfarande inte fått något manuellt mail där jag ska bekräfta min beställning.

https://i.imgur.com/gzqJxLh.png

Jag hade 21 November från början där men avbeställde. Kanske är andra som avbeställt också som flyttat fram dig.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Nej, inte referenskort. De finns bara i detta, första utförande. (om jag inte har fått allt om bakfoten)
Det som kommer om en vecka är partnerkorten, där olika märken kan trimma med andra kylsystem mm.

Hoppas att det blir bättre lycka där.

Jo men precis som de andra som Asus, MSI osv släpper de väl kort i en kartong som det står Sapphire på, oavsett om de tillverkar referenskorten eller inte?

Permalänk

Undrar om såna här lanseringar verkligen är värt det i slutändan för ÅF. Verkar bli herrans mycket extrajobb för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Webhallen gick från populärast till lite mindre populära med klarna problemet. 😊

Jag pratade med deras kundtjänst och de meddelade att de hade haft en bugg med Klarna, och det stämmer att de flesta ordrar som betalades genom Klarna oavsett metod inte genererade en order i deras system.

@Webhallen är detta något som du kan hjälpa drabbade med eller är det bara att gilla läget?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - MSI RTX 5070 Ti Vanguard - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

när får man reda på om det blev något på webhallen **** 9127?
@webhallen

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]