Anmäl dig till Roborock Challenge!

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Har en PS5:a diskversion i min varukorg på EG - kommer ta bort den från varukorgen då jag redan lagt en beställning idag via EG. Osäker på om den är reserverad men kan va värt ett försök för de som inte fått tag på någon.

EDIT: varukorgen tömd

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Amazon här vid 13.00 verkar ha varit en skräll? Har F5at konstant sedan 11.58 och ingenting fanns.

Amazon Sverige släppte sina konsoler 23:55 igår natt. Så lär inte bli några fler släpp.

Permalänk
Medlem

Är det säkert nu att vi som fått leverans 4 december av EG ska få det den datumet?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Inaktiv

Just med Elgiganten, med tanke på folks erfarenheter med 3080-lanseringen speciellt, så avboka inte eventuella andra ordrar ni har liggande. Så här långt ser Elgiganten faktiskt ut att göra bättre ifrån sig nu, den gången visade de att de hade massor av kort i lager, vilket folk hoppade på och avbokade befintliga ordrar. Elgiganten har fått ut väldigt få kort.

Denna gång öppnar man bokningarna ibland, visar inte ett orimligt saldo, men vill ändå att de som sitter i liknande situation är fösiktiga med eventuella avbokningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascpek:

fick igenom köp från elgiganten runt 12(tidigt 12, med ps5 i varukorg sen 09.), har order status: Orderstatus:Reserverad, där det tidigare stod under behanlding. står inget om 4e dec på min. kommer den gå igenom innan 4 dec tro :)?

jag fick igenom min beställning 1221 första försöket och det står 12/4 i mailet och reserverad på mitt konto på eg, om det har någon betydelse eller ej vet jag inte.

]

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Moderator
Forumledare

Vi kör en favorit i repris:

*tråd rensad*

Jag vet att det är frustrerande att inte få tag i en vara men det gör det inte ok att bara slänga forumets regler åt sidan.

Är man ute efter att köpa/byta/sälja/skänka etc så skapa en annons i marknaden

Tråden har redan varit på väg att spåra ur helt några gånger, tillbaka på spåret tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabrah:

Är det ingen här som har köpt DE hos Inet? Min polare bokade sen 2019, ändrade kö från disc till digital och de sa att "Du kommer få en till release!"

Men nu är det tydligen så att Inet har inte beställt några digitala ALLS. Iaf inte i GBG.

Det är personalen vid ombudet som scannar in att den är mottagen. Inte personen som lämnar från postnord
Posten kommer till oss kl 11 och har de mycket att göra knallar jag ibland dit runt 14-15 och ber dem kolla i högen om jag vet hur paketet ser ut. Storlek/tyngd typ. Har de tid då brukar de gärna börja kolla och du kan då få ditt paket direkt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Amazon här vid 13.00 verkar ha varit en skräll? Har F5at konstant sedan 11.58 och ingenting fanns.

Amazon släppte igår 23:55 tills ca 01:00 med olika batches.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Amazon släppte igår 23:55 tills ca 01:00 med olika batches.

Jo men det gick rykten i hela europa att de skulle komma ett gäng 12 PM CEST (13:00 sverige) också.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

jag fick igenom min beställning 1221 första försöket och det står 12/4 i mailet och reserverad på mitt konto på eg, om det har någon betydelse eller ej vet jag inte.

https://i.imgur.com/AXqnJTa.jpg

samma på min fick igenom min 12,19

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag noterar att ditt ordernummer är ~2k högre än mitt (fick igenom min beställning 12:12 typ).

Frågan är hur många enheter som Elgiganten sålt på halvtimmen efter tolv idag 😅😅😅

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa en från EG kl 12:12 men var ej inloggad och lagersaldot är blankt i mailet, kan man se uppdaterad status själv eller lär man kontakta kundservice?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endrow:

Är det någon som vet eller har en tanke kring varför man inte har tillräckligt med konsoler preppade inför releas? Det var ju såhär även när ps4 släpptes om jag inte minns helt fel. Varför ska man lida för att få en jävla konsol?

Till stor del såklart Covid, men av två anledningar;
1: Leveranser och tillverkning av komponenter påverkas.
2: Folk är inlåsta, får inte gå ut och vill ha något att göra. Sådana som i vanliga fall inte brytt sig är helt plötsligt astaggade på att få en konsol, vilket såklart ökar på efterfrågan.

Sedan är det som vanligt - Det är nästan omöjligt att tillverka tillräckligt med konsoler för att möta efterfrågan vid release även under normala omständigheter. Det är ju samma visa varje gång, Sony hade exempelvis 200000 enheter att möta 1 miljon förbokningar och intresseanmälningar i nordamerika när PS3 släpptes*.
Det påverkas ju också av att man inte gärna vill vara den som skjuter upp sin launch när konkurrenterna skeppar konsoler för glatta livet...

*https://www.gamespot.com/articles/tretton-launch-shortages-biggest-ps3-misstep/1100-6183626/

Permalänk
Medlem

Någon som beställde från Elgiganten imorse som har fått kolli-ID än?

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Amazon Sverige släppte sina konsoler 23:55 igår natt. Så lär inte bli några fler släpp.

Kan bekräfta detta, chattade med "Sofia" på kundtjänst, hon sa samma
Lite störigt, då det finns uppgifter på nätet om att det skulle släppas efter 1200
lunchtid idag, 75 min uppdaterande i onödan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Nix inte än, såg dock sist jag beställde fick jag kolli id sent på kvällen ( runt 23 ) och det levererades ändå dagen därpå

Permalänk
Medlem

Vad jag tror är att folk som inte ser något under lagersaldo får sin snabbare än dom som det står 12-04 på

Permalänk
Medlem

Det var många som ville ha min PS5 som jag ej vill ha, så jag droppade min order. Hoppas det gynnar någon, tänker inte sälja för överpris

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jo men det gick rykten i hela europa att de skulle komma ett gäng 12 PM CEST (13:00 sverige) också.

12 CEST är kl 11 svensk tid.

Permalänk

Angående ordernummer på EG så kanske de delar ordernummer med Norge osv. sen tror jag folk handlar annat än PS5 också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidde:

Jag noterar att ditt ordernummer är ~2k högre än mitt (fick igenom min beställning 12:12 typ).

Frågan är hur många enheter som Elgiganten sålt på halvtimmen efter tolv idag 😅😅😅

Ordernr. när relatera till alla ordrar på EG totalt, inte bara PS5.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Nix inte än, såg dock sist jag beställde fick jag kolli id sent på kvällen ( runt 23 ) och det levererades ändå dagen därpå

Ah, ok! Får försöka sitta lugnt i båten

Permalänk
Medlem

Jag beställde från NON imorse och fick mail om oklart leveransdatum. Pratade med dom nu och sa att jag ville avbeställa om jag inte får den inna. 15e december. Då sa dom att leveransen förväntas tidigare än så men inte något exakt datum.. Hoppas på början av december iaf!

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin ps5 idag från Elgiganten och hämtat ut på ombudet?

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg på Sweclockers :D, vill bara säga att jag fick en beställningsbekräftelse från EG 12:16, ringde kundtjänst och hon sa att jag får min PS5 Standrad den 7de dec.

Edit: vill också tacka alla här som informerat hela tiden, utan Er hade jag inte kunnat boka en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

inte ännu , valde du express leverans ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jag fick igenom min beställning 12:12. Alltså några minuter innan dig, men i mitt bekräftelsemail så är Lagersaldo blankt. Står ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endrow:

Är det någon som vet eller har en tanke kring varför man inte har tillräckligt med konsoler preppade inför releas? Det var ju såhär även när ps4 släpptes om jag inte minns helt fel. Varför ska man lida för att få en jävla konsol?

Några tankar:
Covid19 gör att folk har stora högar med pengar lägga på nöjen som sker hemma.
Världens befolkning har ökat med 900 miljoner~ sen PS4 kom. 1.8 miljarder senaste tjugo åren (och typ alla hamnar i rätt åldersgrupp för att vilja ha en sån här).
Det har faktiskt hänt saker som gör det mer attraktivt att köpa en konsol (60 fps, bra online stöd)
Sony har äntligen släppt en handkontroll som passar handen så just PS är nu attraktiv för väldigt många fler (har själv aldrig köpt en PS pga deras handkontroll).
Produktion av sånt här är knepigt och man har antagligen inte heller lagerplats för typ 50 miljoner ps5or.
Produkten måste ut före jul istället för att lägga någon månad extra på att bygga lager.

Och en väldigt stor del, gaming är fan mainstream i genom alla åldrar nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Fått bekräftelse att den nu är på väg sedan kl 12:03.
Begär digitalt kvitto och välj sedan unik ID för att spåra order hos EG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

12 CEST är kl 11 svensk tid.

Hmm, verkar så enligt google. Jag gick på 13.00 för först såg jag 12.00 men det var osäkert. Man borde bara ange tid i unix format istället.

Jaja, blev ändå inget mest troligt.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM