Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Vi som beställde kl 09: har någon fått digitalt kvitto samt info från bring ?

Nix inte än, gick tillbaka och kollade en order från oktober på något helt annat. Då fick jag mail med leveransinfo kl 00.03 och mailet efter var att produkten var framme 09.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Mitt paketet ifrån amazon är nu i Örebro!!

När fick du första statusen på PostNord? Dvs elektronisk förhandsvisning??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Mitt paketet ifrån amazon är nu i Örebro!!

Fan va sjukt. Grattis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Du måste ringa in till EG's kundservice och begära digitalt kvitto.

Bah det orkar man ju inte. Stackarna i kundtjänst lär ju bli galna. Inget annat sätt man kan få kvitto på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Mitt paketet ifrån amazon är nu i Örebro!!

Samma här! PostNord appen säger även den att paketet kommer fram imorgon, och den brukar ha rätt enligt min erfarenhet. Så nu vågar man tro på det

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Hur kan jag som beställde 09.01 från Elgiganten inte fått ett Ldatum?

Det är exakt vad jag inte förstår.

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Hur kan jag som beställde 09.01 från Elgiganten inte fått ett Ldatum?

Samma här. Inget mer än orderbekräftelse (09.00) och fortfarande "behandlas" på mina sidor. Pratade med kundservice i eftermiddags och hon var 100% säker på att min skickas ut idag, och sa att man absolut inte ska oroa sig över vad som står på mina sidor då den tydligen släpar rejält för vissa. Ska komma SMS när Bring tagit emot/scannat paketet.

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställde innan 00:00 på amazon vars order har skickats? Eller är alla efter tolvslaget?

Permalänk
Medlem

Då ser den ut att vara på G från Amazon, även postnord säger leverans imorgon till södra sverige
Och jag som mest letade efter en UHD-spelare
Kan bli skoj

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Medlem

@Kivrennac då finns det fler i samma sits

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Vi som beställde kl 09: har någon fått digitalt kvitto samt info från bring ?

jag har fått kvitto från eg (dock genom att jag ringde kundservice)
ingen som helst information från bring :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Nu står det såhär för mig hos amazon

Förbereder för försändelse
Leveransuppskattning

måndag 23 november 2020 runt 20:00

Var står det? Skärmdump?

Skrivet av legis:

Tror inte det, jag betalade med kort och pengarna reserverades direkt. På reserveringen står det amazonretail WW. Dvs inte SE.

Det gjorde det för mig också, står "INKÖPSSTÄLLE AMAZON RETAIL" (men kan diffa lite exakt hur det skrivs ut mellan olika banker/kortleverantörer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

När fick du första statusen på PostNord? Dvs elektronisk förhandsvisning??

Samma för mig. Elektronisk förhandsvisning 17.20. I Örebro 19.32

Då lär den dyka upp med vanlig postgång imorgon hos mitt ombud.

Permalänk
Skrivet av retrocc:

Vi som beställde kl 09: har någon fått digitalt kvitto samt info från bring ?

Skrivet av Kivrennac:

Samma här. Inget mer än orderbekräftelse (09.00) och fortfarande "behandlas" på mina sidor. Pratade med kundservice i eftermiddags och hon var 100% säker på att min skickas ut idag, och sa att man absolut inte ska oroa sig över vad som står på mina sidor då den tydligen släpar rejält för vissa. Ska komma SMS när Bring tagit emot/scannat paketet.

Har inte fått något ytterligare mail från Elgiganten eller ny status på order eller Unik ID-spårning hos dem, men däremot gick spårningen hos Bring över till "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." kl.19:01!

Detta då i Jönköping, vilket är strax norr om Torsvik där deras stora lager ligger

Så förväntar mig att det trillar in ett sms i morgon bitti om att de är redo att köra ut den här i huvudstaden, och att min leverans knappast är ensam!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Bara jag som funderar på en Xbox istället för att den faktiskt är lättare att få tag på?
Är trött på att behöva jaga för att få en möjlighet att köpa något. Framförallt när man bokat sen i våras och inte får någon.

Permalänk

Jag ringde och bad om digitalt kvitto, så att jag skulle kunna se och använda mitt Unik ID.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

När jag ringde så sa han att alla som hamnade med i ”efter 12-batchen” skulle få konsolen i början av december, duger gott för mig. Får hem nu GPU imorrn så jag har å göra tills dess.

Bonus: nån som vet hur ps5-kontrollerna funkar i steam?

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Har inte fått något ytterligare mail från Elgiganten eller ny status på order eller Unik ID-spårning hos dem, men däremot gick spårningen hos Bring över till "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." kl.19:01!

Detta då i Jönköping, vilket är strax norr om Torsvik där deras stora lager ligger

Så förväntar mig att det trillar in ett sms i morgon bitti om att de är redo att köra ut den här i huvudstaden, och att min leverans knappast är ensam!

Hej hur lyckades du få en spårning hos Bring?:)

Permalänk
Medlem

Mitt i Örebro med. Om man kunde lugna sig och invänta lite innan man skriver här.

Jävlar va kul. Passande med covid också då man ändå har karantän fram till måndag

Permalänk
Medlem

Så även jag ringde EG som haft blankt levdatum.

7/12 sa kundtjänst och jag fick digitalt kvitto.

Så här ser det ut på spåra leverans.

220276 PlayStation 5 Postal Services : 20.12.07 19. nov, kl. 12:34 - Postal Services : 20.12.07

Fick bekräftelse på mejl 12:12

Så verkar va kaos hos dem med sina leveranser 😅

Permalänk
Medlem

Ännu en datapunkt:
Beställde SE från Amazon.se kl 00:06 (Amex, ordinarie pris, hemleverans), ändrades till skickad 19:30, kunde boka hemleverans via postnord imorgon 8:30-13:30.

Nu till att avboka från Elgiganten... och hitta ett sätt att fokusera på jobbet imorgon

edit: har redan avbokat... pls no break §9

Permalänk
Medlem

Skall ringa EG i morgon och kolla läget.
Fick mail om Kommer in i lager 2020-12-04, men såg att mitt telefonnummer var fel, så jag ändrade detta på EGs hemsida.
Hoppas bara inte det ställer till det nu, så att Dec 7e flyger förbi

Permalänk
Medlem
Skrivet av YPro:

Ännu en datapunkt:
Beställde SE från Amazon.se kl 00:06 (Amex, ordinarie pris, hemleverans), ändrades till skickad 19:30, kunde boka hemleverans via postnord imorgon 8:30-13:30.

Nu till att avboka från Elgiganten... och hitta ett sätt att fokusera på jobbet imorgon

Digital eller skiva hos Elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

När fick du första statusen på PostNord? Dvs elektronisk förhandsvisning??

Runt 17.20

Permalänk
Medlem

Jag fick min skickad med UPS från amazon.se, ska få den imorgon men värdelöst om man inte är hemma!

Visa signatur

Fractal Design Torrent Nano | Intel Core i5-12600K | Noctua NH-D15S | ASRock Z690M-ITX/ax | ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti OC | Corsair Vengeance LPX DDR4 32Gb 3600MHz | Corsair RM850X V3 | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 Evo Plus 2Tb

Permalänk
Medlem

Mitt paket från Komplett är i Veddesta nu!
Hämtade nyss ut Pulse 3D hörlurarna! Dis gon’ be good!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Digital eller skiva hos Elgiganten?

Skiva, dock lev 7 dec tyvärr. Beställde 13:41 idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Har inte fått något ytterligare mail från Elgiganten eller ny status på order eller Unik ID-spårning hos dem, men däremot gick spårningen hos Bring över till "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." kl.19:01!

Detta då i Jönköping, vilket är strax norr om Torsvik där deras stora lager ligger

Så förväntar mig att det trillar in ett sms i morgon bitti om att de är redo att köra ut den här i huvudstaden, och att min leverans knappast är ensam!

Var fick du tag på Kolli-ID? Fick av Elgiganten att mitt paket var packat och kommer hämtas av bring. Inte fått något kolli-id utskickat

Permalänk
Medlem

Inte fått något sms från budbilen än, beställde 12:12 från EG.

Permalänk
Medlem

Var har Elgiganten gått ut med att dom hade ett släpp vid 12 också? Vi beställde vid 9 och tog klarna som betalmedel men bara fått bekräftelse på att den är reserverad! Tror ni att det blir något fel när man använder Klarna?