Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Upprepad uppmaning*

Annonsering är enbart tillåtet i marknaden!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomarne:

Amazon sålde också PS5 spel till USA priser. Dock så har dom inte skickat spelen trots att spelen finns i lager.

Vilka spel? Har du länk?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Så vi som fick "kommer in i lager 12 04" i lagersaldo ska få konsolen i december?Vissa här ju verkar få redan ikväll.wtf?

Pratade nyss med kundtjänst på EG och fick bekräftat att jag kommer få min 7 dec. Hade "kommer in i lager 12 04" och min order bekräftades 13:40

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Vilka spel? Har du länk?

Alla PS5 spel gick för USA priser, dvs runt 659 kr istället för 799 kr

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

Pratade nyss med kundtjänst på EG och fick bekräftat att jag kommer få min 7 dec. Hade "kommer in i lager 12 04" och min order bekräftades 13:40

Min order bekräftades 12:19 men det finns här någon som bokade vid tiden och konsolen är redam skickad

Permalänk
Medlem
Skrivet av tteodorw:

Sitter och lirar samma! Kontrollen är riktigt riktigt läcker... blir förvånad gång på gång och det känns väldigt nsturligt på något sätt. Förståe hypen kring dualsense, är något man måste uppleva för att förstå!

Absolut! Rätt besviken på assassins creed, de verkar inte brytt sig om dualsense eller 3d ljudet men men nästa spel!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Ja undrar om vi som bokat runt 00: snåret men som inte fått den skickad än men som har fått pengar dragna eller kört på faktura om de helt enkelt kan bero på antingen att PostNord inte hämtat dom beställningarna än för att lastbilen med saker till den terminalen inte gått än. Eller om de kan va så att den gått från amazon men att PostNord inte scanat in den i sitt system än således kan inte amazon lägga den som skickad?

Bara spånar löst här va anledningen kan tros vara för märkligt kan ja tycka de verkar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomarne:

Alla PS5 spel gick för USA priser, dvs runt 659 kr istället för 799 kr
https://i.imgur.com/WaXGLdB.jpg

Attans, well grattis får man väl säga till en bra deal 😁

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av redberg32:

Absolut! Rätt besviken på assassins creed, de verkar inte brytt sig om dualsense eller 3d ljudet men men nästa spel!

Tror man kan förvänta sig mest av dualsense/tempest implementation från PS5-exklusiva spel. Tror utvecklingsavdelningen har mycket annat att tänka på/utveckla när det är cross-platform/icke-exklusiva spel

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Medlem

Nu står det såhär för mig hos amazon

Förbereder för försändelse
Leveransuppskattning

måndag 23 november 2020 runt 20:00

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neobob:

Ja undrar om vi som bokat runt 00: snåret men som inte fått den skickad än men som har fått pengar dragna eller kört på faktura om de helt enkelt kan bero på antingen att PostNord inte hämtat dom beställningarna än för att lastbilen med saker till den terminalen inte gått än. Eller om de kan va så att den gått från amazon men att PostNord inte scanat in den i sitt system än således kan inte amazon lägga den som skickad?

Bara spånar löst här va anledningen kan tros vara för märkligt kan ja tycka de verkar....

Det är just det svaret jag fick från Amazon kundtjänst, att de väntar på att fraktbilen ska komma och hämta kollit, men att den är emballerat och redo att fraktas. Jag beställde SE 00:03

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Du får ringa in till Supporten och be om det. Fick vänta 18 minuter i kö.

Vart på kvittot ser du det? jag ser ingent om något leveransdatum på det digitala kvittot men de sa 7e december.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0xixn:

Det är just det svaret jag fick från Amazon kundtjänst, att de väntar på att fraktbilen ska komma och hämta kollit, men att den är emballerat och redo att fraktas. Jag beställde SE 00:03

Nej fan va ballt. Då finns de hopp alltså. Ja bokade 00:06

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0xixn:

Det är just det svaret jag fick från Amazon kundtjänst, att de väntar på att fraktbilen ska komma och hämta kollit, men att den är emballerat och redo att fraktas. Jag beställde SE 00:03

Får verkligen hoppas det, jag beställde också SE med bekräftelse 00:03 och har ej fått något än. Hade varit skönt att få andas ut lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Ok, missade Spanien-delen men var också inne på att det nog strulat till sig om man gjort "förbokning". Chatten idag sa "Din order ser ut att ha varit bland de sista innan varan tog slut", "Det kan ha att göra med betalsätt med", "De betalningar som gick igenom fortast / godkändes fortast är de som snabbast gått iväg (låt oss säga att 2 personer beställt samma millisekund, men ena har en bank och den andra har en annan bank)".

Ovan tolkar jag bara som gissningar men kan ju ändå ge en fingervisning.

Tror inte det, jag betalade med kort och pengarna reserverades direkt. På reserveringen står det amazonretail WW. Dvs inte SE.

Permalänk
Medlem

Uppdatering för de som vill ha ”statistik”.
Bokade inatt 00:09 från Amazon och betalade direkt. Det har stått hela dagen att den kommer på Måndag och för drygt 1 timma sedan såg jag att det nu står att jag får den imorgon innan 20:00 och en postnord spårid. Kollar jag postnord så står det att den scannats av amazon för utskick och att postnord är meddelade och inväntar att den ska komma fram till postterminal.

Sen så frågar ni vilken version det är och den jag beställde (fick tag på) är Digital Edition och bor i Stockholm.
Ööönskar det inte var så buggigt med lagersaldo när beställningen skedde, hade föredragit Standard (disk).
La upp en annons om byte men missade tydligen en regel om att jag måste ha produkten i handen innan jag annonserar. Aja får väl nöja mig med Digital Edition och lägga 1000kr mellanskillnaden på Spider-Man deluxe edition (Miles morales och remastered) eller köpa två spel nu under blackfriday

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Vart på kvittot ser du det? jag ser ingent om något leveransdatum på det digitala kvittot men de sa 7e december.

Till vänster om priset, "Ldatum".

Annars kan du kopiera ditt Unika ID uppe i höger hörn och söka efter det på Elgigantens hemsida

Permalänk
Medlem

Status gällande beställning EG, 12:12

Skriver sällan här inne men tänkte avleverera rapport jag också.

Jag lade en beställning hos EG och fick min beställningsbekräftelse vid 12:12.
Va precis i kontakt med kundservice och efterfrågade min leveranstatus samt begäran om att få
digitalt kvitto skickat till mig och jag kommer inte att motta min order förrän 7:e December.

Står även nedan i mitt digitala kvitto:
Ldatum: 12.07

Tråkigt för mig, men väntan är väl värd det.
Grattis till de som beställde 12:12 och fick utskick idag, rikligt med tur!

Edit:
Intressant att folk som beställde vid 13:30-14:00 får leverans 4:e December! Verkar ju inte finnas någon annan kö än turen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Pratade nyss med kundtjänst på EG och fick bekräftat att jag kommer få min 7 dec. Hade "kommer in i lager 12 04" och min order bekräftades 13:40

Hoppas det stämmer! Fick bekräftelse 13:39 och står 20-12-04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Till vänster om priset, "Ldatum".

Annars kan du kopiera ditt Unika ID uppe i höger hörn och söka efter det på Elgigantens hemsida

Ok tack, lyckades inte få fram något när jag sökte på det unika ID:t men såg leveransdatumet tack.

Du menar att fylla i det på hemsidans sökfält?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Skriver sällan här inne men tänkte avleverera rapport jag också.

Jag lade en beställning hos EG och fick min beställningsbekräftelse vid 12:12.
Va precis i kontakt med kundservice och efterfrågade min leveranstatus samt begäran om att få
digitalt kvitto skickat till mig och jag kommer inte att motta min order förrän 7:e December.

Står även nedan i mitt digitala kvitto:
Ldatum: 12.07

Tråkigt för mig, men väntan är väl värd det.
Grattis till de som beställde 12:12 och fick utskick idag, rikligt med tur!

Edit:
Intressant att folk som beställde vid 13:30-14:00 får leverans 4:e December! Verkar ju inte finnas någon annan kön än turen.

Förstår inte vad folk pratar om för digitalt-kvitto. Det enda jag fått är min orderbekräftelse.

På den står inget om leveransdatum eller unikt id.

Står bara hur och vad jag betalat samt expressleverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Ok tack, lyckades inte få fram något när jag sökte på det unika ID:t men såg leveransdatumet tack.

Du menar att fylla i det på hemsidans sökfält?

https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Permalänk
Medlem

Jag beställde 12:12 från Elgiganten och mitt Ldatum är 11.26.

Permalänk
Medlem

Ja verkar vara väldans lotto med Elgiganten. Förstår inte hur folk med beställning kl.12.12 fått utskick idag. Men jag som har beställning 12.11(med express leverans) inte fått något om att den skickats. Hade inte förväntat mig vid beställning att den skulle skickas idag utan att det är början på december. Är ju till brorsan. Men känns ju smått surt att folk som beställt efter mig har fått utskick idag som sagt.

Permalänk
Medlem

@Zabatsu
Var glad att du får en i år över huvud taget! Jag är extremt nöjd med en leverans den 7e i alla fall. Kunde varit betydligt värre.
Som tex Webhallens hantering, där jag kommer släppa min förbokning i morgon till någon annan lyckligt lottad

Permalänk
Medlem

Nog kört att få den imorgon. PostNord har inte hämtat upp paketet än och de brukar la göra de runt 18? För att få de dagen efter. Nu kommer dom la hämta de 18 imorgon och stå över helgen för att sedan levereras på måndag.

Ska inte klaga, räkna inte ens med ett PS5 i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Förstår inte vad folk pratar om för digitalt-kvitto. Det enda jag fått är min orderbekräftelse.

På den står inget om leveransdatum eller unikt id.

Står bara hur och vad jag betalat samt expressleverans.

Du måste ringa in till EG's kundservice och begära digitalt kvitto.

Permalänk
Medlem

Mitt paketet ifrån amazon är nu i Örebro!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafterw:

Jag beställde 12:12 från Elgiganten och mitt Ldatum är 11.26.

Hur kan jag som beställde 09.01 från Elgiganten inte fått ett Ldatum?

Permalänk
Medlem

Vi som beställde kl 09: har någon fått digitalt kvitto samt info från bring ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||