Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Ja här hände ju inte mycket direkt. Läggdags I guess

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Är det egentligen någon skillnad på denna och Neo? Förutom färgen?

Tänker att det står AMD på Neo'n åtmistone?

Tror bara färg. Jag slog till på svarta. Synd för Komplett men kommer returnera allt jag köpte i fredags då det kommit bättre erbjudanden efteråt. Fick en 10850K här på forumet och nu bättre minnen (just de jag kollat på i flera månader också )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Letar 750-850w, bättre kvalitet typ Corsair RM750X eller liknande. Kikade på Prisjakt, de visade inga vidare fynd. Får man fråga vart du hittat?

Denna är kanske hyfsad, inte top tier men mycket W för pengarna: https://www.komplett.se/product/1135157/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem

Produkt: LG 77" LG OLED 4K SMART TV - OLED CX
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-77-lg-oled-4k-smart-...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5263761
Pris: 39 990

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Tror ni LG CX 55 går under 15,000 vid någon punkt? 15,000 för 55 låter fortfarande rätt högt för att vara BF? Hade 65 tummaren i korgen men det tog bara stopp när jag skulle trycka på köpknappen (självförvållat). Kan bara inte personligen motivera 20,000 kr för min TV. Hade varit det dyraste jag köpt förutom min lägenhet. Kompromissade med mig själv att det blir en 55 istället - men inte för 15,000. Tror LG C9 55 gick för 13 eller mindre förra året eller vad var det?

Permalänk
Medlem

Tack alla för tipsen här förresten, Prisjakt klarar tydligen inte av att indexera snabbt nog när det är de här reorna så det är guld värt att få hjälp att dammsuga fram dealsen medan de finns kvar. CX65 var det enda jag ville köpa på rean så nu kan man lägga sig i godan ro

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Tror ni LG CX 55 går under 15,000 vid någon punkt? 15,000 för 55 låter fortfarande rätt högt för att vara BF? Hade 65 tummaren i korgen men det tog bara stopp när jag skulle trycka på köpknappen (självförvållat). Kan bara inte personligen motivera 20,000 kr för min TV. Hade varit det dyraste jag köpt förutom min lägenhet. Kompromissade med mig själv att det blir en 55 istället - men inte för 15,000. Tror LG C9 55 gick för 13 eller mindre förra året eller vad var det?

Ja den har legat för 12990kr länge och det är ju nästan samma tv apparat

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Tror ni LG CX 55 går under 15,000 vid någon punkt? 15,000 för 55 låter fortfarande rätt högt för att vara BF? Hade 65 tummaren i korgen men det tog bara stopp när jag skulle trycka på köpknappen (självförvållat). Kan bara inte personligen motivera 20,000 kr för min TV. Hade varit det dyraste jag köpt förutom min lägenhet. Kompromissade med mig själv att det blir en 55 istället - men inte för 15,000. Tror LG C9 55 gick för 13 eller mindre förra året eller vad var det?

Betänk att många köpte CX65 för 29 990 för några månader sen... Men absolut, det är ju väldigt mycket pengar.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Tror ni LG CX 55 går under 15,000 vid någon punkt? 15,000 för 55 låter fortfarande rätt högt för att vara BF? Hade 65 tummaren i korgen men det tog bara stopp när jag skulle trycka på köpknappen (självförvållat). Kan bara inte personligen motivera 20,000 kr för min TV. Hade varit det dyraste jag köpt förutom min lägenhet. Kompromissade med mig själv att det blir en 55 istället - men inte för 15,000. Tror LG C9 55 gick för 13 eller mindre förra året eller vad var det?

Jag är förvånad att den är så dyr nu. Borde ju ligga på 10-13k. Just nu känns det ju som att 65" för 20k är bästa dealen. Men de kanske vill sälja dem först?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Produkt: Samsung 2020 65" QLED QE65Q70TATXXC
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/325502-Samsung-2020-65-Q...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5277514
Pris: 9990kr

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Förra året hade 65c9 kostat 21000
Jag köpte 65b8 för 17000

55 tummare har legat runt 14 har jag för mig.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Chris_Kadaver:

Åhåå... Men hur ska man hålla koll på vilka artiklar som nyligen är prissänkta? Webbhallen körde väl black week tidigare än nu efter tolvslaget? Är det de artiklar som syns på https://www.sweclockers.com/blackfriday som är de nya artiklarna?

Skrivet av Johan321:

"När klockan slår måndag blir det heta erbjudanden från SweClockers samarbetspartner."

Det här betydde inget speciellt eller?

Skrivet av Karate Taco:

Verkar ju som att webhallen fått upp jättemycket mer.

Skrivet av mille666:

Verkar inte som det, jag hittar inte speciella erbjudanden för oss?

Tjena!

De flesta tjuvstartade sina kampanjer under helgen och släppte än mer under dagen/kväll. Det vi ursprungligen kommit överens om var att flera kampanjer skulle dra igång vid midnatt och det var också då kampanjerna skulle börja listas hos oss (vilket de gjorde). Med facit i hand blev det inte det "bang" som det var tänkt i och med att de öppnade slussarna tidigt.

Det tillkommer dock fler aktörer imorgon och nya erbjudanden kommer att fyllas på löpande. Kan säga att två nya återförsäljare tillkommer imorgon och att flera även uppdaterar sina erbjudanden i vår portal. Sen blir det mer under veckans gång!

Mvh

Med "imorgon" menade jag måndag. Var fast i söndagen när detta skrev.
Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Produkt: AMD Ryzen 7 3700X
Länk: https://www.komplett.se/product/1132194/datorutrustning/dator...
Kategori: Processorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5139823
Pris: 2990kr

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tjena!

De flesta tjuvstartade sina kampanjer under helgen och släppte än mer under dagen/kväll. Det vi ursprungligen kommit överens om var att flera kampanjer skulle dra igång vid midnatt och det var också då kampanjerna skulle börja listas hos oss (vilket de gjorde). Med facit i hand blev det inte det "bang" som det var tänkt i och med att de öppnade slussarna tidigt.

Det tillkommer dock fler aktörer imorgon och nya erbjudanden kommer att fyllas på löpande. Kan säga att två nya återförsäljare tillkommer imorgon och att flera även uppdaterar sina erbjudanden i vår portal. Sen blir det mer under veckans gång!

Mvh

Så det kommer tillkomma fler aktörer under tisdagen. Vart kommer man kunna se det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Tror bara färg. Jag slog till på svarta. Synd för Komplett men kommer returnera allt jag köpte i fredags då det kommit bättre erbjudanden efteråt. Fick en 10850K här på forumet och nu bättre minnen (just de jag kollat på i flera månader också )

Jag kollade upp det hela.

Visade sig att svarta varianten har Samsung B-die och silver har Hynix-minnen!

Så det blir Svarta för mig med (bra för dom kommer passa in i mitt bygge bättre)

EDIT: Jag hade fel i mitt påstående ovan, det är Hynix i Svarta varianten också!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Specias:

Så det kommer tillkomma fler aktörer under tisdagen. Vart kommer man kunna se det här?

Okej då, idag. Jag har inte lämnat söndagen bakom mig.

Allt som finns nu och tillkommer hittar du här: www.sweclockers.com/blackfriday

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Produkt: Philips 55PUS9435
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011197451/55pus9435-55-4k-...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5264599
Pris: 9 990 kr

Är det här det bästa alternativet om man är sugen på 55-58 tum, lite nyfiken på ambilight (inget måste) och har ett maxtak på 10k?

Eller är det bättre att hoppas på en sänkning av LG C9? Är bilden klart bättre på en sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Jag kollade upp det hela.

Visade sig att svarta varianten har Samsung B-die och silver har Hynix-minnen!

Så det blir Svarta för mig med (bra för dom kommer passa in i mitt bygge bättre)

Det där stämmer inte, det är inte färgen som skiljer på chip, du bör kolla på latency... minnena som är 16-16-16... är b-die
och de andra som är 16-19-19-... är Hynix

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Betänk att många köpte CX65 för 29 990 för några månader sen... Men absolut, det är ju väldigt mycket pengar.

Jo men för 20,000 får du ganska mycket upplevelser efter Covid i termer av resor/nöje etc.

Kan få tex 7 års årskort på fotboll, eller 200 biobesök. Eller en hel resa till en annan världsdel för mig och flickvännen i 10 dagar fyllt med upplevelser. Det var sådana tankar som började krypa sig på :).

Å andra sidan vill jag verkligen uppleva OLED och den här vintern kommer vara väldigt mörk och trist och har flera grejer jag har sparat för att såsom Mandalorian S2, 1917, the Crown etc. Men tänkte att de där 10 inches extra kanske är överflöd och kompromissen med en 55 för nästan halva priset blir det jag siktar på istället så får jag 90% av samma upplevelse till 60% av priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Okej då, idag. Jag har inte lämnat söndagen bakom mig.

Allt som finns nu och tillkommer hittar du här: www.sweclockers.com/blackfriday

Hehe, misstänkte att du menade idag, måndag Men bra att vi klargjorde!

Permalänk
Medlem

Produkt: GIGABYTE 27" G27Q Bildskärm (IPS)
Länk: https://www.proshop.se/Bildskaerm/GIGABYTE-27-Bildskaerm-G27Q...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5633837
Pris: 2 999

Skräm från samma tillverkade som den som någon länkade tidigare, denna dock med icke-curvad IPS-panel. 3000kr för den skärmen man får är väldigt prisvärt jämfört med andra skärmar med samma specs.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem

Semi OT, men, tänkte ha plug-n-play minnen till ett framtida Ryzen 5000-bygge, har försökt läsa på snabbt men är så mycket info. Någon särskild anledning till att TridentZ heter (AMD)? Ska jag spontanköpa dem, eller är det bättre att satsa på 4x8GB?
Inga planer på att överklocka/optimera något, utan ska bara sättas i och förhoppningsvis fungera

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Produkt: Logitech G pro wireless
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/LTGPROMOUS...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4960533
Pris: 899 kr

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Det där stämmer inte, det är inte färgen som skiljer på chip, du bör kolla på latency... minnena som är 16-16-16... är b-die
och de andra som är 16-19-19-... är Hynix

Detta stämmer tyvärr, jag som läste fel på b-die finder. Aja, får ett bra och snyggt minne för ett OK pris

Har redigerat mitt inlägg ovan så ingen annan blir förvirrad Tack Deadushka!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Jo men för 20,000 får du ganska mycket upplevelser efter Covid i termer av resor/nöje etc.

Kan få tex 7 års årskort på fotboll, eller 200 biobesök. Eller en hel resa till en annan världsdel för mig och flickvännen i 10 dagar fyllt med upplevelser. Det var sådana tankar som började krypa sig på :).

Å andra sidan vill jag verkligen uppleva OLED och den här vintern kommer vara väldigt mörk och trist och har flera grejer jag har sparat för att såsom Mandalorian S2, 1917, the Crown etc. Men tänkte att de där 10 inches extra kanske är överflöd och kompromissen med en 55 för nästan halva priset blir det jag siktar på istället så får jag 90% av samma upplevelse till 60% av priset.

Om du inte har 55" idag och är van med något mindre kommer ju 55" att kännas stort och mer än tillräckligt. Jag har redan 55" så för mig kändes det som en nobrainer, vill ju att det ska kännas som en uppgradering på flera sätt Men vettiga tankegångar du har iaf! Det är ju också fråga om hur nära/långt bort du sitter också. För 4k ska man ju sitta nära, men är det bara 1080p som gäller så tjänar man inte så mycket på större skärm.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Jo men för 20,000 får du ganska mycket upplevelser efter Covid i termer av resor/nöje etc.

Kan få tex 7 års årskort på fotboll, eller 200 biobesök. Eller en hel resa till en annan världsdel för mig och flickvännen i 10 dagar fyllt med upplevelser. Det var sådana tankar som började krypa sig på :).

Å andra sidan vill jag verkligen uppleva OLED och den här vintern kommer vara väldigt mörk och trist och har flera grejer jag har sparat för att såsom Mandalorian S2, 1917, the Crown etc. Men tänkte att de där 10 inches extra kanske är överflöd och kompromissen med en 55 för nästan halva priset blir det jag siktar på istället så får jag 90% av samma upplevelse till 60% av priset.

Nu bryter jag in här på samma sätt som jag önskade att någon bröt in när jag skaffade min 55" Oled. Den kommer att kännas liten efter ett tag, och du kommer förmodligen ångra dig att du inte körde på 65" när du hade chansen. Det är värt de extra tusenlapparna att gå upp till 65". Det är inte bara 10 tum du får, det är faktiskt 40% mer bildyta!

Gör det, kör på 65", du kommer att tacka mig sen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Jag kollade upp det hela.

Visade sig att svarta varianten har Samsung B-die och silver har Hynix-minnen!

Så det blir Svarta för mig med (bra för dom kommer passa in i mitt bygge bättre)

Uppdaterade mitt inlägg med länk till ditt. Har för mig att det ska vara samma, men är det Samsung är det ju super! Hoppas de fungerar med mitt nya. Under QVL för mitt moderkort (Z490 Tomahawk) har de listat Quad (4x16GB) men inte Dual, så tycker de ska lira ^^

Minnen är ju fasen en djungel utan dess like...