PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Nån som hört något från inet? Dvs som inte hann med i första leveransen.
En kort sväng stod det 27:e nov som leveransdatum på min, men nu står det okänt datum.

Samma här... räknar inte med den innan 2021 tyvärr...

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

Sony har meddelat butikerna i Spanien att det kommer inte att bli en nytt tilldelning innan jul. Så vi som inte har konsolen får vänta tills 2021... Ska vi se hur förklarar jag detta till grabben...

Intressant! Vad är källan på det?

Permalänk
Skrivet av Shotgunnar:

Intressant! Vad är källan på det?

Kan lägga en screenshot senare, är inte nu

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att vissa mindre butiker inte får någon tilldelning alls i och med att andra batchen är mindre kanske?

https://www.explica.co/ps5-where-to-buy-or-reserve-ps5-in-spa...

Denna länken säger dock att alla beställningar den 19:e ska komma runt 15 dec, låter som att den infon har vissa återförsäljare fått. Tror vi kan vara lugna här

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

Kan lägga en screenshot senare, är inte nu

Inget som nått EG ännu iaf... Jag är hoppfull fortfarande!

Permalänk
Medlem

Ni som hann lägga en order från CDON idag, har ni fått något ytterligare mail? Dvs skickad eller avbruten? Är lite nyfiken på om/när dessa ordrar kan tänkas skickas. Och stämmer det att det finns folk som har beställt från CDON sedan tidigare men inte fått?

Permalänk
Skrivet av Blyg:

Ni som hann lägga en order från CDON idag, har ni fått något ytterligare mail? Dvs skickad eller avbruten? Är lite nyfiken på om/när dessa ordrar kan tänkas skickas. Och stämmer det att det finns folk som har beställt från CDON sedan tidigare men inte fått?

Jag har beställt en ps5 med skivläsare hos cdon med "release i december" (la ordern 18 sep) och inte fått någon än! Jag var i kontakt med dom förra veckan och svaret dom sa var att dom inte vet när i december den kommer in utan bara att den ska komma i dec! Kan det vara så att det är samma leverans som bokades nu? Att dom fick in fler leveranser till dec än vad dom har bokningar? Annars är det ju muppigt att dom går före om jag redan har en bokning redan detta år!

Permalänk
Medlem

Hmm på WH har det ju också stått "Ej i lager (50+ st påväg)", nu står det bara "Ej i lager".
Uh oh...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hmm på WH har det ju också stått "Ej i lager (50+ st påväg)", nu står det bara "Ej i lager".
Uh oh...

Ja, såg det också! Kan det vara så att WH håller på att packa upp en leverans?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Ja, såg det också! Kan det vara så att WH håller på att packa upp en leverans?

Aha du tolkade det mer optimistiskt än jag gjorde. Jag tolkade det som att det inte kommer någon leverans (pga inläggen ovan om Spanien osv)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Aha du tolkade det mer optimistiskt än jag gjorde. Jag tolkade det som att det inte kommer någon leverans (pga inläggen ovan om Spanien osv)

Nja, jag tror att Nordisk Film gör allt för att säkra sina intäkter nu när biografintäkterna är obefintliga. Så jag tror vi får som planerat!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Om det är några andra som beställt från NetOnNet och har helt tomt i Köphistorik så ska det enligt deras chatt ändå vara lugnt så länge du inte fått ett mail om försenad leverans. Förväntat datum som fanns i orderbekräftelse ska fortfarande gälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soptunnebarn:

Jag har beställt en ps5 med skivläsare hos cdon med "release i december" (la ordern 18 sep) och inte fått någon än! Jag var i kontakt med dom förra veckan och svaret dom sa var att dom inte vet när i december den kommer in utan bara att den ska komma i dec! Kan det vara så att det är samma leverans som bokades nu? Att dom fick in fler leveranser till dec än vad dom har bokningar? Annars är det ju muppigt att dom går före om jag redan har en bokning redan detta år!

Går jag in på min sida på cdon står där ”mottagen av lager” nu, stod där inte för en timme sen. Beställde då 14:52 idag. Annars är de fortfarande ”behandlas”

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Sony har meddelat butikerna i Spanien att det kommer inte att bli en nytt tilldelning innan jul. Så vi som inte har konsolen får vänta tills 2021... Ska vi se hur förklarar jag detta till grabben...

Kan ju förklara precis som det är, så lär han sig att man inte alltid får det som man vill här i livet

Permalänk
Skrivet av ReToX:

Går jag in på min sida på cdon står där ”mottagen av lager” nu, stod där inte för en timme sen. Beställde då 14:52 idag. Annars är de fortfarande ”behandlas”

På min order på mina sidor har det stått och står fortfarande "behandlas" hela tiden! Klickar jag in på varan så står det "förbokad"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Var glada att ni inte bokat från Dustin iallafall, radiotystnad 🤷‍♂️ bara sitta snällt och vänta.

Skrivet av Lessfat_81:

Känner samma sak, helt knäpptyst efter deras ”kontakta inte oss vi kontaktar er-mail....”

Jag förstår er. Sitter på samma båt. Beställde 17/9.
Gjorde misstaget att inte beställa från flera olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soptunnebarn:

På min order på mina sidor har det stått och står fortfarande "behandlas" hela tiden! Klickar jag in på varan så står det "förbokad"!

Konstigt, tar ju förgivet att dom skickar till alla som bokat först..

Står det ”levereras av cdon” på din med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Konstigt, tar ju förgivet att dom skickar till alla som bokat först..

Står det ”levereras av cdon” på din med?

De gjorde folk med elgiganten också 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Nja, jag tror att Nordisk Film gör allt för att säkra sina intäkter nu när biografintäkterna är obefintliga. Så jag tror vi får som planerat!

Hmm intressant teori faktiskt. Hoppas du har rätt 🙏

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av ReToX:

Konstigt, tar ju förgivet att dom skickar till alla som bokat först..

Står det ”levereras av cdon” på din med?

Ja det står "Levereras av CDON"

Permalänk
Skrivet av sifri:

Måste man vara inloggad? Kanske var därför jag missa de

Oklart, tänkte bara att alla uppgifter är förifyllda för att spara några sekunder..

Permalänk
Medlem

Hej!

Chattade med Amazon igen (på engelska).
Han skrev först det vanliga men jag pressade han lite så fick ut denna info:

"On some of the orders, shipping status changed to : be delivered on 12-15 december
So I am counting on that as a hint"

Hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Hej!

Chattade med Amazon igen (på engelska).
Han skrev först det vanliga men jag pressade han lite så fick ut denna info:

"On some of the orders, shipping status changed to : be delivered on 12-15 december
So I am counting on that as a hint"

Hoppas

Har inte fått förändringar i min leverans beställde 20/11 19:53

Permalänk
Medlem

Min från Amazon skulle anlända hos ombud innan kl 20 idag. Jag har följt leveransen och eftersom den var i min stad kl 00 inatt har jag förväntat mig att tiden ska hållas. Ingen notis om att den kan hämtas dock, förrän precis kl 20. Då uppdaterade Postnord sin information och det visar sig att den funnits hos ombudet sen kl 15. Stabilt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Min från Amazon skulle anlända hos ombud innan kl 20 idag. Jag har följt leveransen och eftersom den var i min stad kl 00 inatt har jag förväntat mig att tiden ska hållas. Ingen notis om att den kan hämtas dock, förrän precis kl 20. Då uppdaterade Postnord sin information och det visar sig att den funnits hos ombudet sen kl 15. Stabilt..

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

När beställde du?

Var en av de första, bekräftelse 23:57 i Onsdags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Måste ju vara något fel. De har ju kö för decemberleveransen, februari osv. Vore märkligt om de inte betar av dessa köer först.

Skrivet av sifri:

Uppdatera gärna om du får konsolen

Paketet skickat från cdon, beräknad leverans imorgon (valde snabbleverans för 39 kr extra).

Om nån förbokat från cdon och ej fått hade jag tagit ett snack med dom direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hmm på WH har det ju också stått "Ej i lager (50+ st påväg)", nu står det bara "Ej i lager".
Uh oh...

När jag väntade på ett brädspel för några månader sen så var det samma grej om lagerstatusen. Spelet skickades någon dag där efter. Kan varit att ta tagit emot 50+ st men inte hunnit uppdatera saldot eftersom de redan är reserverade.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Paketet skickat från cdon, beräknad leverans imorgon (valde snabbleverans för 39 kr extra).

Om nån förbokat från cdon och ej fått hade jag tagit ett snack med dom direkt.

Vilket flyt sjukt.

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Vilket flyt sjukt.

Lade en order hos CDON i måndags förra veckan, men det verkar som att dom har bestämt sig för att just den ska levereras i februari. Skevt...

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora Workstation 40
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV