Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Nån som hört något från inet? Dvs som inte hann med i första leveransen.
En kort sväng stod det 27:e nov som leveransdatum på min, men nu står det okänt datum.

Ja jag såg också 27.e Nov på min ordersida hos Inet, men dagen efter var det okänt igen. Förstår ju att de inte kan ge konkreta svar när man frågar. Men jag tycker de är bra på att svara ändå, oavsett vad man frågar. Eftersom jag beställde 13.e Maj i år så ville jag få en uppfattning om tidsramen på kön och frågade när de började och slutade ta bokningar. Fick då detta svar:

"Vi lade upp Playstation 5 runt April 2019 för beställning, sedan stängde vi ner artikeln ett par veckor innan releasen. Vi har täckt bokningar som har genomförts från start fram till mitten av April, så du ligger relativt bra till men eftersom vi inte vet hur många vi får i kommande leveranser blir det svårt att säga HUR bra du ligger till. Vi vill såklart tilldela samtliga konsoler vi får in i turordning till kunder som har förbokat".

Så jag tolkar det som att de har täckt sitt beställda inköp från Sony fram till April 2021, med bokningar (?) Men de vet inte när leveranserna kommer ske, eller i vilka mängder de kommer. Vad "relativt bra" betyder har jag ju såklart funderat på Men ställer in mig på Q1 2021. Så kan jag lira Cyberpunk 2077 i lugn och ro så länge, haha!

Edit; kom på att det också kan betyda att de täckt bokningar åt folk som beställt mellan April 2019 till April 2020. Vilket kan indikera att min order ligger nära nästa fönster av leveranser (?)

Hur: Online
Var: Inet
När: 13/05/2020
Modell: Disc
Status: Okänt

Tillagd alternativ tolkning
Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Ja jag såg också 27.e Nov på min ordersida hos Inet, men dagen efter var det okänt igen. Förstår ju att de inte kan ge konkreta svar när man frågar. Men jag tycker de är bra på att svara ändå, oavsett vad man frågar. Eftersom jag beställde 13.e Maj i år så ville jag få en uppfattning om tidsramen på kön och frågade när de började och slutade ta bokningar. Fick då detta svar:

"Vi lade upp Playstation 5 runt April 2019 för beställning, sedan stängde vi ner artikeln ett par veckor innan releasen. Vi har täckt bokningar som har genomförts från start fram till mitten av April, så du ligger relativt bra till men eftersom vi inte vet hur många vi får i kommande leveranser blir det svårt att säga HUR bra du ligger till. Vi vill såklart tilldela samtliga konsoler vi får in i turordning till kunder som har förbokat".

Så jag tolkar det som att de har täckt sitt beställda inköp från Sony fram till April 2021, med bokningar (?) Men de vet inte när leveranserna kommer ske, eller i vilka mängder de kommer. Vad "relativt bra" betyder har jag ju såklart funderat på Men ställer in mig på Q1 2021. Så kan jag lira Cyberpunk 2077 i lugn och ro så länge, haha!

Edit; kom på att det också kan betyda att de täckt bokningar åt folk som beställt mellan April 2019 till April 2020. Vilket kan indikera att min order ligger nära nästa fönster av leveranser (?)

Hur: Online
Var: Inet
När: 13/05/2020
Modell: Disc
Status: Okänt

Garanterat det sistnämnda. De som beställt mitten av april 2020 och tidigare har fått sin, så du borde bara ha cirka 4 veckors bokningar före dig i kön!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Paketet skickat från cdon, beräknad leverans imorgon (valde snabbleverans för 39 kr extra).

Om nån förbokat från cdon och ej fått hade jag tagit ett snack med dom direkt.

Grattis! Ja CDON lär nog få en shitstorm nu om många som har bokat där ser detta. speciellt dom som bokat för andra leveransen i december och står näst på tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Garanterat det sistnämnda. De som beställt mitten av april 2020 och tidigare har fått sin, så du borde bara ha cirka 4 veckors bokningar före dig i kön!

Det låter ju lovande! Tack för informationen 😁👍

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag beställde i slutet av november 2019 från Webhallen, någon som vet hur det ser ut med kön där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Jag beställde i slutet av november 2019 från Webhallen, någon som vet hur det ser ut med kön där?

2021 december leveransen skall täcka till ca mitten av october sån q1 2021 låter rimligt

Permalänk
Skrivet av padinni:

Hej!

Chattade med Amazon igen (på engelska).
Han skrev först det vanliga men jag pressade han lite så fick ut denna info:

"On some of the orders, shipping status changed to : be delivered on 12-15 december
So I am counting on that as a hint"

Hoppas

När gjordes din beställning? Den 20 nov?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

När gjordes din beställning? Den 20 nov?

Jag undrar samma sak, de sjuka är att man missar dem här snabba ryck en som vissa butiker gör fan borde ju finnas någon tjänst som uppdaterar så fort de kommer i lager har någon ett tips på nått sånt?sitter ändå i 3 forum trådar kikq säker 10ggr/timme haha vill fan få hem ett ps5 innan julen.

Permalänk
Skrivet av sifri:

Jag undrar samma sak, de sjuka är att man missar dem här snabba ryck en som vissa butiker gör fan borde ju finnas någon tjänst som uppdaterar så fort de kommer i lager har någon ett tips på nått sånt?sitter ändå i 3 forum trådar kikq säker 10ggr/timme haha vill fan få hem ett ps5 innan julen.

Skulle du kunna nämna dom forumen, letar också 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Skulle du kunna nämna dom forumen, letar också 😂

Haha flashback tråden, denna tråd och den gamla tråden om ps5 haha så 3 totalt haha men drygt uppdatera sen går man på toa eller sitter gör nått annat så missar man så jävla sjukt.

Permalänk
Skrivet av legis:

Var en av de första, bekräftelse 23:57 i Onsdags.

Jag bokade 23:55 den 18 nov och fick den igår, den kom till ombudet 11:50 vilket jag kollade internt i postnords egna system, men klockan 16 hade de fortfarande inte skannat det på ombudet så jag åkte dit ändå och kunde hämta ut det med kollinummer.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer om nått släpp?

Permalänk
Medlem

Jag pratade med NetonNet precis om min order från den 19e. Enligt den personen jag pratade med får NON info den 8e december om när en leverans till dom kan förväntas, alltså kan det säkert dröja ett bra tag innan det går ut till kund. Jag avbokade iaf min nu. Känns som att PS5 får vänta till nästa år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoatLife:

Jag pratade med NetonNet precis om min order från den 19e. Enligt den personen jag pratade med får NON info den 8e december om när en leverans till dom kan förväntas, alltså kan det säkert dröja ett bra tag innan det går ut till kund. Jag avbokade iaf min nu. Känns som att PS5 får vänta till nästa år..

Helvete, samma för mig också då. Tusen tack för info.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannacotta17:

Jag bokade 23:55 den 18 nov och fick den igår, den kom till ombudet 11:50 vilket jag kollade internt i postnords egna system, men klockan 16 hade de fortfarande inte skannat det på ombudet så jag åkte dit ändå och kunde hämta ut det med kollinummer.

Hämtade min idag och den verkar innehålla en PS5 och inte kattmat. Är en julklapp, så vill inte bryta förpackningen helt 🙂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GoatLife:

Jag pratade med NetonNet precis om min order från den 19e. Enligt den personen jag pratade med får NON info den 8e december om när en leverans till dom kan förväntas, alltså kan det säkert dröja ett bra tag innan det går ut till kund. Jag avbokade iaf min nu. Känns som att PS5 får vänta till nästa år..

Med tanke på problemen med första serierna så kan det nog vara klokt. Funderar faktiskt lite på det själv och då har jag Demons Souls och snart Dirt 5 liggandes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoatLife:

Jag pratade med NetonNet precis om min order från den 19e. Enligt den personen jag pratade med får NON info den 8e december om när en leverans till dom kan förväntas, alltså kan det säkert dröja ett bra tag innan det går ut till kund. Jag avbokade iaf min nu. Känns som att PS5 får vänta till nästa år..

Värt att notera är att dem har 8-15:e dec så runt 8:e vet Non mer exakt dag dem kan förvänta sig, inte att det kommer dröja till början av 2021. Då kan jag garantera att vi som fått mejl om förväntat datum är 8:e skulle få ett till mejl om att den kan bli försenad till nästa år just sayin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av GoatLife:

Jag pratade med NetonNet precis om min order från den 19e. Enligt den personen jag pratade med får NON info den 8e december om när en leverans till dom kan förväntas, alltså kan det säkert dröja ett bra tag innan det går ut till kund. Jag avbokade iaf min nu. Känns som att PS5 får vänta till nästa år..

Ja helvetet det är inte lovande, slappnade av när jag fick in ordern där och missade Elgiganten timmarna efter på grund av det.

Permalänk
Inaktiv

Lyckades få min ps5 via amazon och min bokning på mediamarkt svågertorp, malmö kommer att släppas från reservation imorgon kl 13.00. Mycket nöje till vem som än får den.

Permalänk
Medlem

funderar nästan på att avboka mitt ps5 och köpa 3080 :s

1. pga radiotystnad.
2. Problemen med att den låter. Utan att man kan lämna in den ifall det skulle vara för illa.

Permalänk
Medlem

Börjar bli en aning frustrerade att inet är så tysta. Hur kan man inte veta när nästa batch anländer om den ska komma nu i veckan? Varför är detta någon typ av företagshemlighet?????? Sjukt irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Lyckades få min ps5 via amazon och min bokning på mediamarkt svågertorp, malmö kommer att släppas från reservation imorgon kl 13.00. Mycket nöje till vem som än får den.

När beställde du från Amazon?

Permalänk
Skrivet av ebackman:

Börjar bli en aning frustrerade att inet är så tysta. Hur kan man inte veta när nästa batch anländer om den ska komma nu i veckan? Varför är detta någon typ av företagshemlighet?????? Sjukt irriterande.

Jag tror inte att de vet heller när de får mer... Det hänget mest på Sony tyvärr...

Permalänk
Medlem

Såg detta idag
"PS5 Sold an Estimated 2.1 to 2.5 Million Units Worldwide on Launch Days - Sales"

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Min från Amazon skulle anlända hos ombud innan kl 20 idag. Jag har följt leveransen och eftersom den var i min stad kl 00 inatt har jag förväntat mig att tiden ska hållas. Ingen notis om att den kan hämtas dock, förrän precis kl 20. Då uppdaterade Postnord sin information och det visar sig att den funnits hos ombudet sen kl 15. Stabilt..

Det där är ju inget ovanligt - Leverantörernas trackingsystem fungerar ofta sisådär. Protip till er i liknande situationer som inte har allt för långt till ombudet (och kan ta er dit i tider utan trängsel) - Knalla dit och fråga.
Framförallt Postnord har en dålig ovana av att avisera mig (både via SMS och app) flera timmar efter - ibland dagen efter - att paketet faktiskt finns att hämta, trots att jag vet att Postnord-leveransen till mitt ombud på landsbygden kommer vid 13-tiden varje dag.
Så jag har kört - Är paketet i stan på morgonen så åker jag till ombud och hämtar vid 14-ish, oavsett avisering eller ej. Skulle uppskatta att det är ett tiotal gånger det hänt senaste halvåret att jag åkt dit innan jag fått avisering, och jag har alltid kunnat hämta paketet.

Och nej - Det handlar inte om att de inte hunnit ankomstskanna paketet på mitt ombud eller något sådant, utan det är tydligen Postnords system som är risigt. I alla fall enligt de som jobbar på mitt ombud (Men de kanske iofs skyller ifrån sig )

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Det där är ju inget ovanligt - Leverantörernas trackingsystem fungerar ofta sisådär. Protip till er i liknande situationer som inte har allt för långt till ombudet (och kan ta er dit i tider utan trängsel) - Knalla dit och fråga.
Framförallt Postnord har en dålig ovana av att avisera mig (både via SMS och app) flera timmar efter - ibland dagen efter - att paketet faktiskt finns att hämta, trots att jag vet att Postnord-leveransen till mitt ombud på landsbygden kommer vid 13-tiden varje dag.
Så jag har kört - Är paketet i stan på morgonen så åker jag till ombud och hämtar vid 14-ish, oavsett avisering eller ej. Skulle uppskatta att det är ett tiotal gånger det hänt senaste halvåret att jag åkt dit innan jag fått avisering, och jag har alltid kunnat hämta paketet.

Och nej - Det handlar inte om att de inte hunnit ankomstskanna paketet på mitt ombud eller något sådant, utan det är tydligen Postnords system som är risigt. I alla fall enligt de som jobbar på mitt ombud (Men de kanske iofs skyller ifrån sig )

Hade kanske gjort så om det var panik, i mitt fall är det en julklapp som ska ges bort och det enda viktiga är att den kommit hem. 👍

Permalänk
Medlem

Från Playstation Twitter

"We want to thank gamers everywhere for making the PS5 launch our biggest console launch ever. Demand for PS5 is unprecedented, so we wanted to confirm that more PS5 inventory will be coming to retailers before the end of the year - please stay in touch with your local retailers"

Väldig goda nyheter! 😀 👍

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Hade kanske gjort så om det var panik, i mitt fall är det en julklapp som ska ges bort och det enda viktiga är att den kommit hem. 👍

Ja, oftast är det ju sak samma om man väntar en dag längre eller inte! För min del är det nästan alltid ointressant av den anledningen, men det underlättar att kunna åka dit vid 14 innan köerna börjar vid 16-tiden - Har ett postombud som täcker ett väldigt stort område i en minimal ICA-butik, så vill man inte i princip bli garanterad Corona så bör man hålla sig därifrån 16-19.00...

Men med tanke på att det nog är många i den här tråden som inte riktigt håller med om det så tänkte jag att det var ett bra allmänt tips

Permalänk

En tanke här: Varför inte kommer Sony ut med att det finns flera maskiner på G innan jul, även om det inte är sant? Det skulle stressa skalpers att sälja och dra ner priserna va?
Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

En tanke här: Varför inte kommer Sony ut med att det finns flera maskiner på G innan jul, även om det inte är sant? Det skulle stressa skalpers att sälja och dra ner priserna va?
Eller?

Läs mitt inlägg längre upp eller på playstation twitter så får du svar på din fråga 😉

Visa signatur