3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Kolla facebook där har han lagt ut

såg se om man har tur, har skrivit

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem

Yes! det blev ett kort, såg att där även fanns 5900xt processor med

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kloker:

såg se om man har tur, har skrivit

De hade ett kort, hoppas du fick det !

Permalänk
Skrivet av griid:

Update har vi fått. Att det inte kommit någon ny info. är för att det inte hänt något nytt.
De är fortfarande i Nederländerna i och med de nya flygskatterna pga. covid etc...

Har dom inte lämnat Nederländerna ?

Permalänk
Medlem

Tydligen så har MSI återkallat alla MSI Suprim över allt enligt reddit.
Något måste ju ha hänt, Patrik skrev att deras också blev återkallade så något konstigt har ju skett annars hade vi haft lite fler kort att beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

De hade ett kort, hoppas du fick det !

Jajamen! Lyckades få det. Borde finnas här hemma på torsdag 😊👌

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem

Har ett https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo... som jag kan plocka upp i Sveavägen men eftersom jag redan har mitt 3080 så tänkte jag höra här om någon vill ta det, annars avbokar jag det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esoteric:

Har ett https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo... som jag kan plocka upp i Sveavägen men eftersom jag redan har mitt 3080 så tänkte jag höra här om någon vill ta det, annars avbokar jag det.

Det finns ju en kö, kan du inte vara schysst istället och låta nästa person i kö få det genom att avboka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esoteric:

Har ett https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo... som jag kan plocka upp i Sveavägen men eftersom jag redan har mitt 3080 så tänkte jag höra här om någon vill ta det, annars avbokar jag det.

Jag är intresserad men förstår ifall det avbokas och faller till kö systemet.

Permalänk
Medlem

Kortet jag väntar på har inte kommit till butiken än, så funderar på om det är en del av en större last som är påväg ut till fler butiker? I så fall bör evga 3080 black komma in till butiker imorgon 😊👌

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Fyndvara 3090 någon i huvudstaden?

Välj lagershop Stockholm veddestad

Permalänk

Beställde en MSI 3080 Gaming X Trio från Elgiganten 16.28 på Releasedagen, ser ut som den skickas nu då både har posten skickat en notis om paket och min Klarnafaktura (Betala om 14 dagar) har aktiverats.

Hoppas verkligen på att kortet kommer, Elgigianten har dock varit usel på hur de hanterat denna release...

Permalänk
Medlem

Verkar vara mycket ut från Elgiganten, iaf när man läser här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zergslayer:

Beställde en MSI 3080 Gaming X Trio från Elgiganten 16.28 på Releasedagen, ser ut som den skickas nu då både har posten skickat en notis om paket och min Klarnafaktura (Betala om 14 dagar) har aktiverats.

Hoppas verkligen på att kortet kommer, Elgigianten har dock varit usel på hur de hanterat denna release...

PAKET PÅ VÄG
2.7KG

Samma för mig! Antar att det inte var ett systemfel som supporten sa på EG.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått hem min gaming x trio 3080 från inet 🤗 är super nöjd, enorm skillnad! Lycka till allihopa, dags att lämna tråden för mig 👊

Permalänk

Någon som vet hur det går för Inet och deras Asus tuf och 3080 kort. Jag la en beställning i 26 september och fått info om att det ska komma i början av januari. Tänkte ifall någon mer än jag som lagt beställning nära det datumet och fått någon mer info? Såg att komplett mailade ut att man kunde beställa detta kort igen men när jag gick in på deras sida så va det stängt för beställning igen.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Någon som vet hur det går för Inet och deras Asus tuf och 3080 kort. Jag la en beställning i 26 september och fått info om att det ska komma i början av januari. Tänkte ifall någon mer än jag som lagt beställning nära det datumet och fått någon mer info? Såg att komplett mailade ut att man kunde beställa detta kort igen men när jag gick in på deras sida så va det stängt för beställning igen.

Något verkar ha hänt med ASUS transporter till Sverige. Webhallens förväntade leveranser 13 och 20 november verkar inte ha kommit, jag är köplats 19 hos Inet på Strix OC sedan flera veckor etc. Det där med komplett har diskuterats tidigare i tråden, verkar ha varit en bugg enligt flera här.

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Finns i lager iallafall och är inte en scalper man gynnar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Brukar de gå på runt 8000-9000kr i vanlig fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Någon som vet hur det går för Inet och deras Asus tuf och 3080 kort. Jag la en beställning i 26 september och fått info om att det ska komma i början av januari. Tänkte ifall någon mer än jag som lagt beställning nära det datumet och fått någon mer info? Såg att komplett mailade ut att man kunde beställa detta kort igen men när jag gick in på deras sida så va det stängt för beställning igen.

Du kan fråga support var du ligger i kön i alla fall. Säger dig inte hur lång tid det kommer ta, men du kanske kan få en grov uppfattning om du frågar en gång i veckan eller något.

Själv beställde jag ett Asus TUF OC från Inet den 18:e September. Jag hade köplats 174 förra veckan, och har 59 denna veckan. Dock lite svårt att avgöra om det är på grund av en "stor" leverans som inte kommer ofta, eller om jag får den väldigt snart.

Permalänk
Skrivet av Hevin:

Du kan fråga support var du ligger i kön i alla fall. Säger dig inte hur lång tid det kommer ta, men du kanske kan få en grov uppfattning om du frågar en gång i veckan eller något.

Själv beställde jag ett Asus TUF OC från Inet den 18:e September. Jag hade köplats 174 förra veckan, och har 59 denna veckan. Dock lite svårt att avgöra om det är på grund av en "stor" leverans som inte kommer ofta, eller om jag får den väldigt snart.

Kan även vara avbokningar i den delen.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nachtgeist:

Något verkar ha hänt med ASUS transporter till Sverige. Webhallens förväntade leveranser 13 och 20 november verkar inte ha kommit, jag är köplats 19 hos Inet på Strix OC sedan flera veckor etc. Det där med komplett har diskuterats tidigare i tråden, verkar ha varit en bugg enligt flera här.

Bara kommit TUF kort den här månaden verkar det som, senaste gången Inet skickade ut strix kort var den 3 november. Hoppas det kommer några strix nu denna veckan.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med beställningar av evga 3080 ultra hos inet? Har ni som beställt därifrån fått det tidigare än det ungefärliga datumet som skrivs?

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Hur ser det ut med beställningar av evga 3080 ultra hos inet? Har ni som beställt därifrån fått det tidigare än det ungefärliga datumet som skrivs?

Inte tidigare men fick ett direkt. Beställda xc3 ultra för 1v sedan och efter 2 dagar när de fick in leverans så skickade dom 1 direkt. Dock skickade jag tillbaka mitt i måndags kväll så håll koll idag ifall det kommer upp ett på fyndhörnan:) det är oanvänt men öppnat

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Hur ser det ut med beställningar av evga 3080 ultra hos inet? Har ni som beställt därifrån fått det tidigare än det ungefärliga datumet som skrivs?

Jag beställde ett FTW ultra i förra veckan i frustration över väntan på Strix. Det kom igår och står obrutet hemma. Jag är i valet och kvalet om jag ska skicka tillbaka det, vill egentligen verkligen ha Strix men frågan är hur länge man får vänta...

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Inte tidigare men fick ett direkt. Beställda xc3 ultra för 1v sedan och efter 2 dagar när de fick in leverans så skickade dom 1 direkt. Dock skickade jag tillbaka mitt i måndags kväll så håll koll idag ifall det kommer upp ett på fyndhörnan:) det är oanvänt men öppnat

Okej tack! Får man fråga varför det lämnades tillbaka?

Skrivet av Nachtgeist:

Jag beställde ett FTW ultra i förra veckan i frustration över väntan på Strix. Det kom igår och står obrutet hemma. Jag är i valet och kvalet om jag ska skicka tillbaka det, vill egentligen verkligen ha Strix men frågan är hur länge man får vänta...

Härligt, då verkar det gå ganska fort ändå.
Jag sitter i exakt samma scenario, men jag har valt att behålla det som kommer först. Evga har bättre support vid rma, samt att båda av korten har extern port för fläktstyrning vilket jag önskar.
Evga har även bios för högre klockningspotential än asus, men asus är dock snyggare i designen!

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Okej tack! Får man fråga varför det lämnades tillbaka?

Trodde inte den skulle komma direkt, hypades upp innan benchmarks men så fort jag tog ut kortet ur kartongen så dog all hype. Tänkte att vafan ska jag ge 10.000 för att gå från 110-120 fps i bf5 till 144. Det är de spelet jag kör mest så la ner det direkt i kartongen igen 🤦🏻

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Okej tack! Får man fråga varför det lämnades tillbaka?

Härligt, då verkar det gå ganska fort ändå.
Jag sitter i exakt samma scenario, men jag har valt att behålla det som kommer först. Evga har bättre support vid rma, samt att båda av korten har extern port för fläktstyrning vilket jag önskar.
Evga har även bios för högre klockningspotential än asus, men asus är dock snyggare i designen!

För mig väger designen tyngst. Tycker FTW ser ganska plastigt ut och gillar inte de små logo-knottrorna på fläkten. Tycker det ska kännas bra i hjärtat när man lägger 10 000 på ren lyxkonsumtion och när jag ser FTW i videor känns det inte helt rätt... suck. EVGA-supporten är dock lockande och visst verkar det vara ett bra kort i övrigt.

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE