Oneplus 7T Pro - Bra displayskydd? EJ glas

Permalänk

Oneplus 7T Pro - Bra displayskydd? EJ glas

Hej!

Jag har en Oneplus 7t Pro sedan i somras då jag köpte en begagnat.
Jag brukar använda displayfilm från Copter då jag gillar materialet de använder och appliceringen är klockren.
Problemet med deras displayfilm till denna telefon är att den inte går ut till yttersta kanten på telefonens display. Skarven på displayfilmen stör när man ska exempelvis gå bakåt genom att swipa från kanten av displayen.
Någon som har eller har haft en 7T Pro som hittat en displayFILM som täcker hela glaset på displayen?

OBS att jag inte är intresserad av ett skärmskydd i glas.

Mvh
Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas.ringstad:

Hej!

Jag har en Oneplus 7t Pro sedan i somras då jag köpte en begagnat.
Jag brukar använda displayfilm från Copter då jag gillar materialet de använder och appliceringen är klockren.
Problemet med deras displayfilm till denna telefon är att den inte går ut till yttersta kanten på telefonens display. Skarven på displayfilmen stör när man ska exempelvis gå bakåt genom att swipa från kanten av displayen.
Någon som har eller har haft en 7T Pro som hittat en displayFILM som täcker hela glaset på displayen?

OBS att jag inte är intresserad av ett skärmskydd i glas.

Mvh
Andreas

Oneplus egna skydd är jag nöjd med. Haft min i cirka ett år nu och den sitter fortfarande bra. Oklart om den också är lite liten enligt det du beskriver, men det kanske har att göra med att skärmen är curved? Kan också säga att om du har skal på så märker man inte att skyddet skulle vara litet då skalet går upp lite på kanten

Ingen koll på materialet dock, någon plastvariant. Min telefon kom ny med skärmskydd påsatt.

Permalänk
Skrivet av Jeebentoft:

Oneplus egna skydd är jag nöjd med. Haft min i cirka ett år nu och den sitter fortfarande bra. Oklart om den också är lite liten enligt det du beskriver, men det kanske har att göra med att skärmen är curved? Kan också säga att om du har skal på så märker man inte att skyddet skulle vara litet då skalet går upp lite på kanten

Ingen koll på materialet dock, någon plastvariant. Min telefon kom ny med skärmskydd påsatt.

Deras egna var en aning större än Copters, och där störde jag mig betydligt mindre på skarven. Materialet är skapligt likt Copters, men blir snabbare repigt. Copters material är bra på att "ta hand om sig själv". Jag bytte från original pga att det var slitet. Eventuellt köper jag original igen om jag inte kan hitta något som verkar bättre

Edit: Direkt efter att jag köpt telefonen begagnat så skickade jag den på garantiärende för skärmbyte i och med "screen burn". Då fick jag alltså en ny display med originalskyddet på.