Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Jag fick också 500/500 12 månader för 299 kr / månaden med en startavgift á 399 kr.
De verkar köra samma för "den stora massan" förutom de som fick erbjudande förra året då...

"

Hej x!

Vi har dubbelkollat din förfrågan angående matchning ut av pris. Se vårt erbjudande nedan för 500/500.

299 kr/mån i 12 månader, 12 månaders bindningstid
Efter denna period, så betalar du 699 kr/mån och avtalet fortlöper utan bindningstid med en månads uppsägningstid.

Det tillkommer också en engångsavgift på 399 SEK.

Svara på detta mejl, ring oss på 010-510 00 00 eller chatta med oss på Mina sidor för att bekräfta hur du vill göra med din tjänst.

"

Permalänk
Keeper of Traditions

Det verkar vara helt tur och träff vem på supporten som får ens ärende. Antar att alla där jobbar på distans och inte har en aning om vilka beslut de andra gör,..

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har löst Bredband 500 från felia och fått i mailet att det är 500/100 som gäller?
Det står inget om 500/100 någonstans i villkoren eller öht. Där är det endast om 500/500 och att det finns som erbjudande.
Snackar med supporten som har letat i över en kvart nu efter var det står att det är 500/100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genell:

Bara jag som har löst Bredband 500 från felia och fått i mailet att det är 500/100 som gäller?
Det står inget om 500/100 någonstans i villkoren eller öht. Där är det endast om 500/500 och att det finns som erbjudande.
Snackar med supporten som har letat i över en kvart nu efter var det står att det är 500/100.

#18754366

Skrivet av p.lindblom:

Japp, jag fick också 500/100. Även med Bahnhof hade jag 500/100 sedan förra Black Friday. I mitt fall beror det helt enkelt på att internetleverantörerna inte erbjuder 500/500 via IP-Only-nätet. 1000/1000 går däremot bra, så det känns lite fånigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genell:

Bara jag som har löst Bredband 500 från felia och fått i mailet att det är 500/100 som gäller?
Det står inget om 500/100 någonstans i villkoren eller öht. Där är det endast om 500/500 och att det finns som erbjudande.
Snackar med supporten som har letat i över en kvart nu efter var det står att det är 500/100.

Såg att det var samma för några igår.

Skrivet av p.lindblom:

Japp, jag fick också 500/100. Även med Bahnhof hade jag 500/100 sedan förra Black Friday. I mitt fall beror det helt enkelt på att internetleverantörerna inte erbjuder 500/500 via IP-Only-nätet. 1000/1000 går däremot bra, så det känns lite fånigt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Sidospår raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tidigare kund hos Felia och fick precis 500/500 för 299kr förlängt. Ringde och valde uppsägning. Sade bara att jag vill säga upp mitt abonnemang för att nyttja erbjudandet och fick svar att de istället kan förlänga mitt bredband till reducerade priset. Klart på 3 minuter.

Visa signatur

Silverstone Raven RV-02E | Asus Sabertooth p67 | Intel 2500k | Sparkle GTX 580 | G.Skill 2x4GB 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design R2 800w | OCZ Vertex 2 120GB | 1TB Samsung F3 HD103SJ + 2x500GB 7200RPM | Zalman CNPS-9900 MAX |

Permalänk
Medlem

Bahnhof kunde inte matcha Telia hos mig heller, Linköping/Utsikts fibernät.

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skalman1337:

Tidigare kund hos Felia och fick precis 500/500 för 299kr förlängt. Ringde och valde uppsägning. Sade bara att jag vill säga upp mitt abonnemang för att nyttja erbjudandet och fick svar att de istället kan förlänga mitt bredband till reducerade priset. Klart på 3 minuter.

Skolbok! Många här som chattar, mailar (De skulle återkomma i morgon. Haha, jo tjena!) etc och det är helt meningslöst.

Ring och säg ordagrant, "Jag vill säga upp abbonemanget!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

Bahnhof kunde inte matcha Telia hos mig heller, Linköping/Utsikts fibernät.

Vilket lotteri det är. Jag tackade precis ja till erbjudande om 500/500 i 12 månader för 299kr/mån, inkl 399kr för avtalsändring (hela kalaset är fortfarande billigare än mina nuvarande 250/250 för 388kr/mån). Jag sitter också på Utsikts stadsnät i Linköping...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edson:

Skolbok! Många här som chattar, mailar (De skulle återkomma i morgon. Haha, jo tjena!) etc och det är helt meningslöst.

Ring och säg ordagrant, "Jag vill säga upp abbonemanget!"

För mig känns det lite jobbigt att behöva hota med uppsägning bara för att få en deal. Jag har varit kund i ganska många år och jag försöker att vara trevlig i kontakten med kundtjänst. Får jag inga resultat av det utan måste köra med utpressning och hot så känns det fel helt enkelt.

Jag har ju egentligen inget intresse av att säga upp mitt abonnemang, och så väldigt bra är inte dealen i alla fall inte för 250. Uppgraderar jag mitt, utan att utnyttja något erbjudande, så hade 250/100 kostat 309 i månaden men ingen "startavgift" så totalt sett sparar jag ett par hundringar. Dock bara 100 i upload, men eftersom jag inte torrentar så mycket längre så spelar det mindre roll.

Hade alternativen varit några andra än just Telia och Telenor så hade jag bytt och kört på 500 i ett år i alla fall. Men just de två företagen gillar jag inte av olika orsaker. Telia är "för generösa" med sina kunders integritet, och i allmänhet använder de rätt fula metoder tycker jag med "öppen fiber" som är låst till deras egna abonnemang eller ger sig själv fördelar gentemot konkurrenterna för att de äger fibern (som de mer eller mindre fick av skattebetalarna). Telenor lurade mig för många gånger när jag var ung och dum. Drog pengar för telefoner, dyra abonnemang och försäkringar under lång tid efter bindningstid och liknande men vägrade att låta mig använda försäkringen och så. Så jag har vägrat Telenor i över tio år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

För mig känns det lite jobbigt att behöva hota med uppsägning bara för att få en deal. Jag har varit kund i ganska många år och jag försöker att vara trevlig i kontakten med kundtjänst. Får jag inga resultat av det utan måste köra med utpressning och hot så känns det fel helt enkelt.

Jag har ju egentligen inget intresse av att säga upp mitt abonnemang, och så väldigt bra är inte dealen i alla fall inte för 250. Uppgraderar jag mitt, utan att utnyttja något erbjudande, så hade 250/100 kostat 309 i månaden men ingen "startavgift" så totalt sett sparar jag ett par hundringar. Dock bara 100 i upload, men eftersom jag inte torrentar så mycket längre så spelar det mindre roll.

Hade alternativen varit några andra än just Telia och Telenor så hade jag bytt och kört på 500 i ett år i alla fall. Men just de två företagen gillar jag inte av olika orsaker. Telia är "för generösa" med sina kunders integritet, och i allmänhet använder de rätt fula metoder tycker jag med "öppen fiber" som är låst till deras egna abonnemang eller ger sig själv fördelar gentemot konkurrenterna för att de äger fibern (som de mer eller mindre fick av skattebetalarna). Telenor lurade mig för många gånger när jag var ung och dum. Drog pengar för telefoner, dyra abonnemang och försäkringar under lång tid efter bindningstid och liknande men vägrade att låta mig använda försäkringen och så. Så jag har vägrat Telenor i över tio år.

Jag tycker att du för ett vettigt resonemang och och det är klart att det finns saker som väger mer än pris!
Många värdesätter att det bara ska "fungera" och är 100% nöjda med det, vissa värdesätter integritet som vissa ISPs har högre på agendan än andra (Till exempel Bahnhof).

Det man dock måste förstå att är man som befintlig och "passiv" kund alltid kommer betala "premium" och tillsvidarepris. Kan man spara tusenlappar på ett samtal till sin leverantör så tycker iaf jag att det är en ganska bra timpenning, oavsett om det gäller bredband, mobilabonnemang, bolån, el etc.

Permalänk
Medlem

Jag kan också bekräfta att vill man förlänga 500/100 hos telia ett år till så måste man ringa uppsägning direkt,
Nyförsäljning verkar inte ha samma makt över rabatter som uppsägning har helt enkelt.
Men det gick väldigt fort och smidigt när jag väl kom fram till uppsägning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edson:

Jag tycker att du för ett vettigt resonemang och och det är klart att det finns saker som väger mer än pris!
Många värdesätter att det bara ska "fungera" och är 100% nöjda med det, vissa värdesätter integritet som vissa ISPs har högre på agendan än andra (Till exempel Bahnhof).

Det man dock måste förstå att är man som befintlig och "passiv" kund alltid kommer betala "premium" och tillsvidarepris. Kan man spara tusenlappar på ett samtal till sin leverantör så tycker iaf jag att det är en ganska bra timpenning, oavsett om det gäller bredband, mobilabonnemang, bolån, el etc.

Jo men det är ju fel i mina ögon. Trogen kund borde få bättre villkor än nya kunder eller åtminstone inte sämre. Tyvärr finns det ju i princip inga företag som gör så utan man måste byta hela tiden eller åtminstone hota med att byta. Och det enda sättet att pressa företagen så att de slutar med detta beteende är ju just att byta direkt när erbjudandena går ut så att de ser kostnaden för tappade kunder som ett större problem än hetsen att knyta till sig nya kunder.

Jag vet inte hur jag ska göra nu dock. Telia eller Telenor kommer jag inte att använda om jag kan undvika det. Och Bahnhof verkar inte direkt intresserad av att ha kvar mig som kund. Jag kanske borde börja ringa runt till andra leverantörer och se om de kan prismatcha helt enkelt.

Permalänk

Får inte upp chatten på bahnhofs "mina sidor" och telefonkön gav jag upp efter 40 minuters beep beep.

Får väl försöka igen senare

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Såg att halebop kör 250/250mbit gratis i 5månader, sedan ordinarie pris. Ingen startavgift, ingen bindningstid, 1 mån uppsägningstid.

Jag ringde precis bahnhof och sa upp mitt internet, han försökte inte ens hindra mig när jag berätta varför utan av avslutade mig direkt. Sparar ju ändå över 2000kr som man kan göra något roligt för, alternativt ge grabben något roligare i julklapp

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CusmaR:

Såg att halebop kör 250/250mbit gratis i 5månader, sedan ordinarie pris. Ingen startavgift, ingen bindningstid, 1 mån uppsägningstid.

Jag ringde precis bahnhof och sa upp mitt internet, han försökte inte ens hindra mig när jag berätta varför utan av avslutade mig direkt. Sparar ju ändå över 2000kr som man kan göra något roligt för, alternativt ge grabben något roligare i julklapp

Halebop är lite mer intressant. Fortfarande Telia bakom, men i alla fall. CMore ingår också, men jag vet inte om det är något att ha.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på supporten efter 45 minuters telefonkö. Hon kunde erbjuda halva priset i tre månader om jag band upp mig för ett år.
Har haft dom som leverantörer för två abonnemang i några år. Känns lite som ett lotteri vilka som får det "bättre" erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-X_H:

Jag fick tag på supporten efter 45 minuters telefonkö. Hon kunde erbjuda halva priset i tre månader om jag band upp mig för ett år.
Har haft dom som leverantörer för två abonnemang i några år. Känns lite som ett lotteri vilka som får det "bättre" erbjudandet.

Jag fick precis samma erbjudande, lite tråkigt...
Får se om det blir något annat erbjudande på fredag kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Halebop är lite mer intressant. Fortfarande Telia bakom, men i alla fall. CMore ingår också, men jag vet inte om det är något att ha.

Ja det var ju ingen startavgift och 5mån gratis så det var inte mycket att fundera på, cmore ingår även efter 5månader för 0kr i kostnad. bredbandet kostar 469kr/mån (på min adress, verkar variera lite).

Enligt Halebop's FAQ;
"Lämnar ni ut mitt namn till myndigheter?:
Nej, inte om du surfar lagligt. Ipred är en lag som bl.a. innebär att den som misstänker att någon delar filer olagligt (till exempel film eller musik) kan vända sig till domstol. Domstolen kan då tvinga operatören (oss) att lämna ut uppgifter om vem som har ett visst internetabonnemang. Vi sparar uppgifter om vem som använt ett visst ip-nummer i 30 dagar, därefter raderas infon. Här kan du läsa mer i vår integritetspolicy."

om det är det du tänkte på när det är telia bakom. Halebop erbjuder även gratis obegränsad mobilsurf om fibret skulle ligga nere för den som står på abonnemanget, vilket passar perfekt för jag har dem som mobiloperatör.

Ville man ta bort cmore skulle det kosta 479kr/mån efter de 5 månaderna haha, så det får vara kvar. Är nog inget jag kommer använda.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Bahnhof skrev idag via mail att de INTE kan prismatcha telias "black friday" erbjudande,
har annars inte fått prismatchning tidigare , 5+år kund,, märkligt,,

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har ju egentligen inget intresse av att säga upp mitt abonnemang, och så väldigt bra är inte dealen i alla fall inte för 250. Uppgraderar jag mitt, utan att utnyttja något erbjudande, så hade 250/100 kostat 309 i månaden men ingen "startavgift" så totalt sett sparar jag ett par hundringar. Dock bara 100 i upload, men eftersom jag inte torrentar så mycket längre så spelar det mindre roll.

Då ligger du sjukt bra till. Listpris på TELIA 250/250 (100 upload erbjuds inte där jag bor), har ett listpris på 509:-, helt horribelt.
500/500 ligger på 699...

Telia har levererat det snabbaste / stabilaste / bäst peerade bredband jag haft, men deras listpriser är så höga att det är löjligt.
Dom flesta andra leverantörer ligger runt 399:- för en 500Mbittare, det festliga är att det är TELIA öppen fiber vi har.

Å andra sidan så blir det nu 3:e året i rad som jag kör på ett bundet pris, hade 299, 339 och nu 299 igen.

Permalänk
Medlem

Fick svar av Bahnhof igen. De matchade tydligen Telias erbjudande rakt av, fast 250/250 för mig, då de inte kunde göra nån deal på 500/500 för mig (oklart). Alltså 399 i engångsavgift och 299/mån i 12 mån.

Frågade vad de kunde göra för deal på 250/100. Då fick jag 164/mån i 3 mån samt därefter 329/mån. Vilket sammantaget blir billigare, men bara 100 upp då. Osäkert på hur jag ska gå vidare.

Har 100/10 idag till 259:-, det blir alltså ungefär 400 kronor mer per år för mig med 250/100. Känns kanske värt.

Permalänk
Medlem

Fråga till er som fått Telia uppdaterat, har ni fått någon bekräftelse per sms eller epost om det hela? Jag har inte fått det än och kan inte se på mina sidor i Telia att någon uppdatering eller förändring gällande abb.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Fråga till er som fått Telia uppdaterat, har ni fått någon bekräftelse per sms eller epost om det hela? Jag har inte fått det än och kan inte se på mina sidor i Telia att någon uppdatering eller förändring gällande abb.

Jag ser förändringen på min sida och det såg jag på 30 sekunder sedan han löste det, men till mig skulle de skicka brev med bekräftelse. De satt i gammalt system sa han jag pratade med.

Så om du inte ser förändringen i mitt Telia skulle jag kolla upp det igen.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Fick svar nu från Bahnhof:

"Vi kan matcha Telias black friday-kampanj.

500/500 - 299 kronor i månaden i 12 månader, 399 kronor startavgift (12 månader bindningstid)

Hör av dig om du önskar ta del av detta!"

Tänker kolla med dem vad startavgiften avser. Jag är ju redan kund och har samma hastighet redan.

Uppdatering: efter ett antal mail fram och tillbaka kom det fram att de missat att jag haft erbjudandet förra året. Därför kan jag inte få BF erbjudande detta år. De kunde ge mig halva priset i tre månader mot 12 månaders bindningstid vilket ärligt talat känns som ett skämt i jämförelse. 🤦‍♂️

Ringde Telenor och de kan max erbjuda 250/250 så nu står det mellan dem och 500/500 på Telia för 399:- extra startavgift + bindningstid. Suck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Uppdatering: efter ett antal mail fram och tillbaka kom det fram att de missat att jag haft erbjudandet förra året. Därför kan jag inte få BF erbjudande detta år. De kunde ge mig halva priset i tre månader mot 12 månaders bindningstid vilket ärligt talat känns som ett skämt i jämförelse. 🤦‍♂️

Ringde Telenor och de kan max erbjuda 250/250 så nu står det mellan dem och 500/500 på Telia för 399:- extra startavgift + bindningstid. Suck...

Så jävla random..
Jag hade det förra året och jag fick det i år också.

/M

Permalänk

Har suttit på ett 200/200 från Telenor sen i juni, och det var inga som helst problem för dom att uppgradera det till 500/500 (för 299:- i månaden) nu under deras black week, trots att jag inte är någon ny kund. Riktigt bra bemötande från deras kundtjänst!

Permalänk
Medlem

tycker det är rätt ruttet att vissa får vissa inte.
samt att har man haft så nekas man ett BF erbjudande.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja, hade hanteringen åtminstone varit konsekvent så kunde de fått neka eller godkänna bäst de ville. Men när de nu verkar ge olika bud och erbjudanden till personer som har, till synes, helt likvärdiga förutsättningar så ger hanteringen en väldigt dålig eftersmak.