Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Veckans fråga: Har du handlat under Black Week?

Permalänk
Medlem
Skrivet av element90:

Vilka minnen?

Absolut prisvärdaste sett till timings och hastighet som går att hitta för tillfället (av det jag sett).

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5274297
https://www.amazon.se/gp/product/B083V93HJG/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det blev en 1TB Samsung 970 EVO Plus igår för 1199kr på Inets Sweclockers erbjudande. Ingen illa pris. Den var slutsålt på en half timme också.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska drygt att man måste hålla kolla en hel jäkla vecka när man är ute efter något specifikt, tar hellre en dag än "black-forever-extended-excuse-to-sell-more-crap" som det är nu xD

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Mitt köp ska bli en LG38WN95C så om den kommer på rea så hugger jag en annars inväntar jag mitt 3080 kort. Har blivit en liten beställning ifrån Newport det är allt.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem

Drog till med en asus zenwifi för 3 lax, sen blir det att hoppa på nån bredband deal, telenor 500 för 299 förmodligen...just det, ett wifi6 nätverkskort till en burk blev det också på inet för 699:-

glömde
Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Här skall inte handlas nått!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Det här med en hel veckas "black friday" är dumt i huvudet, som alltid ska saker förstöras i kapitalismens namn. Pengar ska tjänas och då utnyttjas traditioner tills allt är falsk "REA" hela året runt. Jag har ingen respekt för handlare längre, de förtjänar det inte.

Permalänk
Medlem

Blev en Dynaudio Music 7 för 6500:- från hifiexperience.se

Ett riktigt impulsköp... hoppas den låter bra.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Det här med en hel veckas "black friday" är dumt i huvudet, som alltid ska saker förstöras i kapitalismens namn. Pengar ska tjänas och då utnyttjas traditioner tills allt är falsk "REA" hela året runt. Jag har ingen respekt för handlare längre, de förtjänar det inte.

Tycker detta inte är lika farligt som de som börjar fira jul i Oktober månad och sedan tar ner prydnaderna vid December...

Permalänk

Klipsch RP-280F Premiere surroundpaket
Dynavoice Magic mw-12 Sub

Permalänk

Hur kom sig Black Friday från början endast hölls på en Torsdag? Går inte riktigt ihop för mig här.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Avstängd

Jag har kollat runt men sen insett att nej, jag behöver faktiskt ingenting. Försöker att handla så lite som möjligt. Hade det dock varit bra pris på grafikkort hade det nog blivit ett nytt, men det kan vi ju glömma. Kanske nästa år...

Permalänk

Har blivit en Neato D7 Connected robotdammsugare och en WD Red Hårddisk båda från Webhallen

Permalänk
Medlem

Fyllde på min samling lite med 30st 4K filmer från cdon.

Dom har en deal på 10st för 1000:-.
Så istället för ordinarie 7200:-, vilket känns totalt orimligt att betala för 30st 4K filmer.
Så landade det istället på 3000:-, lite vad de borde kosta alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rilnilsson:

4kg winegum från webhallen. Haha..

Haha. Jag kom på att jag köpte 8 Kg i måndags. (Max tillåtna köp) Anländer ikväll. Yes.
Hoppas du köpte Skånekonfektyrs variant. Det är ju dom som är det nya originalet.
Bassetts har ju helt tappat konceptet.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyroshrimp:

Hur kom sig Black Friday från början endast hölls på en Torsdag? Går inte riktigt ihop för mig här.

Fredag, Thanksgiving är torsdag (idag) och efter man ätit sig mätt på kalkon så gick man ut å handlade på sin lediga fredag.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Det blir nog ingen shopping i år för min del på black friday om jag inte hittar något passande till julklapp.

Permalänk
Avstängd

Köpte en Asus router från Elgiganten för 990, med cashback så blir det runt 550 totalt. Sen har jag bråkat med Bahnhof tills jag fick dem att (typ) matcha Telias BF erbjudande så 250/250 för 299 i månaden. Och köpt en telefon till tjejen, Pixel 4a från fnac för €360 inklusive frakt.

Permalänk
Medlem

Det blev en Mx master 3 och även ett par Logitech PRO X Wireless Lightspeed när det va så bra pris på inet här om dagen.

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på bättre rea på S10e som är den enda vettiga kompakta mobilen just nu som inte är Apple.
Proshop hade den för 5190kr för någon månad sedan, men jag missade den då. Grrr!

Jag hoppas på något bra i helgen eller på Cyber Monday XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

LGCX65 + Samsung HW-Q950T 9.1.4ch Dolby Atmos Soundbar
Första gången som de faktiskt rear ut något jag vill ha.
TVn var väl väntat, men riktigt bra pris på soundbaren 👍

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem

Jag har handlat ovanligt mycket ändå.

Köpte först en ny MC-hjälm - butiken körde 50% på allt.
Sen blev det lite kläder, den butiken gav 50% om man handlade för minst 5000. De säljer lite dyrare märken som CK, Boss, Ralph Lauren osv. Har aldrig handlat där till fullt pris, men plockade ihop grejer för 6000 ordinarie pris nu.

Det har också blivit datordelar: Moderkort, Chassi, PSU, Minne, 1TB NVMe m.2 SSD.
Väntar på en 5600x som jag la beställning på tidigare. Hade hoppast på att hitta ett grafikkort idag, men det ser inte speciellt hoppfullt ut

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWIB:

LGCX65 + Samsung HW-Q950T 9.1.4ch Dolby Atmos Soundbar
Första gången som de faktiskt rear ut något jag vill ha.
TVn var väl väntat, men riktigt bra pris på soundbaren 👍

Hoppas de levererar vad de lovat för den modellen (Samsung), har föregångaren som de lovade skulle få eARC, men icke. På detta så fungerade ARC helt jävla värdelöst, fungerade ibland/ibland inte, så nu sitter jag med sketen optisk kabel till tv:n för att det ska fungera konsistent och får komprimerat ljud... Lyckligtvis har jag en 4k spelare som kan leverera ljud ut via hdmi, så jag får riktigt ljud där det spelar som mest roll.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Hoppas de levererar vad de lovat för den modellen (Samsung), har föregångaren som de lovade skulle få eARC, men icke. På detta så fungerade ARC helt jävla värdelöst, fungerade ibland/ibland inte, så nu sitter jag med sketen optisk kabel till tv:n för att det ska fungera konsistent och får komprimerat ljud... Lyckligtvis har jag en 4k spelare som kan leverera ljud ut via hdmi, så jag får riktigt ljud där det spelar som mest roll.

Har du kollat fw uppgraderingar och sånt? Tyckte dom släppt en sån för earc.

Jag är jäkligt nöjd än så länge FÖRUTOM den idiotiska placeringen av displayen OVANPÅ soundbaren. Hur tänkte dom där?

Edit: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

Länk
Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk

Trodde inte att jag skulle köpa något i år faktiskt, men efter att ha surfat runt en sväng igår så slog jag till en på en ordentlig uppgradering av gamingdatorn

En Ryzen 3800X, MSI x570 Mobo, 32gb RAM och en M.2 disk för överkomliga pengar.
Blir en fin uppgradering av den i7 3770k som fortfarande rullar på hemma hos mig

Permalänk
Medlem

Blev en budgetmonitor som komplement till 20" tummaren i 4:3 format från EIZO.
Lenovo L24q-30 är säkert skräp men har laddat ner ICM-profilen, blir trevligt att slippa krympa dokument.

felstavning
Permalänk
Medlem

Har inte köpt något alls på flera år nu, men i år blir det nog ett tyngdtäcke. Inte så mycket för att det finns rabatter på det, utan snarare att jag bara råkat få upp ögonen för det nyligen.

Annars är väl mina standardfundering kring black friday år efter år "ska jag kanske slutligen slå till på en platta i år?", men slutar alltid med att jag känner att jag inte behöver en och avstår

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Köpte mig en LG CX55 OLED. Hade tänkt köpa den redan för 2 månader sen, men lyckades hålla mig tills nu under BF.

Är nog första gången jag köper något på en sån här rea som bara inte är ett impulsköp just eftersom det är rea

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Köpte mig en LG CX55 OLED. Hade tänkt köpa den redan för 2 månader sen, men lyckades hålla mig tills nu under BF.

Är nog första gången jag köper något på en sån här rea som bara inte är ett impulsköp just eftersom det är rea

Grattis till fyndet! Som ägare av både LG OLED 55 B6 och C8 så är jag säker på att du blir nöjd med köpet!

Permalänk
Medlem

Screw Zen 3. Jag slog till på en 3800XT för 3800 kr istället för 5900X-uppgraderingen jag hade lagda ordrar på. Har ändå bara 3000CL17-minnen, jag slipper byta moderkort och det känns mer balanserat med 1080ti:n. Det får bli en större uppgradering 2022 med Zen 4, RDNA3 och DDR5-minnen istället. Det blir ändå en välkommen uppgradering från 1700X.