3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsi:

Nu ligger det tre kort uppe där. Zotac har de ju haft ute innan, gäller bara att hänga på låset.

Ja. Når kort blir tilgjengelig der så blir det av erfaring tilgjengelig for salg i løpet av dagen eller neste dag. Slik jeg kjøpte 3080 på tirsdagen.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är mycket att gå efter egentligen men nu står det att Scans förväntade leverans på en del 3080 kort denna vecka är försenad till nästa vecka.

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Ja, jag såg det.

Tänkte mer på om han visste ungefär var lastbilen befinner sig, vad den har för regplåt, vart chauffören stannar för lunch etc....

Fint att någon äntligen ställer de viktiga frågorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Kör du nytt kort varje vecka?

Absolut.
Jag har sjuka problem med att bestämma mig för mitt bygge...
Har precis köpt helt nytt (som nu finns på marknaden här på swec för försäljning..) Chassi, QL120 vita fläktar (6st) commander pro, sleevade kablar.. men nu har jag gått och köpt helt andra saker, men nu har jag fått tag på Lian Li Unifans och ett pc-o11 dynamic chassi.. och då passar vision in så jävla bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecc:

Vet inte om det är mycket att gå efter egentligen men nu står det att Scans förväntade leverans på en del 3080 kort denna vecka är försenad till nästa vecka.

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

En försenad asus strix leverans? Så oväntat 😂☠️
Får se imorgon om inet eller webhallen får. De skulle vara försenade en vecka men har ju inte kommit på de senaste 3 veckorna så vet inte vad som händer.

Permalänk
Skrivet av NexXxuS:

Hmm, snart har det gått en dag. 🙃 Fanns det något konkret bakom detta eller var det mer en förhoppning?

Tryckfelsnisse.
Permalänk
Medlem

Skjermkortet har stått under behandling hos komplett siden tirsdagen Jævla black week.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inflamer:

Ja, detta är första gången sen jag flyttade från Göteborg som jag ångrar mig... 😫

Tyckte 10.000 kändes mycket med 3080 men 3090 hade varit kul fast 16.000 är fortfarande riktigt saftigt. Tänk om det är lika ”värdelöst” som 2080ti nästa GPU gen. Hade jag inte varit fast på jobbet så hade jag kunnat hämta det åt dig och skickat det men vem vågar skicka 16.000 till någon på internet och hoppas på att få ett kort 😅

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Permalänk
Medlem

Man måste ju undra hur dom resonerar när dom designar vissa av korten.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Ja, den var fæl..

Permalänk
Medlem

Får man spelkod av köp på komplett?

Permalänk
Medlem

kl 14:52
24st Gainward Phantom GS 3080 i lager
https://www.komplett.se/product/1171798/datorutrustning/dator...

27st Zotac Amp Holo 3080
https://www.komplett.se/product/1170425/datorutrustning/dator...

9st Gainward Phantom 3080
https://www.komplett.se/product/1171798/datorutrustning/dator...

Edit:
kl 14:57
Alla slutsålda

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Quakecry:

https://www.komplett.se/search?q=3070%20or%203080%20or%203090...

3080 Phantom kommer 90 prosent sannsynligvis på lager i dag eller imorgen. Ha siden på F5! Bruk auto-refresher addon.

Du hade rätt, de släpptes nyss och jag fick tag i ett

Permalänk
Medlem

Jävlar vad Gainward korten tog slut snabbt på komplett! Lovar det gick 25st kort under 5 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexern:

Du hade rätt, de släpptes nyss och jag fick tag i ett

Grattis! Var det pga jeg tipset om det at du fikk kort? Isåfall er jeg glad jeg kunne bidra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quakecry:

Grattis! Var det pga jeg tipset om det at du fikk kort? Isåfall er jeg glad jeg kunne bidra

Japp, jag fick ett jag med. Tack för tipset

Permalänk
Medlem

jag beställde ett Evga 3080 FTW Ultra från Inet den 23/11 och det skickades idag! ändå stod det att inleverans till deras lager skulle ske den 15/12.. Super nice att få det före Jul..

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Jävlar vad Gainward korten tog slut snabbt på komplett! Lovar det gick 25st kort under 5 min.

Hade möjlighet att få ett men väntar till nästa gen men folk måste ju ha popup notis på sin Mail för att se det så snabbt. Eller vad jag gjorde precis. Dvs lyckades refresha precis i samma minut

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt. Hahaha.
Det gick snabbt med de korten.

Permalänk

Fasen vad fort de gick. Försökte men hann inte med

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quakecry:

O ja, skulle inte suttit med sidan uppe annars. Tack så mycket <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

jag beställde ett Evga 3080 FTW Ultra från Inet den 23/11 och det skickades idag! ändå stod det att inleverans till deras lager skulle ske den 15/12.. Super nice att få det före Jul..

Evga har kort kö för de är inte så populära här av någon anledning. Kanske för de är lite dyrare än andra men vill man ha ett kort så är det Evga som gäller skriver det här lite var dag för att hjälpa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexern:

O ja, skulle inte suttit med sidan uppe annars. Tack så mycket <3

Ikke noe problem <3 Jeg fikk selv kjøpt på tirsdagen. Så viktig å bidra slik at andre får kort!

Permalänk
Medlem

Så var man fan ta mig fast på citydäck för däckbyte.. så får man Mail och missar. 50 kort på 4 minuter borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Ja. Måste egentligen vara designat för en annan marknad. Helt sjukt osmaklig design i mina ögon. En Japan eller annan från annan kultur kanske tycker det är det vackraste dom sett

Permalänk
Medlem

tror att jag plockade hem ett Gainward GeForce RTX 3080 Phantom GS från komplett nyss, beställt 14:53 och har en grön markering "reserverad(i lager)"

vill tacka @Quakecry för tipset!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennywize:

La en beställning med omkring samma tid så nu håller vi tummarna!

Edit: Min står som reserverad(i lager) under min orderbeställning så man kan ju drömma..

Är ditt skickat än?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - RTX 4070 SUPER - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - Fractal Design North (Svart TG)
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650 - Audeze Maxwell