Steams årliga höstrea igång

Permalänk
Medlem

Hoppas de nu har tillräckligt i lager, är trött på dessa lock-reor med nedsatt pris på typ 10 ex som går åt direkt.

Permalänk
Medlem

Tycker Steam påminner om Amazon, svårt att hitta. Det som har varit av intresse tycker jag priserna inte varit så låga som på andra sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det går att göra refund om du inte spelat mer än två timmar.

De har jag gjort dock, med marginal ;D

Permalänk
Medlem

Steam-rea! Så jädra nice med lite mer salt i mina GPU sår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

EA-titlar såsom Mass effect, måste man ha Origin för att launcha de spelen, fast man köpt dem via Steam?

Skrivet av FreddyK:

Ja, tyvärr är det så :/

Inte alla EA-spel som behöver Origin i bakgrunden. Framför allt nya spel behöver det inte. Exempelvis Star Wars Squadrons men även vissa äldre spel som Apex Legends.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hmm sugen på Death Stranding

Kom spontant att tänka på det jag med. Kände mig liksom lagomt deppig för den upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Hoppas de nu har tillräckligt i lager, är trött på dessa lock-reor med nedsatt pris på typ 10 ex som går åt direkt.

Va? Ska steam-spelen ta slut?

Själv blev det äntligen införskaffande av Monster Hunter World, har varit sugen på det länge

Permalänk
Skrivet av femkantig:

Tänkte köpa in en drös vr-spel till min quest 2, skyrim vr, boneworks och alyx. Nån som har tips på fler?

Synth riders är riktigt nice.

Annars har humble bundle sjukt bra fall sale där walking dead ingår med en hel drös andra spel.

Glöm inte att aktivera din quest 2 så får du asgards wrath gratis. Kolla upp det på nätet hur du går till väga

Om du köpte din quest före 20:e november får du kontakta oculus supporten med ett mail sedan ör liret ditt.

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera Control nog; verkligen ett mästerverk av Remedy, och finns nu på rea med 50% rabatt.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Inte alla EA-spel som behöver Origin i bakgrunden. Framför allt nya spel behöver det inte. Exempelvis Star Wars Squadrons men även vissa äldre spel som Apex Legends.

Apex är väl inte så gammalt? Typ Fortnite?

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Steam brukar ha sämst reor ändå.

. Wingamestore
. Fanatical
. Gamesplanet UK/DE
. Greenmangaming
. Humblebundle
. GOG

Kolla runt där, speciellt på de 3 första, så sparar ni en hel del pengar. 😂

Alla förutom GOG ger ut steam nycklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Kan inte rekommendera Control nog; verkligen ett mästerverk av Remedy, och finns nu på rea med 50% rabatt.

Ultimate edition finns för 17$ på Wingamestore 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Apex är väl inte så gammalt? Typ Fortnite?

Stämmer. Skrev dock "men även vissa äldre spel som Apex Legends."

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Stämmer. Skrev dock "men även vissa äldre spel som Apex Legends."

Men Apex är väl inte så gammalt, typ lika gammalt som Fortnite?

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Men Apex är väl inte så gammalt, typ lika gammalt som Fortnite?

Aha, du menar så. Är ju en tolkningsfråga vad man menar med "äldre" och "nyare". I detta sammanhang syftade jag på spel som redan var släppta när EA började sälja sina spel på Steam.

Sen behöver "äldre" inte vara lika med gammalt heller. Även om det bara skiljer en dag så är det ena objektet fortfarande äldre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frejoh466:

Tror jag kommer att vänta på vinterrea. Kollade lite snabbt i morse innan jobbet, hittade inget intressant utom en massa 20%

"Until You Fall" hade jag ganska kul med. Ett roguelite spel med ganska bra combat. Tycker dock inte så mycket om roguelike spel, då man startar om hela tiden, men detta var ganska ok. Annars så är min Quest 2 mest för Skyrim VR med mods vilket är ganska kul (kör pilbåge, magik är ok, svärd är värdelöst).

Alkohol och VR måste undvikas.
Polisen kom hem till mig och frågade,

Hur mår du?
Bor du ensam?
Några barn?

Tydligen har mina grannar ringt polisen och trott jag misshandlat min tjej.,🤔

https://youtu.be/ApEkiKtGM_E

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

RDR är ju bara GTA i vilda västern och med krympande hästballar istället för kromade avgasrör, så gillar man det lär man gilla RDR.

Håller inte med här, GTA V körde jag igenom story läget, på sin tid så tyckte jag att det var en av de bättre spelupplevelserna jag haft, men RDR2...

Jag klarar inte cowboy themat, även om spelet tekniskt sett är ett mästerverk så har jag väldigt svårt att relatera till cowboy åldern, jag fastnar helt enkelt inte, har provat flera gånger men har väll kanske spelat 10-15 timmar max varje gång.

Spelet saknar helt klart en Trevor karaktär, Billy the Kid if you wish, den här gamla gubben som man spelar som Arthur, man har ändå svårt att idintifiera sig som honom.

Så nej, bara för att du gillade GTA kommer du inte automatiskt tycka RDR2 är bra.

Permalänk
Viking

För mig blev det 3DMark för 40 kr.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Blev Black Mesa efter tips från Oneone här i tråden. Den verkliga fienden i spelet verkar vara stegarna. Lite frustrerande när jag klarat mig i princip oskadd tills vad som borde ha varit ett enkelt hopp från en stege resulterade i ett Gordon-lik i botten på ett hisschakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

RDR är ju bara GTA i vilda västern och med krympande hästballar istället för kromade avgasrör, så gillar man det lär man gilla RDR.

Har inte köpt nåt än på rean. Fortfarande irriterad över förra rean när jag köpte Mass Effect Andromeda + Dragon Age Inquisition combo pack, inquisition kan jag fortfarande inte ens starta för den bara stänger ner sig hela tiden trots att allt antivirus släpper igenom den. Origin suger också.

Fundera på Ass Creed Origins den här rundan så har man lite att göra.

ja! köp origins, det är kanske inte riktigt i stil med de äldre assassins creed spelen utan där har man gått mer in på rpg men jag tyckte det var ett sjukt bra spel.

själv slog jag till på odyssey nu för det ser ut som att det blev väldigt likt origins.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Tycker inte reorna är lika intressanta nu när det finns så många prenumerationstjänster. Men kanske hittar man nåt guldkorn i form av till TW warhammer 2 eller liknade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

För mig blev det 3DMark för 40 kr.

Samma här! I och med att det blivit/blir (inte färdig ännu) ny dator i höst så kändes det som att det var dags!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Kan inte rekommendera Control nog; verkligen ett mästerverk av Remedy, och finns nu på rea med 50% rabatt.

låter lovande, köpte det igår på rean och har precis börjat på att spela.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Jag köpte Jedi: Fallen Order. 250kr är lagom pris för ett spel tycker jag.

FTL: Faster Than Light för 25kr är ju givet om man inte redan har det!
https://store.steampowered.com/app/212680/FTL_Faster_Than_Lig...

Permalänk
Skrivet av Arditi:

Kan inte rekommendera Control nog; verkligen ett mästerverk av Remedy, och finns nu på rea med 50% rabatt.

Hmmm. Du jobbar inte på Post Nord av en händelse?

EDIT, haha, fail av mig, blandade ihop det med death stranding som också är på 50%.
Tror jag väntar in båda spelen då det inte verkar finnas ett enda grafikkort i lager som pallar med att driva detta ännu.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag köpte Jedi: Fallen Order. 250kr är lagom pris för ett spel tycker jag.

FTL: Faster Than Light för 25kr är ju givet om man inte redan har det!
https://store.steampowered.com/app/212680/FTL_Faster_Than_Lig...

Fallen order är ju helt klart värt 250, dock så går det spela på EAs månadstjänst för 40kr? känns som man hinner klara ut spelet, samt prova på mycket annat under den tiden också?

Men om det är ett spel man vill äga och kunna spela om igen senare, så är ju 250 nog jäkligt värt för det spelet, har inte bestämt mig själv om jag köper det eller kör EA

Permalänk
Medlem

Har redan typ 50 gratisspel från Epic jag inte hunnit med att spela än. Blir nog inget på Steam-rean på ett par årtionden för mig..

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Fallen order är ju helt klart värt 250, dock så går det spela på EAs månadstjänst för 40kr? känns som man hinner klara ut spelet, samt prova på mycket annat under den tiden också?

Men om det är ett spel man vill äga och kunna spela om igen senare, så är ju 250 nog jäkligt värt för det spelet, har inte bestämt mig själv om jag köper det eller kör EA

Jag är en sån som spelar lite grann, sedan kanske har en paus på en månad. Så det lönar sig nog i längden för mig att köpa

Permalänk

Slog till på theHunter för 60 riksdaler, mysigt jaktspel.

Permalänk
Medlem

Köpt en del redan innan men det blev iaf Green Hell & Crysis 3 +dlc

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB