Steams årliga höstrea igång

Permalänk

@femkantig
Om du har många rena kalsonger så kan jag ju nämna också att Humble har Doom 3 för ~10kr. Med sidequest så kan du, när spelet har släppts, köra Doom 3 i VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Nej, Tegnell.

All makt åt-Tegnell topp 3:

Nej till hemmajobb
Nej till munskydd
Nej till smittspårning via app

Ni kan aldrig ana vad som hände sen!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk

Fick bli detta

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

För min del blev det Tomb Raider Spel, klarade i dagarna vanliga Tomb Raider efter många år spelande (i perioder förstås)

Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration
Shadow of the Tomb Raider: Definitive Upgrade
Lara Croft GO
Vill köpa mer spel, men spelar för lite så räcker med alla jag har. har ju fått så mycket gratisspel på alla Spel-system (mest Epic) sista året.

Är riktigt sugen på STAR WARS Jedi: Fallen Order också, men vill veta om det är i stil med Tomb Raider i spelupplägget. Mycket klurigheter och inte fiender i varje hörn. Ser ju ut som det iaf.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Sugen på Red Dead Redemption II... Frågan är vilken av dom tre versionerna...
Någon som kan hjälpa mig att välja?
Går att köpa till ungefär samma pris på Elgiganten också, men då gissar jag att det måste installeras genom en RockStar launcher eller något, och inte funkar att använda koden i Steam?

Kommer troligen köpa DiRT Rally 2.0 till grabben för 50kr också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ned med hälsosam konkurrens! All makt åt Tengil!

Skulle EPIC inte ta titlar gisslan utan endast köra på sin bättre deal för utgivare/utvecklare så skulle de tagits emot med öppna armar.
Nu valde de att bete sig som rövhattar istället.

Permalänk
Medlem

Doom Eternal Deluxe Edition blev det. 19,79 Euro för Standard edition och 29,69 Euro för Deluxe. 67% prissänkning.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Ja, tyvärr är det så :/

Dock inte alltid! T.ex C&C Remastered körs endast via Steam om det är köpt där.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Är riktigt sugen på STAR WARS Jedi: Fallen Order också, men vill veta om det är i stil med Tomb Raider i spelupplägget. Mycket klurigheter och inte fiender i varje hörn. Ser ju ut som det iaf.

Fallen order är mer ett souls-like om något, du sparar och fienderna kommer tillbaka, du låser upp genvägar till banans början eller till en save punkt. Striderna sker med ett target-lock system liknande dark souls och även själva striden är fylld med dodge, parry och lätta samt tunga attacker.

Tldr: Liknar Dark souls, inte alls som Tomb Raider

Visa signatur

Mortar Max B450, Ryzen 3600, ASUS 2080 Dual OC, 16 gig 3600hz ram, Meshify C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Skulle EPIC inte ta titlar gisslan utan endast köra på sin bättre deal för utgivare/utvecklare så skulle de tagits emot med öppna armar.
Nu valde de att bete sig som rövhattar istället.

Förutom att det faktiskt är en bra deal för utgivare och utvecklare när de låser sig till Epic ett tag. Dels får de en bra summa för alternativkostnaden samt att det längre fram leder till mer konkurrens mellan Steam och Epic, vilket gynnar alla, möjligen inte Valve.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Förutom att det faktiskt är en bra deal för utgivare och utvecklare när de låser sig till Epic ett tag. Dels får de en bra summa för alternativkostnaden samt att det längre fram leder till mer konkurrens mellan Steam och Epic, vilket gynnar alla, möjligen inte Valve.

Det gynnar dock bara oss som konsumenter om det leder till att något förbättras, vilket det inte gör. Att utgivare ska tjäna mer kosing än vad de redan gör ger jag blanka fan i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vox414:

Fallen order är mer ett souls-like om något, du sparar och fienderna kommer tillbaka, du låser upp genvägar till banans början eller till en save punkt. Striderna sker med ett target-lock system liknande dark souls och även själva striden är fylld med dodge, parry och lätta samt tunga attacker.

Tldr: Liknar Dark souls, inte alls som Tomb Raider

Tack för svaret!!! Vad bra att jag inte köpte det på impuls då, som är så lätt att göra en viss vecka varje år...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tack för svaret!!! Vad bra att jag inte köpte det på impuls då, som är så lätt att göra en viss vecka varje år...

Dock ett jäkligt roligt spel med skön "star wars känsla".
Det finns även lite enklare pussel att lösa i spelets banor.
Vill dock förvarna för att det inte rullar på speciellt bra på RTX 3080 av någon anledning. Mitt förra 2080ti körde spelet mycket bättre och stadigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prebz:

Sugen på Red Dead Redemption II... Frågan är vilken av dom tre versionerna...
Någon som kan hjälpa mig att välja?
Går att köpa till ungefär samma pris på Elgiganten också, men då gissar jag att det måste installeras genom en RockStar launcher eller något, och inte funkar att använda koden i Steam?

Kommer troligen köpa DiRT Rally 2.0 till grabben för 50kr också!

När jag köpte RDR2 kollade jag upp vilken version som är värd pengarna. Typ alla skrev att det är den billigaste man ska köpa. Extragrejerna ska inte vara något särskilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

När jag köpte RDR2 kollade jag upp vilken version som är värd pengarna. Typ alla skrev att det är den billigaste man ska köpa. Extragrejerna ska inte vara något särskilt.

Tack så mycket för bra svar!!! Då räcker det nog gott och väl för mig med!

Permalänk
Medlem

Som vanligt vid reor funkar inte ett sk** på steam vid normala tider på dygnet.
Kan inte göra nått atm.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Fan då, köpte ju precis red dead redemption 2 på steam för 5 dagar sen... Typiskt, kunde ju fått ultimate edition för samma pris...

Permalänk
Medlem

Fick bli Gris, glad det funkar på Mac!

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

Tänkte köpa in en drös vr-spel till min quest 2, skyrim vr, boneworks och alyx. Nån som har tips på fler?

Finns hur många som helst
Men Star Wars squadrons ska vara grymt så även Walking dead Sinners & Saints.
Fler:
Moss
I Expect You To Die
Rick and Morty
Gorn
Hellsplit: Arena
The Wizards
Pavlov
A Fishermans Tale
Arizona Sunshine
ADR1FT
Superhot VR
Everspace
Elite Dangerous

Tydligen ett VR-pack med hyfsad rabatt:
https://store.steampowered.com/bundle/16930/Ultimate_VR_Comed...

Permalänk
Medlem

Slog till på RDR2 nu. Behövde bara kolla att fyra saker först:
1. Stor spelvärld
2. Funkar bra att spela med mus och tangentbord
3. Möjlighet att spela i förstapersonsperspektiv och inte utifrån-konsol-skit.
4. Bra single player (hatar multiplayer/onlinespel).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Hmm får nog bli Control för att få all them godrays och sen kanske Jedi fallen order bara för att..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Slog till på RDR2 nu. Behövde bara kolla att fyra saker först:
1. Stor spelvärld
2. Funkar bra att spela med mus och tangentbord
3. Möjlighet att spela i förstapersonsperspektiv och inte utifrån-konsol-skit.
4. Bra single player (hatar multiplayer/onlinespel).

RDR är ju bara GTA i vilda västern och med krympande hästballar istället för kromade avgasrör, så gillar man det lär man gilla RDR.

Har inte köpt nåt än på rean. Fortfarande irriterad över förra rean när jag köpte Mass Effect Andromeda + Dragon Age Inquisition combo pack, inquisition kan jag fortfarande inte ens starta för den bara stänger ner sig hela tiden trots att allt antivirus släpper igenom den. Origin suger också.

Fundera på Ass Creed Origins den här rundan så har man lite att göra.

Permalänk
Medlem

Steam drar i min plånbok och viskar "köp Doom Eternal, RDR2, Borderlands 3 och Jedi Fallen Order!", och min viljestyrka som mestadels består av en mental självuppmaning i form av "jag har inte tid, december är en fullsmockad månad redan" börjar ge vika...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

RDR är ju bara GTA i vilda västern och med krympande hästballar istället för kromade avgasrör, så gillar man det lär man gilla RDR.

Jag har inte spelat GTA sen Vice City för säkert 16-17 år sen. Jag har GTA V, men inte installerat och testat än.

För mig är det mest öppen värld som lockar. Jag är inte en "completionist" som kör massa uppdrag och sånt i spel, utan gillar att färdas runt och göra lite vad som faller mig in.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av theailer:

Finns hur många som helst
Men Star Wars squadrons ska vara grymt så även Walking dead Sinners & Saints.
Fler:
Moss
I Expect You To Die
Rick and Morty
Gorn
Hellsplit: Arena
The Wizards
Pavlov
A Fishermans Tale
Arizona Sunshine
ADR1FT
Superhot VR
Everspace
Elite Dangerous

Tydligen ett VR-pack med hyfsad rabatt:
https://store.steampowered.com/bundle/16930/Ultimate_VR_Comed...

Denna är värd att titta på också: https://www.humblebundle.com/games/fall-vr
Blandannat Saints & Sinners ingår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

Tänkte köpa in en drös vr-spel till min quest 2, skyrim vr, boneworks och alyx. Nån som har tips på fler?

Arizona Sunshine var rätt underhållande, går att köra coop.

Visa signatur

Köpa ny TV? https://www.rtings.com/tv/tools/table
Klicka på hide images och sortera på mixed usage (bästa betyg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har inte spelat GTA sen Vice City för säkert 16-17 år sen. Jag har GTA V, men inte installerat och testat än.

För mig är det mest öppen värld som lockar. Jag är inte en "completionist" som kör massa uppdrag och sånt i spel, utan gillar att färdas runt och göra lite vad som faller mig in.

Du kan dra runt och göra precis det som du vill i RDR2. Efter första kapitlet i alla fall. Mus och tangentbord funkar också bra. Det är mindre action än i GTA-spelen, eftersom man rider omkring. Men också trevligare med fina miljöer och trevligt side content.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prebz:

Tack så mycket för bra svar!!! Då räcker det nog gott och väl för mig med!

Inga problem

Permalänk
Inaktiv

Tjugo spänn för Goat Simulator! Får nästan köpa det eftersom jag kommer från Skövde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Fan då, köpte ju precis red dead redemption 2 på steam för 5 dagar sen... Typiskt, kunde ju fått ultimate edition för samma pris...

Det går att göra refund om du inte spelat mer än två timmar.