Tävla om ASUS ZenBook Flip S – vi pratar Intel Evo med Thomas Melzer

Permalänk
Melding Plague

Tävla om ASUS ZenBook Flip S – vi pratar Intel Evo med Thomas Melzer

Var med och tävla om en riktig påkostad bärbar dator när teknikgurun Thomas Melzer från Intel berättar om det nya Evo-konceptet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag säger som Johnny Bravo : Whoa, Mama!

Permalänk

Härlig tävling Bra video!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Gillar formatet på tävlingen / marknadsföringen!

Permalänk
Medlem

Kom igen turen. Pappa behöver en bra laptop =D

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Nu håller vi tummarna för att jag ska vinna denna guldklimp

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Äntligen kanske min stackars rese-laptop med ett gem till startknapp kan få gå i pension, hen har ju dessutom fått astma!
Håller tummarna!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Jag håller med ovan, bra video där Thomas upplevs väldigt genuin vilket gör tävlingsmomentet lite mer underhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Kom igen turen. Pappa behöver en bra laptop =D

Det behöver denna pappan med

Permalänk
Medlem

Kul tävling! Jag har haft kollen här hela dagen för att se om något pm kommer, men såg nu att ni ändrat till 6 december. En dryg vecka till... pappa muttrar... 😉

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Marlil:

Kul tävling! Jag har haft kollen här hela dagen för att se om något pm kommer, men såg nu att ni ändrat till 6 december. En dryg vecka till... pappa muttrar... 😉

Det blev lite missförstånd om tävlingen var tvungen att vara klar innan novembers slut. Men det var bara att den skulle börja innan novembers slut så vi ändrade så att vi kör två veckor nu som vi alltid brukar göra

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det blev lite missförstånd om tävlingen var tvungen att vara klar innan novembers slut. Men det var bara att den skulle börja innan novembers slut så vi ändrade så att vi kör två veckor nu som vi alltid brukar göra

Ingen fara, bra om fler får chansen som kanske missat den annars. Men tålamod är inte min starka sida (looking at you Cyberpunk...) ☺️.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig ens i min vildaste fantasi köpa en produkt från intel...
Men Ok, är den gratis så .........
nej inte ens där, så jag avstår, vill inte bjuda in satan i mitt hem.

Grundar sig på intels fulspel genom tiderna.

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk

Satan vilken läcker dator

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevlig ut!

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

"Tävlingen är avslutad"

@UndaC

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ghoti:

"Tävlingen är avslutad"

@UndaC

Ah. Sorry my bad. Nu är den öppen igen till 6e så som det står i artikeln.

Tack för att du sa till!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Råkade klicka "skicka bidrag" fullt med grammatiska fel och det gick inte att redigera efter men hoppas ni fattar texten i alla fall. lol

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Avstängd

”Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.”

När får vi veta detta beslut då?
@UndaC

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Jackss:

”Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.”

När får vi veta detta beslut då?
@UndaC

Förhoppningsvis innan veckans slut. Tack för att du påminner!
Ska synka med Intel som står för priset så jag hoppas jag hinner får svar av dem imorgon innan helgen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Ni får gärna PMa mig redan, jag lovar att vara diskret!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Skulle vara intressant att veta hur många som deltagit i tävlingen, vill minnas att jag såg en av inets julkalenders-lucka hade mer än 10k "entries".

I och med att det är ett "hårt paket under granen här" kan jag tänka mig att många har deltagit och någon/några måste läsa ett par tusen tävlingsformulär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Förhoppningsvis innan veckans slut. Tack för att du påminner!
Ska synka med Intel som står för priset så jag hoppas jag hinner får svar av dem imorgon innan helgen.

Hoppas Intel är lika snabba som deras processorer då, spänningen är som vanligt olidlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarvsladdad:

Skulle vara intressant att veta hur många som deltagit i tävlingen, vill minnas att jag såg en av inets julkalenders-lucka hade mer än 10k "entries".

I och med att det är ett "hårt paket under granen här" kan jag tänka mig att många har deltagit och någon/några måste läsa ett par tusen tävlingsformulär.

YT videons antal tittare ger väl ett litet hum iallafall, ser inte ut att vara nån större skara som skickat in

Permalänk
Medlem

Vem vill ärligt talat bli ägare av en slö intelprocessor idag?
-Släng intel i återvinningen!
Inget man vill "vinna"!

Skräp-CPU, pentium oräknat. Men pentium var typ 25 år sedan..

Permalänk

@Knorrot - Förvånansvärt få då(~400 visningar), folk på Sweclockers kanske inte är mycket för bärbara datorer då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarvsladdad:

@Knorrot - Förvånansvärt få då(~400 visningar), folk på Sweclockers kanske inte är mycket för bärbara datorer då.

Gissar på att när man faktiskt behöver göra något för att tävla så blir antalet bidrag avsevärt färre. Skulle tro att många tänker ”jag vinner ändå inte så varför lägga 15 minuter på det här”. Tävlingar där det räcker att gilla, dela, kommentera eller fylla i sin mail i nån länk får nog fler bidrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knorrot:

Gissar på att när man faktiskt behöver göra något för att tävla så blir antalet bidrag avsevärt färre. Skulle tro att många tänker ”jag vinner ändå inte så varför lägga 15 minuter på det här”. Tävlingar där det räcker att gilla, dela, kommentera eller fylla i sin mail i nån länk får nog fler bidrag.

Lustigt hur olika man tänker. Jag tycker det är kul att få vara lite kreativ, dessutom ännu roligare när det märks att de som anordnar lagt lite tid på själva frågan, som denna. Tur att alla är olika. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlil:

Lustigt hur olika man tänker. Jag tycker det är kul att få vara lite kreativ, dessutom ännu roligare när det märks att de som anordnar lagt lite tid på själva frågan, som denna. Tur att alla är olika. 😉

Kan inte göra annat än att hålla med dig! Jag finner inget nöje i att fylla i en gleam.io länk, besöka några hemsidor osv. Jag förstår att det skapar trafik på deras sociala medier och själva butiksidan. Men det är roligare med en liten utmaning iallafall, behöver inte vara alls stor. En motivering, skapande eller bara allmänt kreativt tänkande. Det är också mycket "roligare" att förlora mot någon som man kan säga att "Hen hade ett så mycket bättre rim än mig, en solklar vinst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naitos:

Kan inte göra annat än att hålla med dig! Jag finner inget nöje i att fylla i en gleam.io länk, besöka några hemsidor osv. Jag förstår att det skapar trafik på deras sociala medier och själva butiksidan. Men det är roligare med en liten utmaning iallafall, behöver inte vara alls stor. En motivering, skapande eller bara allmänt kreativt tänkande. Det är också mycket "roligare" att förlora mot någon som man kan säga att "Hen hade ett så mycket bättre rim än mig, en solklar vinst".

Eller snarare, "det blev skitmånga bidrag så vi slumpade 20 och valde ett". Men helt klart är det roligare att få klura lite än att bara dra en lott!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)