Permalänk
Medlem

Telenor fiber, bra eller dåligt?

Hejsan alla!

Bor idag i en hyresrätt och har tyvärr bara Telenor och Telia att välja mellan. Telia är asdyra, betalar 509kr i månaden för mitt 250mbit. Kan få Telenor 200mbit för 399kr i månaden tror jag det var.

Jag bor i centrala Malmö och försöker komma fram till om jag ska byta eller inte. Att läsa recensioner på trustpilot och prisjakt är meningslöst. Alla klagar på exakt allt som går att klaga på där.

Om någon i Malmö (helst i centrala) har någon erfarenhet av dom som leverantör av fiber så hade jag tacksamt tagit emot era tankar om dem!

Tack på förhand och Mvh

Permalänk
Medlem

Båda leverantörerna har Black Week erbjudande, ta den som kan ge dig bäst pris:

Permalänk

Sitter på en 250/100 hos Telenor i Malmö och är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Båda leverantörerna har Black Week erbjudande, ta den som kan ge dig bäst pris:

Detta gäller ju endast nya kunder för telia och jag kan tyvärr inte ta del av det pga att jag redan är kund! Suger

Skrivet av hopppasdefunkar:

Sitter på en 250/100 hos Telenor i Malmö och är nöjd.

Det var ju najs att du är nöjd! Tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryze:

Detta gäller ju endast nya kunder för telia och jag kan tyvärr inte ta del av det pga att jag redan är kund! Suger

Det var ju najs att du är nöjd! Tack för infon!

Du kan ju testa att ringa uppsägningsavdelningen och fråga om de kan hjälpa dig ta del av telias erbjudande. Funkade för mig, då har jag redan kört på samma erbjudande från förra året.

Permalänk
Medlem

Telenor har den sämsta kundservice jag vart med om.

Permalänk
Medlem

Lite offtopic, men det kanske får dig att må lite bättre med en jämförelse: 509kr/mån för 250Mbit låter "snorbilligt" med tanke på att jag fick pynta 489kr/mån för 8/1 ADSL Idag 499kr/mån för ~50/20 obegränsat 4G, så fortfarande låter fortfarande billigt i mina öron.

(Telia är btw en Tier 1-leverantör, de tar sannolikt lite extra betalt för detta.)

Permalänk
Medlem

Inget fan av telenor, de skickade felaktiga fakturor i ett år medan jag hade dom som tv bolag. De fortsatte skicka faktura även efter att mitt abonnemang hade gått ut.

Permalänk
Medlem

Jag slog på "Penny.se" dealen från att ha haft Bahnhof.

Betalade 399kr för 250/100 från Bahnhof, med Penny får jag 500/50 för samma 399kr ordinarie pris, 99kr i 6 månader. Då blir det genom ComHems nät istället. Penny.se i sig tillhör Tele2 och är deras approach till ett billigare alternativ så som jag förstår det. Har inte hittat ett bättre pris någonstans, även för ordinarie pris.

Finns även billiga priser på Bredband 100 & 250: https://www.penny.se/om/bredband

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryze:

Hejsan alla!

Bor idag i en hyresrätt och har tyvärr bara Telenor och Telia att välja mellan. Telia är asdyra, betalar 509kr i månaden för mitt 250mbit. Kan få Telenor 200mbit för 399kr i månaden tror jag det var.

Jag bor i centrala Malmö och försöker komma fram till om jag ska byta eller inte. Att läsa recensioner på trustpilot och prisjakt är meningslöst. Alla klagar på exakt allt som går att klaga på där.

Om någon i Malmö (helst i centrala) har någon erfarenhet av dom som leverantör av fiber så hade jag tacksamt tagit emot era tankar om dem!

Tack på förhand och Mvh

Du borde kunna förhandla om ditt pris med Telia. Jag har telia betalar 379.-/mån för 500/500, så du bör absolut kunna få ner ditt pris.

När mitt erbjudande gick ut första gången för typ 2månader sedan så tog jag kontakt med dom via deras chatt och sa att jag vill säga upp det för att det var på tok för dyrt och vips så hade jag samma deal igen, dvs 500/500 för 379/mån.

Permalänk
Medlem

Det är nog som vilken annan leverantör som helst. Troligtvis har du dock Telia fiber med Telenor som tjänsteleverantör

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Du kan ju testa att ringa uppsägningsavdelningen och fråga om de kan hjälpa dig ta del av telias erbjudande. Funkade för mig, då har jag redan kört på samma erbjudande från förra året.

Skrivet av BM-Mods:

Du borde kunna förhandla om ditt pris med Telia. Jag har telia betalar 379.-/mån för 500/500, så du bör absolut kunna få ner ditt pris.

När mitt erbjudande gick ut första gången för typ 2månader sedan så tog jag kontakt med dom via deras chatt och sa att jag vill säga upp det för att det var på tok för dyrt och vips så hade jag samma deal igen, dvs 500/500 för 379/mån.

Jag får nog testa något sånt och vara beredd på att byta till Telenor i värsta fallet :). Tack för tipsen!

Skrivet av frong:

Skrivet av Elektron:

Inget fan av telenor, de skickade felaktiga fakturor i ett år medan jag hade dom som tv bolag. De fortsatte skicka faktura även efter att mitt abonnemang hade gått ut.

Jo detta har jag läst om, pallar fan inte med om jag ska säga upp det och dom strula med att skicka massa fakturor och skit så jag ska konstant hålla på att ta kontakt med dom.

Skrivet av Arnzeal:

Jag slog på "Penny.se" dealen från att ha haft Bahnhof.

Betalade 399kr för 250/100 från Bahnhof, med Penny får jag 500/50 för samma 399kr ordinarie pris, 99kr i 6 månader. Då blir det genom ComHems nät istället. Penny.se i sig tillhör Tele2 och är deras approach till ett billigare alternativ så som jag förstår det. Har inte hittat ett bättre pris någonstans, även för ordinarie pris.

Finns även billiga priser på Bredband 100 & 250: https://www.penny.se/om/bredband

tyvärr inget jag kan ta del av, låter bra dock!

Skrivet av sleepyoh:

Det är nog som vilken annan leverantör som helst. Troligtvis har du dock Telia fiber med Telenor som tjänsteleverantör

Jo men lite så är det nog. Sen är det som vissa skrivit ovanför att deras support suger röv. Vilket kan vara jobbigt i vissa fall.

Permalänk
Medlem

håller inte riktigt med om det. Jag har alltid fått hjälp när jag behövt och aldrig varit problem med ny router eller få bättre pris. Där i mot kan vänte tiderna vara rätt långa

Skrivet av frong:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryze:

Jag får nog testa något sånt och vara beredd på att byta till Telenor i värsta fallet :). Tack för tipsen!

Gör det, mig förhandla dom om med på studs då dom inte vill bli av med kunder, så man brukar kunna få till rätt så bra deals, bara man kontaktar dom och meddelar att det är för dyrt och man ska säga upp