PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonpaa:

Jag fick svar av chatten förut att Elgigantens lager jobbar 7 dagar i veckan.

Det stämmer kanske, men deras avtal med bring ser nog lite annorlunda ut. Det står att de även kör ut på lördagar på brings sida. Beställde på torsdag kl 09.00, men inte fick jag den på fredag eller lördag. Utan Måndag 17.00-22.00. Och då inte ens utkört av bring utan en underleverantör.

Bor i stockholm

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Skiter egentligen i om jag får den på måndag eller fredag. Man är ju extra gnällig denna hösten bara när man letat GPU och Ps5 på typ halvtid känns det som... Nu när jag äntligen fått GPU så vill jag bara ha hem min Ps5a så man kan ta julledigt från denna stress sen...

Men så är det en principsak också känner jag, självklart så ska ju den personen som beställde konsol FÖRST få sin packad och skickad FÖRST. Risken blir ju alltid att det blir fel annars. SÅ svårt är det ju inte att sköta av saker i turordning - eller?

Det som är viktigt är att produkten anländer enligt kvittots leveransdag, inte att system skickar ut notifikationer 4 gånger om dagen när personalen hanterar en order. Tålamod.

Permalänk
Medlem

pratade med BRING, om du har fått ett spårningsnummer hämtas paketet idag. den stannar i terminalen till söndag och skickas till din stad på måndag.

ännu en tråkig helg!

Permalänk

rip alla som inte får spårningsnummer idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Det som är viktigt är att produkten anländer enligt kvittots leveransdag, inte att system skickar ut notifikationer 4 gånger om dagen när personalen hanterar en order. Tålamod.

Håller med, men nu har ju folk som beställt efter mig fått besked om leverans, något jag inte fått. EG arbetar således inte med ordrarna i ordning. Det känns som att det är upplagt för trubbel.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

Så länge man får sin innan jul är det ok. Har omtenor, labbar och andra redovisningar de kommande 2 veckorna som man behöver lägga heltid på, så kommer ändå inte ha tid för konsolen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Minimal risk för det. Elgiganten kommer att leverera enligt beställning.

Alltså mannen det är dags för dig att lägga korten på bordet och berätta vad det är för VIP-info du sitter inne med

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Så länge man får sin innan jul är det ok. Har omtenor, labbar och andra redovisningar de kommande 2 veckorna som man behöver lägga heltid på, så kommer ändå inte ha tid för konsolen...

Jag är glad att den tiden är förbi. Bara att kämpa på. Det är skönare att klarar av det än att få spela spel.

Däremot så sitter man med hus och familj så tiden man har att spela är inte som den varit.

Håller med om att bara man får den innan jul! Då ska jag minsann spela några timmar! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mtd:

Jag tror det har att göra med vilken konsoll man beställt. Standard eller digital.
Alla som fått just nu verkar vara standard.
På mitt kvitto står det 12.06 som klockslag och jag har köpt en digital.

Tror vi måste lugna oss lite

Jag har beställt standard. 12:16. Inget mail än.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Så där, Webhallen 2019-09-11 är på plats och igång! Har avbeställt min andra från Amazon.

Lycka till alla som ännu inte fått en. Ge inte upp hoppet och ge fan i dem på Blocket och Tradera.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk

Håller med, men nu har ju folk som beställt efter mig fått besked om leverans, något jag inte fått. EG arbetar således inte med ordrarna i ordning. Det känns som att det är upplagt för trubbel.

Det spelar ingen roll. Det är en fråga om hur Elgigantens lagerpersonal väljer att sortera och hantera tusentals beställningar. Logistik på den här nivån är ingen småsak. Automatiserade system, streckkoder, fysisk och manuell handpåläggning. Det är en enorm apparat.

Här finns en informativ film. https://youtu.be/bFpsSnfxJ8Q

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Alltså mannen det är dags för dig att lägga korten på bordet och berätta vad det är för VIP-info du sitter inne med

Ni får helt enkelt lita på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Ni får helt enkelt lita på mig.

Kanon! Då vet vi vem vi ska ge oss efter om det skiter sig 😄

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tarazi:

Håller med.

Tror de kompenserar för att de jobbar söndag, kanske lättare att frakta då istället för en fredags eftermiddag.😀

Jo, frågan om det egentligen spelar någon roll om de jobbar söndag istället för fredag egentligen. Men har haft för lite erfarenhet av Bring personligen.

Hade varit snyggt om de kunde erbjuda hämtning vid närmaste Elgigant, de flesta lär ha en sån ganska nära då de spridit ut sig i landet. Till skillnad från exempelvis Inet, Webhallen osv.

Elgiganten erbjuder leverans ut till bil, så det är coronasäkrat efter konstens alla regler.

Permalänk
Inaktiv

Kanon! Då vet vi vem vi ska ge oss efter om det skiter sig 😄

Plot twist, ForwardHQ är släkt med Abhraham Lincoln, MinpinStudios med John Wilkes Booth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan:

Sitter just nu I telefonkö till MM... 50+ minuters kö. Kommunikationen från dem är under all jävla kritik. Alla andra ÅF har ju iaf någon slags information när de får leveranser. Det borde ju rimligtvis MM också ha.

Kom du fram? Vad sa dem?

Permalänk

Någon som hört något mer ifrån Amazon.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skaliss:

Kom du fram? Vad sa dem?

Yes, kom fram.
Kontentan av samtalet var att MM har valt att inte gå ut med information förrän dom faktiskt vet exakta datum.
Jag frågade hur det kommer sig att EG och webhallen m.fl. har fått leveranser från sina distributörer men inte MM - är det olika distributörer? - och svaret var att MM är en av de två största ÅF av Sony konsoller i Sverige, och det skiljer sig inte, typ. Så troligtvis har det kanske brustit hos inköp hos MM?

Oavsett hanterar dom kommunikation på ett heeeelt annat sätt. Hade MM spelat med lite öppna kort - oavsett om dom har leveransproblem från distributör eller inte - så hade min acceptans för att få vänta varit högre än den är nu, när det är locket på från MM.

Han bekräftade iaf att jag stod i leveransgrupp 1 av 2 för leverans i december, och att så fort dom får in ny information kommer de skicka ut det.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Någon som hört mer från Netonnet , har en beställning som jag lyckades få igenom 8:17 på morgonen.

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Någon som hört mer från Netonnet , har en beställning som jag lyckades få igenom 8:17 på morgonen.

Har en order från 19/11 från NN där det stod leverans december. Men de skickade ut mail typ förra veckan att de ej kommer levereras i år.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, frågan om det egentligen spelar någon roll om de jobbar söndag istället för fredag egentligen. Men har haft för lite erfarenhet av Bring personligen.

Har inte jobbat hos Bring men har jobbat inom branschen i flera år.

Mycket som görs på dagen är ju för nästa dags leveranser. Så dem lär ju ta emot saker hela fredagen, men eftersom folk inte betalar för leverans på lördag så står det still till måndag (dvs på fredag/söndag gör man allt redo för måndag).

Kan dock inte tänka mig att hela stället står still. Allt som kom på torsdagen lär ju köras ut. Men ett paket som kommer på fredagen hinner inte ut samma dag.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Lunkan:

Yes, kom fram.
Kontentan av samtalet var att MM har valt att inte gå ut med information förrän dom faktiskt vet exakta datum.
Jag frågade hur det kommer sig att EG och webhallen m.fl. har fått leveranser från sina distributörer men inte MM - är det olika distributörer? - och svaret var att MM är en av de två största ÅF av Sony konsoller i Sverige, och det skiljer sig inte, typ. Så troligtvis har det kanske brustit hos inköp hos MM?

Oavsett hanterar dom kommunikation på ett heeeelt annat sätt. Hade MM spelat med lite öppna kort - oavsett om dom har leveransproblem från distributör eller inte - så hade min acceptans för att få vänta varit högre än den är nu, när det är locket på från MM.

Han bekräftade iaf att jag stod i leveransgrupp 1 av 2 för leverans i december, och att så fort dom får in ny information kommer de skicka ut det.

När bokade du??

Permalänk

Är det någon som vet något angående ginza's leveranser?

Permalänk
Inaktiv

Nu är jag bland de minst stressade sett till leverans men varenda gång mobilen ger ett ljud ifrån sig måste jag ju dit och kolla om det är meddelande från Bring.

Skrivet av BergEr:

Har inte jobbat hos Bring men har jobbat inom branschen i flera år.

Mycket som görs på dagen är ju för nästa dags leveranser. Så dem lär ju ta emot saker hela fredagen, men eftersom folk inte betalar för leverans på lördag så står det still till måndag (dvs på fredag/söndag gör man allt redo för måndag).

Kan dock inte tänka mig att hela stället står still. Allt som kom på torsdagen lär ju köras ut. Men ett paket som kommer på fredagen hinner inte ut samma dag.

Låter rimligt, Komplett och norska lagret är jag lite mer bekant med som kund då. De packar, bokar upphämtning lördag och söndag och PostNord hämtar söndag och tidigast möjliga leverans dagen efter, måndag. Ser gärna mer sånt.

Permalänk
Skrivet av Rackabajsaren:

Jag vet inte mycket. Den enda informationen jag kan ge dig är att jag la order 26/11 (alldeles för sent och nu får jag sota för det, jag vet..) och pratade då med dem i telefon. De sa att jag hade plats 455 i kö tror jag. De beräknade att få in 4st konsoler (SE) innan årsskiftet och resten under Q1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbsolutRufuus:

Jag vet inte mycket. Den enda informationen jag kan ge dig är att jag la order 26/11 (alldeles för sent och nu får jag sota för det, jag vet..) och pratade då med dem i telefon. De sa att jag hade plats 455 i kö tror jag. De beräknade att få in 4st konsoler (SE) innan årsskiftet och resten under Q1.

4 är ju ett spännande antal att få in i en leverans av den för tillfället mest eftertraktade produkten i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Skrivet av AbsolutRufuus:

Känns som att jag var bland dom första att beställa på Ginza, fick min konsol förra fredagen.
Beställde 22/9 kl 07:08 för 5695kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min idag, den är ruskigt stor asså!

Bokade 8 oktober 2019, ringde webbis förra fredagen och frågade hur det låg till. Vi kollade upp klarna hpp grejen och jag fick en länk under samtalet, slutförde den och de sa att den kommer lagom till mitten nästa vecka.

Veckan kom, men ordern låg kvar som "mottagen" så jag ringde i onsdags morse igen. Då försäkrade de mig att den var påväg bara att den inte skickats än. Samtalet läggs på och kort efter ser jag att ordern behandlades och skickades senare iväg.

Så idag ca 10.30 fick jag ett sms om att jag hade paket att hämta ut! Har nog aldrig ätit klart maten så fort som ja höll på med just då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

När bokade du??

På morgonen den 19/9

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Min status på Elgiganten där man spårar sin beställning via unikt ID har ändrats för första gången sedan bokningen den 19/11.

Nu står det "4. dec, kl. 14:50 - Ankommit terminal för omlastning
4. dec, kl. 14:50 - Levererad till transportör"