PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

En månads semester startar idag. Kom igen nu. Ge mig ett Mail 😓😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

(Pratade precis med kundtjänst. Han sa att han har märkt att digital har satts att skicka ut denna vecka. Varför vet han inte. Fick tillbaka pengar på expressfrakt då han förstod att det är irrelevant.

Frågade även: ”Är det säkert att min konsol finns hos er? Så att allt går som det är sagt. Kan du se detta?”

Svar: ”Ja konsolen finns inne, den kommer skickas tisdag. Den är reserverad i ditt namn. Ingen annan kan få den. Hade den inte funnits hade den stått som restad”)

Sidan 53

Alright, låter lovande än så länge. Tack.

Senast jag pratade (för ca 2veckor sen) sa de det samma, att DE skulle komma in till centrallager den 7de och de skulle börja skicka den from 7de.

Hoppas bara det inte hänt något skumt och man blir utan.

Permalänk
Inaktiv

PS5 SE
Elgiganten 2020-11-19 12:22 ca
Ekonomifrakt, hämtas på ombud.
SMS och hittat paket från Bring ca 11:37 idag, 7/12.

Inte haft någon kontakt med kundtjänst, mest gått på andras rapporter.

Skrivet av Xerxes92:

Lider med er, ändå. F*n vad dåligt hanterat av EG.

Överlag är jag rätt nöjd faktiskt, de verkar överlag hållit vad de lovat så för mig har de fått en hel del respektpoäng. Nu har jag mest Cyberpunk 2077 på hjärnan men vill gärna se bekräftelse på att den är på väg. Och det är den, fick precis pling i paket appen samt sms från Bring.

Viktiga för mig är inte nödvändigtvis att min kommer fram utan att någon får sina PS5or. 3080 lanseringen var knäckande och Elgiganten var inte mitt förstaval efter den lanseringen. Tog längre tid för en del av oss men verkar vara på gång med se sista av oss nu i tråden. Kolliderar med CP2077 men lite Demons Souls ska Jag nog klämma in. Ghosts of Tsushima runt jul. Haft spelet sedan i somras men gillar inte att spela med PS4 Pro, dålig prestanda och hög ljudvolym med mitt ex. Blir en ny genomspelning av Days Gone snarast med.

Ni som fått bekräftelse precis. Får ni det via sms eller Mail?

Fick SMS från Bring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Svaret jag fick av dem förra veckan var att det kommer in några enheter i december men jag som beställde 2020-11-09 får räkna med leverans i februari-april.

Lär vara samma för mig då som beställde oktober 🤷‍♂️ tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

6,6kg väger bebisen tydligen

7,1kg för SE här..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Jag pratade med EG tidigare idag och då sa hon att min precis var under packning och skulle skickas ut idag. Så det gäller nog ditt paket också skulle jag tro. Det verkar som allt fler nu börjar så leveransbekräftelse så är nog inte långt kvar tills du får dit.

Hon sa även att vi som beställde 19/11 och bekräftelse på digitala kvittot (datum 7/12) skulle få idag, alternativt senast imorgon.

Tack! Får avvakta och kontakta kundjänst om inte något händer tills imon.

Permalänk
Medlem

Har fått mail från EG att produkten skickas idag, men det står inte specificerat vad dem ska skicka. Jag antar att det är PS5.

Fråga, jag beställde Hemleverans men i mailet står det OMBUD med stora bokstäver. Någon annan som fått leveranssätt ändrat av EG utan att de meddelat?

Permalänk
Skrivet av legis:

Har fått mail från EG att produkten skickas idag, men det står inte specificerat vad dem ska skicka. Jag antar att det är PS5.

Fråga, jag beställde Hemleverans men i mailet står det OMBUD med stora bokstäver. Någon annan som fått leveranssätt ändrat av EG utan att de meddelat?

Det står MOTTAGARE OMBUD i mitt mail också men min adress står under, så tror det blir hemleverans ändå.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

För er som köpte med express, står det på ert kvitto att ni betalat för det? För mig står det att leveranssätt Express kostade 0kr medan det som kostade 79kr var hemleveransen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

För er som köpte med express, står det på ert kvitto att ni betalat för det? För mig står det att leveranssätt Express kostade 0kr medan det som kostade 79kr var hemleveransen?

Står såhär:
Expresshantering - Paket Express 1-2 vardagar 69kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Det står MOTTAGARE OMBUD i mitt mail också men min adress står under, så tror det blir hemleverans ändå.

Kan ju vara så att jag feltolkat mailet totalt. Min adress står under LEVERANS och i kolumnen bredvid står det OMBUD. Så det kan ju vara så att det skulle stått ombudets adress därunder ifall det var det valda leveranssättet. 🤔

Permalänk
Skrivet av Sep0x:

Står såhär:
Expresshantering - Paket Express 1-2 vardagar 69kr

Hmm, på mitt digitala kvitto står det 0 kr haha

Edit: På mina sidor står det express hemleverans - 79 kr, så antar att det är därför det står 0 kr på express på kvittot

Permalänk
Medlem

Inet!? Är det nån som hört något från Inet?
På sistone menar jag, om eventuell restock etc.

Visa signatur

//Richard

Permalänk
Medlem
Skrivet av sramota:

7,1kg för SE här..

Hmm,, har också SE.. hoppas inget är fel med detta nu för min väger bara 6.6

Permalänk

Ok det verkar som de som valt express till ombud får sina tidigare än express hemleverans då Bring verkar köra ut paketen till ombuden i betydligt större antal. Eftersom hemleverans är väldigt kundspecifikt och de har rätt många sådana så får man sin senare... än även de som har valt standard.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Hmm,, har också SE.. hoppas inget är fel med detta nu

Nejdå stod 6,6 kg för mig med till en början, den kommer uppdateras snart för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Nejdå stod 6,6 kg för mig med till en början, den kommer uppdateras snart för dig!

Ok ty! Nu nojjar man för allt ^^

Permalänk

EN upplysning för folk som vill ändra destination - > så som leveransadress/ombud på paketen, GÖR INTE DET om ni vill ha de tidigare.
Kundsupporten på Bring sade att det dröjer 3 dagar innan de gör den ändringen och paketet kommer att ligga i terminalen/stilla under den tiden och det kan dröja så länge som hela december månaden då Bring har otroligt mycket paket att hantera. Tålamod Boys/Girls!

Permalänk
Skrivet av SweClockersUser:

EN upplysning för folk som vill ändra sina destination på paketen, GÖR INTE DET om ni vill ha de tidigare.
Kundsupporten på Bring sade att det dröjer 3 dagar innan de gör den ändringen och paketet kommer att ligga i terminalen/stilla under den tiden och det kan dröja så länge som hela december månaden då Bring otroligt mycket paket att hantera. Tålamod Boys/Girls!

Menar du ändra destination eller tid för leveransen?

Permalänk

Skulle rekommendera dock att alla som valde express och inte får sin enligt det utlovade datumet kräver tillbaks sina pengar efter att de har fått sin vara så ni inte påverkar paketet genom att ta bort express på den. EG:s kund support rekommenderade detta.

Permalänk
Skrivet av jakedsnake:

Menar du ändra destination eller tid för leveransen?

leveransadress/ombud

Permalänk

Fick precis lev bekräftelse på Mail 🥳🥳

Permalänk
Medlem

Nu fick jag också fått en leveransbekräftelse från både elgiganten och Bing.
Jag beställde en DE den 19 november och fick orderbekräftelse 12.06.
Enligt mitt unika id ska jag få leverans imorgon så det kanske gäller

Permalänk
Medlem

Fick precis lev bekräftelse på Mail 🥳🥳

Grattis

Permalänk
Skrivet av legis:

Kan ju vara så att jag feltolkat mailet totalt. Min adress står under LEVERANS och i kolumnen bredvid står det OMBUD. Så det kan ju vara så att det skulle stått ombudets adress därunder ifall det var det valda leveranssättet. 🤔

Så tror jag att det är också, vore väldigt märkligt annars?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Inaktiv

Frågan är hur många Elgiganten-köpare i tråden som är kvar? Kan inte vara jättemånga nu, håller tummarna för att ni resterande får klartecken under dagen.

Med lite tur kanske de som köpt från övriga butiker får lite andrum inom kort. Era frågor har tyvärr drunknat i flödet emellanåt. Men snart så.

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

Så tror jag att det är också, vore väldigt märkligt annars?

Om det står en adress under enbart MOTTAGARE -> så är det hemleverans. Om det står adress på både MOTTAGARE och OMBUD så är det ombud.

Permalänk
Skrivet av legis:

Jag tror att det finns goda skäl att inte specificera för distributören vad det är. Förvånar mig inte om man har emballerat rejält för att dölja innehållet.

Permalänk
Medlem

Hämta ut min precis, perfekt present när man fyller år en dag som denna 😁

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av SweClockersUser:

Om det står en adress under enbart MOTTAGARE -> så är det hemleverans. Om det står adress på både MOTTAGARE och OMBUD så är det ombud.

Okej, tack för info. Visste inte hur det fungerade där. Står enbart under MOTTAGARE för mig så hemleverans, allt är som det ska.

Visa signatur