Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Asus zenfone 7 pro VS Oneplus 8T

Permalänk

Asus zenfone 7 pro VS Oneplus 8T

Hallå.

Går i tankarna på ny mobil och just nu står valet mellan Asus zenfone 7 pro och Oneplus 8T. Det är hyffsat likvärdiga telefoner där Asus leder för tillfället men jag tänkte ta hjälp av expertisen här för att se vilken som rekommenderas. Är det någon här som äger en Zenfone 7 pro som kan uttala sig om den? Tar gärna emot lite input på Oneplus 8T också. Anlednignen till att det är T och inte Pro är att jag vill ha en platt skärm så därför går Pro bort. Sitter idag på en Huawei P10 så den telefonen jag köper kommer hänga med ett tag. Har läst en del negativa kommentarer om Oneplus gällande värme, batteritid och mjukvara. Är det någon här som känner igen de problemen?

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Jag har en Asus Zenfone 7 pro och kommer från en OnePlus 5T och är väldigt nöjd. Gillar verkligen att det inte är någon frontkamera, displayen känns mer komplett så. I början var jag inte allt för positiv till vikten på telefonen, den är verkligen tung, men nu ca en vecka senare så är det inte någonting jag lägger märke till.

Personligen så finns det två saker som jag saknar i telefonen, det är vattentålighet och ett 3,5mm uttag. Annars är jag väldigt nöjd!