Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Har fått humble nycklar på origin, gog, och uplay också så beror på titel.

Vad menas med en humble-nyckel? Har de en egen spelklient nu för tiden? Humble för mig är (var?) bara ett sett att köpa steam-nycklar eller drm-fritt billigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Många spel på humble blir väl steam-nycklar eller har något ändrats där?

Varierar från spel till spel vilken, eller vilka, DRM du har att välja på. Ofta så har du flera olika du själv kan välja mellan. Går även att filtrera spel efter preferens samt finns för många spel t.o.m. alternativet "DRM free" som är helt självständigt.

Tror dock att för majoriteten av spelen de erbjuder är det nog Steam som är det huvudsakliga alternativet, men trots det finns det absolut en valmöjlighet både i DRM och butik hos Humble.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Sjukt nice, tack Epic!
Steam monopolet behöver brytas och för det behövs konkurrens som detta.

Många som säger detta verkar enbart hålla till på EGS och klicka in nya gratisspel varje vecka. Lite lätt hyckleri, men visst gratis är gott.

Själv har jag just nu 5 olika game store launchers installerade och dessutom ett par spel köpta direkt hos utvecklaren med egna launchers. Bethesdas game store vägrar jag eftersom den var otroligt kass. Kan ge den en ny chans om några år kanske.

Ps. Microsofts game launcher på PC är också rätt kass, men inte lika dålig som Bethesdas.

Permalänk
Medlem

Trevligt, har dock alla på Steam förutom Resident Evil 7, The Evil Within 2 och Hitman 2.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Varierar från spel till spel vilken, eller vilka, DRM du har att välja på. Går även att filtrera spel efter preferens samt finns för många spel t.o.m. alternativet "DRM free" som är helt självständigt.

Tror dock att för majoriteten av spelen de erbjuder är det nog Steam som är det huvudsakliga alternativet, men trots det finns det absolut en valmöjlighet både i DRM och butik hos Humble.

Ja precis, men då känns det konstigt att nämna humble som ett alternativ till steam? Det blir ju (oftast) steam i slutänden ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja precis, men då känns det konstigt att nämna humble som ett alternativ till steam? Det blir ju (oftast) steam i slutänden ändå...

Därför att Humble ofta erbjuder dig flera alternativ att välja mellan (även för samma spel) och för att de är en självständig spelåterförsäljare.

Att Steam är det som vanligast förekommer och som flest kanske väljer är inte detsamma som att det alltid är ditt enda alternativ. Det är fortfarande bättre än t.ex. Epic som aktivt jobbar för att vara det enda alternativet samt att köpa spelet fysiskt i en butik där du ofta inte har något val alls. Köper du ett EA-spel hos Webhallen får du troligvis en Origin-nyckel och köper du ett Ubisoft spel där får du troligtvis en Uplay-nyckel oavsett om spelen finns att köpa till andra platformar också (t.ex. Steam).

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad menas med en humble-nyckel? Har de en egen spelklient nu för tiden? Humble för mig är (var?) bara ett sett att köpa steam-nycklar eller drm-fritt billigt

Jag menar bara att nyckeln man får från humble. Det behöver inte vara en steam nyckel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Jaha, dags regga sig. Fast egentligen kommer jag inte spela det mesta av det där. Tills Epyc can locka indieutvecklare kommer det vara ljummet för mig. Men ja, indiespelare är är kanske inte de köpstarkaste konsumenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Men har ni glömt?
Epic är kina

Epic ska fortfarande till mer än 50% ägas av Tim Sweeney själv och företaget är baserat i USA.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Ingen dålig lista.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Finns åtminstone ett par spel på den listan som jag verkligen vill ha! Kommer klicka hem dem och förmodligen aldrig ha tid att spela dem, som vanligt

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Epic ska fortfarande till mer än 50% ägas av Tim Sweeney själv och företaget är baserat i USA.

Visst, men kina Tencent har c.a. 40% ägande i företaget vilket gör dem till den överlägset näst största delägaren. Det krävs endast 5% för att få sälja på kinesiska marknaden.

Permalänk

Still not worth it.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Jag tror det när jag ser det. Visst ger de bort många spel, men det har bara varit en handfull dyra, stora spel hittills, och då bara en i taget. Att det nu skulle komma ett dussin stora spel låter underligt. Men kul om det stämmer.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Får man hela spelet eller kan man bara spela under 24h?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Du får spelet i o med att du claimar det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ojoj helt galet!
Vansinnigt bra. Tar tacksamt emot alla spel, fast jag såklart spelat en del av dem.redan. Kan inte annat än att lyfta.på hatten. Älskar vad Epic står för och gör 👍🏻

Permalänk
Musikälskare

Sjukt, jag kommer försöka få alla

Fick skaffa Epic Games Lanuchern pga Snowrunner...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Toppen. Äger endast Witcher 3 av dessa spel. Blir någ mycket spelande nu när jag uppgraderade datorn förra månaden. Föredrar att ha alla mina spel på Steam men ser fram emot gratisspelen på Epic, Jag har inte spelat något spel på Epicgames' platform men har man gratis tillgång till dessa spel så kommer det bli svårt att hålla sig borta.

Mest ser jag Assassin's creed, Borderlands 3 och Horizon zero dawn. Blir nog lite hitman 2 och dying light med.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den känns lite orimlig, hoppas jag har fel. Vet att det krävs 2-stegs auth för att få behålla/skaffa spelen, men det har nog dom flesta som gör ett konto kan jag tänka mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxx:

Vet att det krävs 2-stegs auth för att få behålla/skaffa spelen, men det har nog dom flesta som gör ett konto kan jag tänka mig.

Har jag aldrig behövt. Var har du fått det ifrån?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Oj inte fy skam:D

Permalänk
Hjälpsam

Äger nog hälften av spelen, har köpt Borderlands 3 och Horizon Zero Dawn på Epic.
Men jag claimmar glatt de jag inte har, även de jag äger på andra plattformar, det blir bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Borderlands 3!!! Ingen dålig lista även om det inte är så många spel jag personligen är intresserad av.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Mäki:

Du får hem det och får behålla det, precis som om du köpt det.
Jag har nog hundra spel på Epic varav jag köpt 2 st.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Borderlands 3!!! Ingen dålig lista även om det inte är så många spel jag personligen är intresserad av.

Glöm inte att BL3 fortfarande har Denuvo

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Lego Master

Haha, trist att man redan äger alla på listan som är någorlunda intressanta.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hyggliga spel, och för en optimist så tror jag på den listan

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som brukar vara på dessa men den där listan känns helt orimligt. Flera av de där spelen säljs fortfarande för rätt höga priser.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Undra vad alla epic ”haters” kommer göra

jag kan bara svara för mig själv så svaret blir då att jag kommer skaffa ett epic konto om listan stämmer.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14