3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Marsi:

Mitt tuf oc ändrades till på lager på fredag hos inet!

Står fredag för mig med, litet hopp för en julklapp ändå!!
Har köplats 19 för de som undrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Man frågar kundtjänst. Enklast är att mejla dem men går även på chatt.

Okej! Tack så mycket

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av CircleMaster:

Står fredag för mig med, litet hopp för en julklapp ändå!!
Har köplats 19 för de som undrar

Hur ser man kö plats?

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

läs sidan innan

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Fan, måste verkligen rekommendera att undervolta era Suprim X-kort när ni får hem dom! Kör mitt på 0.950mv atm, 2010mhz boost och +500 på minnen.
Använder ca 260w vid full load och sänkte tempen med över 10c!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Som @Hevin frågade så undrar jag vad ni hade för plats i kön senast ni kollade.
Mitt har fortfarande 15/2 som datum och hade plats 143 i kön 26/11.

Hade plats 37 eller 38, nåt sånt.
Eller var det 32, glömde av, men skrev det på en lapp här nånstans. 30 nånting i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Fan, måste verkligen rekommendera att undervolta era Suprim X-kort när ni får hem dom! Kör mitt på 0.950mv atm, 2010mhz boost och +500 på minnen.

Det beror väl också på vilket spel som körs?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

@DRAKKISH
Jasså? Men det kommer ju försämra min fantastiska OC? Kanske värt 10 grader dock!

Undervoltar man i MSI afterburner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Jag trodde hela tanken med såna dyrare kort med så biffiga kylare var att överklocka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Jo, det är möjligt! Kör cyberpunk och warzone för tillfället. Cyberpunk känns som det är det mest krävande/går varmast och det är där jag gjort temp/powerconsumption-koll.
Sorry om det vart offtopic, bara en hint om att det i mitt fall funkade väldigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon327007:

Nu jäklar ska det byggas! Stort tack till @Webhallen.

https://i.gyazo.com/609ffebb884767176b6d6cbf918a6d39.jpg

5950x
3090 Strix OC
3600Mhz CL14

Hoppas att du inte får problem med ljudnivån från chipset-fläkten. Läste en del recensioner/inlägg på andra forum om att Asus X570-kort är stökiga. Hade helst köpt ett Asus-kort men blev MSI denna gång, ville inte riskera något.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

Mitt 3080 suprim x från webhallen är också skickat och dök upp i postnord appen

Förhoppningsvis har man det imorgon då

Nu börjar jag tro på det. I Veddesta nu Påstår leverans imorgon men tidigast måndag skulle jag tippa

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luttz:

@DRAKKISH
Jasså? Men det kommer ju försämra min fantastiska OC? Kanske värt 10 grader dock!

ctrl+F i msi afterburner för att få upp det.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Hoppas mitt asus 3080 rog strix oc kommer denna veckan. Har varit 3 november som förväntat leveransdatum sedan starten.
Kom igen inet. Mer info tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Hoppas att du inte får problem med ljudnivån från chipset-fläkten. Läste en del recensioner/inlägg på andra forum om att Asus X570-kort är stökiga. Hade helst köpt ett Asus-kort men blev MSI denna gång, ville inte riskera något.

Inga problem med mitt F-Gaming åtminstone, överröstas av både CPU-fläkt och en 2.5" lagringsdisk.
Däremot är den fläkten en riktig damm-magnet, så ska försöka göra rent den, den dagen jag får mitt TUF

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luttz:

@DRAKKISH

Japp, det var det jag använde! Blev ju lite OC + lägre temp/powerconsumption för min del så jag är helnöjd!

Skrivet av Göteborgaren:

ctrl+F i msi afterburner för att få upp det.

Som Joel skriver, en liten varning dock. Grafen kan vara lite svårtydd så var noga så du inte övervoltar istället! kan skicka bild på min graf om du skulle behöva!

Permalänk
Medlem

EVGA FTW3 ULTRA beställt från Inet 4/12, skickades 14/12. Är ni okej med lite överpris så är köerna fortsatt låga på de korten.

Permalänk
Skrivet av Trocian:

EVGA FTW3 ULTRA beställt från Inet 4/12, skickades 14/12. Är ni okej med lite överpris så är köerna fortsatt låga på de korten.

Tack för tipset, ska försöka haffa ett till nybygget!

Visa signatur

“Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt.” - Sun Tzu

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Exakt, kanske mer troligt att något sånt här händer på ett litet företag.
Ska ringa och tjata på dem imorgon

Köpte en Clevo som står i min signatur av dom.
Väldigt bra kundtjänst och fick varan snabbt.
Dom drog av på priset och bjöd på postförskott då jag var lite fundersam ang företaget först.

Permalänk
Medlem

La en beställning på detta kort! Får se när Dustin får in det.

https://www.dustinhome.se/product/5011213213/geforce-rtx-3080...

Permalänk
Medlem

3090 TUF OC som beställdes på Inet 2/12 står att den ska komma imorgon 18/12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Köpte en Clevo som står i min signatur av dom.
Väldigt bra kundtjänst och fick varan snabbt.
Dom drog av på priset och bjöd på postförskott då jag var lite fundersam ang företaget först.

Låter som ett schysst företag
Dock avbeställde de mitt grafikkort pågrund av dubbelbokning eller liknanade

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

ngn som vet om komplett lämnar ut köplats (vill inte störa kundtjänst i onödan)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Tror dessvärre inte det.
På tal om komplett, mitt Suprim X fick precis gul/grön bock och leverans 23:e december.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Komplett lämnar inte ut något alls...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk
Skrivet av DRAKKISH:

Japp, det var det jag använde! Blev ju lite OC + lägre temp/powerconsumption för min del så jag är helnöjd!

Som Joel skriver, en liten varning dock. Grafen kan vara lite svårtydd så var noga så du inte övervoltar istället! kan skicka bild på min graf om du skulle behöva!

Jag tar gärna del av den

Visa signatur

Cooler Master NR200P Orange Edition | ASUS ROG Strix B550-i | AMD Ryzen 5600x | MSI Suprim X 3080 (deshroud + Noctua 120mm x2) | HyperX Fury 3600mhz 2x16GB | WD SN750 1TB | Noctua C14s push/pull + Noctua 120mm x2 | Corsair SF750

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Agamemnon_71:

And there is more på g!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Drömde i natt att jag fick en grön bock. Känns som det börjar närma sig nu 😂

Permalänk

Denna veckan vill jag ha något positivt på 3080 Suprim X. Får se vilken återförsäljare jag kommer älska när veckan är slut. *wink wink* @webhallen @komplett @inet

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)