3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

Jag köpte helt ny dator någon vecka efter jag klickade hem grafikkortet, så det öppna köpet på alla delarna har tyvärr hunnit gå ut innan jag ens fått hem GPUn

allt köptes från Webhallen så hoppas de får Strix tilldelning SNART!

Oroväckande tyst om strix 3080 korten just nu tycker jag..

Permalänk
Skrivet av worstbadvirus:

Nu fick jag bekräftelse från proshop mitt 3080 tuf oc skickas idag jag beställde på release dagen ca 15.45 😊

Stod det att det var i lager några dagar innan eller skickades det direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johber:

Hämtade precis ut mitt 3080ek. Nu blir det att modda befintlig loop med nytt kort och ny radiator.

Hämtade ut mitt igår, helt annorlunda mått mot mitt 2080ti så får bli nya rör, lite jobbigt då man kör koppar.
Det är mycket mindre än mitt befintliga block så får se om det kommer se lustigt ut. Beställde du också från Proshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag stängde av all RGB och kör bara för att visa infon om kortet. Gillar TGP, temp, fan speed etc.
Däremot har jag inte haft något problem med mjukvaran. Men testade det lite snabbt för att ändra färger, men stängde som sagt av allting sedan.
Använder du någon anti-sag-bracket till ditt kort?

Jag får inte fusion att hitta kortet överhuvudtaget.

Köpte en ”pinne” för att hålla upp kortet.
Hittade den på amazon.se

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Precis beställt ett Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC från Inet med:

"I lager 2020-12-28"
"Förväntad leveransdag 29 december"

Är dessa datum något man kan lita på tro?

Permalänk
Medlem

Heja! jag beställde mitt 3080 rog strix den 7 december på inet, har plats ish ~ 400, Ja ser sjukt mycket fram emot härlig gaming till julen 2021 <3

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Pratade med proshop nyss.. mitt kort har stått som i lager sen i måndags. Fortfarande inte skickats. Han sa att de har kortet men att de inte haft tid att skicka det. Man kan ju tycka att de borde prioritera en 3 månader gammal beställning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Pratade med proshop nyss.. mitt kort har stått som i lager sen i måndags. Fortfarande inte skickats. Han sa att de har kortet men att de inte haft tid att skicka det. Man kan ju tycka att de borde prioritera en 3 månader gammal beställning..

det är ju väldigt märkligt, jag beställde en skärm från dem igår och den kommer idag så vettefan va de håller på med angående din beställning

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av caliwator:

Stod det att det var i lager några dagar innan eller skickades det direkt?

I förra veckan stod det på min beställning beräknas leverera 18 dec.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900X 3.8 GHz 64MB, Asus ROG Strix B450-F Gaming, Corsair 16gb 3200mhz, ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC, corsair hydro h80i v2, kingston a2000 ssd 500gb, samsung 860 qvo 1tb, Corsair RM850 850W, Corsair Carbide 275R Midi Tower Svart.

Permalänk
Skrivet av icogniito:

det är ju väldigt märkligt, jag beställde en skärm från dem igår och den kommer idag så vettefan va de håller på med angående din beställning

Vafan... kanske ska ringa igen..

Trött man är på att vänta nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av c0ltrane1337:

Jag hörde just med komplett.
Jag fick leveransdatum 6e jan på 3080 Vision OC eftersom jag inte fick ett av de 26 korten de släppte klockan 09:40.
Så jag hamnade i kö istället.

Tack för det, har också 6 jan och då avbokar jag mitt

Visa signatur

AMD 3700X | ASUS Rog Strix B450-F | 16GB G.Skill 3400 Mhz | ASUS Rog Strix RTX 2070 Super |

Permalänk

Jaha proshop har bara telefontid till 12 också.. inte helt nöjd med dem såhär långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Jaha proshop har bara telefontid till 12 också.. inte helt nöjd med dem såhär långt.

Ja nej som sagt låter jätteskumt, fick sms precis att skärmen går att hämta, tog 21 timmar totalt från orderbekräftelse tills framme i varberg. Känns jätteskumt att de inte skickat ut ditt kort på hela veckan.

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddnias:

Precis beställt ett Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC från Inet med:

"I lager 2020-12-28"
"Förväntad leveransdag 29 december"

Är dessa datum något man kan lita på tro?

Det där är rena rama gissningsleken tyvärr. Du kan få det skickat imorrn (otroligt) eller så skickas det i mars (troligt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregorio:

Du kan få det skickat imorrn

Allt jag såg. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Hämtade ut mitt igår, helt annorlunda mått mot mitt 2080ti så får bli nya rör, lite jobbigt då man kör koppar.
Det är mycket mindre än mitt befintliga block så får se om det kommer se lustigt ut. Beställde du också från Proshop?

Köpte mitt på Webhallen

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Skrivet av icogniito:

Ja nej som sagt låter jätteskumt, fick sms precis att skärmen går att hämta, tog 21 timmar totalt från orderbekräftelse tills framme i varberg. Känns jätteskumt att de inte skickat ut ditt kort på hela veckan.

😭😭😭

Permalänk
Medlem

Någon annan som väntar på Gigabyte 3080 Eagle OC och har hört något? Beställde mitt från Komplett release, dock på kvällen, beräknad leverans 2a januari.
Chattade med komplett igår och inget svar där, men dom nämnde att dom förväntade sig leveranser av de flesta kort i början på januari, vadå det säger.

Har följt forumen lite på OCUK och dom fick en leverans på 40st Eagle OC idag. Scan verkar också förvänta sig leverans i veckan enligt listan. Så det kanske har börjat rulla på lite mer? Har knappt varit några leveranser alls av den sedan release enligt det jag läst på OCUK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Pratade med proshop nyss.. mitt kort har stått som i lager sen i måndags. Fortfarande inte skickats. Han sa att de har kortet men att de inte haft tid att skicka det. Man kan ju tycka att de borde prioritera en 3 månader gammal beställning..

Har väldigt dåliga erfarenheter av det företaget och dess kundtjänst. OM något fel med leveransen så är de inte behjälpliga för 5 öre.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Har väldigt dåliga erfarenheter av det företaget och dess kundtjänst. OM något fel med leveransen så är de inte behjälpliga för 5 öre.

Jag väntar på ett EAGLE OC ifrån inet. Jag pratade med deras ks för ett par dagar sedan och då skulle korten levereras 16/12 och jag skulle få tilldelning. Icke. Kommer förhoppningsvis idag.

Permalänk
Skrivet av gregorio:

Jag väntar på ett EAGLE OC ifrån inet. Jag pratade med deras ks för ett par dagar sedan och då skulle korten levereras 16/12 och jag skulle få tilldelning. Icke. Kommer förhoppningsvis idag.

Fick samma svar om Gaming X, dock sa de att korten var försenade och skulle dyka upp idag, så jag håller tummarna.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Webhallen

Webhallenbeställarens Jul-FAQ

Då jag kommer ta lite ledighet under julen (ledig nästa vecka) (åter en kort sväng i mellandagarna) så lämnar jag efter mig en FAQ här för alla beställare då jag troligen ej kommer kunna svara på dom, dela gärna inlägget med vilsna själar som eventuellt poppar in i tråden
Det kommer rassla in en del ASUS GPU och AMD CPU medans jag är borta (om allt går som planerat) 😅

1. JAG HAR GRÖN BOCK! Stämmer det?
Jag har på de flesta grafikkort / AMD CPU redan angett ungefärligen vem som bör förvänta sig tilldelning.(kolla igenom mina tidigare inlägg) Är det inte nämnt så är det detta man får förhålla sig till:

2. Jag ska hämta i butik och mitt datum flyttas fram, varför?
Tyvärr hamnar butiksflyttar ibland i "limbo" när de går från centrallager till butik, så grön bock kommer ej lysa förens produkten är inlevererad i butiken du valt att hämta i. Datumen som syns i systemet är baserade på uppskattade leveranstider till butik, men just nu skeppas inte orders till butiker varje dag och därmed flyttas beräknade datum fram.

3. Jag ska hämta på centrallager/beställt på postorder, min gröna bock försvann?!
Tyvärr är det så att när butiksflyttar skapas till butikerna så tror systemet tillfälligt att alla de kort som ska till butik är lediga och ger grön bock till näst på tur på centrallagret tyvärr.

4. Jag har haft grön bock i _flera_ dagar, varför skickas inte min order?
Vårt lager är under väldigt stor belastning och därmed kan det dröja lite extra innan din order skeppas. Corona är ett faktum råga på detta (minsta symptom = Stanna hemma) och vi har tidigare haft problem med brist på truckförare så mycket grejer på lager som stått på truck-plats har fått dröja
OBS! Instabox/Airmee/Budbee hämtas tidigare på dagen, därav kan dessa dröja längre än en postnord-skeppning om produkterna landat samma dag.

5. Er kundtjänst svarar inte heller! Varför?!
2020 har verkligen vart ett annorlunda år, det har vart det release-tyngsta året på länge och råga på det så har väldigt många valt att satsa på elektroniken i år då kassan inte har bränts igenom av semestrar och resor och andra aktiviteter. Releaser som Nvidias RTX 3K serie, Playstation 5, Xbox Series X, AMD Zen 3, Cyberpunk bidrar alla till ökad belastning på vår kundtjänst ovan på den stora belastningen som sker på och efter Black Friday. Det är inte på något sätt undanflykter men det är situationen just nu och vi jobbar stenhårt på att komma igenom den backlog vi har i form av insatser med utökade tider kundtjänst jobbar och externa parter som hjälper till.

6. Har du forfarande en fundering?
Läs gärna min inläggs-historik, brukar finnas svar på de flesta frågor där annars får ni hålla er till mellandagarna!

Till sist vill jag önska er en God Jul och att ni får era beställningar så fort det går
Hoppas ni har överseende för situationen just nu!
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Enligt tyska prisjakt så finns det en del 3090 att köpa där. De är dessutom lite billigare också med tanke på låga EUR-kursen.
https://geizhals.de/?fs=3090&hloc=at&hloc=de&cat=gra16_512

3080 var det sämre med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Både och, går inte att rättfärdiga priskillnaden med tanke på prestandan. Sen är det ju som du säger Zotac...

Femårsgaranti skulle jag säga är en väldigt stark faktor. Zotac erbjuder det vid registrering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johber:

Köpte mitt på Webhallen

Bokade du precis vid 18slaget?
Jag gjorde det och min order var helt död fram till att jag avbokade igår. Webhallen har failat att leverera allt jag beställt där i år så sista gången jag förbokar något där. Tur att det finns andra ÅF som levererar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jompa79:

Bokade du precis vid 18slaget?
Jag gjorde det och min order var helt död fram till att jag avbokade igår. Webhallen har failat att leverera allt jag beställt där i år så sista gången jag förbokar något där. Tur att det finns andra ÅF som levererar.

Tog en snabbtitt på produkten, har du ordernummer du kan skicka till mig för att följa upp? runt 18.00 så hade vi endast 3 orders, den som låg 1a avbokade några dagar senare, övriga två som fick varsitt kort bokade 18.01. (vi fick 2 totalt)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Fortfarande ingen som hört nåt från Inet angåenden "pallen med gaming x" som skulle dyka upp idag?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

3080 och 3090 FE varit i lager idag. Krävs dock att man har firma för att få beställa till Sverige.

3080 så klart slutsålt direkt.

Där tog 3090 slut också.

https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3090+foun...

Lagerstatus
Permalänk
Medlem

Hur funkar det med MSI cashback om jag inte hinner få mitt kort i tid?

Edit: Det verkar bara vara komplett som har kort+monitor cashback?

Köpte på netonnet och dom verkar bara ha cashback på moderkort + intel cpu?

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

Kan någon säga hur lång tid det kommer ta för att få ett 3080 strix OC kort om man beställer idag?

Är det fortfarande en gissning på 2 månader?

Visa signatur

/Ben~