PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

EG måste kolla utlottning massa koden säljes folk runt eller ger bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

EG måste kolla utlottning massa koden säljes folk runt eller ger bort.

Var? Sätt en på tradera enbart

Permalänk

Fick precis mail från MediaMarkt, att jag kunde hämta min PS5 SE i deras butik nu. Beställd 18/9 runt kl 09:00.

Jag har redan en egen PS5 så denna går till en polare, för självkostnadspris såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Har din skickats?

Nope, tyvärr inte. Står fortfarande som under behandling.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Var? Sätt en på tradera enbart

På Facebook såg att sälja koderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

På Facebook såg att sälja folk.

Trafficking är ju onekligen värt en rabbatkod xD

Permalänk
Medlem

Vi vill meddela att en produkt ur din beställning tyvärr har blivit försenade från vår leverantör. I nuläget så kan vi inte garantera en leverans men vi kommer att göra vad vi kan för att säkerställa att du får din beställning.

Om leveransen inte ankommit inom 60 dagar så kommer vi återbetala dig. Vill du inte vänta och avbeställa din order redan nu så ber vi dig att kontakta vår kundservice.

För er som fick denna e-post från CDON på morgonen så kan ni vara lugna. Verkar vara ett systemfel enligt kundtjänst och att leveransen är preliminärt satt till februari 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Nope, tyvärr inte. Står fortfarande som under behandling.

Min står som reserverad de betyder ju att de bara reserverat enheten tydligen under behandling betyder tydligen att den är under plock enligt flash back

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Sveriges Corona strategi är helt underbar. Gränserna ska vara öppna, skolorna likaså och samma sak med krogarna. Men köpa PS5 i affär går inte. Fast hämta i affär går bra. Va??????

Var med på denna utlottning jag också och drog såklart en nitlott. Hade inte väntat nått annat heller. Kändes konstigt att vara tvungen att gå med i kundklubben för att kunna deltaga. Var dock redan med i klubben. Undrar om dom som fick koder var nya medlemmar eller inte? Nej, jag litar inte på butikerna och deras så kallade "kösystem" längre. Och jag är absolut inte bitter!

Detta kändes passande: https://youtu.be/T2yMzpMxQAI?t=73

Nu blir det dock mer begränsningar i butiker. Lycka till i jakten på PS5.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

De som beställde från Netonnet för en månad sen börjar alltså få sina skickade nu. De konsoler som blev över pga avbrutna beställningar osv lades antagligen upp på sajten och blev slutsålda på någon minut.

Netonnet har ju inget kösystem såvitt jag vet.
Det har inte heller Power, CDON, EG men de förväntas inte mätta några beställningar idag eller innan nyår (exkl EG)?

De som vann EGs lottning måste genomföra köp idag, sen är frågan om de som inte säljs idag kommer att lottas ut igen imorgon till de andra som var anmälda.
Alternativt att de sparas till en nyårskampanj så att EG kan fiska klubbmedlemmar igen. Då lär oddsen vara ännu mindre att få en om man ska slåss om rester från idag. Men bättre än ingenting. 🙂

Skrivet av muSashi:

Precis, NetonNet skickar slumpvis ut sina produkter, spelar ingen roll när man köpte sitt ex. Gäller samma sak för grafikkort.

Fast det stämmer inte.
Netonnet gick efter tiderna man beställde 19e november. En hel del fick skickat till sig en vecka efter release. Jag, som beställde 08:11 kom tyvärr inte med på den. Men vi som missade då blev uppskrivna på nästa leverans, som alltså skickades idag. Så Netonnet skickar inte slumpmässigt, iallafall inte gällande PS5.

Permalänk
Medlem

Om elgiganten verkligen vill motverka fake registreringar på nästa utlottning så borde de lägga till SMS verifiering. Då blir det åtminstone bara en bokning per mobilnummer (betydligt svårare att massproducera mobilnummer än mailadresser)

Permalänk

Dustin

Något nytt ang Dustin gott folk? Beställde 17/09...

Permalänk
Skrivet av argentha89:

Något nytt ang Dustin gott folk? Beställde 17/09...

Tror någon tidigare fått en gissning från dem att feb-april för oss som beställt i höst. Jag beställde 24 oktober.

Permalänk
Medlem

Plötsligt händer det! Fick Mail från Webhallen att min PS DE finns att hämta ut from nu. Sjukt, skrev upp mig den 10 september men ibland har man tur. Så glad att jag hade is i magen och inte köpte på blocket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

Netonnet har ju inget kösystem såvitt jag vet.
Det har inte heller Power, CDON, EG men de förväntas inte mätta några beställningar idag eller innan nyår (exkl EG)?

CDON har visst kösystem, har själv en bokning därifrån gjord sista oktober och de som bokat tidigt i oktober verkar nyligen ha fått besked om leverans.

Permalänk
Medlem

Gällande EG. Spelar det roll vilken fraktsätt man väljer och vad står det på er beställning från lottningen? Min står som reserverad.

Permalänk
Medlem

Hur funkar denna utlottning på EG nu när det går att köpa en för 100kkr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Hur funkar denna utlottning på EG nu när det går att köpa en för 100kkr?

Utlottningen ger dig en rabattkod som sänker kostnaden tillbaka till 5 999 kronor som det är tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Utlottningen ger dig en rabattkod som sänker kostnaden tillbaka till 5 999 kronor som det är tänkt.

Okej misstänkte det, antar att utlottningen redan varit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Okej misstänkte det, antar att utlottningen redan varit?

Ja, man kunde anmäla sig onsdag och torsdag den här veckan, och de drog vinnarna efter 10 nu på morgonen.

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Om elgiganten verkligen vill motverka fake registreringar på nästa utlottning så borde de lägga till SMS verifiering. Då blir det åtminstone bara en bokning per mobilnummer (betydligt svårare att massproducera mobilnummer än mailadresser)

Eller så får man verifiera med BankID och endast personen med det personnummer får köpa!

Permalänk
Skrivet av theBoosing:

Ni som lyckades få tag på en på elgiganten idag med kod, står det Reserverad i eran portal med? Undar när dom skickar den... nu är man otålig

Hos mig står det under behandling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Gällande EG. Spelar det roll vilken fraktsätt man väljer och vad står det på er beställning från lottningen? Min står som reserverad.

Jag har samma tog express utlämningsställe. Vissa andra har redan fått sina skickade drf jag frågat vad alla andra har jag beställde redan 10:10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jag har samma tog express utlämningsställe. Vissa andra har redan fått sina skickade drf jag frågat vad alla andra har jag beställde redan 10:10

Inget här ännu. Tog express hemleverans . Fortfarande under behandling

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Fast det stämmer inte.
Netonnet gick efter tiderna man beställde 19e november. En hel del fick skickat till sig en vecka efter release. Jag, som beställde 08:11 kom tyvärr inte med på den. Men vi som missade då blev uppskrivna på nästa leverans, som alltså skickades idag. Så Netonnet skickar inte slumpmässigt, iallafall inte gällande PS5.

Det stämmer 100%, har skrivit om det en massa gånger här på Sweclockers och pratat med NetonNets kundtjänst. Dom bryr sig inte, och tänker inte gå till botten varför deras system fungerar på det sättet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Inget här ännu. Tog express hemleverans . Fortfarande under behandling

Stod de reserverad först eller har de alltid stått under behandling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Stod de reserverad först eller har de alltid stått under behandling?

Alltid under behandling

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Alltid under behandling

Ok tack, va tog du för betalningssätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det stämmer 100%, har skrivit om det en massa gånger här på Sweclockers och pratat med NetonNets kundtjänst. Dom bryr sig inte, och tänker inte gå till botten varför deras system fungerar på det sättet.

Okej, om det stämmer till 100%, hur förklarar du då att enheterna har skickats ut efter tider folk beställt?
Eller sitter du utan och vill få ut frustrationen på dom?
Jag har frågat detta själv, men dom skrattade åt det, hur man kunde välja att gå på den infon som någon på ett forum skriver. Och i just detta fall vill jag ge dom rätt. Tycker Netonnet har skött det här släppet bra. De som precis missade förra fick sina nu, bra gjort!

Permalänk

Vad tror ni händer med de konsoler som inte säljs innan midnatt från EGs lottning? Köpet måste ju genomföras idag. Stod det något särskilt om det i mailet ni fick kod?