PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Ingen som har en kod över?

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Samma här!
Jag har redan ett ex av ps5 hemma så denna skall gå till en kompis som förväntar sig att de kommer någongång Q1.
Undra om han blir överraskad på julafton när jag plingar på dörrn med den i handen😎😀😀

Vart finns kompisen? Om han finns i Sthlm kanske jag kn få ta hans beställda när den kommer😅
//Lina

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Ingen som har en kod över?

Blir nog svårt

En scalper har säkert reggat 100st mobil nr & mailadresser inkluderat släkter o vänner osv

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

+1.

Det känns för jävla trist att inte kunna ge den enda grejen alla fyra barn önskat sig trots att jag satt och F5'ade som en tok på EG's första släpp (missade de andra då de inte var annonserade), satte upp distill-bevakningar på Amazon och beställde direkt när de släpptes igen 20/11 samt nu har suttit och bevakat 5 olika butiker utöver mina redan 6 olika beställda maskiner. Då är det lite hårt med alla som har fått kod och sitter och funderar på om de ska sälja eller om de kanske har en kompis som vill ha en.

Japp, man har ju fått, lite i panik, tänka om vad gäller julklappar när man inser att det troligtvis inte kommer bli någon PS5 under granen i år.

Permalänk
Medlem

SÖKER KOD för att kunna köpa ps5 Elgiganten

Någon som har en kod och vill bli av med??
Kan byta mot julgodis, eller tårta om du finns i Sthlm😅🎂 eller en liten slant (om man får erbjuda det här?)🎄🎄🎄

Vill ge min sambo en ps5, men webhallen har strulat till det så den kommer inte förrän om läääänge.
Efter två år där han hållit oss flytande pga att jag varit/är väldigt kroniskt sjuk och deprimerad skulle ett tv-spel skänka lite extra glädje och energi till honom. Speciellt som han blivit av med alla sina jobb och är superledsen för att vi inte har råd att köpa något, jag har sålt saker i smyg i över ett år för att kunna köpa ett till jul för att visa min uppskattning (saker för 10-200kr, så det är MÅNGA😅🙈). Vore så fint att kunna överraska honom med ett snarare än senare då jag vet hur han kan liksom leva ut i äventyren han skulle spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darknu:

Nu fick jag bekräftelse om planerad väntad leverans från Webhallen 😁

Återigen, bokade 200107.

Börjar närma sig April då jag bokade, jag har redan en men kompisar står i kö.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Ni som lyckades få tag på en på elgiganten idag med kod, står det Reserverad i eran portal med? Undar när dom skickar den... nu är man otålig

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Elgigantens lottning var främst för att dra in klubbmedlemmar.
Det ska finnas exemplar i butiken. Covid är en dålig ursäkt för att hålla ner utgifterna, då de ställt fram PS4'or på kampanj och det snurrar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ni som lyckades få tag på en på elgiganten idag med kod, står det Reserverad i eran portal med? Undar när dom skickar den... nu är man otålig

Orderstatus: Under behandling står det hos mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Elgigantens lottning var främst för att dra in klubbmedlemmar.
Det ska finnas exemplar i butiken. Covid är en dålig ursäkt för att hålla ner utgifterna, då de ställt fram PS4'or på kampanj och det snurrar på.

Det är Sony som har ställt kravet på att det inte får pågå någon försäljning i butikerna och inte återförsäljarna själva vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Idag hämtade jag ut min PS5 SE från Mediamarkt beställd 18/9. Avbokade också min order från amazon, så jag hoppas att någon annan här inne får kanske liiiite tidigare på grund av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det är Sony som har ställt kravet på att det inte får pågå någon försäljning i butikerna och inte återförsäljarna själva vad jag vet.

Rekommenderat är de väl? Vet att Gamestop i vissa länder sålde i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Rekommenderat är de väl? Vet att Gamestop i vissa länder sålde i butik

Absolut. Det har skett butiksförsäljningar i flertalet olika länder, framför allt i USA där lagret har fyllts på i butikerna varje vecka och ibland flera gånger i veckan. Men det verkar som att åtminstone Sverige har valt att lyssna på den rekommendationen eller om det är ett krav mer då inga av våra butiker har haft en regelbunden butiksförsäljning.

Permalänk
Skrivet av retrocc:

Blir nog svårt

En scalper har säkert reggat 100st mobil nr & mailadresser inkluderat släkter o vänner osv

Jo jag vet men man vet aldrig 😁

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem

OBS! Just nu pågår en utlottning om vem som ska få köpa PS5 Standard Edition. De som har blivit utvalda att köpa i denna omgången kommer att bli kontaktade via mail under förmiddagen. OBS! Utpriset som är satt just nu är inte det riktigt priset.

Har man pengar så kan man säkerligen köpa konsolen för 99 999 kronor och sedan bestrida det med att den ska tillbaka ned till 5 999 kronor på grund av det som står i ovanstående.
Testade själv att göra det med en faktura men det gick inte, och jag tänker inte punga ut 100 000 kronor för en konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Orderstatus: Under behandling står det hos mig

Stod det inte vid anmälan till utlottningen att de skulle skickas inom 5 dagar, och då är det förmodligen arbetsdagar man talar om.

Permalänk
Medlem

Då verkar de första leveranserna från dagens utlottning börjat köras ut. Attans att man själv inte lyckades nypa en men har kompisar som hade mer tur och som precis fick e-post om att den har skickats iväg.

Permalänk
Medlem

Läste att vissa nu lägger upp annonser på en rimligt prissatt PS5 för att avskräcka scalpers, få dem att driva ner priset, lämna tillbaka osv Ska ta och göra det for the lulz.
Får ju inte vara för obvious så att folk inte lägger ut för 3000:-. Sett att de lägger upp för 10-20 dollar över msrp.

Permalänk
Medlem

Lyckades fixa en PS5 åt mig själv samt till 4 vänner totalt hittills nu i december, en pga utlottningen. Den från Mediamarkt igår gick till en polare direkt när jag hämtade ut den. Alla till originalpris såklart.

*3st Elgiganten releasedatum
*1st 19/9 Mediamarkt
*1st Elgigaten utlottning

Samtliga skivversion

Måste säga att kompisgruppen fick endast 1 kod av ca 10 anmälda, så det var väl 1/10 chans förmodligen.

Vännerna blev väldigt glada!

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ni som lyckades få tag på en på elgiganten idag med kod, står det Reserverad i eran portal med? Undar när dom skickar den... nu är man otålig

Står "Under behandling" här. Blev lite orolig nu i efterhand att det inte ska gå igenom då jag valde "Få först. Betala sen med Klarna", eftersom köpet måste genomföras idag

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Står "Under behandling" här. Blev lite orolig nu i efterhand att det inte ska gå igenom då jag valde "Få först. Betala sen med Klarna", eftersom köpet måste genomföras idag

Jag tog express frakt och min står bara som reserverad ett liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Då verkar de första leveranserna från dagens utlottning börjat köras ut. Attans att man själv inte lyckades nypa en men har kompisar som hade mer tur och som precis fick e-post om att den har skickats iväg.

Jag beställde 10:10 och har inte fått min skickad en:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jag tog express frakt och min står bara som reserverad ett liksom

Skrivet av sifri:

Jag beställde 10:10 och har inte fått min skickad en:(

Okej! Jag gjorde beställningen 10:27 och valde express hemleverans.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Okej! Jag gjorde beställningen 10:27 och valde express hemleverans.

Har din skickats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Absolut. Det har skett butiksförsäljningar i flertalet olika länder, framför allt i USA där lagret har fyllts på i butikerna varje vecka och ibland flera gånger i veckan. Men det verkar som att åtminstone Sverige har valt att lyssna på den rekommendationen eller om det är ett krav mer då inga av våra butiker har haft en regelbunden butiksförsäljning.

Ska man vara rak här så kan inte ÅF i Sverige ta cred för att de respekterade fhm rekommendationer för att rationalisera PS5'ans release. Restriktionerna är hårdare runt om i världen, de såg man på video hur de släppte in 1-2 åt gången max.
Att folk campade vissa butiker kunde de inte göra något åt, men de inte ÅF's fel.
Det kostar mycket mindre att skicka en produkt från lager, det krävs mycket mindre logistik och personal för de. Räkna ihop pengarna man besparar när det gäller tusentals konsoler, ja då ser man varför.

Permalänk

De som beställde från Netonnet för en månad sen börjar alltså få sina skickade nu. De konsoler som blev över pga avbrutna beställningar osv lades antagligen upp på sajten och blev slutsålda på någon minut.

Netonnet har ju inget kösystem såvitt jag vet.
Det har inte heller Power, CDON, EG men de förväntas inte mätta några beställningar idag eller innan nyår (exkl EG)?

De som vann EGs lottning måste genomföra köp idag, sen är frågan om de som inte säljs idag kommer att lottas ut igen imorgon till de andra som var anmälda.
Alternativt att de sparas till en nyårskampanj så att EG kan fiska klubbmedlemmar igen. Då lär oddsen vara ännu mindre att få en om man ska slåss om rester från idag. Men bättre än ingenting. 🙂

Permalänk
Medlem

Undrar om de är express frakt som spökar med Elgiganten beställningarna.... Ni som fått den skickad har ni express eller vanlig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaKlar:

Min order PS5 DE på WH står nu som "Klar att hämta" (i butik, Sveavägen). Beställningsdatum 2020-01-07 18:25. bugg? chatten fungerar inte. ska man börja hoppas?

EDIT: yes, nu fick jag även mail med "klar att hämtas" Yippeeeeee!

Men va fan..
Jag la min beställning 2019-12-06, har fortfarande inte fått någon mer info. Ej digital utan den med skiva men nu blir man ju less...

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

De som beställde från Netonnet för en månad sen börjar alltså få sina skickade nu. De konsoler som blev över pga avbrutna beställningar osv lades antagligen upp på sajten och blev slutsålda på någon minut.

Netonnet har ju inget kösystem såvitt jag vet.
Det har inte heller Power, CDON, EG men de förväntas inte mätta några beställningar idag eller innan nyår (exkl EG)?

De som vann EGs lottning måste genomföra köp idag, sen är frågan om de som inte säljs idag kommer att lottas ut igen imorgon till de andra som var anmälda.
Alternativt att de sparas till en nyårskampanj så att EG kan fiska klubbmedlemmar igen. Då lär oddsen vara ännu mindre att få en om man ska slåss om rester från idag. Men bättre än ingenting. 🙂

Precis, NetonNet skickar slumpvis ut sina produkter, spelar ingen roll när man köpte sitt ex. Gäller samma sak för grafikkort.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Sveriges Corona strategi är helt underbar. Gränserna ska vara öppna, skolorna likaså och samma sak med krogarna. Men köpa PS5 i affär går inte. Fast hämta i affär går bra. Va??????

Var med på denna utlottning jag också och drog såklart en nitlott. Hade inte väntat nått annat heller. Kändes konstigt att vara tvungen att gå med i kundklubben för att kunna deltaga. Var dock redan med i klubben. Undrar om dom som fick koder var nya medlemmar eller inte? Nej, jag litar inte på butikerna och deras så kallade "kösystem" längre. Och jag är absolut inte bitter!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5