PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Ok tack, va tog du för betalningssätt?

Visakort

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

Vad tror ni händer med de konsoler som inte säljs innan midnatt från EGs lottning? Köpet måste ju genomföras idag. Stod det något särskilt om det i mailet ni fick kod?

Många som inte fått något svar alls ännu verkar det som.. min teori är att dessa är backuper till de koder som inte använts?

Permalänk
Medlem

Fick precis mail om att mitt PS5 kan hämtas ut på Webhallen Sveavägen. Beställde 2019-12-15 12:43. Hoppas att ni också har tur och får en tidig julklapp!

Kom ihåg, det lönar sig att vänta. Betala inte ockerpriser till alla giriga jävlar där ute!

God jul alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Okej, om det stämmer till 100%, hur förklarar du då att enheterna har skickats ut efter tider folk beställt?
Eller sitter du utan och vill få ut frustrationen på dom?
Jag har frågat detta själv, men dom skrattade åt det, hur man kunde välja att gå på den infon som någon på ett forum skriver. Och i just detta fall vill jag ge dom rätt. Tycker Netonnet har skött det här släppet bra. De som precis missade förra fick sina nu, bra gjort!

Kan lova dig att det är folk som bokat efter dig som också fått utskickat

Du behöver inte tro på mig, gör inte mig det minsta.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Min bokning från CDON på PS5 SE lagd 30:e oktober står nu som status ”mottagen av lagret”. Stod inte så imorse när jag kollade, då stod det förbokad. Vågar man hoppas på leverans nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscsko:

Min bokning från CDON på PS5 SE lagd 30:e oktober står nu som status ”mottagen av lagret”. Stod inte så imorse när jag kollade, då stod det förbokad. Vågar man hoppas på leverans nu?

Så ändrades det för mig med hoppas vi får båda 2. Men vågar inte tro på det ännu kan betyda absolut inget med. Som att dom får senare eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

Vad tror ni händer med de konsoler som inte säljs innan midnatt från EGs lottning? Köpet måste ju genomföras idag. Stod det något särskilt om det i mailet ni fick kod?

Pratade med supporten idag angående det och dem sa att dem förväntar sig att alla som fått kod ska köpa, men hon sa att ifall dem ej gör det så kommer dem att kommunicera ut det via sina sociala kanaler (Facebook, Instagram) och hur dem gör med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Så ändrades det för mig med hoppas vi får båda 2. Men vågar inte tro på det ännu kan betyda absolut inget med. Som att dom får senare eller något.

Vore märkligt att det skulle innebära något annat, men håller också förväntningarna nere tills jag sett någon slags bekräftelse på leverans. Vilket datum bokade du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Pratade med supporten idag angående det och dem sa att dem förväntar sig att alla som fått kod ska köpa, men hon sa att ifall dem ej gör det så kommer dem att kommunicera ut det via sina sociala kanaler (Facebook, Instagram) och hur dem gör med dem.

Jag frågade supporten om scalpers som säljer koderna, dem sa att tar bort scalpers manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscsko:

Vore märkligt att det skulle innebära något annat, men håller också förväntningarna nere tills jag sett någon slags bekräftelse på leverans. Vilket datum bokade du?

Jag bokade den 20 oktober

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chester11:

Om man signar upp sig till lotteriet hos EG fastän man redan har en och sen skryter om det här för att sen släppa den till nån polare har man inte bara dålig smak man har dessutom mkt dålig timing. Här finns folk som väntat i över ett år. Visa lite respekt!

verkligen jag har väntat nu på playstation i 7 år o har varit så taggad på att få en men det finns såna jobbiga människor att det går inte att få tag på en det är helt sjukt. De här jävla åsnorna som säljer 3 st på blocket är också skit respektlösa!!!!!

Permalänk

Min order på cdon står som skickad just nu så antar att tomten kom tidigt i år

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

verkligen jag har väntat nu på playstation i 7 år o har varit så taggad på att få en men det finns såna jobbiga människor att det går inte att få tag på en det är helt sjukt. De här jävla åsnorna som säljer 3 st på blocket är också skit respektlösa!!!!!

Om du nu har väntat i 7 år så borde du väl ändå ha koll på att du faktiskt kunde boka en Ps5 på t.ex Webhallen redan i april 2019...

Permalänk
Medlem

Någon som hört något av amazon bokat den 20 november?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Min order på cdon står som skickad just nu så antar att tomten kom tidigt i år

Grattis glad för dig har fått upp förhoppningen. Min ändrades till mottagen av lagret men vet inte om det är positivt. Jag beställde 20 oktober när beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Någon som hört något av amazon bokat den 20 november?

Fick detta idag när jag kollade om de hade någon status

Vi vet för närvarande inte när PlayStation 5 på nytt finns i lager.
Kontrollera gärna läget igen om ett tag. Det är möjligt att vårt lager fylls på.

Permalänk
Medlem

Min kompis har redan en ps5. Han hade dock en beställning som är på väg nu.

Han bytte adress till mig. Dock bor han långt ifrån mig och har ingen möjligt att ta hans id.
https://www.postnord.se/vara-losningar/artiklar/e-handel/hamt...

Funkar detta? Aldrig hört talas om detta tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkmk:

Plötsligt händer det! Fick Mail från Webhallen att min PS DE finns att hämta ut from nu. Sjukt, skrev upp mig den 10 september men ibland har man tur. Så glad att jag hade is i magen och inte köpte på blocket!

Det är jävligt märkligt om det är sant, och orättvist faktiskt. Jag bokade den 5 sep och jag har inte fått ett skit. Hur kan vissa hoppa före en i kön, har de inget kösystem?

Hade du en grön bock eller var den gul innan du fick besked?

Jag hoppas att de håller på och packar min, annars är det riktigt orättvist! Kommer i så fall skicka iväg ett argt mail till dem.

Permalänk
Skrivet av Ledkung:

Grattis glad för dig har fått upp förhoppningen. Min ändrades till mottagen av lagret men vet inte om det är positivt. Jag beställde 20 oktober när beställde du?

Jag hade så tidigare i morse och sen ändrades det idag till skickad. Har haft bokad innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

Fick detta idag när jag kollade om de hade någon status

Vi vet för närvarande inte när PlayStation 5 på nytt finns i lager.
Kontrollera gärna läget igen om ett tag. Det är möjligt att vårt lager fylls på.

TTack!. Får hoppas att de får in ett gäng enheter nu då. Jag bokade DE versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Order: 1
Var: Webhallen
När: 2020-01-14
Modell: Standard
Status: Hämtas i butik 2020-12-18

Order: 2
Var: Elgiganten
När: 2020-11-19
Modell: Standard
Status: Mottagen 2020-12-07

Uppdaterar status ovan. Webhallen har nu kommit fram till bokningar lagda början av 2020.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Vi fick mail runt 18.00 om att vårt ps5 skickas iväg idag från EG. Kan inte spåra med bring än och står som reserverad på min sida.
Express, köpt med kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Min kompis har redan en ps5. Han hade dock en beställning som är på väg nu.

Han bytte adress till mig. Dock bor han långt ifrån mig och har ingen möjligt att ta hans id.
https://www.postnord.se/vara-losningar/artiklar/e-handel/hamt...

Funkar detta? Aldrig hört talas om detta tidigare

Jadå. Det är supersmidigt. Han får verifiera paketet med Mobilt Bank-ID i PostNord appen. Sen kan han antingen screenshota QR-koden som kommer upp, eller klicka "Dela". Superlätt! Kör alltid med Mobilt Bank-ID när jag hämtar numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Jag hade så tidigare i morse och sen ändrades det idag till skickad. Har haft bokad innan.

Olej vad gött får hoppas då att det uppdateras imorogn eller på Måndag. Tack för infon njut av ditt PS5 nu hoppas jag får göra detta nästa vecka. Vore en perfekt julklapp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snav:

Fick detta idag när jag kollade om de hade någon status

Vi vet för närvarande inte när PlayStation 5 på nytt finns i lager.
Kontrollera gärna läget igen om ett tag. Det är möjligt att vårt lager fylls på.

det kan betyda något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Olej vad gött får hoppas då att det uppdateras imorogn eller på Måndag. Tack för infon njut av ditt PS5 nu hoppas jag får göra detta nästa vecka. Vore en perfekt julklapp.

Tack perfekt!

Han beställde den 10 Nov på cdon och idag tänkte han avboka den då han vi tänkte det är ändå kört till nästa år. Men då sa dom på cdon att den är redan packad i lager och går inte att avboka. Med andra ord skickas när som helst..?

Permalänk
Medlem

Har någon som köpte på Elgiganten idag fått info från Bring ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkmk:

Plötsligt händer det! Fick Mail från Webhallen att min PS DE finns att hämta ut from nu. Sjukt, skrev upp mig den 10 september men ibland har man tur. Så glad att jag hade is i magen och inte köpte på blocket!

10/9-20?? Eller 2019?
Om det är 20 s borde jag kanske inte behöva vänta ett halvår iaf😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxhizorss:

Vi fick mail runt 18.00 om att vårt ps5 skickas iväg idag från EG. Kan inte spåra med bring än och står som reserverad på min sida.
Express, köpt med kort.

Jag hade samma sak men med klarna min har inte skickats suck... Vilken. Tid beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av X_fel:

10/9-20?? Eller 2019?
Om det är 20 s borde jag kanske inte behöva vänta ett halvår iaf😅

Man kunde inte boka DE, 2019