Diablo Immortal får systemkrav – en telefon

Permalänk
Melding Plague

Diablo Immortal får systemkrav – en telefon

Efter lång tids tystnad inleder Blizzard Alpha-tester på Diablo Immortal. Samtidigt tillkommer systemkrav för spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"spelas via telefon"

Ser ut som en väldigt lustig telefon.

Nä jag håller mig till diablo 2 som har varit mitt spel sedan evigheter.
Växte upp med releasen, och jag växte aldrig heller ifrån det.

Path of diablo är det som gäller.

Permalänk
Medlem

Det här är ju fan skandal. Vad fan håller de på med?

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Vad är minimum specsen som man ska ha på plånboken för det här spelet då?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem

Har inga problem med detta spel ifall det innebär att pengarna dom håvar in på det används för att utveckla och göra diablo 4 så bra som möjligt.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Så, ett mobilspel som kräver mus och tangentbord? Vad är poängen med att ha det på mobilen då?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Så, ett mobilspel som kräver mus och tangentbord? Vad är poängen med att ha det på mobilen då?

Ingen har sagt att det kräver mus och tangentbord?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvicksilver:

Vad är minimum specsen som man ska ha på plånboken för det här spelet då?

Free to play. Blizzard släppte en video häromdagen där de pratar om bla detta och det nya paragon systemet

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Skrattar fortfarande för mig själv när man tänker på avslöjandet under blizzcon och alla ceinge montage osv på Youtube

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvicksilver:

Vad är minimum specsen som man ska ha på plånboken för det här spelet då?

700kr

Permalänk
Skrivet av KroesusSork:

Det här är ju fan skandal. Vad fan håller de på med?

Har du ingen telefon eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Så, ett mobilspel som kräver mus och tangentbord? Vad är poängen med att ha det på mobilen då?

Eejh? Nej det är snarare en skämtsam bild.

Även om man nog kan spela med mus och tangentbord, om man vill. Eller handkontroll. Eller jaa. Hur nu spelet kommer utformas.

Permalänk
Inaktiv

Det här är ju bästa som hänt spelvärlden! Gratis och det enda man behöver är en telefon, vad mer kan man begära?/s Kan förstå att detta inte är vad Diablo-nördarna önskar sig främst men skulle vara kul om Blizzard faktiskt släpper ett bra mobilspel. Lär dock inte hända iom F2P (aka P2W) så lär man som vanligt måsta pytsa in pengar för att få en dräglig upplevelse, alternativt se reklam som om man tittar på 6:an. Jag är själv ingen mobilgamer så detta fanns aldrig på kartan men hoppas ändå på att de lyckas motbevisa alla.

Permalänk
Medlem

Om man tittar noga (ifall man är blind) kan man se att de klistrat in en bild på Diablo Immortal på en annan bild.

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

Free to play. Blizzard släppte en video häromdagen där de pratar om bla detta och det nya paragon systemet

För mig är ett "F2P"-mobilspel mycket mer oroande än ett man betalar en klumpsumma för...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Det är ett perfekt spel på mobilen precis som c&c rivals och jag kommer garantera testa det.
Att det inte kom till pc nu direkt, ja det finns liknande spel att lira där redan nu. Så jag tycker inte det är katastrof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Om man tittar noga (ifall man är blind) kan man se att de klistrat in en bild på Diablo Immortal på en annan bild.

Mjo det syns tydligt. Men bilden jag använder mig utav är tagen direkt ifrån sweclockers.

Kommer i vilket fall inte installera eller spela D:Immortal.

Besvikelsen var stor när de först releasade detta. "Do you not have phones?"
Som ett svagt försvar mot detta, håller inte.

Spelet kan fungera hur bra som helst på telen, jag bryr mig inte. För jag vill inte ha ett p2w spel som inte ens utvecklas utav blizzard.

D4 announcement kom inte heller vilket folk väntade sig, utan vi fick detta.
Nu några år senare så vet vi att d4 är på G.
Men även det ser ut som en besvikelse. De försöker hypa saker som path of exile har gjort i många år.
Path of exile var även ett spel grundat utav d2 fans, som ville göra något eget. De har nu lyckats stort.
Bland annat därför activision fick panik att skapa något nytt, som vi fans har frågat om länge.

Istället fick vi D:I. Sedan efter 2 år fick vi ett meddelande att d4 är visst på väg.
Som ju kan bli bra, men det enda de har gjort är att kopiera vad som anses vara bra i PoE.
Men även det har de misslyckats med om man följer d4 dev-klipp som släpps lite då och då.

Edit: Klipp för de som inte sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Det här är ju bästa som hänt spelvärlden! Gratis och det enda man behöver är en telefon, vad mer kan man begära?/s Kan förstå att detta inte är vad Diablo-nördarna önskar sig främst men skulle vara kul om Blizzard faktiskt släpper ett bra mobilspel. Lär dock inte hända iom F2P (aka P2W) så lär man som vanligt måsta pytsa in pengar för att få en dräglig upplevelse, alternativt se reklam som om man tittar på 6:an. Jag är själv ingen mobilgamer så detta fanns aldrig på kartan men hoppas ändå på att de lyckas motbevisa alla.

De flesta som har testat Alphan verkar positiva.
Här är en recension ifrån Rhykker ifrån alpha testandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Mjo det syns tydligt. Men bilden jag använder mig utav är tagen direkt ifrån sweclockers.

Kommer i vilket fall inte installera eller spela D:Immortal.

Besvikelsen var stor när de först releasade detta. "Do you not have phones?"
Som ett svagt försvar mot detta, håller inte.

Spelet kan fungera hur bra som helst på telen, jag bryr mig inte. För jag vill inte ha ett p2w spel som inte ens utvecklas utav blizzard.

D4 announcement kom inte heller vilket folk väntade sig, utan vi fick detta.
Nu några år senare så vet vi att d4 är på G.
Men även det ser ut som en besvikelse. De försöker hypa saker som path of exile har gjort i många år.
Path of exile var även ett spel grundat utav d2 fans, som ville göra något eget. De har nu lyckats stort.
Bland annat därför activision fick panik att skapa något nytt, som vi fans har frågat om länge.

Istället fick vi D:I. Sedan efter 2 år fick vi ett meddelande att d4 är visst på väg.
Som ju kan bli bra, men det enda de har gjort är att kopiera vad som anses vara bra i PoE.
Men även det har de misslyckats med om man följer d4 dev-klipp som släpps lite då och då.

Edit: Klipp för de som inte sett.
https://www.youtube.com/watch?v=MmkHAlhCvWg

Sen var ju spelet de visade ett annat existerande spel

Aja jag hoppas på det bästa och goodwill med f2p

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Sen var ju spelet de visade ett annat existerande spel

Aja jag hoppas på det bästa och goodwill med f2p

Mjo det var ju det jag menade att spelet skapades inte ens hos de själva.
Utan de betalar ett annat företag för att skapa D:I.
Vilket under blizzcon visade sig vara en kopia på ett kinesiskt spel som har funnits sedan länge.
Där är även en stor del utav hatstormen de fick utstå. Iom att spelet var en 1:1 kopia.

Detta är allt utöver hur besviken fansen blev utav att höra detta. Det som inte hörs / blev bortklippt är BUANDE när de presenterade D:I.
Ser man hela blizzcon så hör du hur folket buade så fort D:I blev annonserat.

Klippet ovan är mer en highlight utav blizzcon.

Edit: Några textfel, säkert missat några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har du ingen telefon eller?

Ja, den kommentaren från Cheng var fan värst. Vilket jävla stolpskott han är!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Hur kan det ta så lång tid att utveckla ett mobilspel?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Hur kan det ta så lång tid att utveckla ett mobilspel?

Förhoppningsvis för att det vill att spelet ska bli bra. Tyvärr har ju artikelförfattaren vinklat artikeln mot ett klipp från 2018, istället för hur spelet faktiskt ser ut idag.
Därför om man söker efter seriösa nyheter gällande diablo immortal så får man söka sig till andra källor än denna typ av artiklar. Åtminstone fick han med specifikationskraven och det var ju intressant att läsa.

Permalänk
Medlem

Få om någon jag känner spelar seriöst på en mobil telefon. dessutom vill man sitta med sin fina gamer skärm/tv och inte spela på en 5 tums skärm.

Jag spelar ibland på mobilen men nästan enbart på dass.

Det ska tydligen vara gratis, men betalväggar lär förekomma, inget de skyltar med nu givetvis.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

De flesta som har testat Alphan verkar positiva.
Här är en recension ifrån Rhykker ifrån alpha testandet
https://www.youtube.com/watch?v=6aqcGB21aHg

De flesta? Han är ju till 99% sponsrad av Blizzard. "bästa diablo och man kan spela det liggandes i soffan", jo men nja. Klart att spelet har bättre kontroller än alla andra konsoler, samt PC och diverse diablo när man bara behöver spamma AOE medans A.I står bredvid och letar kapsyler på marken. Ser helt ärligt hjärndött ut och det passar nog till telefon, men diablo är det inte.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Innan det kommer har jag ratat det.

"Free to play" men med "Pay to win"

Ändrar dom inte på detta finns det ingen anledning att spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Få om någon jag känner spelar seriöst på en mobil telefon. dessutom vill man sitta med sin fina gamer skärm/tv och inte spela på en 5 tums skärm.

Jag spelar ibland på mobilen men nästan enbart på dass.

Det ska tydligen vara gratis, men betalväggar lär förekomma, inget de skyltar med nu givetvis.

Betalväggarna kommer i form av perks man kan köpa till challange rifts (nya greater rifts) om jag har förstått det hela rätt. Tror även det var någon form av season sak man kunde köpa så man får rewards genom att utföra quests. Så ja det är väl lite olyckligt att man kanske kan köpa sig till att öka progression i spelet. Dock är det ju fortfarande alpha så det återstår ju att se.

Skrivet av Elixx:

De flesta? Han är ju till 99% sponsrad av Blizzard. "bästa diablo och man kan spela det liggandes i soffan", jo men nja. Klart att spelet har bättre kontroller än all andra konsoller samt PC och diverse diablo när man bara behöver spamma AOE medans A.I står brevid och letar kapsyler på marken.

Han är inte den enda som har fått tillgång till spelet, har personligen kikat en hel på olika personer på twitch som har testat alfan. Så är du genuint intresserad av spelet så är det bara att ta en kik på twitch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Han är inte den enda som har fått tillgång till spelet, har personligen kikat en hel på olika personer på twitch som har testat alfan. Så är du genuint intresserad av spelet så är det bara att ta en kik på twitch.

Jag säger bara ha så roligt, men Diablo är det inte ens i närheten av. Kalla det generationsfråga om du vill, men så är det.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Hade önskat de gjort de till en klumpsumma. Microtransactions e fan de sorgligaste som hänt gaming.

Ja lär prova det men lär inte bli långvarigt.

Permalänk
Medlem

Varför finns "Tillverkningsteknik" med som systemkrav?