Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Normalt gäller: Ju bredare axlarna, desto högre är kudden. Eftersom en mjukare madrass gör att din kropp kommer in djupare i sängen, bör huvudkudden vara tunnare beroende på detta. Av denna anledning finns symfonihuvudkudden i följande storlekar (L x B x H) tillgängliga:

Förstår du vad som menas? Ska jag som bredaxlad ta den stora varianten eller ska jag ta en mindre variant eftersom jag kommer ner djupare i sängen?

Ingen aning, "Vanliga" tempurkuddarna mäter 8cm enligt någon beskrivning så jag körde på den vanliga 11cm. Men ja, är du bredaxlad kan nog en tjockare variant vara att fundera på

Permalänk
Medlem

Fick hem 6st vinterjackor idag som var felprisade på amazon. Herrejösses vilket kap!
~ 80kr styck. 😂

Ligger nu på amazon för 1k per jacka och även om jag förmodligen aldrig hade köpt till fullt pris så är de definitivt värda 500+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Fick hem 6st vinterjackor idag som var felprisade på amazon. Herrejösses vilket kap!
~ 80kr styck. 😂

Ligger nu på amazon för 1k per jacka och även om jag förmodligen aldrig hade köpt till fullt pris så är de definitivt värda 500+

Har du möjligtvis länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Fick hem 6st vinterjackor idag som var felprisade på amazon. Herrejösses vilket kap!
~ 80kr styck. 😂

Ligger nu på amazon för 1k per jacka och även om jag förmodligen aldrig hade köpt till fullt pris så är de definitivt värda 500+

Vad ska du göra med alla dom?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

inte hämtat ut min jacka än men, men låter ju lovande. Jag beställer ju bara 1 eller max 2 st av dessa amazon super deals man kommer över. Fattar inte poängen med att hamstra bara för d e billigt

Skrivet av SWZ:

Har du möjligtvis länk?

https://www.amazon.se/gp/product/B07ZN3N2VW/ref=ppx_yo_dt_b_a...

den va d

79kr beställdes den för

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

inte hämtat ut min jacka än men, men låter ju lovande. Jag beställer ju bara 1 eller max 2 st av dessa amazon super deals man kommer över. Fattar inte poängen med att hamstra bara för d e billigt

https://www.amazon.se/gp/product/B07ZN3N2VW/ref=ppx_yo_dt_b_a...

den va d

79kr beställdes den för

Hamstra? Köpte en av varje färg och då jag inte visste storleken och hur den satt (medium/large gränsen) så fick det bli 3 av varje färg a medium och large.

Ska skänka bort jackorna till bekanta och ha 2 själv.
Jo, jag brukar också bara köpa 1, max 2 men med jackorna visste jag inte vilken färg jag skulle välja och tror inte jag orkar skicka tillbaka så det får bli någon hemlös som blir glad om jag har någon kvar.

Köpte inte för att slänga längst in i garderoben utan de kommer såklart användas.

Dessa köpte jag:
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B07KW875Z8?ref=ppx_pt2_mob_b_pr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Hamstra? Köpte en av varje färg och då jag inte visste storleken och hur den satt (medium/large gränsen) så fick det bli 3 av varje färg a medium och large.

Ska skänka bort jackorna till bekanta och ha 2 själv.
Jo, jag brukar också bara köpa 1, max 2 men med jackorna visste jag inte vilken färg jag skulle välja och tror inte jag orkar skicka tillbaka så det får bli någon hemlös som blir glad om jag har någon kvar.

Köpte inte för att slänga längst in i garderoben utan de kommer såklart användas.

Dessa köpte jag:
https://www.amazon.se/gp/aw/d/B07KW875Z8?ref=ppx_pt2_mob_b_pr...

jaja det är samma jacka och man vet ju inte om du va en av de som beställde 15 juicepressar

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

jaja det är samma jacka och man vet ju inte om du va en av de som beställde 15 juicepressar

Köpte ingen juicepress. Hade chansen men behövde ingen. Inte ens som julklapp.

Hamstra för mig är typ som han här på sweclockers som köpte ca 1.000 nätverkskablar i olika längder bara för att de nästan var gratis. Som sen la upp en annons och frågade vad han skulle göra med dom. Sjukt onödigt. 😑

Permalänk
Medlem

Tog någon bort min rabattkod? Får man ej posta rabattkoder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tog någon bort min rabattkod? Får man ej posta rabattkoder?

Finns en speciell tråd för att dela med sig av rabattkoder i.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Den där juicepressen va nog det värsta skräpet jag någonsin har köpt... Helt klart inte värd mer än det felaktiga pris dem låg ute för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Finns en speciell tråd för att dela med sig av rabattkoder i.

Tack. Kände inte till den tråden. Får posta där nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Den där juicepressen va nog det värsta skräpet jag någonsin har köpt... Helt klart inte värd mer än det felaktiga pris dem låg ute för.

Om du menar slowjuicer på amazon, så är slowjuicer i allmänt bara gjorda för att ta ett eller två glas juice och inte mer, om man vill ha mer så måste man öppna och skölja innan man kör vidare. Tyckte den jag valde fungerar bättre än den jag köpte av märket wilfa förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

https://anovaculinary.com/deals/

Anova Precision® Cooker Pro + Anova Precision® Vacuum Sealer Pro = SEK1.599, brukar ligga på över 6.000SEK

Jesus kristus vilken deal. Tack gode gud och dig, yrfhar, för att ni räddade mig från no-name-träsket. Jag har sedan början kört med Kjell & Company:s egna Rubicson Sous Vide-kit, och har hela tiden kollat på den vanliga Anovan under något års tid, som aldrig ville gå ner i pris.

Nu får jag helt plötsligt Anovas toppmodell OCH toppvakuumförpackare för lägre pris än vad jag betalade för Kjells skit.

Helt otroligt.

God jul och gott nytt år önskar jag dig, minst sagt. Tack så otroligt mycket för att du delade dig av erbjudandet!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Jesus kristus vilken deal. Tack gode gud och dig, yrfhar, för att ni räddade mig från no-name-träsket. Jag har sedan början kört med Kjell & Company:s egna Rubicson Sous Vide-kit, och har hela tiden kollat på den vanliga Anovan under något års tid, som aldrig ville gå ner i pris.

Nu får jag helt plötsligt Anovas toppmodell OCH toppvakuumförpackare för lägre pris än vad jag betalade för Kjells skit.

Helt otroligt.

God jul och gott nytt år önskar jag dig, minst sagt. Tack så otroligt mycket för att du delade dig av erbjudandet!

de ser väldigt intressant ut men verkar som varje måltid kommer ta 2 timmar att laga med den. Är det värt eller blir det att man kör den 1 gång om året

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Jesus kristus vilken deal. Tack gode gud och dig, yrfhar, för att ni räddade mig från no-name-träsket. Jag har sedan början kört med Kjell & Company:s egna Rubicson Sous Vide-kit, och har hela tiden kollat på den vanliga Anovan under något års tid, som aldrig ville gå ner i pris.

Nu får jag helt plötsligt Anovas toppmodell OCH toppvakuumförpackare för lägre pris än vad jag betalade för Kjells skit.

Helt otroligt.

God jul och gott nytt år önskar jag dig, minst sagt. Tack så otroligt mycket för att du delade dig av erbjudandet!

Nu skulle jag väl inte säga att originalpriset är över 6000 utan mer ca 4000-4500. Men jag köpte också, tittat länge på sous vide och för 1900kr fick jag nu kittet i fråga och 2 extra rullar med vakumpåsar. Vakumpåsar är bra för annat också tex när man ska frysa ned annat.

Skrivet av agitax:

de ser väldigt intressant ut men verkar som varje måltid kommer ta 2 timmar att laga med den. Är det värt eller blir det att man kör den 1 gång om året

Kolla upp sous vide så kommer du aldrig vilja stå o laga kött igen på samma vis. Jag har en vän som kör det och det blir så bra!... du kan starta det 2 timmar innan eller dagen innan. Den kör på ändå. Mer än 12 timmar skulle jag dock inte rekommendera.

Och antingen skaffa butanbrännare för yta eller steka till på hög värme för en härlig yta precis innan servering (glöm inte bort att köttet ska vila lite).
Kolla upp sous vide everything på youtube.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

de ser väldigt intressant ut men verkar som varje måltid kommer ta 2 timmar att laga med den. Är det värt eller blir det att man kör den 1 gång om året

Du lägger 5 min sen gör du annat i de två timmarna

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu skulle jag väl inte säga att originalpriset är över 6000 utan mer ca 4000-4500. Men jag köpte också, tittat länge på sous vide och för 1900kr fick jag nu kittet i fråga och 2 extra rullar med vakumpåsar. Vakumpåsar är bra för annat också tex när man ska frysa ned annat.

Kolla upp sous vide så kommer du aldrig vilja stå o laga kött igen på samma vis. Jag har en vän som kör det och det blir så bra!... du kan starta det 2 timmar innan eller dagen innan. Den kör på ändå. Mer än 12 timmar skulle jag dock inte rekommendera.

Och antingen skaffa butanbrännare för yta eller steka till på hög värme för en härlig yta precis innan servering (glöm inte bort att köttet ska vila lite).
Kolla upp sous vide everything på youtube.

Fast jag har för mig att när du kör något i Sous Vide så behöver man inte vila köttet, då värmen redan är jämt fördelad över hela köttbiten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Fast jag har för mig att när du kör något i Sous Vide så behöver man inte vila köttet, då värmen redan är jämt fördelad över hela köttbiten?

Mycket möjligt! jag har som sagt inte själv gjort det. Tror det beror på hur man fixar ytan sen. Varm stekpanna vs typ en brännare.
Kommer få läsa på.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu skulle jag väl inte säga att originalpriset är över 6000 utan mer ca 4000-4500. Men jag köpte också, tittat länge på sous vide och för 1900kr fick jag nu kittet i fråga och 2 extra rullar med vakumpåsar. Vakumpåsar är bra för annat också tex när man ska frysa ned annat.

Kolla upp sous vide så kommer du aldrig vilja stå o laga kött igen på samma vis. Jag har en vän som kör det och det blir så bra!... du kan starta det 2 timmar innan eller dagen innan. Den kör på ändå. Mer än 12 timmar skulle jag dock inte rekommendera.

Och antingen skaffa butanbrännare för yta eller steka till på hög värme för en härlig yta precis innan servering (glöm inte bort att köttet ska vila lite).
Kolla upp sous vide everything på youtube.

Jag köpte nästan vakumpåsar/rullar också, men märkte sedan att det finns många tydligen bra av samma typ till ungefär hälften av det pris som Anova tar ut. Det finns till och med en "Amazon basic" version.

Har någon några tips för att hitta bra vakumpåsar/rullar i lokala stormarknader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

Jag köpte nästan vakumpåsar/rullar men märkte sedan att det finns tydligen bra av samma typ till ungefär hälften av det pris som Anova tar ut. Det finns till och med en "Amazon basic" -version.

Har någon några tips för att hitta bra vakumpåsar/rullar i lokala stormarknader?

Nope, men tror det fanns lite här i denna nya tråden. #18773924

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EagiZ:

Feather rakblad 200st - 373kr (kostar 59€ på amazon.de):
https://www.amazon.se/gp/product/B00A641O3W/

Herregud! 200 rakblad! Jag rakar mig två gånger i veckan och byter rakblad en gång per år (jag skriver upp det för att jag blev förvånad över hur länge de höll). Bytte senast i januari i år och det fungerar fortfarande bra. Har inga särskilda blad, köpte ett tiopack på NK för någon 50-lapp.

Inlägg inflyttat till diskussionstråden
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tarado:

489,30 på Philips hemsida med koden: philipsalumni

https://www.philips.se/c-p/QC5580_32/headgroom

Det var ett bra tips. Bästa apparaten jag har haft och då har jag dyrare Remington sedan tidigare.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Föredetting

Tidal Premium/Hifi, fyra månader för 40 spänn igen: https://tidal.com/offers/holiday-offer

Endast för nya användare, däremot.

EDIT: Fel tråd också. Nåja.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av :

Produkt: Idk, nån slags trehjulig barnvagn/leksak 3-i-1 grej
Länk: https://www.amazon.se/Airel-Evolution%C3%A4ra-barnvagnar-Cyke...
Kategori: Barnvagnar
pris: 99:-

Bra pris om man är i behov av denna märkliga produkt

Även om jag misstänker att de flesta redan är medvetna om det.

Bara som information, så ingen blir förvånad om den snabbt blir obeställbar eller beställning avbryts.
Det är fel pris på den, den ska nämnligen kosta det tio-dubbla eftersom den på Tyska Amazon kostar 99€.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

http://www.bilddump.se/bilder/20201223222148-81.236.255.36.JP...

12 pussel till priset av 2. 😂
Ett av många sjuka fynd under november/december.

Julen 2020 sponsrad av amazon.se

Permalänk
Medlem

Ni som beställde Inkbird IBT-6XS grilltermometer kan väl ge tummen upp! Hoppas man får hem en sådan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Ni som beställde Inkbird IBT-6XS grilltermometer kan väl ge tummen upp! Hoppas man får hem en sådan!

Beställde 3 stycken.
Ska ge bort alla om de skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

http://www.bilddump.se/bilder/20201223222148-81.236.255.36.JP...

12 pussel till priset av 2. 😂
Ett av många sjuka fynd under november/december.

Julen 2020 sponsrad av amazon.se

Såg ett tiotal dyka upp på facebook i närheten. Om det inte var du så är det fler som hann med. Hoppas kunna hinna med nästa bra tips igen. blev en termometer om de nu skickas.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ni som hittar felprissatta föremål på Amazon med 90% rabatt... Hur gör ni? Hur snubblar ni över sånt?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB