3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av runicgol:

3080 TUF och 3080 Gaming OC finns att beställa på Amazon.se
https://www.amazon.se/ASUS-grafikkort-DisplayPort-fl%C3%A4ktk...
https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-GAMING-GDDR6X-grafikko...

Som tidigare nämnt är det obekräftad leveranstid men Amazon brukar endast lägga upp produkter som de planerar att få in på lager snart. De drar inte pengarna tills produkten är skickad.

Det framgår dock inte vilken TUF-version det är?

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Det framgår dock inte vilken TUF-version det är?

Det är vanliga TUF. Du ser det på produktnamnet ASUS TUF-RTX3080-10G-GAMING

TUF OC heter TUF-RTX3080-O10G-GAMING

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Amazon har höjt gigabyte kortet nu till 8900kr. hann beställa det för 7300kr, får väl se hur det går...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inzomniac:

Fick du datum på när listan hade uppdaterats?
För tydligen är det så modernt att det görs manuellt där. Den verkar uppdaterats 20e november och 2e december om man kollar bakåt. Nu är ju inte inet så värst transparenta med vad som händer, iaf inte om man jämför med Webhallens närvaro här, och deras chat/kundtjänst verkar ge minst sagt blandad information om detta. Det vi kan se bakåt är ju ändå att kring den 18e december, så fick/skickade inet ut uppskattningsvis kring 40-45 kort eller så, medan det var info om att det egentligen skulle varit 66 kort in. Så är inte kölistan manuellt uppdaterad efter 18e-skicken så har det ju rört sig en del nu. De korten var väl iofs de enda inet fått på 1-1,5 månader eller nåt, så med den takten blir det ju februari.

Listan var uppdaterad nyligen, den ”färskaste” som killen sa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Inte hade kommit? Jag fick mitt 3080 tuf gaming OC den 19e så jag antar att det kom från en leverans den 18e såvida de inte suttit och tryckt på ett 3080 som hittats i ett hörn och skickats till mig. Jag beställde 18/9.

Mycket märkligt, Inet har blivit otroligt dåliga i mina ögon på senaste tid

Permalänk
Medlem

Har någon fått någon form av order konfirmation av när deras kort från amazon kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssonn:

Ångrade grovt att jag beställde via Inet. Beställde samtidigt som en annan bekant som fick sin order samt uppdateringar angående lagerstatus via Webhallen samt sina delar bara några dagar efter beställning. Sista gången jag köper något ifrån dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaas:

Har någon fått någon form av order konfirmation av när deras kort från amazon kommer?

Mitt MSI 3080 Gaming X Trio som jag beställde fort när det kom upp har ändrats till "Levereras på mån, 11 jan", och priset på sidan har nu gått upp från 8 999 till 14 605 så man kom väl med på leveransen.

Beställde också ett TUF och Eagle OC när det hade ett jätte bra pris, så man får se om dessa uppdateras om någon leveranstid här framöver, annars blir det väl att ta MSI kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssonn:

right? Inte bara just med 3080 utan helheten i sig. Supporten är skit också. Hoppas verkligen webhallen eller komplett tar årets butik nästa år.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aaaas:

No promises but I ordered Suprim on 13th of December, and got charged 23th of December. Today I tried to cancel it ( can not justify 1.5k extra over TUF) but got email that Amazon can not cancel the order (options are #1 do not pick it up from Postal service #2 pick up and fill a return - which is free of charge)
That means the card is already into Amazon’s logistics machine and should arrive soon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av akikk:

Amazon har höjt gigabyte kortet nu till 8900kr. hann beställa det för 7300kr, får väl se hur det går...

Wow, 7300 ! That matches well with UK MSRP £649 ! But UK has 5% less VAT. So it is technically below MSRP - new year’s sale is going on

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Wow, 7300 ! That matches well with UK MSRP £649 ! But UK has 5% less VAT. So it is technically below MSRP - new year’s sale is going on

Amazon has made some conversion misses a few times now.

Permalänk

" webhallen och 3080"
Någon som har koll på asus Strix non-oc varianterna? Sist jag hörde något hade de inte kommit in ett enda kort.. (men de var ett tag sedan..)
Jag tyckte jag skulle vara smart på lanseringsdagen, så jag beställde ett sånt, 5 över fick jag beställningen.. Skit glad och tänkte klocka kan jag göra själv..
Men smart vet jag inte om de var.. Verkar fortfarande inte kommit ett enda till någon? Ser bara oc varianten överallt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

right? Inte bara just med 3080 utan helheten i sig. Supporten är skit också. Hoppas verkligen webhallen eller komplett tar årets butik nästa år.

Håller med, supporten är under all kritik, förstår inte hur dom lyckas knipa årets butik år efter år här på Sweclockers. Har ni aldrig behövt reklamera något hos Inet?!

Hoppas verkligen Webhallen eller Komplett tar det nästa gång.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Beställde ett 3080 tuf oc på Webhallen, men kollar man statistiken så står det 1070 i kö..
Vet inte om det är bättre att boka på nån annan sida, eller punga ut extra för ett Strix (Bygger dator med Asuskomponenter)

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Beställde ett 3080 tuf oc på Webhallen, men kollar man statistiken så står det 1070 i kö..
Vet inte om det är bättre att boka på nån annan sida, eller punga ut extra för ett Strix (Bygger dator med Asuskomponenter)

Eller glömma ASUS för en lång tid framåt. Testa 3070 eller 3060ti. Eller så får du F5a när 3080ti kommer ut...

Jag väntar fortfarande på min TUF 3080 OC från september.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Eller glömma ASUS för en lång tid framåt. Testa 3070 eller 3060ti. Eller så får du F5a när 3080ti kommer ut...

Jag väntar fortfarande på min TUF 3080 OC från september.

Ändå så har man fått sina 2 kort... ASUS 3080 TUF Non OC. Båda från Elgiganten, första kom två veckor efter beställning vid lanseringen och andra kom för drygt en månad sedan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Eller glömma ASUS för en lång tid framåt.

Asus leveranserna verkar ha saktat ner under December över lag. Undrar lite om dom slängde iväg några containrar via båt istället för flyg för ett par veckor sen och som kommer fram i Jan (kanske därför Amazon lagt upp TUF).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Asus leveranserna verkar ha saktat ner under December över lag. Undrar lite om dom slängde iväg några containrar via båt istället för flyg för ett par veckor sen och som kommer fram i Jan (kanske därför Amazon lagt upp TUF).

Det är alltid bra med att vara optiminst men när det kommer till ASUS 3080, var beredd på det värsta...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

var beredd på det värsta...

Känns lite som 2020 i ett nötskal oavsett vad det gäller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Vi får se hur våra köer ser ut när Patrik är tillbaka från ledigheten, förhoppningsvis finns det ju lite information att komma med

Med undantag för när Amazon (tydligen) lägger upp fel priser så är det ju svårt att slå introduktionspriserna tyvärr, och snål ("ekonomisk", inte riktigt ett ord som går ihop med grafikkortsköp) som man är vill man ju inte lägga några tusen till bara för att korta ner köerna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Var ändå ganska nöjd med TUF priset på amazon. Ser att de kostar litet mer nu men när de listades i okt/nov var det de närmsta intropriset man kunde komma på typ 8200. Sen att man inte fått ett kort än ju en nackdel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrivkramp:

Var ändå ganska nöjd med TUF priset på amazon. Ser att de kostar litet mer nu men när de listades i okt/nov var det de närmsta intropriset man kunde komma på typ 8200. Sen att man inte fått ett kort än ju en nackdel.

And Amazon will not make you wait 4 months...

Permalänk

Beställde 29 oktober från amazon, så snart 2 månader och lär bli närmare 3 till slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Stått i över 3 månader på Tuf non OC, tagit så lång tid att att jag bokat ett 3070 också.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Håller med, supporten är under all kritik, förstår inte hur dom lyckas knipa årets butik år efter år här på Sweclockers. Har ni aldrig behövt reklamera något hos Inet?!

Hoppas verkligen Webhallen eller Komplett tar det nästa gång.

Håller med i övriga att inet hanterar försäljningen av GPUer extremt dåligt i jämförelse med exempelvis webhallen. Transparensen hos inets support är inte top notch om man säger så.

Däremot att reklamationshanteringen skulle vara dålig håller jag inte med om. Dom två senaste gångerna jag behövt skicka iväg något (senast en corsair PSU) har det gått snabbt, varit smidigt och dom har löst problemet så det blivit bättre för mig.

Webhallen känns dock lite mer moderna i sin kundkontakt. Att ha en person(?) som sitter här på sweclockers och svarar på frågor är genialt. Det skapar tilltro och gör mig mer sugen att handla från dom nästa gång jag behöver något.

Permalänk
Medlem

Ska man slå till om man kan få ett 3080 för 8000 istället för 9490? Tycker det är lite dyrt ändå men kanske drar det iväg ytterligare? *edit* Ingen hemlid deal eller så utan jag har fått presentkort på 1500:- . Därför jag undrar om det är ett rimligt pris med 8000, förutsatt att det blir leverans.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggistrumps:

" webhallen och 3080"
Någon som har koll på asus Strix non-oc varianterna? Sist jag hörde något hade de inte kommit in ett enda kort.. (men de var ett tag sedan..)
Jag tyckte jag skulle vara smart på lanseringsdagen, så jag beställde ett sånt, 5 över fick jag beställningen.. Skit glad och tänkte klocka kan jag göra själv..
Men smart vet jag inte om de var.. Verkar fortfarande inte kommit ett enda till någon? Ser bara oc varianten överallt

Inte ett ljud. Det enda vi hört från flera återförsäljare är att de inte fått ett enda Strix non-OC. Jag beställde ett från Netonnet.
Vi kommer nog få vänta bra länge.

Nästan så man tror produkten kommer försvinna ur sortimentet och inte levereras alls...

Jag har flera gånger funderat på att beställa en OC variant istället men såhär sent är ju kön väldigt lång. Skulle dock inte förvåna mig om man får ett sådant först ändå

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Någon som fått 3080 TUF icke OC, från Netonnet?

Skriv gärna när ni beställde och när ni fick.

Permalänk
Medlem

Då var det här.

https://i.imgur.com/W8vpbYy.jpg

Körde sten sax påse med tjejen och jag vann, så nu är det hon som behöver vänta ytterligare till nästa kort. Fast nu när det väl sitter i datorn så vet jag inte vad jag tycker. Faktiskt behövt ett mycket starkare kort egentligen, speciellt för det här priset.

MS flight simulator 2020 går ner ända till 30 fps även i 1440p ibland i städer. Annars ligger Red Dead Redemption 2 i 1440p med allt på Ultra, TAA avstängd, MSAA x4 och Resolution scale på 1.5 och det går inte ner under 60 fps, det är väl det enda som imponerat på mig så länge. Annars känns det inte som en stor uppgradering från 2080 för att båda klarade av alla spel lätt ändå. Jag får börja spela mer på teven i 4k nu kanske. Sen kommer jag inte riktigt på vad jag ska spela. Vad finns det för super krävande spel? Hade behövt lite fler nästa generationens spel just nu.

Det får duga tills 4080 släpps om ett år, i slutet av 2021 tror jag. Juste, sen får jag tillägga att TUF OC versionen är helt sjuk i huvvet, totalt knäpptyst, går max upp till 70 grader (oftast 60) och känns bra kvalité. Ni som väntar på det här kortet kommer bli nöjda när ni får det.