Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Elitestrap med batteri & vrcover är ju bara extra lull-lull som man inte direkt behöver. Trodde att Q2 funkade bra som det är med glasögon och distanserna man får med, gör det inte det?

Beror på.
Min funkar i Quest 1 men inte i Quest 2, får inte ens på headsetet.
Tur så behöver jag inte använda villor i VR, än.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kabel

Köpte Q2 igår så missade 47 kr kabeln, tror vi är fler om det så dags att hitta en kabel till oss för rimligt pris.

Vad tror ni om denna kabel? ~205 kr med frakt
https://www.amazon.se/dp/B08N4YHJYM/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_O1H6...

"Laddning med hög hastighet och dataöverföring: Testad med Oculus Quest USB-A till USB-C med en dataöverföringshastighet på mer än 1 333 Mbit/s."
Reagerade på att de skriver ut hastigheten så oprecist för är inte 1333Mbit/s lite i sammanhanget? Såg inlägg tidigare i tråden som rapporterade över 2Gbit/s men vet inte hur mycket Oculus kräver för att inte tumma på bildkvalité.

Kom med tips! 3m kabel går också bra för min del.

Visa signatur

| ASUS ROG STRIX B650E-F | AMD RYZEN 9800X3D | ASUS PRIME 9070 XT |
| 64GB DDR5 6000 CL30 | NOCTUA NH-D15 | FRACTAL DESIGN POP AIR |

Permalänk

Håller på och vänjer mig vid VR och Quest 2. Gick bra tills jag var för länge I ISS demot. Mådde lite små dåligt en stund efter det. Kanske inte den bästa saken att prova när man är ny.

+ Ljudet är bättre än väntat
+ Över lag bra bild
- Lite screen door effect
- Lite suddigt men mina glasögon är lite för breda så jag kör utan
- Svärtan är inte så bra
- Konstigt distorsion som gör att jag mår lite dåligt efter en stund*

* I hemma rummet så rör sig inte rummet riktigt som det ska. Om jag vrider på huvudet utan att röra ögonen så ändras “perspektivet”. Om jag väljer ”Winter logde” så beter sig bokhyllan I bakgrunden konstigt. I ”Desert Terras” så ser man det på hur kaktusarna rör sig i sin alkov och själva alkoverna ändrar form. Har provar med lite olika IPD (jag har 64mm enligt recept). Setting 2 (63mm) tycks vara bäst men jag märker faktiskt inte så stor skillnad. Har flyttat runt head settet men det tycks inte förändra fenomenet. Det är inte jättemycket men ändå irriterande.

Är det lika dant för er?

Jag kan förstå effekten om man rör på ögonen eftersom ögats centrum rör sig I förhållande till linsen och Quest har inte eye tracking. Om hela huvudet rör sig så borde programvaran kunna kompensera för det här tycker jag.

Min ögon är ganska kassa så det kanske inte går att fixa.

Har bara provat medföljande gratis appar. VR är faktiskt kul!

Har skrivit ut följande delar som jag tycker fungerar bra:
https://www.thingiverse.com/thing:4623392
https://www.thingiverse.com/thing:4630780

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Är Oculus Link gjort för att man ska slänga headsetet i väggen, eller....

Finns det något sätt att komma tillbaka till Link efter att headsetet hamnat i standby? Alltså, utan omstart av både headset och dator.

Kan man ta sig till Link från den vanliga hemskärmen?

Finns det någon webbläsare med stöd för VR i Link?

Om inte något av det funkar, kan Virtual Dekstop hålla mig ifrån att bli skogstokig? Alltså, det är helt galet frustrerande att behöva trixa fram och tillbaka - på och av med headset och på och av med glasögon - bara för att inget brytt sig om att göra ett smidigt interface.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Finns det något sätt att komma tillbaka till Link efter att headsetet hamnat i standby? Alltså, utan omstart av både headset och dator.

Om inte något av det funkar, kan Virtual Dekstop hålla mig ifrån att bli skogstokig? Alltså, det är helt galet frustrerande att behöva trixa fram och tillbaka - på och av med headset och på och av med glasögon - bara för att inget brytt sig om att göra ett smidigt interface.

Har inte testat link men upplever ingen frustration med VD efter installationen (vilken inte var problematisk för mig men kan säkert upplevas krångligt). I VD kommer du åt ditt Windows skrivbord ifall du önskar, både native i VD samr från steamvr.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av DasIch:

Minns inte på rak arm hur det ser ut, men har för mig att Link kan (åter)aktiveras via inställningarna. Det går ju även att öka standbytiden från standard som är 15 sekunder. Oculus har sagt att Riftmiljön kommer försvinna så småningom, spelbiblioteken kommer att ensas så att du når allt via Quests miljö.

Med det sagt så är det värt att testa Virtual Desktop. Det är inte felfritt men jag tycker det upplevs som mer friktionsfritt rent generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag förstår inte vad ditt problem är, du startar link direkt i gränsnittet.

Varför skulle du vilja använda en webbläsare genom link? Både den inbyggda webbläsaren & "Firefox Reality" har VR-stöd nativt på questen.
Om du nu måste surfa genom link så kan du trycka på "Virtuell Dator" och surfa igenom valfri webbläsare, men då utan VR-stöd.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Minns inte på rak arm hur det ser ut, men har för mig att Link kan (åter)aktiveras via inställningarna. Det går ju även att öka standbytiden från standard som är 15 sekunder. Oculus har sagt att Riftmiljön kommer försvinna så småningom, spelbiblioteken kommer att ensas så att du når allt via Quests miljö.

Med det sagt så är det värt att testa Virtual Desktop. Det är inte felfritt men jag tycker det upplevs som mer friktionsfritt rent generellt.

Skulle du säga VD är värt 200Kr för att köra med kabel?

Har för övrigt upptäckt problem med USB när jag kör med kabeln. Trots att kabeln klarar 1.9Gbps faller den tillbaka på USB 2 av någon anledning. Samma sak med både frontpanel och baksidan av moderkortet. Ibland blir det bara "connection error".

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Elitestrap med batteri & vrcover är ju bara extra lull-lull som man inte direkt behöver. Trodde att Q2 funkade bra som det är med glasögon och distanserna man får med, gör det inte det?

Lär nog funka om man är försiktig, men finns alltid en liten liten risk att det kan uppstå repor även vid användning av distans (beroende på typ av glasögon), därav känns det säkrare att ha något skydd mot detta. Det blir även så klart bekvämare om det går att köra utan glasögon. Bekvämlighet är ju även orsaken till att inhandla VRcover och Elitestrap, särskilt om man planerar att köra lite längre pass.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Jag förstår inte vad ditt problem är, du startar link direkt i gränsnittet.
https://i.imgur.com/GpDKzjS.png

Tack!

Citat:

Varför skulle du vilja använda en webbläsare genom link? Både den inbyggda webbläsaren & "Firefox Reality" har VR-stöd nativt på questen.
Om du nu måste surfa genom link så kan du trycka på "Virtuell Dator" och surfa igenom valfri webbläsare, men då utan VR-stöd.

Varför skulle jag vilja använda en webbläsare med primitiva handkontroller när jag har tangentbord och mus? Jag att jag kan komma åt skrivbordet genom link men undrar alltså om det finns webbläsare med stöd för VR som kan köras den vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Varför skulle jag vilja använda en webbläsare med primitiva handkontroller när jag har tangentbord och mus? Jag att jag kan komma åt skrivbordet genom link men undrar alltså om det finns webbläsare med stöd för VR som kan köras den vägen.

Det verkar finnas support i både Chrome och Firefox för "WebVR".

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av DasIch:

Har för övrigt upptäckt problem med USB när jag kör med kabeln. Trots att kabeln klarar 1.9Gbps faller den tillbaka på USB 2 av någon anledning. Samma sak med både frontpanel och baksidan av moderkortet. Ibland blir det bara "connection error".

Inte för mig i alla fall, behållningen är just att kunna köra PCVR trådlöst för egen del. Dock kan du ju testa i upp till 2 timmar och refunda om du inte är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goatfriend:

Köpte Q2 igår så missade 47 kr kabeln, tror vi är fler om det så dags att hitta en kabel till oss för rimligt pris.

"Laddning med hög hastighet och dataöverföring: Testad med Oculus Quest USB-A till USB-C med en dataöverföringshastighet på mer än 1 333 Mbit/s."
Reagerade på att de skriver ut hastigheten så oprecist för är inte 1333Mbit/s lite i sammanhanget? Såg inlägg tidigare i tråden som rapporterade över 2Gbit/s men vet inte hur mycket Oculus kräver för att inte tumma på bildkvalité.

Kom med tips! 3m kabel går också bra för min del.

1333 Mbit/s är i lägsta taget men gissar på att den säkert fungerar i högre hastigheter ändå. Med mina två kablar från NoN och 47kr kabeln får jag 2.4-2.8Gbit/s. Jag tror det tipsades om en annan 5m kabel med förstärkare för ~200:- i tråden 2-3 sidor tillbaka som hade smidigare kabel än 47krs kabeln. Se om du kan hitta den kanske.

Skrivet av DasIch:

Vad är det för "VR-saker" du vill uppnå genom webbläsaren?
Funkar som sagt bra att köra desktopläge med Link eller VD och använda browser med mus & tangentbord om man inte vill köra på Oculus inbyggda med kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Virtual desktop är värt 200kr IST för Link.
Att det tjorvar med "connection" är nog pga kabeln, har aldrig haft problem med den officiella.

Men som sagt kör virtual desktop, se till att dator är kopplad med kabel mot routern/APn och Questen är ensam på 5Ghz bandet så kommer det fungera även för trådlös PCVR spelande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Virtual desktop är värt 200kr IST för Link.
Att det tjorvar med "connection" är nog pga kabeln, har aldrig haft problem med den officiella.

Men som sagt kör virtual desktop, se till att dator är kopplad med kabel mot routern/APn och Questen är ensam på 5Ghz bandet så kommer det fungera även för trådlös PCVR spelande.

Hur kan det funka bättre än att köra trådat? Det borde inte vara möjligt.
Jag har bara testat ALVR hittills och det är jag inte jätteimponerad av. Det är en såndär grej som typ funkar. Ibland vill den inte hitta headsetet eller så kraschar SteamVR och det krävs omstart för att det ska funka. När det funkar har jag latens på 50-60ms, det är lite artefakter i bilden och ibland känns det som 30fps trots att jag ligger stadigt på 90fps.
Där är i varje fall Link en klar förbättring, trots att den bara kör på USB 2. Har lite judder/stutter i bilden i vissa lägen (att kolla på något vid sidan av vägen i racingspel är det värsta), trots bra fps, men jag hoppas det ska försvinna helt när jag får skiten att funka ordentligt.

Med visst funkar VD trådat också? Trådlöst är inget riktigt alternativ när batteritiden är ungefär 5 minuter.

Tror inte det är något fel alls på kabeln, mer än att det är världens stelaste kabel. Kan inte rekommendera Fasgear-kabeln av den anledningen - stelare än en reumatisk 90-åring. Vad jag däremot blivit varse är att Link inte lirar bra med ASMedia controllers. Det är ju lite "lustigt" med tanke på att utöver Intels controllers har väl minst 9 av 10 moderkort ASMedia. Hur det inte kan funka övergår mitt förstånd.

Nu måste jag lägga mer pengar på en ny kabel eller en adapter från USB-C till USB-A, och inget finns förstås lättillgängligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag har bara testat ALVR hittills och det är jag inte jätteimponerad av. Det är en såndär grej som typ funkar. Ibland vill den inte hitta headsetet eller så kraschar SteamVR och det krävs omstart för att det ska funka. När det funkar har jag latens på 50-60ms, det är lite artefakter i bilden och ibland känns det som 30fps trots att jag ligger stadigt på 90fps.
Där är i varje fall Link en klar förbättring, trots att den bara kör på USB 2. Har lite judder/stutter i bilden i vissa lägen (att kolla på något vid sidan av vägen i racingspel är det värsta), trots bra fps, men jag hoppas det ska försvinna helt när jag får skiten att funka ordentligt.

Med visst funkar VD trådat också? Trådlöst är inget riktigt alternativ när batteritiden är ungefär 5 minuter.

Tror inte det är något fel alls på kabeln, mer än att det är världens stelaste kabel. Kan inte rekommendera Fasgear-kabeln av den anledningen - stelare än en reumatisk 90-åring. Vad jag däremot blivit varse är att Link inte lirar bra med ASMedia controllers. Det är ju lite "lustigt" med tanke på att utöver Intels controllers har väl minst 9 av 10 moderkort ASMedia. Hur det inte kan funka övergår mitt förstånd.

Nu måste jag lägga mer pengar på en ny kabel eller en adapter från USB-C till USB-A, och inget finns förstås lättillgängligt.

Jag har också provat ALVR för länge sen.
Det är ett skämt jämfört med Virtual desktop.

Som sagt, jag har officiella link kabeln.
Jag kör mycket hellre med VD om jag ska spela PCVR spel.

Nackdelen med VD skulle väll vara att det är något mer krävande.
Sen har jag hört från entusiaster att racing inte fungerar med VD men vid stillasittande racing är ju kabel inget problem endå.

Nej som sagt VD alla dagar i veckan för mig och många andra.
Jag kör med Elite battery strap så klarar mig med 4 timmar sträckspelande.

Edit en film där jag kör Boneworks med virtual desktop.
Som jag inte fick att fungera med ALVR.

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av DasIch:

Mitt tips är att om du har bra nätverksförhållanden (kabel till PC, möjlighet att dedikera 5GHz till Quest) så köp Virtual Desktop (som är på 15% rea nu), gå igenom stegen för att sideloada versionen som stödjer SteamVR-streaming och testa. Är du inte nöjd och har kört mindre än 2 timmar får du dina pengar tillbaka och har inte förlorat någonting, mer än lite tid.

Jag testade ALVR för längesen, några månader efter att Quest 1 kom ut. Vet inte hur ALVR har utvecklats sen dess, men Virtual Desktop fungerar ljusår bättre än ALVR gjorde då. För mig är det jämförbart med att köra med sladd, i alla fall med standardinställningar (har inte testat att maxa bitrate över Link osv. då jag har för klen hårdvara).

Batteritiden är för övrigt runt 2 timmar trådlöst, inte 5 minuter. På den tiden brukar man vilja ta av sig headsetet ändå, men vill man mot förmodan sträckspela längre går det ju att köra med powerbank. Antingen via officiella Elite Strap med batteri, eller bara fäst ett batteri bak på den medföljande remmen som någon i denna tråden visade för några sidor sen.

Permalänk
Medlem

Måste fråga. Hittar ingen info om det men om man ska köra VD i sin Quest. Måste man ha nån Link kabel för att få igång det första gången eller är det bara köpa appen och fixa med det hela trådlöst?
Grabben vill köra Minecraft vr men finns ju inte i questen då.

Ska kanske tillägga innan någon säger nåt då det är min son som spelar. Han blir 13 om lite mer än en månad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Mitt tips är att om du har bra nätverksförhållanden (kabel till PC, möjlighet att dedikera 5GHz till Quest) så köp Virtual Desktop (som är på 15% rea nu), gå igenom stegen för att sideloada versionen som stödjer SteamVR-streaming och testa. Är du inte nöjd och har kört mindre än 2 timmar får du dina pengar tillbaka och har inte förlorat någonting, mer än lite tid.

Jag testade ALVR för längesen, några månader efter att Quest 1 kom ut. Vet inte hur ALVR har utvecklats sen dess, men Virtual Desktop fungerar ljusår bättre än ALVR gjorde då. För mig är det jämförbart med att köra med sladd, i alla fall med standardinställningar (har inte testat att maxa bitrate över Link osv. då jag har för klen hårdvara).

Batteritiden är för övrigt runt 2 timmar trådlöst, inte 5 minuter. På den tiden brukar man vilja ta av sig headsetet ändå, men vill man mot förmodan sträckspela längre går det ju att köra med powerbank. Antingen via officiella Elite Strap med batteri, eller bara fäst ett batteri bak på den medföljande remmen som någon i denna tråden visade för några sidor sen.

Det kan vara värt att testa iaf. Fick nån rabbattkod på första köpet med 30% också, så det kostar inte mycket då.

Men det går alltså inte att köra VD med kabel? Batteriet kör jag slut på direkt. Nu väntar jag på att få tillbaka min ratt från reparation så jag har bara testat köra med tangentbord. Klarar kanske 15-20 min åt gången. Sen leker jag runt lite och plötsligt behöver jag ladda. Att köra trådlöst lär inte bli ett alternativ annat än i undantagsfall.

Borde få ett RTX 3080 snart så vill få ut bästa möjöiga kvalité också.

Just nu ligger det dock inte långt bort att ge upp på det hela. Link är en skitshow som inte är kompatibel med min USB-kontroller. Det finns inte en vettig kabel i sikte och att hitta en USB-A till USB-C adapter som klarar USB 3.1 Gen 2 är som att leta en nål i en höstack. Vet inte om USB 3.0 funkar och att chansa blir snart att spola ner pengar i toan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Måste fråga. Hittar ingen info om det men om man ska köra VD i sin Quest. Måste man ha nån Link kabel för att få igång det första gången eller är det bara köpa appen och fixa med det hela trådlöst?
Grabben vill köra Minecraft vr men finns ju inte i questen då.

Ska kanske tillägga innan någon säger nåt då det är min son som spelar. Han blir 13 om lite mer än en månad

Efter att du köpt virtual desktop i Questen så måste du patcha det via SideQuest.
Då behöver man koppla headsetet till datorn.
Det fungerar med vilken kabel som helst.
Själv använder jag en kabel från min mobiltelefon då den är Usb-c på ena sidan och usb-a på andra, enkelt och smidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det kan vara värt att testa iaf. Fick nån rabbattkod på första köpet med 30% också, så det kostar inte mycket då.

Men det går alltså inte att köra VD med kabel? Batteriet kör jag slut på direkt. Nu väntar jag på att få tillbaka min ratt från reparation så jag har bara testat köra med tangentbord. Klarar kanske 15-20 min åt gången. Sen leker jag runt lite och plötsligt behöver jag ladda. Att köra trådlöst lär inte bli ett alternativ annat än i undantagsfall.

Just nu ligger det dock inte långt bort att ge upp på det hela. Link är en skitshow som inte är kompatibel med min USB-kontroller. Det finns inte en vettig kabel i sikte och att hitta en USB-A till USB-C adapter som klarar USB 3.1 Gen 2 är som att leta en nål i en höstack. Vet inte om USB 3.0 funkar och att chansa blir snart att spola ner pengar i toan.

Låter väldigt märkligt med batteritiden, det bör klara uppåt 2 timmar utan laddning

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av DasIch:

Ingen aning om det går att köra med kabel, jag har bara använt det trådlöst. Men din batteritid låter konstig, såvida inte 15-20 minuter + leka runt = cirka 2 timmar. Behöver man mer är en powerbank optimalt, speciellt då den dubblar som motvikt vilket gör det behagligare att ha headsetet på sig.

Jag har för övrigt en officiell Oculus Link-kabel och en adapter som fungerar (Electop, från amerikanska Amazon) och hade kunnat tänka mig en försäljning till rätt pris då jag inte använder sladd längre. Får väl lägga ut den i marknaden så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ingen aning om det går att köra med kabel, jag har bara använt det trådlöst. Men din batteritid låter konstig, såvida inte 15-20 minuter + leka runt = cirka 2 timmar. Behöver man mer är en powerbank optimalt, speciellt då den dubblar som motvikt vilket gör det behagligare att ha headsetet på sig.

Jag har för övrigt en officiell Oculus Link-kabel och en adapter som fungerar (Electop, från amerikanska Amazon) och hade kunnat tänka mig en försäljning till rätt pris då jag inte använder sladd längre. Får väl lägga ut den i marknaden så småningom.

Runt 2 timmar får jag nog - ibland mer. Den tiden går dock väldigt fort. Batteripack blir inte så intressant när jag kan köra trådat och borde kunna skruva upp kvalitén ordentligt.

Vill du sälja adaptern separat? Skicka gärna ett PM isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Runt 2 timmar får jag nog - ibland mer. Den tiden går dock väldigt fort. Batteripack blir inte så intressant när jag kan köra trådat och borde kunna skruva upp kvalitén ordentligt.

Vill du sälja adaptern separat? Skicka gärna ett PM isåfall.

Om datorns hårdvara räcker för det du tänkt köra vilket är långt ifrån självklart även med ett 3080 så är bildkvalitèn endast marginellt bättre mellan uppskruvad bitrate och upplösning i Link kontra VD, många märkte inte ens skillnaden.

För att köra trådat och samtidigt ladda headsetet måste du ha den officiella Linkkabeln, annars är ju ett batteripack och trådlöst bättre ur den synpunkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Efter att du köpt virtual desktop i Questen så måste du patcha det via SideQuest.
Då behöver man koppla headsetet till datorn.
Det fungerar med vilken kabel som helst.
Själv använder jag en kabel från min mobiltelefon då den är Usb-c på ena sidan och usb-a på andra, enkelt och smidigt.

Tänkte jag skulle köpa det som gåva till honom med min mobil då jag har alla bankuppgifter etc redan på min. Men vill kolla innan jag köper så det är rätt.

Är det den här appen som är den rätta?
Virtual desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Tänkte jag skulle köpa det som gåva till honom med min mobil då jag har alla bankuppgifter etc redan på min. Men vill kolla innan jag köper så det är rätt.

Är det den här appen som är den rätta?
Virtual desktop

Ja det är den.
Sen laddar man ner patchen från SideQuest för att kunna streama VR spel från PC.
https://sidequestvr.com/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Goatfriend:

Den kabeln fungerar troligen också bra men har personligen inte testat exakt den varianten. Vad jag kan rekommendera är denna kabeltypen. Se mitt tidigare inlägg för mer info.

Mer generellt angående diskussionen om laddning under trådat spelande med tredjepartskabel så upplever jag att det funkat rätt väl. Har aldrig suttit många timmar i sträck men efter ett ha hållit på med Star Wars Squadrons i 1.5-2h med denna kabel så låg jag på 87% batteri. Kan inte ens garantera att det låg på 100% när jag började, men poängen är att urladdningen är så långsam att det aldrig det kommer vara en faktor under link-spelande för egen del.

Permalänk

Något tips på lämplig power bank att montera på som extra batteri vid behov?

Funderar på att beställa denna.

Permalänk
Medlem

Om jag planerar att använda den till dator koppling räcker 64 versionen eller ska man köpa 256GB versionen ändå?

Min planerade användning är till MS Flightsim 2020 och Euro truck sim 2 huvudsakligen kommer iofs anv till annat med.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Dax:

Om jag planerar att använda den till dator koppling räcker 64 versionen eller ska man köpa 256GB versionen ändå?

Min planerade användning är till MS Flightsim 2020 och Euro truck sim 2 huvudsakligen kommer iofs anv till annat med.

64GB räcker, i värsta fall får du avinstallera saker vid behov men låter inte som något problem för ditt användningsområde.