Permalänk

Nytt dator bygge, hjälp!

Har precis monterat klart min dator. Det är lite problem som jag inte vet vad jag ska göra åt...
1. Startade datorn med nya nätaggregatet och fläktarna startade i 1 sek men musen är på. Testade mitt gamla så går chassi fläktarna igång musen fortfarande på... är det nya nätaggregatet defekt eller vad kan det bero på?
2. Det kommer inte fram någon bild på datorn oavsett nätaggregat, inte fläktarna till gpun heller. Hdmi är insatt i grafikkortet.

Mvh amatör

Permalänk
Avstängd

Har du kvar bios usb-flash stickan i moderkortet fortfarande? isf ta ut den om du är klar med att flasha bios (om det behövdes).

Permalänk

Jag körde bios med en dvd men skärmen är fortfarande helt svart. När jag testar mitt gamla nätaggregat så går fläktarna och resterande igång. Det nya = fläktarna går i gång i en sekund.

Men skärmen är helt svart oavsett vad...

Mvh

Permalänk

Hur kan jag testa och se om det är fel på grafikkortet?
Mvh

Permalänk

En sak jag märkte nu var att när jag kopplade i PCI-E till grafikkortet startade inte datorn alls. Men när jag provade med en annan PCI-E kabel som sitter ihop med 20(?)Pins kabeln så startar alla fläktar osv

Vill påpeka att det här är med gamla nätaggregatet och inte det nya. Den får jag inte igång någonting alls med

Permalänk

Löste problemet