Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag har lagt en order till ordinariepris, men den är inte skickad än, kanske ska ta bort den då och "köpa igen" för de undre priset, men hur går jag till väga för att på rätt sätt "signa upp för nyhetsbrev"? har klickat i det vid "köpet" men ingenting på priset händer för mig då?

Jag skapade först ett konto på deras sida, sen anmälde jag mig till deras nyhetsbrev genom att ange mailadress längst ner på "main"sidan där det står "Ta del av erbjudanden och senaste nytt?"

Det dröjde ca 45 minuter innan jag fick koden. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Black:

Vad var rabatten som stundent?

10 %, men rabatten för att signa upp sig för nyhetsbrevet gav lika mycket.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Även jag är grymt nöjd med skärmen. Ingen coil whine, inga döda pixlar, och minimalt med blb. Enda strulet jag hade (men löst) är att vram på mitt rx6800 konstant låg på max trots idle i windows. Det löste sig genom att justera blanking-inställningarna för 3440x1440@144-upplösningen i CRU, så istället för 30-35W vid idle så skuttade förbrukningen ner till 7W och jag kan ånjuta tystnaden från de semipassiva fläktarna

Om det är någon annan som upplever samma problem kan jag beskriva lite mer ingående hur jag gick tillväga.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Även jag är grymt nöjd med skärmen. Ingen coil whine, inga döda pixlar, och minimalt med blb. Enda strulet jag hade (men löst) är att vram på mitt rx6800 konstant låg på max trots idle i windows. Det löste sig genom att justera blanking-inställningarna för 3440x1440@144-upplösningen i CRU, så istället för 30-35W vid idle så skuttade förbrukningen ner till 7W och jag kan ånjuta tystnaden från de semipassiva fläktarna

Om det är någon annan som upplever samma problem kan jag beskriva lite mer ingående hur jag gick tillväga.

Jag återkommer när jag fått hem den, då återstår det o se om jag behöver en guide på hur man löser problemet eller inte haha

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag är bra sugen nu mtp 10% men jag har bara ett GTX 1070 och Mistore känns lite bökiga med öppet köp om det skulle vara döda pixlar eller om man inte skulle vara nöjd så jag kanske väntar till NoN eller liknande får in den, kan vara värt den extra kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Jag är bra sugen nu mtp 10% men jag har bara ett GTX 1070 och Mistore känns lite bökiga med öppet köp om det skulle vara döda pixlar eller om man inte skulle vara nöjd så jag kanske väntar till NoN eller liknande får in den, kan vara värt den extra kostnaden.

Inte mer än att du får betala frakt tillbaka om du, eventuellt, behöver skicka tillbaka den. Frakten kostar ju mindre än mellanskillnaden, så varför vänta på netonnet? 🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Inte mer än att du får betala frakt tillbaka om du, eventuellt, behöver skicka tillbaka den. Frakten kostar ju mindre än mellanskillnaden, så varför vänta på netonnet? 🙂

Allting löser sig, om de är nåt problem så löser de väl sig tänker jag. Dock fick inte jag någon rabatt även om ja signade upp mig för nyhetsbrev, så ja pratade med MI store o dom skulle kolla om dom kunde lösa de i efterhand, men 4490:- för en UW 1440p 144hz skärm är helt okej det också i så fall.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att montera min på väggen. Är den någon som har tips på bra fäste?

Billigt, smidigt att ta ner skärmen om man vill dit med ny kabel och att det sitter så nära väggen som möjligt är ledord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Allting löser sig, om de är nåt problem så löser de väl sig tänker jag. Dock fick inte jag någon rabatt även om ja signade upp mig för nyhetsbrev, så ja pratade med MI store o dom skulle kolla om dom kunde lösa de i efterhand, men 4490:- för en UW 1440p 144hz skärm är helt okej det också i så fall.

Du kan få en 10%-kupong från mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag har bestämt mig för att montera min på väggen. Är den någon som har tips på bra fäste?

Billigt, smidigt att ta ner skärmen om man vill dit med ny kabel och att det sitter så nära väggen som möjligt är ledord.

Jag köpte ett sånt här till en 27", ville ha skärmen så nära som möjligt och tiltfunktion men kommer troligtvis inte använda mitt alls.

https://www.dustinhome.se/product/5011045166/tilt-small-wall-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Jag köpte ett sånt här till en 27", ville ha skärmen så nära som möjligt och tiltfunktion men kommer troligtvis inte använda mitt alls.

https://www.dustinhome.se/product/5011045166/tilt-small-wall-...

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Ni som har en sån här skärm redan, fungerar Monitorian eller liknande mjukvara för att styra ljusstyrkan?

Jag har en skärm som efter något år slutade acceptera att man försökte ändra ljusstyrkan via datorn och då det tar ungefär en vecka att ändra ljusstyrkan i menyerna på skärmen så låter jag det vara på 100% istället.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Du kan få en 10%-kupong från mig.

Det var snällt! Den tar jag gärna om jag får

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ni som har en sån här skärm redan, fungerar Monitorian eller liknande mjukvara för att styra ljusstyrkan?

Jag har en skärm som efter något år slutade acceptera att man försökte ändra ljusstyrkan via datorn och då det tar ungefär en vecka att ändra ljusstyrkan i menyerna på skärmen så låter jag det vara på 100% istället.

Fungerar utmärkt med Monitorian.

Tror dock inte du vill köra med denna i 100%. Jag kör på 30% och den känns lite för stark när det är mörkt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Fungerar utmärkt med Monitorian.

Tror dock inte du vill köra med denna i 100%. Jag kör på 30% och den känns lite för stark när det är mörkt.

Tack. Rekommenderar också starkt det programmet för alla. Det är väldigt skönt att kunna lätt ändra ljusstyrka mellan dag och natt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Tack. Rekommenderar också starkt det programmet för alla. Det är väldigt skönt att kunna lätt ändra ljusstyrka mellan dag och natt.

Tack för tipset hörrni. Hade ingen aning om att man kunde styra ljusstyrkan vid DDC/CI.
Perfekt för kväll vs dag användning.

Och som nämnts så är denna skärmen ganska ljus av sig. Brukar ha neråt 25 på kvällen och då är den ändå lite för stark

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

När jag beställde den i torsdags fanns det 20+ skärmar, och var så fram till idag, nu ser jag att det finns (14) st kvar på MI store, dessa skärmar verkar gå som smör fortfarande, om man läser tillbaka i tråden Kanske var tur att man la en beställning, för de lär ju vara slut snart igen.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

När jag beställde den i torsdags fanns det 20+ skärmar, och var så fram till idag, nu ser jag att det finns (14) st kvar på MI store, dessa skärmar verkar gå som smör fortfarande, om man läser tillbaka i tråden Kanske var tur att man la en beställning, för de lär ju vara slut snart igen.

har din order behandlats? jag beställde också en. lite ps5 jakt feeling på denna skärm 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

har din order behandlats? jag beställde också en. lite ps5 jakt feeling på denna skärm 😂

De roliga är att jag kunde se ordern på min sida till dagen efter, sen försvann den? :/ Men ja var i kontakt med MI och dom sa att dom ser ordern och den "bör skickas imorgon eller på måndag" fick jag som svar, dock har jag inte hört någonting mer efter det.
Har skrivit till dom idag igen för att följa upp det hela.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tjenare folket
Sitter och kollar mellan:
1. https://www.komplett.se/product/1148697/gaming/spelutrustning...
2. Samt den skärmen som tråden handlar om.

Är det någon som testat bägge och "vet" vilken som är bäst?
Ser att en del haft problem med ghosting på Svive-skärmen.

Edit:
Alternativt denna
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PL4C:

Tjenare folket
Sitter och kollar mellan:
1. https://www.komplett.se/product/1148697/gaming/spelutrustning...
2. Samt den skärmen som tråden handlar om.

Är det någon som testat bägge och "vet" vilken som är bäst?
Ser att en del haft problem med ghosting på Svive-skärmen.

Edit:
Alternativt denna

Xiaomi och svive har samma panel så i grund och botten identiska skärmar kan skilja lite på utseenden skärm fot och anslutning.

Samsung skärmen är väl lite mer premium och 100 hz skärm med fler anslutningar

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Xiaomi och svive har samma panel så i grund och botten identiska skärmar kan skilja lite på utseenden skärm fot och anslutning.

Samsung skärmen är väl lite mer premium och 100 hz skärm med fler anslutningar

De första två är däremot 144Hz vilket jag personligen känner skillnad på gentemot 100Hz.
Skärmanslutningar är inte heller så intressant då jag enbart behöver 1 displayport.

Någon större skillnad på panelerna på de tidigare jämfört med Samsungs egna skärm?

Edit: Kontrasten och färgerna verkar vara bättre på Samsung, och Thunderbolt skulle kunna vara riktigt trevligt då jag har en Mac som arbetsdator och således blir det enkelt att koppla in sig när jag jobbar hemma

Denna skulle också kunna vara något:

Permalänk
Medlem
Skrivet av PL4C:

De första två är däremot 144Hz vilket jag personligen känner skillnad på gentemot 100Hz.
Skärmanslutningar är inte heller så intressant då jag enbart behöver 1 displayport.

Någon större skillnad på panelerna på de tidigare jämfört med Samsungs egna skärm?

Edit: Kontrasten och färgerna verkar vara bättre på Samsung, och Thunderbolt skulle kunna vara riktigt trevligt då jag har en Mac som arbetsdator och således blir det enkelt att koppla in sig när jag jobbar hemma

Denna skulle också kunna vara något:

Även aoc har samma panel som svive och xiaomi 😁

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Och där var alla Xiaomi skärmar slut på Mi Store igen..

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Och där var alla Xiaomi skärmar slut på Mi Store igen..

Gäller å va snabb 😅

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Gäller å va snabb 😅

Haha verkligen Dom verkar fortfarande gå åt som smör i solsken Tur man hann knipa en i torsdags

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

har någon fått något leveransbesked? jag beställde förra veckan och har inte fått något. inget svar på mail heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

har någon fått något leveransbesked? jag beställde förra veckan och har inte fått något. inget svar på mail heller

Har inte hört någonting än, mer än att dom svarade på mail i torsdags att den bör skickas imorgon (fredag) eller måndag, men ja har inte hört något ännu...

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Även aoc har samma panel som svive och xiaomi 😁

Alla kör samsungpaneler
Inte helt fel. Men bra att veta att det är samma paneler på de där

https://www.displayspecifications.com/en/comparison/8f7510005...

Tror faktiskt att AOC'n försvinner då den inte erbjuder något mer intressant förutom 1ms.

Då är det Samsung C34J791 (2018års modell, kanske kommer en ny snart?) och Xiaomi (Tydligen slut i lager...) det står emellan...
Någon som har first-hand experience med bägge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PL4C:

Alla kör samsungpaneler
Inte helt fel. Men bra att veta att det är samma paneler på de där

https://www.displayspecifications.com/en/comparison/8f7510005...

Tror faktiskt att AOC'n försvinner då den inte erbjuder något mer intressant förutom 1ms.

Då är det Samsung C34J791 (2018års modell, kanske kommer en ny snart?) och Xiaomi (Tydligen slut i lager...) det står emellan...
Någon som har first-hand experience med bägge?

Aoc har usb hubb om man vill ha det 🙃

Visa signatur