RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Och det är inte ens miners som köper upp dem Jävlar vad bra med cash vi gamers har.
.

Man kan också jämföra med folk som följer sport. De kan ju lägga många hundralappar i månaden på olika sportkanaler och matchbiljetter. Köper du ett grafikkort som säkert kommer orka med 2-5 år (beroende på hur kräsen man är) för 11 000kr är inte det så farligt. (även om jag tycker det är väldigt mycket för ett grafikkort)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Märkligt ändå att just Inet verkar få in så mycket kort medan andra inte verkar få något alls.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Webhallen

Har lite kort lediga, väldigt få och vill ej sitta med minussaldo så fyll i nedan så återkommer jag på PM om du hinner knipa det du är intresserad av!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdGhHfXcbohMbVUfoAMw...

Scalper-kommentarer undanbedes, hade lika gärna kunnat släppa ut dessa fritt för vem som helst att boka.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Märkligt ändå att just Inet verkar få in så mycket kort medan andra inte verkar få något alls.

Svårt att göra meningsfulla jämförelser förrän det börjar lossna igen, inga supertydliga mönster ju nu. Men är rätt tydligt att allt i mellansegmentet med 4GB+ VRAM går snabbast, jag är förvånad att Inet's 3060Ti är kvar, har väl lite att göra med deras 1 kort per person gräns, om de kollar av det med bankid eller personnummer eller dylikt så kan jag tänka mig att många som sitter med köpskript redan bränt sina chanser där. Kom in ett par 5500XT och ett par 3070 på webhallen idag, försvann väldigt snabbt.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har lite kort lediga, väldigt få och vill ej sitta med minussaldo så fyll i nedan så återkommer jag på PM om du hinner knipa det du är intresserad av!

Scalper-kommentarer undanbedes, hade lika gärna kunnat släppa ut dessa fritt för vem som helst att boka.

/Patrik

Tycker det är schysst av dig Patrik!
Jag är dock ruskigt intresserad av XFX’s kort, så jag avstår denna och hoppas att Komplett eller Proshop får in en leverans snart! (Snubblar du över några såna så får du gärna hojta till dock 😉)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Patoffs:

Jag är dock ruskigt intresserad av XFX’s kort, så jag avstår denna och hoppas att Komplett eller Proshop får in en leverans snart! (Snubblar du över några såna så får du gärna hojta till dock 😉)

Om jag minns

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Svårt att göra meningsfulla jämförelser förrän det börjar lossna igen, inga supertydliga mönster ju nu. Men är rätt tydligt att allt i mellansegmentet med 4GB+ VRAM går snabbast, jag är förvånad att Inet's 3060Ti är kvar, har väl lite att göra med deras 1 kort per person gräns, om de kollar av det med bankid eller personnummer eller dylikt så kan jag tänka mig att många som sitter med köpskript redan bränt sina chanser där. Kom in ett par 5500XT och ett par 3070 på webhallen idag, försvann väldigt snabbt.

Jag syftar enbart på AMD-korten eftersom tråden handlar om dem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Patoffs:

Har siktet inställt på samma kort, synd bara att komplett höjde 6800 xt från 9190 till 9990 idag... Får vänta lite till då jag tycker det är för mycket pengar.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om jag minns

Tackar!😁

Skrivet av Hajnyckel:

Har siktet inställt på samma kort, synd bara att komplett höjde 6800 xt från 9190 till 9990 idag... Får vänta lite till då jag tycker det är för mycket pengar.

Såg också det! Har dock en beställning som ligger på gamla priset, så bara att hålla tummarna!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Har 20 min kvar innan PS5 och Ghosts of Tsushima drar igång. Alla som har skrivit upp sig sedan detta inlägg har fått en order hitills

EDIT: slakta mongoler time.

Heads up RX 6800 XT från Sapphire är den flest har valt, väljer ni den, fyll gärna i dokumentet en gång till med en backup ifall de tar slut. Allt tas i turordning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har 20 min kvar innan PS5 och Ghosts of Tsushima drar igång. Alla som har skrivit upp sig sedan detta inlägg har fått en order hitills

Jag fick tag på ett kort av Patrik innan detta erbjudan! Supertack!
Trevlig helg!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jag syftar enbart på AMD-korten eftersom tråden handlar om dem.

Yes, min poäng var att med så väldigt få AMD-kort levererade och då de tagit slut så väldigt snabbt fram tills nu så är det svårt att verkligen säga om till exempel inet har fått in fler än någon annan utan att få någon slags logg från leverantörerna- Webhallen kör ju till exempel sin kögrej som de meddelar om här på forumet och Komplett körde något åt det hållet där vissa som försökte beställa kort hamnade i en kö men vissa inte fick hänga med osv, så många kort som sålts har nog inte faktiskt synts i lager på sidorna utan gått direkt till folk som väntar.

Anledingen att jag nämnde 3060Ti var att det är en intressant ledtråd där- alla kort i den prisklassen verkar flyga av hyllorna just nu och min teori är det är två faktorer som resulterar i att det finns ett gäng AMD-kort i lager samt 3060Ti på inet just nu som inte gått åt (utöver att AMD-korten är dyra):

1. AMD verkar eventuellt ha gjort något antingen oavsiktligt eller avsiktligt för att begränsa miningprestanda på 6000-serien då inget av 6800, 6800XT eller 6900XT får betydligt bättre prestanda än ett 5700XT vilket är väldigt väldigt udda- detta gör dem en dålig investering för miners, särskilt med tanke på att de ändå drar en hel del ström.

2. Inets begränsning på ett kort per kund, något som inte till exempel webhallen eller komplett har betyder att de som skulle vilja beställa ett gäng kort max kan få tag i ett varje gång de kommer in i lager och sedan behöver hitta en polare eller börja lägga upp olika konton. Vet inte om inet kollar av identitet via kort eller annat men vet att jag ombads identifiera mig med bankid när jag beställde kort från dem med instabox, kan vara instabox's krav givetvis.

Baserat på observationer senaste dagarna är jag alltså förvånad att kort som är i toppklass för mining inte gick åt omedelbart, och därmed gissar jag att Inet lyckats göra det svår för miners att köpa upp korten snabbt, och att detta kan vara varför kort faktiskt syns i lager där.

Kan också vara apofeni och Inet har i själva verkat bara fått tag i mer kort än någon annan handlare av något skäl, dett är bara min teori.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Yes, min poäng var att med så väldigt få AMD-kort levererade och då de tagit slut så väldigt snabbt fram tills nu så är det svårt att verkligen säga om till exempel inet har fått in fler än någon annan utan att få någon slags logg från leverantörerna- Webhallen kör ju till exempel sin kögrej som de meddelar om här på forumet och Komplett körde något åt det hållet där vissa som försökte beställa kort hamnade i en kö men vissa inte fick hänga med osv, så många kort som sålts har nog inte faktiskt synts i lager på sidorna utan gått direkt till folk som väntar.

Anledingen att jag nämnde 3060Ti var att det är en intressant ledtråd där- alla kort i den prisklassen verkar flyga av hyllorna just nu och min teori är det är två faktorer som resulterar i att det finns ett gäng AMD-kort i lager samt 3060Ti på inet just nu som inte gått åt (utöver att AMD-korten är dyra):

1. AMD verkar eventuellt ha gjort något antingen oavsiktligt eller avsiktligt för att begränsa miningprestanda på 6000-serien då inget av 6800, 6800XT eller 6900XT får betydligt bättre prestanda än ett 5700XT vilket är väldigt väldigt udda- detta gör dem en dålig investering för miners, särskilt med tanke på att de ändå drar en hel del ström.

2. Inets begränsning på ett kort per kund, något som inte till exempel webhallen eller komplett har betyder att de som skulle vilja beställa ett gäng kort max kan få tag i ett varje gång de kommer in i lager och sedan behöver hitta en polare eller börja lägga upp olika konton. Vet inte om inet kollar av identitet via kort eller annat men vet att jag ombads identifiera mig med bankid när jag beställde kort från dem med instabox, kan vara instabox's krav givetvis.

Baserat på observationer senaste dagarna är jag alltså förvånad att kort som är i toppklass för mining inte gick åt omedelbart, och därmed gissar jag att Inet lyckats göra det svår för miners att köpa upp korten snabbt, och att detta kan vara varför kort faktiskt syns i lager där.

Kan också vara apofeni och Inet har i själva verkat bara fått tag i mer kort än någon annan handlare av något skäl, dett är bara min teori.

Ja, jag vet bara att jag inte vet vad det är som händer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Ja, jag vet bara att jag inte vet vad det är som händer.

Well, tror jag har fått mer eld under min teori i och med att inet fortfarande har gott om AMD kort inne som det ändå har vart en del tryck efter medan samtliga 50+ 3060Ti som kom in har gått åt- kan vara att ingen är ute efter high-end också givetvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Well, tror jag har fått mer eld under min teori i och med att inet fortfarande har gott om AMD kort inne som det ändå har vart en del tryck efter medan samtliga 50+ 3060Ti som kom in har gått åt- kan vara att ingen är ute efter high-end också givetvis.

Priserna avskräcker en del också. Jag vill ha ett 6800 XT men i helsike jag betalar 10000 eller mer för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag bet i det sura äpplet. Beställde prexis ett 6900xt från Inet fast jag redan beställt ett 6800xt på Dustin som ju är ett mycket bättre köp pris/prestanda (för snart 2 månader sedan). Orkade inte vänta längre på Dustins hittepå leveransdatum som hela tiden skjuts fram och fram och fram...

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacozz:

Jag bet i det sura äpplet. Beställde prexis ett 6900xt från Inet fast jag redan beställt ett 6800xt på Dustin som ju är ett mycket bättre köp pris/prestanda (för snart 2 månader sedan). Orkade inte vänta längre på Dustins hittepå leveransdatum som hela tiden skjuts fram och fram och fram...

Samma. Tog dyrare på Inet och det sitter i datorn nu

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Känns lite surt. tog till slut beslutet att klicka hem ett 6800 hos dustin some visa sig har rätt bra kylare entligen HWU och till ett "OK" pris (7499) som skulle komma in hos dem den 19de. denna veckan har dem nu ändrat datumen till den 15/2 och dragit upp priset till ca 8200 kr.
undra om jag kommer få vänta på min bara för jag har fått det till ett billigare pris.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Känns lite surt. tog till slut beslutet att klicka hem ett 6800 hos dustin some visa sig har rätt bra kylare entligen HWU och till ett "OK" pris (7499) som skulle komma in hos dem den 19de. denna veckan har dem nu ändrat datumen till den 15/2 och dragit upp priset till ca 8200 kr.
undra om jag kommer få vänta på min bara för jag har fått det till ett billigare pris.

Tja... det är min gissning iaf. Antagligen betalar Inet betydligt mer än vad Dustin gör för samma kort... Då kanske det inte är så konstigt att tillverkarna i första hand levererar till de återförsäljare som betalar mest, speciellt nu när tillgången är så låg.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

RX 6800 i lager på inet!
3st
https://www.inet.se/produkt/5411933/asrock-radeon-rx-6800-16g...

2st
https://www.inet.se/produkt/5411934/asrock-radeon-rx-6800-16g...

Ser att de fått in av flera andra modeller med! Även några 6900 XT!

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5700X3D (Arctic Liquid Freezer III 280mm) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS Prime 5070 ti OC
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osmanix:

RX 6800 i lager på inet!
3st
https://www.inet.se/produkt/5411933/asrock-radeon-rx-6800-16g...

2st
https://www.inet.se/produkt/5411934/asrock-radeon-rx-6800-16g...

Ser att de fått in av flera andra modeller med! Även några 6900 XT!

Såg det igår. Verkar inte vara något strykande åtgång på dessa i dagsläget. Jag förstår det. Att ett eftermarknadskort kostar 3.000:- mer än det referenskort jag lyckades köpa för 6.500:- är helt galet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Såg det igår. Verkar inte vara något strykande åtgång på dessa i dagsläget. Jag förstår det. Att ett eftermarknadskort kostar 3.000:- mer än det referenskort jag lyckades köpa för 6.500:- är helt galet.

Så har det dock alltid varit, referenskorten har en enkel kylare och relativt billig (i de flesta fall) PCB. En AIB har andra omkostnader, avsevärt bättre kylare (oftast), bättre komponenter på PCB, transportkostnader, kostnader för montering osv.

Det har aldrig funnits billigare AIB kort än referenskort så länge som jag kan minnas (2011-2012).

Man får vad man betalar för, bättre och tystare kylning, längre garanti i en de flesta fall (MSI 24 mån referens 36 mån på egna varianter, EVGA etc).

Tycker hela diskussionen är tramsig, MSRSP är ett rekommenderat pris utan hänsyn tagen till efterfrågan. Efterfrågan är skyhög och således går priserna upp, och varför skulle de inte göra det, alla företag vill tjäna pengar och alla som arbetar vill ha betalt, det är inget märkligt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Så har det dock alltid varit, referenskorten har en enkel kylare och relativt billig (i de flesta fall) PCB. En AIB har andra omkostnader, avsevärt bättre kylare (oftast), bättre komponenter på PCB, transportkostnader, kostnader för montering osv.

Det har aldrig funnits billigare AIB kort än referenskort så länge som jag kan minnas (2011-2012).

Man får vad man betalar för, bättre och tystare kylning, längre garanti i en de flesta fall (MSI 24 mån referens 36 mån på egna varianter, EVGA etc).

Tycker hela diskussionen är tramsig, MSRSP är ett rekommenderat pris utan hänsyn tagen till efterfrågan. Efterfrågan är skyhög och således går priserna upp, och varför skulle de inte göra det, alla företag vill tjäna pengar och alla som arbetar vill ha betalt, det är inget märkligt.

Mvh

Det spelar roll när AMD och Nvidia anger de priserna till reviewers och hela dialogen om korten och deras hierarki runt lansering är grundad i att 3080 ska kostade 7825 och 6800XT teoretiskt ännu lägre osv. Saken är Turing var så jävla dyr för prestandan att 3080 såg så magiskt ut, och sedan var 3080-priset bara en luring för de som bestälde snabbt, men nu sitter vi kvar med ett tomrum där det prissegmentet skulle finnas.

6800 till exempel presterar en hyfsad bit över 2080Ti för flera tusen mindre, men satt mot det teoretiska priset på 3080 så ser det ju jävligt dyrt ut. Jag gissar att Nvidia har råd att leka den här leken längre än AMD har med GPUs så vi får väl se vad som händer. Enda logiska ju nu är nog att ställa sig i kö om man vill ha ett spelkort (eller köpa AMD när de finns) för risken finns att mining kommer vara starkt ända tills ETH 2.0 och även om ethereum skulle gå ner rejält i pris så betalar alla korten i ampereserien av sig snabbt för mining, så det finns liksom inge a led ikg för miners att inte bara köpa på sig allt som kommer ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Historiskt har det ändå aldrig varit så att partnerkorten kostat flera tusen mer än referenskorten. Generellt har de legat från några hundralappar till en dryg tusenlapp mer, om man undantar de som varit färdigbyggda för vattenkylning då. Så jag kan egentligen inte tycka det är motiverat att partnerkorten faktiskt ska kosta 3000 mer än referenskorten. Det är för att marknaden ser ut som den gör priserna är så mycket högre nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Vilka galna ockerpriser, betalade lika mycket för mitt 6800 XT med sinnessjukt bra eftermarknadskylare.

Edit: Som komplett nu har höjt priset på med nästan en tusing, herregud fullständig vilda västern på gpu marknaden ju.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

För att var ärligt så lita jag inte på det SweC har påståt ett flertal gånger om att det är inte ÅF som drar upp priserna. Finns ju likesom bara dem, Tillverkerna eller AMD själv som kan göra det.
Och AMD skulle ju bara skada sig själv med detta.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Ingen av referenskylarna är enklare/relativt billig denna generation, ändå fortsätter 3dje part med sina gigantiska transformer kylare... hade de gjort något bra hade jag förstått att det kostar extra, nu undrar jag bara vad tusan de håller på med... don’t fix what ain’t broken!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ingen av referenskylarna är enklare/relativt billig denna generation, ändå fortsätter 3dje part med sina gigantiska transformer kylare... hade de gjort något bra hade jag förstått att det kostar extra, nu undrar jag bara vad tusan de håller på med... don’t fix what ain’t broken!

Nja, enklare är ju de definitivt, även om de är avsevärt bättre än tidigare generationer. Jag har haft nöjet att testa tre olika 6800 XT (referens, Nitro+, MSI Trio X) och det är stor skillnad mellan dem allihopa i samma chassi, Trio X var 20-30 grader svalare än referens både på core och junction, Nitro+ låg strax bakom.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

För att var ärligt så lita jag inte på det SweC har påståt ett flertal gånger om att det är inte ÅF som drar upp priserna. Finns ju likesom bara dem, Tillverkerna eller AMD själv som kan göra det.
Och AMD skulle ju bara skada sig själv med detta.

Tror inte en sekund på att det bara är AMD och dess partnertillverkare som driver upp priserna. ÅF ser en chans att tjäna mer pengar och självklart tar de den. Vore jag själv ÅF skulle jag inte tveka att ta mer betalt när jag kan. Kapitalism 101.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stor efterfrågan, högre priser väldigt enkelt. Speciellt för ÅF tar också dessa kort säkert en massa tid från kundtjänst när man hela tiden ska svara när kortet kommer, vart på kön kund är etc. etc. Kostar pengar, lika bra lägga en högre pris på kortet så man även slipper de frågårna. Är ju inte värt lägga åt tiotalstimmar för kort som kommer i 10-talsexempel per månad...

Hade föredragit höga priser än de där fejkpriserna de går ut med vid lanseringen. Då kan man själv ta lite mer hälsosamma beslut . Nu sitter man och väntar på ett kort från september bara för att den fortfarande har fejkpriset...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV