Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

CD Projekt Red ber om ursäkt för Cyberpunk 2077-lanseringen

Permalänk
Medlem

Jag väntar ett par år och spelar igenom det då 👍

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jag väntar ett par år och spelar igenom det då 👍

Det är min plan. Köper det på en Steam-rea 2022-2023, när spelet förhoppningsvis är genompatchat och kanske har fått lite mer av det innehåll som skars bort för att få ut det snabbt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det är min plan. Köper det på en Steam-rea 2022-2023, när spelet förhoppningsvis är genompatchat och kanske har fått lite mer av det innehåll som skars bort för att få ut det snabbt.

Japp, väntar på complete edition av de flesta spelen nuförtiden.. finns ingen anledning att spela igenom det på dag 1 när det är single player spel, oftast dålig fps och buggar de första året.

ska ge mig på Mafia 3 som nästa spel nu efter att ha köpt det för typ... 150kr på steam nu under helgen och det är definitive edition med alla DLC's och det är patchat och buggfritt nu sådär 3.5 år efter lansering

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Sådana här artiklar lär ju inte hjälpa försäljningen av spelet.
https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/granskning-d%C3%A4r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Japp, väntar på complete edition av de flesta spelen nuförtiden.. finns ingen anledning att spela igenom det på dag 1 när det är single player spel, oftast dålig fps och buggar de första året.

ska ge mig på Mafia 3 som nästa spel nu efter att ha köpt det för typ... 150kr på steam nu under helgen och det är definitive edition med alla DLC's och det är patchat och buggfritt nu sådär 3.5 år efter lansering

Dom kan patcha hur mycket dom vill, men Mafia 3 är och förblir det absolut sämsta spelet i serien. Jag hade hoppat på Mafia remasterd i stället. Lockar betydlig mycket mer.

On topic. Så det kommer en stor patch nu till helgen? "Inom 10 dagar sa dom i videon" och det är väl fem dagar sen videon släpptes?
Hur ska jag hålla mig från att spela fram tills dess? Kan nog skapa en ny gubbe efter patchen, beroende på vad som patchas in.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=_CymqHdNYkg Bästa videon om spelet hitills tycker jag.

Plus bonuslåten: Cd Projekt Are All Liars - https://open.spotify.com/track/0sCAKuRpZIQcTVfH4eylaP?si=BClU...

Stämmer väldigt bra efter att ha sett videon. Det största problemet i det hela är att så många sidor har gett spelet full pott. Framöver får man nog komma ihåg de sidor som gett full pott och ta alla betyg med en rejäl skopa salt då det känns som något annat gör att de får full pott på just de sidorna.

Skrivet av HenrikM:

Sådana här artiklar lär ju inte hjälpa försäljningen av spelet.
https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/granskning-d%C3%A4r...

Haha rejält kul att tom GP skriver om hur misslyckat spelet är. När en normal nyhetsbyrå som väldigt sällan skriver om spel så vet man hur pass dåligt det faktiskt var.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Varva main story i helgen. Gillar spelet, storyn, miljöerna och potentialen.

Stötte inte på så mycket buggar fram till midgame. I slutet dök det upp bra mycket fler video- och ljudbuggar som var smått störande samt FPS drops som krävde att man reloada saven. Att säga att lanseringen är helt misslyckad tycker jag är fel, det är helt klart spelbart med småbuggar i PC versionen men falla platt mot spelkonsolerna är trist och hoppas de åtgärdar "det värsta" så fort de kan. För spelet har stor potential och är redan en av mina favoritspel från 2020.