Permalänk
Medlem

Freenas - färdiga system

Har 3st färdiga system för att köra exempelvis freenas, byggda på server-moderkort med ECC minnen. Alla systemen har körts felfritt med freenas.

Freenas 1:

Chassi - Inter-Tech EM-01 ATX
PSU - Corsair CX750
CPU - Intel i3
Moderkort - Supermicro X10SLM-F Xeon Socket 1150 mATX
RAM - 2x8gb Samsung ECC

Freenas 2:

Chassi - Inter-Tech EM-01 ATX
PSU - Corsair RM650
CPU - Intel i3
Moderkort - Supermicro X10SLA-F Xeon Socket 1150 ATX
RAM - 2x8gb Crucial ECC

Freenas 3:

Chassi - Inter-Tech EM-01 ATX
PSU - EVGA 650GQ
CPU - Intel i3
Moderkort - Supermicro X10SLM+-LN4F
RAM - 2x8gb Lenovo ECC

Köpare som vill köpa kompletta system har förtur.

Prisidé per system - 2000:-

Har även 10GBE (ethernet/RJ45) kort, dual och single port till salu, samt kontrollerkort som funkar bra i freenas för extra sata-portar.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tja,

Vad skulle du vela ha för 10GBE dual?
du har inte quad?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Av bilderna att döma ser det ut som att moderkorten har blivit bytta mellan paket två och tre jämfört med texterna.
Om bilderna stämmer och kablarna till PSU finns, köper jag gärna paket två, det vill säga:
Chassi - Inter-Tech EM-01 ATX
PSU - Corsair RM650
CPU - Intel i3
Moderkort - Supermicro X10SLM-F Xeon Socket 1150 mATX
RAM - 2x8gb Crucial ECC

2000kr, kan hämta det när det passar fram till fredag.

Är också nyfiken på vilka 10Gbe-kort du vill sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digiboy:

Tja,

Vad skulle du vela ha för 10GBE dual?
du har inte quad?

Tack på förhand!

Hej

Inget quad tyvärr, dual kortet är ett chelsio ;

Chelsio T420-BT 110-1152-40 Dual Port 10GbE Unified Wire Adapter Card

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Av bilderna att döma ser det ut som att moderkorten har blivit bytta mellan paket två och tre jämfört med texterna.
Om bilderna stämmer och kablarna till PSU finns, köper jag gärna paket två, det vill säga:
Chassi - Inter-Tech EM-01 ATX
PSU - Corsair RM650
CPU - Intel i3
Moderkort - Supermicro X10SLM-F Xeon Socket 1150 mATX
RAM - 2x8gb Crucial ECC

2000kr, kan hämta det när det passar fram till fredag.

Är också nyfiken på vilka 10Gbe-kort du vill sälja.

Hej

Blev lite snurrigt med bilder och text, insåg det efter jag tagit bilderna så skrev ner allt ordentligt istället, så texten är den som stämmer.

Har detta dual kortet - Chelsio T420-BT 110-1152-40 Dual Port 10GbE Unified Wire Adapter Card

Samt ett singel 10gbe, Intel x550.

Går fint att hämta system 2 innan fredag!

Permalänk
Medlem

Har även 5st ironwolf nas 6tb diskar att sälja, ska lägga ut en separat annons på de.

Både diskarna och freenas systemen kan säljas på faktura då de är inköpta på mitt företag

Permalänk
Medlem

Har du kvar några 10GbE kort? pris på dessa? Vad är det för controller kort du har? IT Mode på dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOnO:

Hej

Blev lite snurrigt med bilder och text, insåg det efter jag tagit bilderna så skrev ner allt ordentligt istället, så texten är den som stämmer.

Har detta dual kortet - Chelsio T420-BT 110-1152-40 Dual Port 10GbE Unified Wire Adapter Card

Samt ett singel 10gbe, Intel x550.

Går fint att hämta system 2 innan fredag!

Hmm, menar du texten jag skrev eller det som står i annonsen?
I texten som jag skrev har jag ju ändrat moderkortet jämfört med det som står i annonsen för att få det att stämma överens med bild 2. Fanns PSU-kablarna också?
Hur mycket vill du ha för singel-kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Hmm, menar du texten jag skrev eller det som står i annonsen?
I texten som jag skrev har jag ju ändrat moderkortet jämfört med det som står i annonsen för att få det att stämma överens med bild 2. Fanns PSU-kablarna också?
Hur mycket vill du ha för singel-kortet?

texten som jag skrivit i annonsen är så systemen är ihopskruvade nu. Har kartonger kvar till PSUerna, merparten av sladdarna sitter i men det finns ett par molex osv kvar i lådan, så allt finns sparat. 600 för kortet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoDaN:

Har du kvar några 10GbE kort? pris på dessa? Vad är det för controller kort du har? IT Mode på dom?

Just nu finns både chelsio dual kortet och x550 kvar. det är ett "LSI SAS 9212-4i4e 6GB SAS/SATA RAID High Speed Array HBA Card with IT Mode", så yes IT mode och jag har kört det utan problem i ett av freenas systemen, har ett gäng sata-kablar till det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOnO:

Just nu finns både chelsio dual kortet och x550 kvar. det är ett "LSI SAS 9212-4i4e 6GB SAS/SATA RAID High Speed Array HBA Card with IT Mode", så yes IT mode och jag har kört det utan problem i ett av freenas systemen, har ett gäng sata-kablar till det också.

Pris för LSI kort + Sata kablage?

är det ett av varje NIC du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoDaN:

Pris för LSI kort + Sata kablage?

är det ett av varje NIC du har?

300?

yes 1 chelsio dual, samt 1 intel x550 singel 10gbe.

Permalänk
Skrivet av bOnO:

Jag tar gärna LSI SAS 9212-4i4e och vad SATA-kablar du nu har över för 300 kr + frakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOnO:

300?

yes 1 chelsio dual, samt 1 intel x550 singel 10gbe.

Paket pris? Lsi + båda nic om båda är rj45

Permalänk
Medlem

LSI kortet är tyvärr sålt, men bägge NIC:arna finns kvar.

japp bägge nic är RJ45!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOnO:

texten som jag skrivit i annonsen är så systemen är ihopskruvade nu. Har kartonger kvar till PSUerna, merparten av sladdarna sitter i men det finns ett par molex osv kvar i lådan, så allt finns sparat. 600 för kortet ?

Var på jakt efter 224-chipset och PSU:erna i de paketen faller inte mig i smaken så hoppar det hela i sådana fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOnO:

LSI kortet är tyvärr sålt, men bägge NIC:arna finns kvar.

japp bägge nic är RJ45!

Pris på dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoDaN:

Pris på dessa?

800 för bägge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOnO:

800 för bägge?

Du har PM

Permalänk
Medlem

Du som ändå varmkört dessa, tror du att de skulle klara att routa gigabit med pfsense?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandgren:

Du som ändå varmkört dessa, tror du att de skulle klara att routa gigabit med pfsense?

1gbps? Ja men absolut, jag kom upp i minst 400mb /s I freenas om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Har du systemet med X10SLM+-LN4F kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandgren:

Har du systemet med X10SLM+-LN4F kvar?

Hej

Yes det finns kvar.

Permalänk
Medlem

Finns det intresse av att köpa tex moderkort+cpu+minne löst så är jag öppen för förslag.