3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Verkar som MSI bara skiter bara i attt leverera 3080 ventus 3X 10G OC och leverarar bara RTX 3080 SUMPRIM X nu för tiden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ickx:

Total över 70st 3090 på inet, 5 olika modeller och dom ligger kvar där dag efter dag. 3070 tycks finnas en del i lager mellan varven men med 3080 verkar det vara rätt kört att hoppas hitta något på kort varsel.

Väntar förväntansfullt på att NoN får in något.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som beställde MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G från NON när det kom ut en batch den 19-Jan?
Jag fick förväntad leverans mellan den 26-Jan och 2-Feb.

verkar som dom inte haft produkten fysiskt i sitt lager eftersom min order fortfarande är taggad som "Mottagen" efter 3 dagar.
Hur ser det ut för övriga? Känns onekligen svajigt om kortet inte faktiskt fanns hos NoN när det såldes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruku:

Verkar som MSI bara skiter bara i attt leverera 3080 ventus 3X 10G OC och leverarar bara RTX 3080 SUMPRIM X nu för tiden?

Märkte också det. Sista gång beställde jag msi. Tog mig ett tag att välja mellan msi och asus och det var fel val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Jag sitter i tankarna pa att kopa 3090 da det ar sa svart att hitta 3080.

Problemet har i Italien ar att inget av dessa finns (i basta fall i april enligt aterforsaljarna), men det finns i Sverige.

Hade en enda svensk aterforsaljare haft transporter inom Europa sa hade jag kopt direkt, men inte en enda aterforsaljare av datorhardvara i Sverige transporterar utanfor gransen.

Om det inte finns nagon obskyr aterforsaljare som jag inte hort talas om forstas

Inte ens Amazon.se levererar utanfor Sverige, men amazon.co.uk/de/fr/it etc levererar inom Europa.

känner du ingen i sverige som kan skicka? kostar inte mycke o skicka inom europa^^

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/327540-MSI-GeForce-RTX-3...

MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X 24GB
3 i lager

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

känner du ingen i sverige som kan skicka? kostar inte mycke o skicka inom europa^^

Det ar sant.

Problemet med postnords leveransvillkor ar att dem friskriver sig ifall nagot ar fel med produkten eller direkta/indirekta skador under transport etc.

Dessutom sa ar det max 10000 pa rek. sa om kortet kostar 20000 sa ersatts jag inte ifall dem skulle vara oforsiktiga med kortet.

Sist jag brakade med postnord, da sa dem att nar ett paket lamnar Sverige sa har dem gjort sitt, dvs dem har inget ansvar langre att det kommer fram eller inte, utan man maste gora reklamationerna i mottagarlandet, dessutom hade dem ingen koll vem som transporterar varorna mellan avsandarland och mottagarland.

Men tanker inte ga for mycket off-topic pga postnord

Sa jag undviker dem allt jag kan.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Märkte också det. Sista gång beställde jag msi. Tog mig ett tag att välja mellan msi och asus och det var fel val.

Instämmer, när det är möjligt så kommer jag undvika MSI i alla fall.

Permalänk
Medlem

3st 3090 Suprim X i lager för den lilla fikapengen 22990kr - https://www.webhallen.com/se/product/327540-MSI-GeForce-RTX-3090-SUPRIM-X-24GB

edit: var visst inte först på bollen

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Kostade 20k för 1 månad sedan, 3k höjning på en månad. Fyyyyyyyfan

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3080 gaming oc från inet 2020-12-17 håller på att plockas!!!!!

https://gyazo.com/c05d253dd0dee124523bb3c789830752

Permalänk
Skrivet av Frodee:

Gigabyte Geforce RTX 3080 gaming oc från inet 2020-12-17 håller på att plockas!!!!!

https://gyazo.com/c05d253dd0dee124523bb3c789830752

Samma kort som jag har! Heja oss!

Permalänk
Medlem

LYSTRING

Komplett får in en batch 3080 Zotac AMP Holo på måndag nu den 25:e januari. Jag vet då jag har en order liggande som är bekräftad att skickas den 25:e samt att det kortet ligger högst upp när man söker på ”3080”, vilket har tidigare inneburit att dom får in en batch inom kort. Jag kommer avbeställa min order, så det kommer med all säkerhet finnas åtminstone 1 kort tillgängligt.

Kan vara värt att refresha sidan, det har tidigare varit under FM/lunchtid när dom har släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruku:

Mer troligt är att Ventus 3X är mer populär iom lägre pris och därför går hårdare i försäljning än Suprim X.
Det resulterar i längre köer för Ventus 3X eftersom det är fler beställningar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Mer troligt är att Ventus 3X är mer populär iom lägre pris och därför går hårdare i försäljning än Suprim X.
Det resulterar i längre köer för Ventus 3X eftersom det är fler beställningar på det.

Jo, vi kan ju bara spekulera utan att ha datan från tex inet eller webbhallen om hur många kort som kommer in eller har levererats. Faktum att dom fortfarande jobbar av lanseringsdagens ordrar från FYRA månader sedan men endå inte prioriterar dom är galet.

Permalänk
Medlem

Fick @Webhallen några 3080strix oC idag ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodee:

Samma här, beställd 19/12

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakaboga:

Jag hoppas det, och att tabellen uppdateras efter. Är väldigt nyfiken att se hur jag ligger med min beställning 15:13. Har gått och trott större delen av veckan att tabellen inte uppdaterats från förra veckans batch eftersom den fortfarande visar att 15:09 inte uppfyllts, men jag tror nu att den stämmer och att förra batchen bara var väldigt liten. Hoppas den som ska anlända idag är större.

Permalänk
Medlem

har Webhallen höjt priset på vissa kort också.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Samma här, beställd 19/12

Grattis till oss!

Permalänk
Avstängd

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/amd/m...

6800xt i lager hos NoN
Bara en HDMI-utgång så inget för mig. Gillar inte heller tanken att betala mer för mindre prestanda men i 1080p så är den ungefär likvärdig 3080 så kanske något att överväga för den som väntar på ett kort.

Galet när man tänker på att kortet enligt AMD skulle säljas för 7000kr.

Permalänk
Medlem

Lite off-topic: Ingen annan som sitter och väntar på en amd 9 5900x processor? Eller råkar veta hur snabbt den kön rör sig? Hade plats 453 hos inet när jag frågade för 4 dagar sedan. Står under beställningar att den ska komma 15 dagar tidigare än beräknade leveransdag under produktsidan (2021-02-15 istället för 2021-03-01).

Permalänk
Medlem

@Webhallen det kanske redan har svarats på men kunde inte hitta något så testar att fråga. Vet ni hur många MSI Gaming X Trio som kom med leveransen som skulle ske idag? Betade ni av stora delar av kön eller blev det en fjuttleverans?

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

har Webhallen höjt priset på vissa kort också.

Jo, vanliga TUF är uppe på 10290 nu, 7825kr->9490kr->10290kr.
Men dom har ju inte så mycket val än att följa priserna, om dom inte vill gå med förlust.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Hakaboga:

Inget ännu, vart snack om uppehåll en vecka i leveranser pga högt tryck på deras hubb men det skulle inte påverka. Vet inte riktigt när dessa landar för tillfället

Skrivet av marre610:

@Webhallen det kanske redan har svarats på men kunde inte hitta något så testar att fråga. Vet ni hur många MSI Gaming X Trio som kom med leveransen som skulle ske idag? Betade ni av stora delar av kön eller blev det en fjuttleverans?

10st landade idag :/

Skrivet av Steffe:

Jo, vanliga TUF är uppe på 10290 nu, 7825kr->9490kr->10290kr.
Men dom har ju inte så mycket val än att följa priserna, om dom inte vill gå med förlust.

Precis så

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Inget ännu, vart snack om uppehåll en vecka i leveranser pga högt tryck på deras hubb men det skulle inte påverka. Vet inte riktigt när dessa landar för tillfället
10st landade idag :/

Precis så

/Patrik

Gäller samma för 3080 STRIX Non OC?

Edit: såg att jag citerade lite snett, snackar om inlägget ovan.

Permalänk
Medlem

Inet ser ut att fått in en laddning 3080 från Gigabyte.
Enligt dem och postmord de ha motaigt Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC idag. Vi får väll se nästa väcka om det stämmer.
Så antar att förbokade kort hos andra leverantörer kanske skickades idag igår eller imorgon.

Edit:
Då det förhandsbokades några veckor sedan så låg priset ca 900kr lägre.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@Webhallen: En rak fråga till er. Lovar ni att inte stryka beställningar (betalda) på kort till lanseringspris, nu när ni höjt priserna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Webhallen: En rak fråga till er. Lovar ni att inte stryka beställningar (betalda) på kort till lanseringspris, nu när ni höjt priserna?

Testa @Webhallen istället.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Testa @Webhallen istället.

Tack, slarvigt av mig.