3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

@Webhallen: En rak fråga till er. Lovar ni att inte stryka beställningar (betalda) på kort till lanseringspris, nu när ni höjt priserna?

Det beror helt på vad som står i beställningsbekräftelsen, och om man kan anse att någon form av avtal har ingåtts. I orderbekräftelse från Elgiganten står det specifikt "Detta är inte en juridiskt bindande orderbekräftelse och vi förbehåller oss rätten att avbryta din order på grund av tryckfel, tekniska problem, leveranssvikt och liknande situationer." Däremot så riskerar ju företaget att förlora en hel del goodwill om de skulle dra tillbaka beställningar, vilket skulle kosta dem mer i förlängningen. Men förslagsvis, titta vad som står i orderbekräftelsen och se om det går att tyda huruvida ni ingått ett avtal eller inte.

Permalänk
Medlem

Troligen så är det därför de (WH) "låser" artiklarna, så att dom kan stå för priset dom sålt för, men inte riskera att binda upp sig för långt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Ok nu börjar det verkligen spåra ur. Ett kort för 7990kr är nu uppe i 15k på tradera??

https://www.tradera.com/item/341372/442844671/asus-geforce-rt...

Permalänk
Skrivet av sverre_b:

Ok nu börjar det verkligen spåra ur. Ett kort för 7990kr är nu uppe i 15k på tradera??

Står även så här...

Citat:

Tillagt i objektsbeskrivningen 22 jan 09:38
OBS, Buda inte! Eftersom jag tvivlar på att budgivaren är äkta så kommer aktionen startas om när den är klar enligt råd från Traderas support och dom två användarna kommer blockas från att kunna lägga bud i framtiden.

Permalänk
Medlem

Enligt Elgiganten så får dem in 3080 TUF OC mellan slutet av denna månad eller i första veckan i feb.
Återstår att se om det stämmer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sverre_b:

Stackars personer som går på det där. Då kan du lika gärna köpa ett "billigt" MSI RTX3090 för cirka 19 lax.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Troligen så är det därför de (WH) "låser" artiklarna, så att dom kan stå för priset dom sålt för, men inte riskera att binda upp sig för långt.

Tippar lite svagt på att dom kanske i slutändan måste köra på "Force Majeure" och makulerar order just pga det som täcks av denna åtgärd, dvs fördyrande omständigheter tex dyrare frakt, dyrare komponenter, prisjusteringar pga allt detta osv. till saker som att i slutändan var priset var lågt satt jmfr. efterfrågan och att produkter inte levereras av underleverantörer som i sin tur inte vet om dom ens kan leverera närmsta halvåret/året och till vilket pris dom då måste ta ut för att täcka kostnaden för produkten.
Först ut blir nog alla TUF/TUF OC då priset är ohållbart som erbjöds i början OM inte ASUS täcker förlusten det innebär att leverera till det priset idag oavsett när order är lagd för inget företag kan gå med förlust för länge och överleva då det finns en morgondag också för WH att fokusera på och hur man i framtiden måste ändra systemet så man inte har ej täckta förbokningar vad gäller antal produkter och till vilket pris man släpper dom för. Förväntar mig en "lavin" av denna typ när det väl sätter igång för att "rensa systemet" och börja om på ny kula.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Står även så här...

Det är ju dock inte möjligt att det är seriösa bud, här om dagen såldes ju ett för 14k, det är bara 1000kr skillnad..

Permalänk
Lego Master

Vafan hände nu? Inet har en hel drös Gigabyte 3070 i lager. Norpade ett Gaming OC på studs.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Vafan hände nu? Inet har en hel drös Gigabyte 3070 i lager. Norpade ett Gaming OC på studs.

Samma hände i onsdags. Knep ett 3070 Gaming OC då och fick hem det nu ikväll. Tänkte nu får det väl räcka med tortyren av att vänta på ett 3080 för att byta ut mitt 970. Körde precis första sessionen Hunt Showdown och allting flyter som smöööööör.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Tippar lite svagt på att dom kanske i slutändan måste köra på "Force Majeure" och makulerar order just pga det som täcks av denna åtgärd, dvs fördyrande omständigheter tex dyrare frakt, dyrare komponenter, prisjusteringar pga allt detta osv. till saker som att i slutändan var priset var lågt satt jmfr. efterfrågan och att produkter inte levereras av underleverantörer som i sin tur inte vet om dom ens kan leverera närmsta halvåret/året och till vilket pris dom då måste ta ut för att täcka kostnaden för produkten.
Först ut blir nog alla TUF/TUF OC då priset är ohållbart som erbjöds i början OM inte ASUS täcker förlusten det innebär att leverera till det priset idag oavsett när order är lagd för inget företag kan gå med förlust för länge och överleva då det finns en morgondag också för WH att fokusera på och hur man i framtiden måste ändra systemet så man inte har ej täckta förbokningar vad gäller antal produkter och till vilket pris man släpper dom för. Förväntar mig en "lavin" av denna typ när det väl sätter igång för att "rensa systemet" och börja om på ny kula.

Precis, det är nog inte helt omöjligt att det kan bli så men vi får hoppas dom står på sig.
Inet har följande text för dom intresserade:
” Prisändringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i Inet AB:s orderbekräftelse. För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom Inet AB:s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern.”

Permalänk
Skrivet av ToirRisker:

Enligt Elgiganten så får dem in 3080 TUF OC mellan slutet av denna månad eller i första veckan i feb.
Återstår att se om det stämmer.

Elgigantens support skickar bara ut grundlösa uttalanden. Av att tyda på smsen dom skickar ut, har dom leveranser var o varannan vecka.

Det är mera kvantiten som är intressant.
Får dom 10st lr 100st per leverans? Antagligen väldigt olika från leverans till leverans. Asus själva skickar nog ut veckovisa leveranser till norden, sedan fördelas det någorlunda jämt bland partners/återförsäljare.

Varför ja tror att det är så, är dels sms:en som skickades ut i början och dels andra återförsäljare som ligger väldigt jämt i dagen och tiden på bearbetade ordrar. Av att tolka inlägg på denna tråd så är nog elgiganten på 20e septembers ordrar, medans de andra är på 19e.

Ja tycker att Asus gör ett bra jobb i att fördela korten jämt mellan återförsäljare. Det blir liksom mer rättvist för alla, och jag hoppas att dom tar itu med återförsäljare som hanterat releasen av deras kort på ett mindre föredömligt sätt, som t.ex. NON köroulette, Elgigantens 125+ i lager osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalaklas:

Precis, det är nog inte helt omöjligt att det kan bli så men vi får hoppas dom står på sig.
Inet har följande text för dom intresserade:
” Prisändringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering, t.ex. vid större förändringar i valutakurser. Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i Inet AB:s orderbekräftelse. För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom Inet AB:s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern.”

Folk kommer gå i taket, ÅF får ingen goodwill, det är många som väntat tillräckligt länge för att få ett kort. bl. a jag.
Föreställ scenariot själv om du var i den sits.
Att du tåligt väntat i 5 månader på kort för att sedan på nytt få en spark i ansiktet att dom höjer priset på det kort du väntar på, när du I början skulle betala ett helt annat pris.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Folk kommer gå i taket, ÅF får ingen goodwill, det är många som väntat tillräckligt länge för att få ett kort. bl. a jag.
Föreställ scenariot själv om du var i den sits.
Att du tåligt väntat i 5 månader på kort för att sedan på nytt få en spark i ansiktet att dom höjer priset på det kort du väntar på, när du I början skulle betala ett helt annat pris.

Bättre folk "går i taket" än whatever ÅF tvingas sälja med stor förlust och i slutändan inte överlever för goodwill är inget man överlever på när man tvingas skicka med 3000kr per kort man har bokat och det motsvarar ca 30% av kortets värde idag som med ASUS TUF om man kunde teckna sig för 7300kr och nu tar man 10300kr för det pga omkostnaderna.

Är inte ÅF:s fel att korten var för billiga från början mätt så här i efterhand för att ge AMD lite svett i pannan.
Är inte ÅF:s fel att Covid har extremt stor påverkan på allt just nu så det prioriteras klart viktigare saker än icke nödvändiga grafikkort i globala transporter som prissätts efter efterfrågan och tillgång och minskat i volym samt länder(även inom EU) slåss om att försvåra så mycket som möjligt för andra länder med hinder och kontroller som fanns senast på gamla goda tiden med öst/väst osv. så hela kedjan blir dyrare och nån måste betala för det, dvs slutkunden.

Finns anledning jag tog 3090 istället för att drömma om ett icke existerande 3080/3080Ti, tillgång var ett av dessa och att njuta av det istället för att vänta på ett kort som ev. aldrig ens kommer tillverkas även om 3090 blev dyrare så var det rätt beslut då likväl som idag.
Kanske tom är så att ASUS medvetet valt att tillverka fler STRIX med större marginal på sista raden i bokföringen av den begränsade mängd GPU:erna/övriga komponenter man har allokerade åt sig istället för fler TUF som "gavs bort" pga små/inga marginaler i erbjudanden för att ha instegskort åt dom som tycker STRIX kostar nån krona för mycket och sålde som attan.

Vettigt folk kommer i slutändan att fatta ändå att det är ohållbart att leverera till underpriser oavsett hur länge man väntat och oavsett hur surt det är.
Vad är det för fel på folk idag som tycker dom "förtjänar" att få produkter till underpriser oavsett om man väntat 1 dag eller 1 år på dem?
Har även varit på andra sidan och fått bita i sura äpplet med dyrare/utebliven produkt under LÅNG tid, längre än 6 månader om det varit väntan så jag vet hur surt det är men inget skäl att skylla på ÅF när dom inte kan göra något åt saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HumbleGamer:

Elgigantens support skickar bara ut grundlösa uttalanden. Av att tyda på smsen dom skickar ut, har dom leveranser var o varannan vecka.

Det är mera kvantiten som är intressant.
Får dom 10st lr 100st per leverans? Antagligen väldigt olika från leverans till leverans. Asus själva skickar nog ut veckovisa leveranser till norden, sedan fördelas det någorlunda jämt bland partners/återförsäljare.

Varför ja tror att det är så, är dels sms:en som skickades ut i början och dels andra återförsäljare som ligger väldigt jämt i dagen och tiden på bearbetade ordrar. Av att tolka inlägg på denna tråd så är nog elgiganten på 20e septembers ordrar, medans de andra är på 19e.

Ja tycker att Asus gör ett bra jobb i att fördela korten jämt mellan återförsäljare. Det blir liksom mer rättvist för alla, och jag hoppas att dom tar itu med återförsäljare som hanterat releasen av deras kort på ett mindre föredömligt sätt, som t.ex. NON köroulette, Elgigantens 125+ i lager osv...

Så är det nog. Jag har en order lagd 2020-10-21. Enl han jag pratade med skulle jag få ett kort när dem kommer, tvivlar starkt på det dock. Lär ju va ett par hundra ordrar före min.

Permalänk
Skrivet av sverre_b:

På Amazon kan du få ett 3090 för närmare 40k: https://www.amazon.se/ASUS-grafikkort-DisplayPort-bollfl%C3%A...
Det spårade ur för länge sedan. Bara att böna och be att intels grafikkretsar plötsligt gör ett "giant leap" (eller att någon annan dyker upp och börjar konkurrera om marknaden). Som läget är nu så förtjänar inte nVidia en enda kund. Som sagt tidigare, jag har aldrig betalat 8k för en pryl jag ännu inte sett röken av sedan September förra året. På något vis så är det ett generalexempel på varför ex. konsumentlagstiftningen i EU är piss. Den täcker inte in denna typ av situation. Alla vet att om kraven funnits så hade de levererat. Hårdvarusajterna prisar och trissar upp behovet av produkterna utan att reflektera sin egen delaktighet. Det är inte konstigt att folk börjar med macar och ipads och nöjer sig med vad som finns på appelstore och liknande. Det är ju själva f-n vad bitter man börjar bli i denna väntan...wellpapp-release.

Permalänk
Skrivet av ToirRisker:

Så är det nog. Jag har en order lagd 2020-10-21. Enl han jag pratade med skulle jag få ett kort när dem kommer, tvivlar starkt på det dock. Lär ju va ett par hundra ordrar före min.

Tvivlar också, ja kontakta supporten häromdagen o fråga vart jag låg i kön, fick höra "långt upp i listan".
Ja, men vart? Kan man få en konkret siffra eller ett spann? Nej, supporten lämnade chatten utan att säga nått mer.

Beställde 26e september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Stackars personer som går på det där. Då kan du lika gärna köpa ett "billigt" MSI RTX3090 för cirka 19 lax.

Men han startade ju utropspris ifrån 1 krona?
Snarare de som lägger bud eller säljaren har en kompis som budat åt honom?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av HighGrade:

På Amazon kan du få ett 3090 för närmare 40k: https://www.amazon.se/ASUS-grafikkort-DisplayPort-bollfl%C3%A...
Det spårade ur för länge sedan. Bara att böna och be att intels grafikkretsar plötsligt gör ett "giant leap" (eller att någon annan dyker upp och börjar konkurrera om marknaden). Som läget är nu så förtjänar inte nVidia en enda kund. Som sagt tidigare, jag har aldrig betalat 8k för en pryl jag ännu inte sett röken av sedan September förra året. På något vis så är det ett generalexempel på varför ex. konsumentlagstiftningen i EU är piss. Den täcker inte in denna typ av situation. Alla vet att om kraven funnits så hade de levererat. Hårdvarusajterna prisar och trissar upp behovet av produkterna utan att reflektera sin egen delaktighet. Det är inte konstigt att folk börjar med macar och ipads och nöjer sig med vad som finns på appelstore och liknande. Det är ju själva f-n vad bitter man börjar bli i denna väntan...wellpapp-release.

Men just nu finns flera 3090 på inet och de andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Det är ju dock inte möjligt att det är seriösa bud, här om dagen såldes ju ett för 14k, det är bara 1000kr skillnad..

Kan vara så men minns att det var ganska vanligt på tradera då det kom till mobiltelefoner för några år sedan att om de inte fick det de vill bjöd de över sig själva och la ut kortet igen. Sägger inte att det är så men 15000 och för den delen 14k låter lite väl mycket för ett kort som går att få tag på via skalpers för mindre. Men visst har man bråttom så har man. Samt pengar. Då är ju fortfarande 3090 ett bättre alternativ men om en miljard hit eller det inte spelar någon råll så gör inte heller 5000+ det.

Passus:
Citatet är från någon Tom Clancy bok med Jack ryan. En miljard hit eller det blir ju lite pengar i slutändan. De pratade USA's ekonomi.
DS:

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Vill minnas att Webhallen sagt tidigare i tråden att de kommer leverera ordrarna som gjordes för introduktionspris. De visste och skrev redan i förväg ut vad som gällde för introduktionspriset på de olika modellerna (jag postade en screenshot någon gång i början av denna tråd). Gigabyte och MSI satte en gräns både på antal kort och att beställningar behövde vara gjorda innan ett visst datum. ASUS krävde bara att beställningarna var gjorda senast 16 oktober och har lovat att leverera korten för de lägre priset för de som beställde inom den aktuella perioden. Skulle gissa att ASUS helt enkelt förhandlade till sig ett bättre avtal för rabatter från Nvidia än andra tillverkare eftersom de är kanske den största Nvidia-partnern.

Sedan kan man väl aldrig vara helt säker på saker som detta, men det var i alla fall vad som sades relativt nyligen.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Bättre folk "går i taket" än whatever ÅF tvingas sälja med stor förlust och i slutändan inte överlever för goodwill är inget man överlever på när man tvingas skicka med 3000kr per kort man har bokat och det motsvarar ca 30% av kortets värde idag som med ASUS TUF om man kunde teckna sig för 7300kr och nu tar man 10300kr för det pga omkostnaderna.

Är inte ÅF:s fel att korten var för billiga från början mätt så här i efterhand för att ge AMD lite svett i pannan.
Är inte ÅF:s fel att Covid har extremt stor påverkan på allt just nu så det prioriteras klart viktigare saker än icke nödvändiga grafikkort i globala transporter som prissätts efter efterfrågan och tillgång och minskat i volym samt länder(även inom EU) slåss om att försvåra så mycket som möjligt för andra länder med hinder och kontroller som fanns senast på gamla goda tiden med öst/väst osv. så hela kedjan blir dyrare och nån måste betala för det, dvs slutkunden.

Finns anledning jag tog 3090 istället för att drömma om ett icke existerande 3080/3080Ti, tillgång var ett av dessa och att njuta av det istället för att vänta på ett kort som ev. aldrig ens kommer tillverkas även om 3090 blev dyrare så var det rätt beslut då likväl som idag.
Kanske tom är så att ASUS medvetet valt att tillverka fler STRIX med större marginal på sista raden i bokföringen av den begränsade mängd GPU:erna/övriga komponenter man har allokerade åt sig istället för fler TUF som "gavs bort" pga små/inga marginaler i erbjudanden för att ha instegskort åt dom som tycker STRIX kostar nån krona för mycket och sålde som attan.

Vettigt folk kommer i slutändan att fatta ändå att det är ohållbart att leverera till underpriser oavsett hur länge man väntat och oavsett hur surt det är.
Vad är det för fel på folk idag som tycker dom "förtjänar" att få produkter till underpriser oavsett om man väntat 1 dag eller 1 år på dem?
Har även varit på andra sidan och fått bita i sura äpplet med dyrare/utebliven produkt under LÅNG tid, längre än 6 månader om det varit väntan så jag vet hur surt det är men inget skäl att skylla på ÅF när dom inte kan göra något åt saken.

Den argumentationen köper jag om det är så att man inte suttit på kundens pengar under tiden, vilket vissa ÅF INTE gör, exempelvis proshop. Webhallen exempelvis har dock suttit på ett räntefritt lån från sina kunder och då hamnar saken i ett helt annat ljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Ett köpekontrakt har utförts mellan köpare och säljare för en produkt till ett visst pris. Så skall kunden få det utan vidare.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem

Detta börjar nu spåra rejält, jag blir typ arg när jag ser höjda priserna från butikernas sida, scalping varning, tar nytta av efterfrågan och tillgångarna. Visst att tillverkarna höjer något. Men butikerna höjer ju procentuellt mer! Inte alls okej!

Tänker inte dra någon över en kant men om man snabbt och gott jämför från realesen av 3060ti, WB och Inet, Inet 3060ti kort var genomsnitt 300kr dyrare än WB. Why?

Sedan några år tillbaka ägs WB av komplett. Men varför har dessa två så olika priser på kort? Visst WB är butikskedja och Komplett nätbutik.
Men i vissa fall är Komplett dyrare än WB.

Jag vill se att korten säljs till intropriset/inköpspriset + någon % i vinst som det var tänkt. Inte att man försöker dra nytta av efterfrågan och tillgångarna.

Först till kvarn, eller ett kösystem, sen får man helt enkelt vänta precis som man gör när man ställer sig i KÖ med en nummerlapp till kassan!
Att betala ett högre pris för att gå före i kön är enligt mig diskriminering, alla kanske inte har det lika gott ställt.

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Alltså kära någon, måste man agera trådpolis för att folk inte spårar ut? Vill ni diskutera prisutvecklingen, prisbilden , varandras löner, juridik gå o skapa en tråd för det. Här diskuterar vi om kort finns i lager!!!! Vänligen respektera detta och använd sunt förnuft ingen är intresserad i det ni skriver förutom er själva.

Permalänk
Medlem

Kort som släpptes för 7990 kostar alltså 10499 nu? Haha herrejävlar. Skulle jag inte fått tag på ett i början hade jag nog för första gången i mitt liv börjat fundera på att köpa konsol.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

MSI RTX 3090 GAMING X TRIO

Inet har 3st i lager just nu för 21990:- st.

>>> https://www.inet.se/produkt/5411699/msi-geforce-rtx-3090-24gb...

Och jag fick ett för lite över 15k på netonnet returvara

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Är ett problem mellan ÅF och Nvidia, de ska lösa det här själv UTAN att höja priser föross konsumenter. Har beställt och väntat sedan september på det här. Jag anmäler direkt hos konsumentverket, almänna reklamationsnämnden, ja i princip vartenda instans jag kan.

Så jävla lätt ska de inte kunna köra över oss och göra oss totalt rättlösa...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

jag kan inte köpa det du skriver för hade du vart i vår sits (som fortfarande väntar ) så hade du inte uttryckt dig så som du skrev.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.