3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeJij:

Yepp, det är det jag gör med och kan inte se någon förändring. Men blev därför nyfiken på när du fick ditt beställningsmail den 2:e Januari.

Gå in på aktuell order. Tryck sedan på länken "visa eller ändra den har beställningen" längst ner. På sidan som då kommer upp ser jag förändringarna jag skrivit om ovan.. Håller tummarna för dig

Permalänk
Medlem

Strix OC status "Skickad" från Komplett
Beställde 17/9 kl 15:04. Inte alls längtat...

Hoppas PostNord inte sjabblar till det nu bara.

Visa signatur

| Fractal Design Define 7 TG Dark Tint | Corsair RM850x V2 850W | 3x Noctua NF-P14s redux-1500 PWM 140mm |
| ASUS ROG Strix Z490-F Gaming | Intel Core i9-10900K @ 5.1GHz |
Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz CL16 | Seagate FireCuda 520 SSD 2TB M.2 NVMe |

| ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix OC | ASUS 27" ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Gå in på aktuell order. Tryck sedan på länken "visa eller ändra den har beställningen" längst ner. På sidan som då kommer upp ser jag förändringarna jag skrivit om ovan.. Håller tummarna för dig

Jag har inte heller fått någon ändring och beställt kortet den 1a januari. Har även lagt till prioriterad hantering. Har de dragit pengar från kortet för dig?

Permalänk
Medlem

Det här är proshops sammanställning av ASUS kort:

Första siffran är antal bokningar och sista är antal leveranser. Lägg märke till att Strix som har färre bokningar har fler leveranser medan de med flest bokningar(och rabatt naturligtvis) har lägre leveranser.

2876763 ASUS RTX 3080 TUF bokningar : 932 leverans5
2876861 ASUS RTX 3080 TUF OC bokningar: 601 leverans: 15
2876857 ASUS RTX 3080 STRIX bokningar: 112 leverans:6
2876859 ASUS RTX 3080 STRIX OC bokningar: 379 leverans:40

Riktigt ruttet med andra ord, från storbovarna Nvidia till partnertillverkare och vissa ÅF som fortfarande inte kan vara transparenta trots nu 4-5 månaders fördröjning.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk

Ingen mer här i tråden som fick grön bock på Gaming X Trio 3080 igår från inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Jag har inte heller fått någon ändring och beställt kortet den 1a januari. Har även lagt till prioriterad hantering. Har de dragit pengar från kortet för dig?

Börjar bli fundersam. Nu ändrades precis statusen så gigabyte kortet står "levereras nu" och Asus kortet står "har inte skickats än".. något har hänt men kollade precis kontot för kortet och inga pengar hade dragits ännu.

Edit:
Något verkar lite skumt med statusen på amazons orderstatus. Uppdaterar jag sidan får jag olika status.. antingen står det inget om leverans över huvud taget, vissa gånger "har inte skickats ännu" och vissa gånger "levereras nu".. kanske blev min lycka kort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Det här är proshops sammanställning av ASUS kort:

Första siffran är antal bokningar och sista är antal leveranser. Lägg märke till att Strix som har färre bokningar har fler leveranser medan de med flest bokningar(och rabatt naturligtvis) har lägre leveranser.

2876763 ASUS RTX 3080 TUF bokningar : 932 leverans5
2876861 ASUS RTX 3080 TUF OC bokningar: 601 leverans: 15
2876857 ASUS RTX 3080 STRIX bokningar: 112 leverans:6
2876859 ASUS RTX 3080 STRIX OC bokningar: 379 leverans:40

Riktigt ruttet med andra ord, från storbovarna Nvidia till partnertillverkare och vissa ÅF som fortfarande inte kan vara transparenta trots nu 4-5 månaders fördröjning.

Jag var inne på proshop och kollade.
Bra och tydlig uppställning från dom med vad som gäller för de olika korten.
Önskar alla ÅF hade en liknande sammanställning, måste avlasta deras kundsupport en massa!
https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Permalänk
Skrivet av didit:

Jag var inne på proshop och kollade.
Bra och tydlig uppställning från dom med vad som gäller för de olika korten.
Önskar alla ÅF hade en liknande sammanställning, måste avlasta deras kundsupport en massa!
https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Verkligen, det skulle vara oerhört tacksamt om alla ÅF kunde lägga upp en motsvarande. Det gör det ju lite enklare också att välja kort om man ex har lite mer bråttom.

Själv fick jag bara svar från Dustin där jag beställt att de inte lämnade ut vilken köplats jag hade.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför åf hemlighåller vilka leveranser dom får och hur många som står i kö.. är väll bättre att köra med öppna kort så folk vet

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Spektra:

@Komplett när kan vi vänta oss svar från er om vi får byta kö gällande Zotac Trinity RTX3080? Med det nya datumet så är vi uppe i över 6 månaders väntan på ett kort vi beställde direkt när det lanserades.

Tillgången på kort från Zotac är fortfarande låg och oviss. Särskilt när det kommer till Trinity "Non OC"
Därför beslutade vi i går att pausa försäljningen av Trinity OC och istället fokusera på att lösa backloggen av "Non OC" -kort, som knappt rört sig sedan december.
Det vi nu gör så fort vi får positivt lagersaldo på Trinity OC, är att vi kontaktar de första i kön som väntar på "Non OC" med ett erbjudande om att köpa Trinity OC istället. Detta görs i omgångar när vi fysiskt får in OC-kort. Tillgången är fortsatt låg och den leverans vi fick in i går var blott på 20 kort, så denna gång var det endast de 20 första i kön som fick erbjudandet.

Står du i kö för ett "Non OC" så kommer du att bli kontaktad så snart vi har fått in kort som täcker din köplats. Väntetiden kan fortfarande vara lång då tillgången på både information och grafikkort från Zotac är begränsad. Så räkna INTE med att bli kontaktad de närmaste veckorna.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Edit:
Något verkar lite skumt med statusen på amazons orderstatus. Uppdaterar jag sidan får jag olika status.. antingen står det inget om leverans över huvud taget, vissa gånger "har inte skickats ännu" och vissa gånger "levereras nu".. kanske blev min lycka kort..

Ja, verkar vara lite problem hos Amazon. Min sida laddas heller inte in helt korrekt. Dock ser det ut som vanligt i appen. Kollat där?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

Förstår inte varför åf hemlighåller vilka leveranser dom får och hur många som står i kö.. är väll bättre att köra med öppna kort så folk vet

Det har säkerligen inget system för det eftersom detta absurdum med över 4mån. väntetid för vissa kort, knappast hör till vanligheterna.
Förstå hur mycket manuell hantering det måste bli när någon/några avbokar ett kort och de måste justera detta hela tiden.
Leveranser har ex. Webhallen gått ut och sagt att de får info 2v innan de får lev.

Jag tycker vissa ÅFs sköter det hela OK. Viss bättre än andra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det har säkerligen inget system för det eftersom detta absurdum med över 4mån. väntetid för vissa kort, knappast hör till vanligheterna.
Förstå hur mycket manuell hantering det måste bli när någon/några avbokar ett kort och de måste justera detta hela tiden.
Leveranser har ex. Webhallen gått ut och sagt att de får info 2v innan de får lev.

Jag tycker vissa ÅFs sköter det hela OK. Viss bättre än andra.

finns system som uppdaterar sådant automatiskt så är ingen direkt ursäkt tycker jag, skulle dock tro att dom flesta återförsäljare nu försöker fixa ihop något sådant inför framtiden.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Ja, verkar vara lite problem hos Amazon. Min sida laddas heller inte in helt korrekt. Dock ser det ut som vanligt i appen. Kollat där?

Nu ser det ut som vanligt igen. Synd... Fick upp hoppet där en stund, med beställningsdatum den 1 jan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Jag har inte heller fått någon ändring och beställt kortet den 1a januari. Har även lagt till prioriterad hantering. Har de dragit pengar från kortet för dig?

Heller inget för mig och jag beställde 30dec

Permalänk
Medlem

@Komplett
Hur funkar er spårning med Postnord? Igår uppdaterades orden som Skickad men Postnord känner inte igen spårningsnummret som sitt eget. De har inte ens fått elektronisk förhandsinfo som annars alltid brukar vara fallet med en PN sändning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Woow. Amazon.se imponerar.

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 beställt 2 januari för 8291kr har ändrats från "Vi mejlar dig när det är tillgängligt" till "levereras nu" när jag går in på aktuell order.

Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10 GB GDDR6X beställt 5 jan för 8790 kr har ändrats från "Vi mejlar dig när det är tillgängligt" till "har inte skickats än" när jag går in på aktuell order.

På orderöversikten av samtliga ordrar står det dock fortfarande "Vi mejlar dig när det är tillgängligt". Har varit helt besatt och kollat orderstatus på alla ordrar på 3080 jag lagt och denna måste ha uppdaterats sista 2h på Amazonså nåhon leverans måste dimpt ner igår eller idag... Kommer retunera ett av de 3080 jag beställt på Amazon men osäker på vilket, vad hade ni valt? Vågar inte avbeställa göränn jag ser att jag verkligen har ett kort i handen. Har beställt 3080 tidigare under jösten från inet, elgiganten och komplett men de avbeställer jag nu..

Som parantes helt off topic ändrades även statusen för ett meshify 2 chassi som ändrats idag till "levereras" hos samma återgörsäljare.

Fan vad trash. Hade också beställt någon gång runt den tiden men min beställning försvann

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

fan vad skräp

i mitt fall så avbeställde de min order, men min var i januari så. Tror man är körd på den biten om man inte beställde i december iochmed att de får in såpass få...

När beställde du i Januari? Jag beställde den 5:e och har inte fått avbokat än.

Permalänk
Medlem

Är det här på riktigt? Rtx 3090 i lager på amazon.de för 65.000kr https://www.amazon.de/-/en/xiaoxioaguo-VENTUS-Graphics-Thresh...
och Rtx 3080 för 35.000kr https://www.amazon.de/-/en/xiaoxioaguo-VENTUS-Graphics-Thresh...

Köper folk det här? Är bland det värsta jag sett haha.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Är det här på riktigt? Rtx 3090 i lager på amazon.de för 65.000kr https://www.amazon.de/-/en/xiaoxioaguo-VENTUS-Graphics-Thresh...
och Rtx 3080 för 35.000kr https://www.amazon.de/-/en/xiaoxioaguo-VENTUS-Graphics-Thresh...

Köper folk det här? Är bland det värsta jag sett haha.

Herregud så galet roligt!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Manboy:

@Komplett
Hur funkar er spårning med Postnord? Igår uppdaterades orden som Skickad men Postnord känner inte igen spårningsnummret som sitt eget. De har inte ens fått elektronisk förhandsinfo som annars alltid brukar vara fallet med en PN sändning.

Som du säger borde det nog stått elektronisk förhandsinfo men jag TROR det beror på att kortet "skickades" ganska sent i går, så troligtvis har det inte lämnat oss rent fysiskt och därför är det inte uppdaterat hos postnord. Är det inte spårbart i vid 18 i dag så slå vår kundservice en signal i morrn så får vi kolla närmare på det //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag skaffade Revolut. Skapade ett betalkort och satte över tillräckligt med pengar.
Det står att betalningen declinades på grund av att Amazon saknar 3-D Secure.

Hur gjorde du för att lösa detta?

EDIT: det står att jag har en pending: card authorisation request för Amazon, men jag kan inte interagera med den?

EDIT 2: löste det genom att skapa ytterligare ett kort och prova via datorn istället för amazon-appen. Då fick jag äntligen en prompt att verifiera och pengarna har nu dragits.

Det här var riktigt riktigt meckigt! Måste man gå igenom den här skiten varje gång man handlar online i framtiden??

Bra att det löste sig. När det stod "temp hold" lade jag till kvittot från Amazon och skrev till dem "approve fast, please!" (inte för det sistnämnda lär ha hjälpt ), det borde jag ha nämnt. Jag använde mitt "riktiga" kort om det nu gör skillnad, inte temporära.

Nu ser jag att det går att verifiera betalningarna med mitt MasterCard från Swedbank också!

Skrivet av Komplett:

Tillgången på kort från Zotac är fortfarande låg och oviss. Särskilt när det kommer till Trinity "Non OC"
Därför beslutade vi i går att pausa försäljningen av Trinity OC och istället fokusera på att lösa backloggen av "Non OC" -kort, som knappt rört sig sedan december.
Det vi nu gör så fort vi får positivt lagersaldo på Trinity OC, är att vi kontaktar de första i kön som väntar på "Non OC" med ett erbjudande om att köpa Trinity OC istället. Detta görs i omgångar när vi fysiskt får in OC-kort. Tillgången är fortsatt låg och den leverans vi fick in i går var blott på 20 kort, så denna gång var det endast de 20 första i kön som fick erbjudandet.

Står du i kö för ett "Non OC" så kommer du att bli kontaktad så snart vi har fått in kort som täcker din köplats. Väntetiden kan fortfarande vara lång då tillgången på både information och grafikkort från Zotac är begränsad. Så räkna INTE med att bli kontaktad de närmaste veckorna.

//Erik

Bra gjort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitsur:

När beställde du? Min order ligger kvar än så länge, beställd 2 januari.

Skrivet av tjofritz:

När beställde du i Januari? Jag beställde den 5:e och har inte fått avbokat än.

1 januari.

Ringde in och frågade nyss för att han snubben hade skrivit om att han är på g och få sitt och hade beställt 2 januari.

Skräp tycker jag.

Vad ni än gör, kontakta inte Amazon support. Iaf inte svenska.

Amazon.de engelsk support har däremot varit mycket bättre för mig i andra ärenden. Där .se har sagt att det inte finns något dom kan göra så har .de erbjudit mig 10% off I retur när en skruv saknats t.ex

Ska nog pröva att kontakta amazon.de support istället ang 3080 ordern och se om det går att lösa något...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Min beställning på ett Evga RTX 3080 XC3 Black blev precis försenat med en månad till. Beställde tidigt december 2020 och skulle enligt @inet sidan och deras support få det 4 januari. Förväntad leverans gick från 4 jan till 15 feb till 15 mars till 15 april

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

1 januari.

Ringde in och frågade nyss för att han snubben hade skrivit om att han är på g och få sitt och hade beställt 2 januari.

Skräp tycker jag.

Vad ni än gör, kontakta inte Amazon support. Iaf inte svenska.

Amazon.de engelsk support har däremot varit mycket bättre för mig i andra ärenden. Där .se har sagt att det inte finns något dom kan göra så har .de erbjudit mig 10% off I retur när en skruv saknats t.ex

Ska nog pröva att kontakta amazon.de support istället ang 3080 ordern och se om det går att lösa något...

Det vore riktigt bra om du kunde återkoppla. Dock kommer de nog inte kunna hjälpa då .de och .se är helt olika ”företag”.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Det här är proshops sammanställning av ASUS kort:

Första siffran är antal bokningar och sista är antal leveranser. Lägg märke till att Strix som har färre bokningar har fler leveranser medan de med flest bokningar(och rabatt naturligtvis) har lägre leveranser.

2876763 ASUS RTX 3080 TUF bokningar : 932 leverans5
2876861 ASUS RTX 3080 TUF OC bokningar: 601 leverans: 15
2876857 ASUS RTX 3080 STRIX bokningar: 112 leverans:6
2876859 ASUS RTX 3080 STRIX OC bokningar: 379 leverans:40

Riktigt ruttet med andra ord, från storbovarna Nvidia till partnertillverkare och vissa ÅF som fortfarande inte kan vara transparenta trots nu 4-5 månaders fördröjning.

Hej!

Det du skriver som leverans är inkommande kort och ger inte bilden av hur många som levererats totalt.
Vi har levererat mycket mer både TUF 3080 och STRIX 3080 till dem sen release varav cirka 60% e TUF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vid köp med kortbetalning så reserverar vi beloppet vid köptillfället. Denna reservation släpps inom ~7 dagar om leverans inte skett. Debitering av kortet sker först vid leverans.

//Erik

Jag beställde mitt Zotac 17/09/2020 16:42 enligt orderstatus (Jag försökte desperat beställa grafikkort kl. 15.00) - En beställning försvann helt men hursomhelst, när kan man förvänta sig leverans?

Får jag föreslå att ni vänder på frågan! Antar att alla vill ha ett ett grafikkort så fort som möjligt, man bryr sig nog inte om det är av en specifik typ.

Jag försökte först boka ett ASUS-kort men lagersaldot blev 0 när jag kom till kassan. Försökte då boka ett MSI kort och det blev också noll i saldo när jag kom fram till kassan. Då hamnade det på Zotac som fanns på lager när jag gjorde beställningen!

För att summera, efter 3-4 månader så är det ingen vettig människa som bryr sig om vad man får för typ av grafikkort, bara man får ett 3080-kort av någon tillverkare.

Permalänk
Medlem

Fick precis från Inet, har plats 15 i kön på
ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC beställdes 5/10-2020

De väntar sig en leverans imorgon men vet inte hur många, men lite hopp fick man,

Vet inte om det är skillnad för kön, men jag betalade kortet vid bokning,

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |