3060Ti/3070 bytes mot smalare 3070(80?)

Permalänk
Moderator
Moderator

3060Ti/3070 bytes mot smalare 3070(80?)

Hej!

Jag är ute efter ett 3070 som tar omkring 2 (eller något däröver, ~2.1) slots då jag valt att nedgradera från mitt NR200P, antingen byte mot mitt rejälare 3070 eller mot mitt fina kompakta 3060 Ti + mellanskillnad.

Alternativt om det mot förmodan är någon med ett 3080 (egentligen any size, då blir det dremeln och hot rod-chassi i värsta fall) som vill byta mot ett av mina kort med någorlunda rimlig mellanskillnad.

Har följande kort.

  • EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB XC GAMING, endast kört Call of Duty i ett par timmar (jag vann).

  • EVGA GeForce RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA nytt och oöppnat i skriven stund.

3060 Ti-kortet är ~2 slots och riktigt kompakt, fungerar finemang men jag är egentligen ute efter mer kräm så har du motsatta situationen så kanske det går att komma överrens om något.

3070-kortet jag fått tag på är fint men tar mer än 2 slots till skillnad från t.ex. EVGA 3070 XC3 så passar dåligt i mitt lilla chassi.

Kvitto på Inet bägge två. Föredrar möte men det kanske går att komma överrens om något på distans.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

msi 3070 ventus 2x

Tja!

Har ett ventus 3070 2x (2.8 slot om jag minns rätt) dock ett av de mindre 3070 korten i övrigt som passar mindre lådor.
Intressant?

Inköpt på webhallen i dec, kvitto och kartong finns.
mvh

Visa signatur

1337

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TurboTorsten:

Tja!

Har ett ventus 3070 2x (2.8 slot om jag minns rätt) dock ett av de mindre 3070 korten i övrigt som passar mindre lådor.
Intressant?

Inköpt på webhallen i dec, kvitto och kartong finns.
mvh

Hej!

Tack för erbjudandet, tyvärr är längden inga problem utan bara tjockleken så är ute efter ett något smalare 3070.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vill du sälja något av korten?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av superapan:

Vill du sälja något av korten?

Det är nog inte aktuellt i nuläget men om jag får tag på kortet jag söker så absolut.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det ska gå att bara ta bort backplaten på 3070t så blir det samma tjocklek som XC serien, dvs 2.2 slot tror jag, cirka 42mm

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av seraj5:

Det ska gå att bara ta bort backplaten på 3070t så blir det samma tjocklek som XC serien, dvs 2.2 slot tror jag, cirka 42mm

Tror att det är mer än backplaten som sticker ut utanför 2 slot på den här varianten.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tror att det är mer än backplaten som sticker ut utanför 2 slot på den här varianten.
https://inetimg3.se/img/688x386/5411745_3.jpg

Oj trodde det var en annan modell my bad

Permalänk
Medlem

Jag får ett Asus 3070 dual OC imorgon förhoppningsvis. Har inte bestämt om jag ska returnera det än för jag ville egentligen ha ett annat.
Något som hade varit intressant? Hittar inte riktigt vad det är för slot-bredd på det

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av rwxr:

Jag får ett Asus 3070 dual OC imorgon förhoppningsvis. Har inte bestämt om jag ska returnera det än för jag ville egentligen ha ett annat.
Något som hade varit intressant? Hittar inte riktigt vad det är för slot-bredd på det

Tack för erbjudandet men det verkar tyvärr inte vara tillräckligt smalt. :/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har ett Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE OC om det kan vara av intresse. Tar 2 platser.

Permalänk
Medlem

Har ett MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC, kan det vara av intresse mot ditt 3060 ti?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Maaxan:

Har ett Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE OC om det kan vara av intresse. Tar 2 platser.

Håller det i åtanke! Tänkte vänta lite se om det kommer in fler förslag, återkommer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Friis:

Har ett MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC, kan det vara av intresse mot ditt 3060 ti?

Tyvärr inte, tror dels att det är tjockare än 2 slots och är ute efter byten till 3070.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Håller det i åtanke! Tänkte vänta lite se om det kommer in fler förslag, återkommer.

👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTorsten:

Tja!

Har ett ventus 3070 2x (2.8 slot om jag minns rätt) dock ett av de mindre 3070 korten i övrigt som passar mindre lådor.
Intressant?

Inköpt på webhallen i dec, kvitto och kartong finns.
mvh

Skrivet av Daemon:

Hej!

Tack för erbjudandet, tyvärr är längden inga problem utan bara tjockleken så är ute efter ett något smalare 3070.

Om kortet är, MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC är det:
2.2plaster
52mm

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Hej, jag kan byta mitt EVGA RTX 3080 XC3 Ultra, mot ditt 3060 Ti plus mellanskillnaden på Inet. Jag har dock ingen möjlighet att ta mig till Stockholm.
Mvh!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SAnDis:

Om kortet är, MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC är det:
2.2plaster
52mm

Ah ja det är ju lite skillnad i så fall. Är nog lite för tjockt fortfarande tyvärr men tackar för klargörande, antog bara att 2.8 stämde.

Har några pm-konversationer igång så återkommer om någon väntar på besked.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Daemon:

Har några pm-konversationer igång så återkommer om någon väntar på besked.

Har bytt mitt 3060 Ti + mellanskillnad mot ett annat 3070 som passar i mitt chassi nu så avslutar denna annons nu, tack för visat intresse allihop!

Skrivet av superapan:

Vill du sälja något av korten?

Har bytt till mig ett kort som passar nu så japp, har inte tänkt behålla de andra! Har en ny annons uppe på EVGA 3070 FTW3 Ultra-kortet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.