PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Imorse stod på min att den var framme på söndag för att hämta i butik. Nu står det igen : saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum....
Fattar inget

Skrivet av joca2513:

Samma här. De har ändrat tillbaka texten. Inga spår i historiken. Så de hoppades väl att ingen skulle märka. Blir lite sned nu, kan inte förneka

Skrivet av bromance93:

Japp stod samma sak för mig!

Vad har ni tre för orderdatum ?
Jag beställde 2020-02-25, min order har fortfarande kvar texten med förväntat leveransdatum på söndag.

edit
ser nu att Sickhouse hade beställt 2020-04-08, och joca2513 2020-04-17

kan det vara så illa att de uppdaterade ordrarna innan de faktiskt räknat på vilka som får dem? känns ju väldigt konstigt och att de sen ändrade tillbaka dem. Hoppas verkligen det är en glitch i systemet och att ni får dem i helgen. hade vart intressant och vet bromance93 och DonviiCorleone's datum, för att se om nån av dem har ett datum i mars eller feb, då borde man iaf kunna utesluta teorin om att de räknat fel och skruvat tillbaka de senaste ordrarna.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Skrivet av Cove:

Jag beställde 2020-02-25, min order har fortfarande kvar texten med förväntat leveransdatum på söndag.

edit

kan det vara så illa att de uppdaterade ordrarna innan de faktiskt räknat på vilka som får dem? känns ju väldigt konstigt och att de sen ändrade tillbaka dem. Hoppas verkligen det är en glitch i systemet och att ni får dem i helgen. hade vart intressant och vet bromance93 och DonviiCorleone's datum, för att se om nån av dem har ett datum i mars eller feb, då borde man iaf kunna utesluta teorin om att de räknat fel och skruvat tillbaka de senaste ordrarna.

04.18 beställde jag. Det verkar som de fått mindre än vad de trodde... Nästa batch kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilovepancskes:

Såg ett par PS5-lådor på tradera. Inte nog med att scalpers äger plattformen med sina 8k+ priser, utan nu börjar folk sälja lådan konsollen kommer i till scammers som då kan visa i bild att de har en konsoll att sälja. Sjukt att Tradera tillåter skiten.

På Ebay kan du köpa bilder på RTX 3080s så välkommen till marknaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Stort tack till @Nyxxic! Hann beställa en från NoN 11.08, Swish och Best hemleverans. Skickad 13.09 och förväntas komma ikväll

nice, har glömt stänga av min distill och fick notis. skönt att någon som inte är en skalper fick tag i en konsol grattis ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

edit

Jag beställde 2020-03-15 och min är fortfarande på väg till butiken så det kanske är så att de fick mindre än de tänkt :S

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

Kanske går lite OT här, men hur gör ni som använder distill? Gratisvarianten tillåter ju bara att refresha var sjätte timma om man ska använda sig av deras cloud funktion. Eller har ni permanent era webbläsare igång? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozer87:

Fick äntligen tag i ett PS5 idag via NoN Följt tråden sen i November och stort tack till dig som Posta här att NON har i lager tidigare under dagen

Ni som beställt, har ni också fortfarande orderstatusen "Mottagen" ?

Har din status ändrats än? Inte min tyvärr men hoppas på leverans imorrn som jag valde till

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem

Och nu försvann min upphämtning på lördag från webbhallen.
Fraktades till butik för någon timme sedan, undrar om transporten kapades....

Har varit nöjd kund i flera år, men sen i höstas har det varit lite som att gå från att ha sett en rockshow till en avdankad alkis som plockar lite med sin ukulele på scen och försöker komma ihåg varför han är där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aker:

Och nu försvann min upphämtning på lördag från webbhallen.
Fraktades till butik för någon timme sedan, undrar om transporten kapades....

Har varit nöjd kund i flera år, men sen i höstas har det varit lite som att gå från att ha sett en rockshow till en avdankad alkis som plockar lite med sin ukulele på scen och försöker komma ihåg varför han är där.

När bokade du om man får lov att fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladion97:

Är så jävla nära att köpa en PS5 för 9000 på blocket. Har kollat här varje dag i månader, varit med i flera utlottningar utan resultat.. Blir nog fan att bara pröjsa mer för att få den direkt.

Om du kan så vänta en månad till och ligg kvar i köer samt kolla elgiganten, netonnet och mediamarkt samt cdon. Det verkar som återförsäljare får in små leveranser regelbundet veckovis. Om en månad från nu kommer det nog bli ett uppehåll en månad pga det Kinesiska nyårsfirandet som visar sig med fördröjning med ett stopp i en månad om nu inte Sony lyckats lösa detta.

Om du har strul med din nuvarande PS4 och tror det är hårddisken så kan du byta den relativt billigt. Öppna upp och rengöra fläkt etc kan hjälpa med ljudet. Annars kanske du kan låna en ps4pro av någon till du får tag i PS5 och ändå komma under 9000 som scalpers vill ha. Det kan vara ide att fortfarande ha en PS4 då PS5 har väldigt lite (relativt) hårddiskutrymme att installera spel på.

Men lycka till iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Har din status ändrats än? Inte min tyvärr men hoppas på leverans imorrn som jag valde till

Express eller fri frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randamu:

När bokade du om man får lov att fråga?

0401

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Kanske går lite OT här, men hur gör ni som använder distill? Gratisvarianten tillåter ju bara att refresha var sjätte timma om man ska använda sig av deras cloud funktion. Eller har ni permanent era webbläsare igång? 😊

Precis, jag hade webbläsaren igång på datorn hemma.
Sedan kan man bara ta emot 30 mail per månad med gratisversionen också. När jag provade tillägget första dagen så gav den mig många onödiga notiser under natten, så jag fick byta konto andra dagen

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

!!!!

Webhallen om ni inte känner igen urklippta status sidan.. Inte skickats någonting ännu dock så får väl se hur det går...

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

https://moln.online/s/e9CQaDo7kqQwXr8/preview

!!!!

Webhallen om ni inte känner igen urklippta status sidan.. Inte skickats någonting ännu dock så får väl se hur det går...

Kolla igen... de försvann nu

Permalänk
Skrivet av Cove:

edit

16/4 bokade jag min

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Grattis! Själv är det jäkligt frustrerande när jag beställde mitt PS5 SE 4 månader före dig på webhallen och i förrgår hade de ingen aning om när jag ska få mitt

Webhallen är helt klart fel ställe att förhandsboka eftertraktade produkter på känns det som,

Skrivet av dmr:

På Ebay kan du köpa bilder på RTX 3080s så välkommen till marknaden.

Det var rätt vanligt när ps4an lanserades "ps4, picture of" för $500

Permalänk

Med tanken på att xbox series x finns att köpa på flera webbsidor nu för tiden så borde Sony skärpa upp sig att göra PS5 mer tillgängligt åt folk!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av nik_lin:

Tänkte precis länka detta. Vore väl katastrofalt om kundtjänst utger annan info än vad det verkligen är. Man väntar tills vecakn är slut då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:
Skrivet av bromance93:

Tänkte precis länka detta. Vore väl katastrofalt om kundtjänst utger annan info än vad det verkligen är. Man väntar tills vecakn är slut då!

hehe skulle också precis in o länka detta då jag följer den tråden. Lite hopp till er, där datumet försvann igen. Om det kundtjänst skriver är korrekt så verkar det ju vara en bugg i systemet och ni borde fortfarande kunna hämta ut konsolerna under helgen.

Om ni pallar kan ni ju svara i tråden med var som hände er så kanske ni får ett svar. Det är lite drygt att allt modereras innan det postas så ni kanske ser svaret efter ni faktiskt fått konsolen

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Jag chattade med NoN nu och min order är satt att det skickas iväg "preliminärt 1/2". Surt, ville ha den skickad till mig igår, men men man får ju sig en PS5a iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Låter rätt ambitiöst? Min bokning 12/6 som jag tagit på hämta i butik har då inte sett av någon grön bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcwhale:

Låter rätt ambitiöst? Min bokning 12/6 som jag tagit på hämta i butik har då inte sett av någon grön bock

Samma här - bokade SE 15 Juni och fick till svar att jag inte skulle förvänta mig någon uppdatering om leveranstid föräns i Februari/mars.

Permalänk
Medlem

Har en bokning på webhallen 2020-05-23 , hämta i Mall of Scandinavia, ingen grön bock här

Permalänk
Medlem

Jag beställde 2020-03-19 från Webhallen. Står nu för mig att den är på väg till butik, "Beräknat leveransdatum är Söndag 2021-01-31"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Jag chattade med NoN nu och min order är satt att det skickas iväg "preliminärt 1/2". Surt, ville ha den skickad till mig igår, men men man får ju sig en PS5a iaf

När beställde du?
Fick min bekräftelse 11.05 och får paketet idag.
Tog express så kanske är det som är skillnaden.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

När beställde du?
Fick min bekräftelse 11.05 och får paketet idag.
Tog express så kanske är det som är skillnaden.

12:11 gjorde jag min beställning, av ren stress så valde jag postombud. Försökte ändra det till express men dem kan inte ändra det i efterhand.

Frågan är då egentligen om dem fortfarande har min maskin i lager :O. Så att dem inte tog för många beställningar och hoppas på en lev på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jag beställde 2020-03-19 från Webhallen. Står nu för mig att den är på väg till butik, "Beräknat leveransdatum är Söndag 2021-01-31"

Jag beställde 23e April och har ingen sån information. Bara att den inte finns i lager och att de inte vet när den ska dyka upp :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcwhale:

Skrivet av MarkusX:

Samma här - bokade SE 15 Juni och fick till svar att jag inte skulle förvänta mig någon uppdatering om leveranstid föräns i Februari/mars.

Skrivet av YaKoStar:

Har en bokning på webhallen 2020-05-23 , hämta i Mall of Scandinavia, ingen grön bock här

Det blir ingen grön bock (än), istället har de uppdaterat texten på sista uppdateringen; så sista raden i historiken säger (i mitt fall):
300815 transporteras till Webhallen Malmö Emporia. Beräknat leveransdatum är Söndag 2021-01-31.

verkar som vissa reverterade till "inte i lager" texten igen efter de fått en liknande text. Men om det de säger på supportforumet är korrekt, så kanske det bara är en bug.

Visa signatur

- Terry Pratchett