PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Inget dropp idag verkar det som iallafall...

Nepp, ser så ut! De gånger man har igång Distill får man inget napp men när man inte har det verkar det komma leveranser lite då och då. Men man har väl bara sig själv att skylla att man inte kör Distill 24/7 som vissa verkar göra. 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Vore ju trevligt att få den till helgen Men gissar på början av nästa vecka (om allting går som det ska).

Absolut, trodde aldrig att min order eventuellt redan skulle täckas, så jag är glad bara det blir av

Permalänk
Medlem

My Watch has ended!
Hämtade precis ut en SE som beställdes igår från NoN.

Önskar övriga god jaktlycka så ses vi i andra tråden!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Ska hämta min hos Webhallen Sickla ikväll eller imorn. Beställde Standard Edition 7:e April 2020.
De har fått in så sjukt mycket att de kan täcka hela vägen till juni/juli 2020.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Som många andra så har jag också hämtat ut min beställning från Webhallen i Kista nyss. Jag fick mail ca kl 14 att den var redo att hämtas ut men tidigare idag stod det på ordersidan att beräknad leverans är på söndag så jag är glad att jag fick den tidigare än vad som var beräknat.

Permalänk
Medlem

Alla som tar ut sina lägger på Blocket. Många anonser nu som har hämtats ut från webhallen eller NON. Helt skämt! 🤦🏻‍♂️😅

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Markusas:

Ska hämta min hos Webhallen Sickla ikväll eller imorn. Beställde Standard Edition 7:e April 2020.
De har fått in så sjukt mycket att de kan täcka hela vägen till juni/juli 2020.

Wow, bara ett halvårs backlog kvar då😂😂😂
Tur att man inte står i den kön.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att alla verkar få som täcker en hel del beställningar och inte ett jävla ord från amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Alla som tar ut sina lägger på Blocket. Många anonser nu som har hämtats ut från webhallen eller NON. Helt skämt! 🤦🏻‍♂️😅

Tröttsamt... Misstänker att en del beställt från flera ställen och sedan låter sina beställningar ligga kvar trots att de fått ett ex, så de kan sälja resten om de kommer medan det fortfarande är brist.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt PS5 SE idag!
Bokat på Webhallen 8e Mars 2020

Permalänk
Skrivet av nik_lin:

Tröttsamt... Misstänker att en del beställt från flera ställen och sedan låter sina beställningar ligga kvar trots att de fått ett ex, så de kan sälja resten om de kommer medan det fortfarande är brist.

Säkert är det så, jäkla svinigt, hade ju hoppats att köerna skulle minska i takt med att folk får sina. Men får väl inse att man kommer fortsätta behöva bråka med en jävla massa scalpers fram till att man fått sin egen ps5.

Permalänk
Skrivet av -AgamemnoN-:

Säkert är det så, jäkla svinigt, hade ju hoppats att köerna skulle minska i takt med att folk får sina. Men får väl inse att man kommer fortsätta behöva bråka med en jävla massa scalpers fram till att man fått sin egen ps5.

Tråkigt också när man får bråka med gemene man som ser en chans att tjäna en kosing. Helt ärligt kan jag inte riktigt döma dem, det är tuffa tider och två-tre tusen extra skulle nog ingen tacka nej till. Önskar bara att läget var annorlunda och att det trots allt finns dem som ger upp sin köplats när de fått en konsol.

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Nepp, ser så ut! De gånger man har igång Distill får man inget napp men när man inte har det verkar det komma leveranser lite då och då. Men man har väl bara sig själv att skylla att man inte kör Distill 24/7 som vissa verkar göra. 😋

För mig handlar det mer om att jag konstant gör något annat under leveranser/dropp. Igår missa jag båda netonnet droppen för att jag va på körlektion och innan det har jag suttit på prov nästan varje gång utan misslyckande hahahha

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Helt sjukt att alla verkar få som täcker en hel del beställningar och inte ett jävla ord från amazon.

Visst är det jäkligt skumt? Amazon som ska vara så stora och får inte en enda leverans sedan 19 november.......det är någon som inte berättat hela sanningen där. Varför får man inga leveranser öht?? Men ringer man dit så vet ingen något och uppmanar att avboka på ett lite fint sätt. Inte undra på att man har fått en PS5-depression....

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Tråkigt också när man får bråka med gemene man som ser en chans att tjäna en kosing. Helt ärligt kan jag inte riktigt döma dem, det är tuffa tider och två-tre tusen extra skulle nog ingen tacka nej till. Önskar bara att läget var annorlunda och att det trots allt finns dem som ger upp sin köplats när de fått en konsol.

Tror tyvärr inte att det direkt rör sig om några fattiga, behövande som handlar med PS5:or för att ha råd med mat på bordet, utan snarare folk som utnyttjar andras desperation för att tjäna snabba pengar / få en gratis PS5:a genom att köpa två och sälja en för dubbla priset till någon som tröttnat. Och rent arrangerade grupper (riktiga scalpers) som gör det på stor skala för att tjäna snabba pengar utan att behöva arbeta för dem.

Men visst, alla vill ju ha mer pengar. Frågan är bara hur mycket man är villig att utnyttja andras desperation för att få det.

Permalänk
Medlem

Meanwhile... jag la beställning 14e januari

..... 2021

:'/

Permalänk

Känns så sjukt ologiskt att WH får in en så jävla stor batch att de täcker flera månader och att MM inte verkar få in en enda konsol. NON m.fl. verkar också få men MM har det tufft ... Bra att man bokade på MM

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysleksi22:

Känns så sjukt ologiskt att WH får in en så jävla stor batch att de täcker flera månader och att MM inte verkar få in en enda konsol. NON m.fl. verkar också få men MM har det tufft ... Bra att man bokade på MM

Känns som att MM hade det ganska bra i början och fick rätt många då, i jämförelse med andra. Och just nu verkar de andra få (som kompensation?)... Ingen aning om hur spelet bakom kulisserna ser ut, vad som egentligen avgör tilldelningen, men det känns minst sagt oförutsägbart så hur man än gör så är det fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Alla som tar ut sina lägger på Blocket. Många anonser nu som har hämtats ut från webhallen eller NON. Helt skämt! 🤦🏻‍♂️😅

ÅT borde vara bättre men de suger.
Elgiganten gör utlottning som samma person vann 2 gånger.
Non säljer 3 gånger till samma person etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

ÅT borde vara bättre men de suger.
Elgiganten gör utlottning som samma person vann 2 gånger.
Non säljer 3 gånger till samma person etc.

Så länge se säljer ut alla exemplar de har så lär de inte bry sig mer än för syns skull Hade till exempel Elgiganten endast velat lotta ut ett exemplar per hushåll/person så hade de krävt bankid eller liknande vid registreringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokopuff:

Visst är det jäkligt skumt? Amazon som ska vara så stora och får inte en enda leverans sedan 19 november.......det är någon som inte berättat hela sanningen där. Varför får man inga leveranser öht?? Men ringer man dit så vet ingen något och uppmanar att avboka på ett lite fint sätt. Inte undra på att man har fått en PS5-depression....

Ja det här känns inte kul öht, tom amazon uk har ju fått nyligen??

Permalänk
Skrivet av nik_lin:

Tror tyvärr inte att det direkt rör sig om några fattiga, behövande som handlar med PS5:or för att ha råd med mat på bordet, utan snarare folk som utnyttjar andras desperation för att tjäna snabba pengar / få en gratis PS5:a genom att köpa två och sälja en för dubbla priset till någon som tröttnat. Och rent arrangerade grupper (riktiga scalpers) som gör det på stor skala för att tjäna snabba pengar utan att behöva arbeta för dem.

Men visst, alla vill ju ha mer pengar. Frågan är bara hur mycket man är villig att utnyttja andras desperation för att få det.

Det finns absolut ingen som "desperat" behöver ett PS5.

Sen förstår jag inte varför folk blir sura när privatpersoner endast gör vad företag alltid gör.

Köp billigt, sälj dyrt är företagande 101.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Det finns absolut ingen som "desperat" behöver ett PS5.

Sen förstår jag inte varför folk blir sura när privatpersoner endast gör vad företag alltid gör.

Köp billigt, sälj dyrt är företagande 101.

Säger inte att någon BEHÖVER en PS5. Men situationen är ändå sådan att folk utnyttjar andra människors "olycka" för sin egen vinning, dvs det faktum att andra inte kan få tag på ett exemplar pga just scalpers.

Och jämförelsen med företag fallerar något, då ingen av återförsäljarna har börjat sälja PS5or för 10 000 kr eller mer trots att det är brist på dem, och att de konkurrerar på både pris och kundnöjdhet, och måste tänka på långsiktighet även om de skulle kunna blåsa folk på kort sikt.

Men precis som diskussioner huruvida det är smart eller själviskt att blåsa förbi hela bilkön i bussfilen och tränga sig in längst fram så kan vi nog bara konstatera att vi kommer ha olika åsikter om vad som är ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Ska hämta min hos Webhallen Sickla ikväll eller imorn. Beställde Standard Edition 7:e April 2020.
De har fått in så sjukt mycket att de kan täcka hela vägen till juni/juli 2020.

Kul! Har du fått bekräftat på mejl och konto? Min bock är fortfarande gul och inte fått någon bekräftelse på mejl. Jag har valt samma butik och beställde 2020-04-20, därför jag frågar.

Permalänk
Medlem

Grattis till de WH köpare som äntligen fått sina pjäser. Jag har en PS5 SE beställd från WH 2020-06-12 men så långt har inte kön passerats än..

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Jag beställde från webhallen 2020-05-12 och fick precis svar från kundtjänst där de dementerade det ”Liisa” skrivit i webahallens forum, fick detta svar: ”Hej,

Har tyvärr ingen inväntad leverans som förväntas täcka upp ordern i dagsläget. Förhoppningsvis får vi mer info under feb/mars som säger när det kan tänkas bli aktuellt.
Om någon order som gjordes efter din har fått exemplar måste de gälla den andra versionen då de har olika köer.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Marcus S

Webhallens kundtjänst”

Så att de ska täcka ordrar till juni/juli är skitsnack...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Grattis till de WH köpare som äntligen fått sina pjäser. Jag har en PS5 SE beställd från WH 2020-06-12 men så långt har inte kön passerats än..

Jag har beställt samma datum, håller tummarna för oss båda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sticko:

Jag beställde från webhallen 2020-05-12 och fick precis svar från kundtjänst där de dementerade det ”Liisa” skrivit i webahallens forum, fick detta svar: ”Hej,

Har tyvärr ingen inväntad leverans som förväntas täcka upp ordern i dagsläget. Förhoppningsvis får vi mer info under feb/mars som säger när det kan tänkas bli aktuellt.
Om någon order som gjordes efter din har fått exemplar måste de gälla den andra versionen då de har olika köer.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Marcus S

Webhallens kundtjänst”

Så att de ska täcka ordrar till juni/juli är skitsnack...

Jag mailade häromdagen och fick exakt samma svar. Kan det hända att kundtjänst inte har samma färska information som deras ”PS5 taskforce”? Förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

Hämta ut mitt Ps5 SE i dag som var beställt hos Webhallen den 17 februari 2020.

Är nöjd att jag äntligen fått det, men är mindre nöjd med Webhallens bristande information gällande just Ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tdn:

Kul! Har du fått bekräftat på mejl och konto? Min bock är fortfarande gul och inte fått någon bekräftelse på mejl. Jag har valt samma butik och beställde 2020-04-20, därför jag frågar.

Ah, fick mail och grönt vid 16-tiden idag.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2