PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av nik_lin:

Tror tyvärr inte att det direkt rör sig om några fattiga, behövande som handlar med PS5:or för att ha råd med mat på bordet, utan snarare folk som utnyttjar andras desperation för att tjäna snabba pengar / få en gratis PS5:a genom att köpa två och sälja en för dubbla priset till någon som tröttnat. Och rent arrangerade grupper (riktiga scalpers) som gör det på stor skala för att tjäna snabba pengar utan att behöva arbeta för dem.

Men visst, alla vill ju ha mer pengar. Frågan är bara hur mycket man är villig att utnyttja andras desperation för att få det.

Tror som du! Och nu pratar vi bara om Ps5 som bristvara. Tänk ett scenario om exempelvis viktiga vaccin eller liknande blir bristvara och där giriga människor köper upp lager för att sälja dyrt till behövande. :/ scary!

Permalänk
Medlem

@Xabba55 Fick du din maskin idag från NoN eller är den fortfarande bara "Mottagen"? Jag har ikke haft någon lycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

@Xabba55 Fick du din maskin idag från NoN eller är den fortfarande bara "Mottagen"? Jag har ikke haft någon lycka.

Nej fick den inte tyvärr och står i status mottagen. Tror det blev fler sålda än som fanns i lager vilket kanhända när många köper samtidigt. Hoppas de får in fler snart så den kan skickas. Det positiva är väl att man ligger näst i kö på att få en när den kommer in igen. NoN verkar ju få dem då och då

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -AgamemnoN-:

Säkert är det så, jäkla svinigt, hade ju hoppats att köerna skulle minska i takt med att folk får sina. Men får väl inse att man kommer fortsätta behöva bråka med en jävla massa scalpers fram till att man fått sin egen ps5.

Eller så ser alla till att inte betala överpriser för den av scalpers och helt enkelt vänta på sin tur. Gör att det inte blir lika intressant att köpa och sälja om man nu plötsligt blir sittande med tre stycken och bara får inköpspriset för dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Nej fick den inte tyvärr och står i status mottagen. Tror det blev fler sålda än som fanns i lager vilket kanhända när många köper samtidigt. Hoppas de får in fler snart så den kan skickas. Det positiva är väl att man ligger näst i kö på att få en när den kommer in igen. NoN verkar ju få dem då och då

Tråkigt! Ja det har du nog rätt i, vi får bara hoppas att dem får in dem strax igen. Till mig sa dem att min maskin skulle preliminärt skickas 1 feb, så dem kanske har ett planerat drop då

Vi borde iaf ha våra maskiner i nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Nej fick den inte tyvärr och står i status mottagen. Tror det blev fler sålda än som fanns i lager vilket kanhända när många köper samtidigt. Hoppas de får in fler snart så den kan skickas. Det positiva är väl att man ligger näst i kö på att få en när den kommer in igen. NoN verkar ju få dem då och då

Har pratat med NON idag. Min är också fort. Mottagen. Föratt vi valde fri frakt då står den i kö föratt ska packas. Måndag blir skickad för oss alla. Hon kunde se beställningen gick genom och dom absolut hade varan på lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Har pratat med NON idag. Min är också fort. Mottagen. Föratt vi valde fri frakt då står den i kö föratt ska packas. Måndag blir skickad för oss alla. Hon kunde se beställningen gick genom och dom absolut hade varan på lagret.

Kul! Gjorde ni inga ändringar i fraktsättet medvetet eller? Kände att det var risky att börja peta bland olika alternativ kanske? 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Kul! Gjorde ni inga ändringar i fraktsättet medvetet eller? Kände att det var risky att börja peta bland olika alternativ kanske? 😂

Han inte göra ändringar. 😂 körde på bara.. ville genomföra köpet så snabb som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moninjo:

Han inte göra ändringar. 😂 körde på bara.. ville genomföra köpet så snabb som möjligt.

Hah förstår. Hade samma taktik första släppet men det gick inte fort nog. Råkade panikfumla på express vid andra tillfället.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

Hur många konsoler kan det ha kommit till Sverige egentligen ? Känns som väldigt få...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Chattade med inet idag om min order från 21/5-20, de kunde inte säga när de får in fler konsoller, jag frågade om jag behövde vänta till sommaren eller om det var nära nu, men det kunde han inte svara på. Frågade var jag låg i kön men det kunde han inte svara på heller. Förstår att allt är osäkert, men det hade ju varit kul o få reda på hur många som väntar före mig iaf.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Är det någon idé att köra distill över helgen? Leveranser lär väl främst reggas under veckodagarna tänker jag. Vill inte slösa mina uppdateringar.. Har 30 000 och jag bränner runt 1200 på en dag med molnuppdateringar var 10:e minut. Hur har ni satt upp era?
Eller ses det som en hemlis, svampskogshemligt, hur man sätter upp den?

Permalänk
Medlem

Min ps5 standard edition skickades idag från komplett och jag förhandsbokade den 20/4-20.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

För mig handlar det mer om att jag konstant gör något annat under leveranser/dropp. Igår missa jag båda netonnet droppen för att jag va på körlektion och innan det har jag suttit på prov nästan varje gång utan misslyckande hahahha

Tufft läge! Förhoppningsvis har man turen med sig någon gång. Lycka till! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fartenburg:

Är det någon idé att köra distill över helgen? Leveranser lär väl främst reggas under veckodagarna tänker jag. Vill inte slösa mina uppdateringar.. Har 30 000 och jag bränner runt 1200 på en dag med molnuppdateringar var 10:e minut. Hur har ni satt upp era?
Eller ses det som en hemlis, svampskogshemligt, hur man sätter upp den?

I webbläsaren och uppdatera var 30:e sekund, hade jag. Någon annan hade tätare. Lät bara datorn stå igång och jobba med det.

Du kommer missa någonstans mellan de flesta till alla drops om du har 10 minuter mellan uppdateringarna. Jag hade mitt igång i nästan en vecka så det är antingen ingen begränsning på hur många uppdateringar man kan göra när man kör det genom webbläsaren, eller så är antalet bara väldigt, väldigt högt.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Beställde 23/04/2020 och min är bekräftad i lager 29 januari nu. Tyvärr verkar ju komplett få in extremt få enheter. Jag har förstått det som att förbokningen öppnade en dag innan jag la min beställning.

Shit! Ah okok, får vackert vänta då:) tack för uppdateringen

Permalänk
Skrivet av markiiie:

I webbläsaren och uppdatera var 30:e sekund, hade jag. Någon annan hade tätare. Lät bara datorn stå igång och jobba med det.

Du kommer missa någonstans mellan de flesta till alla drops om du har 10 minuter mellan uppdateringarna. Jag hade mitt igång i nästan en vecka så det är antingen ingen begränsning på hur många uppdateringar man kan göra när man kör det genom webbläsaren, eller så är antalet bara väldigt, väldigt högt.

Jag tror också det är obegränsat via webbläsaren. OK, men då kör jag en webbläsarlösning! Tack för svar! Hade du sms-notifikation eller vilken typ av notis använde du?

Permalänk
Medlem

PS5 SE Dustin 2020-09-17 10:26

Fick kollinummer av Dustin runt fem-snåret eftermiddag den 2021-01-27.

(Har samtidigt avbeställt hos Amazon.se)

Kom till uthämtningsstället sent igår och uthämtad idag på morgonen 2021-01-30.
Ej tegelsten eller våffeljärn i lådan utan en väldigt stor PS5

Ett lyckligt slut på denna misär. Håll ut ni som fortfarande väntar och ge inte in till skalpers!

Permalänk
Medlem

Hör på många ställen att Webhallen säger de kommer täcka ordrar fram till juni/juli 2020. Men än så länge är den senaste beställning jag har hört om som har gått ut 2020-04-20 finns det några med senare beställningar som har fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:

Hör på många ställen att Webhallen säger de kommer täcka ordrar fram till juni/juli 2020. Men än så länge är den senaste beställning jag har hört om som har gått ut 2020-04-20 finns det några med senare beställningar som har fått?

Jag beställde 2020-05-08 14:06 En PS5 SE och den har inte fått någon status ändring,

Fram till Jun/Jul känns lite taget ur luften.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:

Hör på många ställen att Webhallen säger de kommer täcka ordrar fram till juni/juli 2020. Men än så länge är den senaste beställning jag har hört om som har gått ut 2020-04-20 finns det några med senare beställningar som har fått?

Min beställning lades 2020-04-23 och har inte fått den ännu, men jag har valt att hämta i butik och sett att om man laddat om sidan så har det blivit en grön bock bredvid PS5:an. Laddade man sedan om en minut senare så var den borta. Det hände två eller tre gånger under fredag eftermidag.

Misstänker att de reggar in en efter en i butiken och sedan tilldelar till beställningarna i köordning. Huruvida de kommer att komma till min beställning snart (eller ens i denna batch) återstår att se antar jag. Vissa har ju fått att deras exemplar transporteras till butik, och någon sån status har jag aldrig haft.

Alternativt att de har nog många ex i centrallagret att täcka fram till juni/juni men att de inte vill dedikera för mycket utrymme i sina lastbilar utan tar det allt eftersom beroende på plats över? Ren gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Min beställning lades 2020-04-23 och har inte fått den ännu, men jag har valt att hämta i butik och sett att om man laddat om sidan så har det blivit en grön bock bredvid PS5:an. Laddade man sedan om en minut senare så var den borta. Det hände två eller tre gånger under fredag eftermidag.

Misstänker att de reggar in en efter en i butiken och sedan tilldelar till beställningarna i köordning. Huruvida de kommer att komma till min beställning snart (eller ens i denna batch) återstår att se antar jag. Vissa har ju fått att deras exemplar transporteras till butik, och någon sån status har jag aldrig haft.

Alternativt att de har nog många ex i centrallagret att täcka fram till juni/juni men att de inte vill dedikera för mycket utrymme i sina lastbilar utan tar det allt eftersom beroende på plats över? Ren gissning.

Ja de skrev nått på sitt forum igår om att de först skickades till butik igår så lite hopp finns. Jag bokade 2020-05-17 men tror att får
Vi inte denna gång så kanske med februari leveransen.. nu har man ändå väntat så länge att lite till är ingen fara för min del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:

Ja de skrev nått på sitt forum igår om att de först skickades till butik igår så lite hopp finns. Jag bokade 2020-05-17 men tror att får
Vi inte denna gång så kanske med februari leveransen.. nu har man ändå väntat så länge att lite till är ingen fara för min del

Nä, jag hade verkligen velat ha den under julen så nu spelar det inte lika stor roll Även om man gärna skulle hämta ut den direkt om den dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoltham:

Jag beställde 2020-05-08 14:06 En PS5 SE och den har inte fått någon status ändring,

Fram till Jun/Jul känns lite taget ur luften.

Samma här, har en beställning från 2020-05-01. Man fick upp hoppet rejält när man hörde att kön var framme vid juni/juli. En intressant grej nu är att hon på kundservice som skrev det har redigerat sitt inlägg och ändrat från 2020 till juni/juli 2019. Väldigt märkligt, som att det skulle rädda henne från en grov blunder, juni 2019 bokningar fick ju sina vid release.. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fartenburg:

Jag tror också det är obegränsat via webbläsaren. OK, men då kör jag en webbläsarlösning! Tack för svar! Hade du sms-notifikation eller vilken typ av notis använde du?

Jag körde endast mail. De kom som prioriterat till min hotmail så fick en notis direkt.

Begränsningen med det är 30 mail per månad.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orbion:

Samma här, har en beställning från 2020-05-01. Man fick upp hoppet rejält när man hörde att kön var framme vid juni/juli. En intressant grej nu är att hon på kundservice som skrev det har redigerat sitt inlägg och ändrat från 2020 till juni/juli 2019. Väldigt märkligt, som att det skulle rädda henne från en grov blunder, juni 2019 bokningar fick ju sina vid release.. 😂

Wow, jag såg det precis.. vilket skämt isåfall 😂

Permalänk

Jag har lagt in så att jag får notifieringar varje gång en PS5 dyker upp på Blocket. Jäklar vad det har plingat i mobilen efter senaste släppet! Är det NÅGON som köper konsoler nuförtiden för att behålla den själv och spela eller är alla köp på hemsidorna gjorda för att sälja vidare? Jäkligt tråkigt att det fortfarande är som det är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

Jag har lagt in så att jag får notifieringar varje gång en PS5 dyker upp på Blocket. Jäklar vad det har plingat i mobilen efter senaste släppet! Är det NÅGON som köper konsoler nuförtiden för att behålla den själv och spela eller är alla köp på hemsidorna gjorda för att sälja vidare? Jäkligt tråkigt att det fortfarande är som det är...

Det är tragiskt faktiskt, man börjar ju tappa hoppet om mänskligheten.

Jag har också bokning på flera ställen men jag skulle annullera direkt om jag fick en.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

Vad är trixet med att få till distill på webhallen? Hur jag än gör så får jag errors.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

Jag har lagt in så att jag får notifieringar varje gång en PS5 dyker upp på Blocket. Jäklar vad det har plingat i mobilen efter senaste släppet! Är det NÅGON som köper konsoler nuförtiden för att behålla den själv och spela eller är alla köp på hemsidorna gjorda för att sälja vidare? Jäkligt tråkigt att det fortfarande är som det är...

Så länge finns folk som betala överpriser kommer inte sluta.
Jag hoppas på nån RIKTIGT STOR stock kommer snart och ÅT blir bättre typ använda bank id eller sälja bundles med spel och kontroller.