Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Behövde man inte 8st 4x5mm alltså behöver du 10st 4x4mm för moden?

Oj, jag måste ha missat det. Jag får nog köra med lite starkt lim och trycka in magneterna så att de sitter flush och inte åker in eller ramlar ut. Det borde funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Behövde man inte 8st 4x5mm alltså behöver du 10st 4x4mm för moden?

Kan nog variera. Den jag använder står det "4x N52 Neodymium Ø4x5mm magnet"

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Enligt HP är en AMD-fix för USB-problem på gång, men inget datum är satt än:
https://old.reddit.com/r/HPReverb/comments/l25wct/hp_microsof...

En del annat intressant i resten av den posten också.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna något när det gäller moddning! 😄 Synd bara att det ska behövas!

HP Reverb G2 mod - Samsung gear lenses

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Nu börjar det likna något när det gäller moddning! 😄 Synd bara att det ska behövas!

HP Reverb G2 mod - Samsung gear lenses

Så mycket bättre tycker jag inte det ser ut, dessutom taget med en kamera en bit från linsen precis som mrtv gjorde och många varit kritiska mot. Det där ser nog bättre ut än vad det faktiskt är.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

"Senaste nytt": "I think MSFT responded about updates, but w.r.t the x570 (and other AMD USB issues): We did make progress with AMD, and have a BIOS change they need to make to improve USB performance. It's now a question about the AMD motherboard manufacturers going to pick up the change and implement. This is where it's stuck today... HP has already picked up the change for all it's AMD based systems and plans on rolling out the new BIOS versions soon (but doesn't help most of you with DIY PC systems)"

Såklart att det var ett AMD baserat fel. Märkte det själv när jag bytte till AMD att USB portarna började bete sig sämre än med Intel.
Vi håller tummarna att Asus, MSI etc. implementerar detta till sina berörda moderkort. Synd att HP fått ta mycket av den skiten men bra att det kommit till ytan och att en lösning finns redo att skeppas.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

"Senaste nytt": "I think MSFT responded about updates, but w.r.t the x570 (and other AMD USB issues): We did make progress with AMD, and have a BIOS change they need to make to improve USB performance. It's now a question about the AMD motherboard manufacturers going to pick up the change and implement. This is where it's stuck today... HP has already picked up the change for all it's AMD based systems and plans on rolling out the new BIOS versions soon (but doesn't help most of you with DIY PC systems)"

Såklart att det var ett AMD baserat fel. Märkte det själv när jag bytte till AMD att USB portarna började bete sig sämre än med Intel.
Vi håller tummarna att Asus, MSI etc. implementerar detta till sina berörda moderkort. Synd att HP fått ta mycket av den skiten men bra att det kommit till ytan och att en lösning finns redo att skeppas.

Hmm, jo men känns som det här borde kunna ha fångats låååångt tidigare? Testar de inget alls?
Det hade ju varit snyggare om de åtminstone kunde haft den här infon tillgänglig redan i samband med officiella släppet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det finns 6 st Reverb G2 i Inet's fyndlåda, nån som vågar spekulera varför?

https://www.inet.se/fyndhornan

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigDuke:

Det finns 6 st Reverb G2 i Inet's fyndlåda, nån som vågar spekulera varför?

Om jag får gissa:
USB problem (som ju i vissa fall går att lösa med extern hubb mm)
Trackingproblem (som ofta går att lösa med rätt ljus-förutsättningar)
Batteriproblem (som brukar går att lösa med rätt batterier)
Edge to edge clarity brister

Det förbokades en massa, så det är väl rimligt det blir en liten backlash på det nu?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kan ju lägga till dator som inte orkar med också. Går segt med bestware de har haft den i tio dagar nu men inte hört från dem sen dess. Det udda är att de bad en skicka den till schenker som adress vet inte om de skickar till hp därigenom på något vänster eller varför de går dit och det är schenker som tar emot RMA:n

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om jag får gissa:
USB problem (som ju i vissa fall går att lösa med extern hubb mm)
Trackingproblem (som ofta går att lösa med rätt ljus-förutsättningar)
Batteriproblem (som brukar går att lösa med rätt batterier)
Edge to edge clarity brister

Det förbokades en massa, så det är väl rimligt det blir en liten backlash på det nu?

Usb problemets lösning ska i stort sätt vara klar nu, de väntar bara på modertstillverkarna.
Trackingen tycker jag fortfarande är undermålig i FPS med två hands gevär. Det går att hålla vapnen naturligt, men väldigt lätt att jag råkar dra den lite för nära axeln och vips förlorar jag tracking. Hoppas verkligen detta går att lösa med hårdvara. Det och Rumble är mina största problem med headsetet.
Batterier är långt ifrån optimalt med tanke på dyrt batteriinköp men frånsett från det har det inte varit några problem alls.
Sweetspot problemet tycker jag är överdrivet, förmodligen är det mycket pga positioneringen av headsetet. Jag hade jätteproblem med det första 2-5 dagarna, men när jag tog headstrapen längre ner på huvudet och vinklade headsetet ner mot näsan blev det betydligt bättre. Inte edge-to-edge men mycket bättre än alla andra headset jag testat. Förutom FOV som bara är snäppet över acceptabel.

Hoppas att vi snart får fler PCVR headset. G2 når långt för VR 2.0 men når fortfarande inte riktigt dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kan ju lägga till dator som inte orkar med också. Går segt med bestware de har haft den i tio dagar nu men inte hört från dem sen dess. Det udda är att de bad en skicka den till schenker som adress vet inte om de skickar till hp därigenom på något vänster eller varför de går dit och det är schenker som tar emot RMA:n

Det är Schenker Technologies GmbH som äger Bestware.
Och skall naturligtvis inte blandas ihop med DB Schenker logistik bolaget.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigDuke:

Det finns 6 st Reverb G2 i Inet's fyndlåda, nån som vågar spekulera varför?

https://www.inet.se/fyndhornan

Komplett har 29 st (!) Reverb G2 som är demo (returer). Ser onekligen ganska illa ut för HP när det gäller marknadsföring. Jag tror varken Inet eller Komplett är jättenöjda heller att behöva hantera detta och få marginalerna uppätna. Hoppas de kan få något eftermarknadsstöd av HP för att de fått sälja en halvfärdig produkt

https://www.komplett.se/product/1177760/demovaror/gaming/demo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Komplett har 29 st (!) Reverb G2 som är demo (returer). Ser onekligen ganska illa ut för HP när det gäller marknadsföring. Jag tror varken Inet eller Komplett är jättenöjda heller att behöva hantera detta och få marginalerna uppätna. Hoppas de kan få något eftermarknadsstöd av HP för att de fått sälja en halvfärdig produkt

https://www.komplett.se/product/1177760/demovaror/gaming/demo...

Surt.
Jag kan tänka mig npgra är besvikna förstagångsanvändare som ville undvika Facebook.
Tråkigt att det blev en dålig start

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Reverb G2 med glasögon alternativt kör med inläggslinser?
https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/hp-reverb-g2...

Ser att några testat i tråden men vill veta om ni fortfarande tycker det funkar eller om ni bytt till annat headset eller rentav lagt av VR. Jag har ganska kraftig närsynthet och brytning så jag funderar på om det blir en massa artefakter med all optik i vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Någon som har erfarenhet av Reverb G2 med glasögon alternativt kör med inläggslinser?
https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/hp-reverb-g2...

Ser att några testat i tråden men vill veta om ni fortfarande tycker det funkar eller om ni bytt till annat headset eller rentav lagt av VR. Jag har ganska kraftig närsynthet och brytning så jag funderar på om det blir en massa artefakter med all optik i vägen.

Körde med glasögon rätt länge tills förra veckan då just vroptician linserna anlände.

G2an har en hel del marginal för glasögonanvändare, det är faktiskt en av de största anledningarna att FOVn känns sådär för många då de kompenserat så pass mycket för glasögonanvändare.

Rekommenderar vroptician linser dock. Skönare, smidigare och allmänt mindre risk att skada glasögonen eller något annat.

Tillverkningen och frakten etc. tog ungefär 3-4 veckor.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Körde med glasögon rätt länge tills förra veckan då just vroptician linserna anlände.

G2an har en hel del marginal för glasögonanvändare, det är faktiskt en av de största anledningarna att FOVn känns sådär för många då de kompenserat så pass mycket för glasögonanvändare.

Rekommenderar vroptician linser dock. Skönare, smidigare och allmänt mindre risk att skada glasögonen eller något annat.

Tillverkningen och frakten etc. tog ungefär 3-4 veckor.

Tack, då har jag en plan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Rekommenderar vroptician linser dock. Skönare, smidigare och allmänt mindre risk att skada glasögonen eller något annat.

Bra info

Mer nyfikna frågor:
Sitter de stadigt utan att riskera skava mot linsen?
Lätta att ta i och ur?
Är bilden samma eller bättra jämfört med vanliga glasögon? (givet att man kör samma avstånd till linsen osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Någon som har erfarenhet av Reverb G2 med glasögon alternativt kör med inläggslinser?
https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/hp-reverb-g2...

Ser att några testat i tråden men vill veta om ni fortfarande tycker det funkar eller om ni bytt till annat headset eller rentav lagt av VR. Jag har ganska kraftig närsynthet och brytning så jag funderar på om det blir en massa artefakter med all optik i vägen.

Jag är närsynt och en kompis till mig är väldigt närsynt (ser typ inget utan brillor).
Har inte behövt glasögon i nått VR-headset.
Måste väll ha att göra med att man är så pass när och synfelet "översätts" inte in i VR fast man tittar på avstånd, det är ju fortfarande bara en skärm framför ögonen

jag vet inte riktigt hur det fungerar, men det kanske är mest problem om man ser dåligt på nära håll?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är närsynt och en kompis till mig är väldigt närsynt (ser typ inget utan brillor).
Har inte behövt glasögon i nått VR-headset.
Måste väll ha att göra med att man är så pass när och synfelet "översätts" inte in i VR fast man tittar på avstånd, det är ju fortfarande bara en skärm framför ögonen

jag vet inte riktigt hur det fungerar, men det kanske är mest problem om man ser dåligt på nära håll?

Ok, intressant, googlade och såg att det var mycket skrivet om det. Hänger nog på hur mycket synfel man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra info

Mer nyfikna frågor:
Sitter de stadigt utan att riskera skava mot linsen?
Lätta att ta i och ur?
Är bilden samma eller bättra jämfört med vanliga glasögon? (givet att man kör samma avstånd till linsen osv)

Finns ingen risk att repa lins mot lins när de väl är på. Det är i sådana fall vid montering om man råkar komma snett eller liknande. Det är säkert 1 cm mellan dem när det väl sitter.

När det gäller att skav. Det gott om utrymme. Funkar även med frankenfov mod men där blir det nära.

Det kräver ytterst lite kraft att trycka dit dem och samma för att plocka ut dem.

Bilden är samma som med glasögon då linserna tillverkas av Carl ZEISS Vision GmbH som även tillverkar glasögonlinser så där upplever jag ingen skillnad och kan utan att ha fakta i handen säga att det inte är någon skillnad heller.

Tillägg av stycke: ang. skav
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är närsynt och en kompis till mig är väldigt närsynt (ser typ inget utan brillor).
Har inte behövt glasögon i nått VR-headset.
Måste väll ha att göra med att man är så pass när och synfelet "översätts" inte in i VR fast man tittar på avstånd, det är ju fortfarande bara en skärm framför ögonen

jag vet inte riktigt hur det fungerar, men det kanske är mest problem om man ser dåligt på nära håll?

Låter ju lovande!

Nån som vet hur astigmatism spelar in?

Permalänk
Medlem

Allt är större och blockigare? Jag tycker väl det är samma skillnad i skärpa. Men på långt håll ser man ju inte oavsett pga brist på pixlar. Kör utan med Rift S. Sden blir mindre tydlig utan glasögon men någon dag ska jag försöka modda dit mina Lens lab linser. Funderar på hederligt kludd?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigDuke:

Låter ju lovande!

Nån som vet hur astigmatism spelar in?

Jag är rätt ordentligt astigmatisk och har inga problem att köra utan glasögon, tack o lov.

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC
Asus PG278Q, Reverb G2, Fanatec ClubSport V2.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulbear:

Jag är rätt ordentligt astigmatisk och har inga problem att köra utan glasögon, tack o lov.

Ok, toppen!

Permalänk
Inaktiv

Fyfan vad sugen man blir på detta. Är egentligen bara upplösningen jag stört mig på ned Vive Pro/Index, sålänge det är bra HDM är det ju bara köra med Vive/Index-kontroller & få bra tracking med G2.

Behöver ny GPU om det ska orka kötta Fallout 4 och Alyx på high settings. Blir nog en G2 + 3080 i julklapp... eller tidigare om trigger-finger inte kan hålla sig

Permalänk
Medlem

Boka 3080 nu så har du till jul

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någon här med erfarenhet av Reverb G2 och 6800XT eller 6900XT?

Hur funkar det, någon som provat det med flight simulator? Finns tyvärr inte så mycket VR tester med de nya AMD korten och vet inte om 4k testerna är representativa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Någon här med erfarenhet av Reverb G2 och 6800XT eller 6900XT?

Hur funkar det, någon som provat det med flight simulator? Finns tyvärr inte så mycket VR tester med de nya AMD korten och vet inte om 4k testerna är representativa.

Inte haft tid köra så mycket VR efter jag fick mitt 6800 XT. Ska skaffa FS snart också, väntade med det till jag fått ny setup så efter helgen kan jag nog ge lite feedback.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Medal Of Honor Update Adds Official Support For Reverb G2, Skippable Cutscenes

https://uploadvr.com/medal-of-honor-hp-reverb-g2/