Mass Effect Legendary Edition i förhandstitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Tappade intresset med 2an.

OK, man ska samla in ett proffsgäng men alla har någon form av problem som man ska fixa trots att de ska vara någon form av elit. *suck*
Sen kommer slutet, väljer man inte exakt rätt riskerar många av dem dö.

Dold text

Är inte det ett signum för många Bioware titlar som exempelvis Dragon Age? Fick spela om slutet flera gånger för att kunna få en bra start i kommande spel/DLC:er.

En av många anledningar till att dessa spel är lite av en plåga att spela på konsol utan möjlighet till mods.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Det hade blivit ett nytt Anthem eller Fallout 76. Jag har inget emot folk som gillar multiplayer, bara sånt hålls borta från scyssta single player spel som Mass Effect. Finns inget värre än när de förstör bra titlar bara för att mjölka folk via multiplayer, titta bara på Starwars, det mesta EA har släppt är bajs förutom kanske senaste titeln...

Ursäkta om jag inte förstår hur man kan förstöra en REMAKE genom att inkludera det MP som finns i originalspelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Tappade intresset med 2an.

OK, man ska samla in ett proffsgäng men alla har någon form av problem som man ska fixa trots att de ska vara någon form av elit. *suck*
Sen kommer slutet, väljer man inte exakt rätt riskerar många av dem dö.

Dold text

Själv är jag av en annan åsikt. Angående det första du skriver i spoilern så är det ett roligt sätt att komma lite djupare in på karaktärerna, även de som man normalt sett inte använder så mycket i spelet.

Angående din andra punkt så är det just exakt sådant som höjer ME ytterligare ett litet snäpp över andra spel. Dina handlingar och val får konsekvenser som faktiskt spelar roll på riktigt. Jag är less på spel som låtsas ge dig valmöjligheter men i verkligheten så handlar det på sin höjd om att din karaktär säger en annan mening men att följden blir exakt samma oavsett val. Detta är något som även ME lider av en hel del men som du skriver får ens val emellanåt riktiga konsekvenser. Jag gillar det starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Ursäkta om jag inte förstår hur man kan förstöra en REMAKE genom att inkludera det MP som finns i originalspelen.

Då känner du inte till EAs potential när det gäller att ruinera franchise... 😂😂😂

Permalänk
Medlem

Gäsp...

Skrivet av Yasko:

Då känner du inte till EAs potential när det gäller att ruinera franchise... 😂😂😂

LOL

Permalänk
Medlem

Jahopp, det har redan börjat balla ur genom att spelen självklart måste "justeras", antagligen för att inte framstå som "sexistiska" för dagens skräniga woke-influencers.
https://www.polygon.com/2021/2/5/22268077/mass-effect-legenda...

Permalänk
Medlem

MP var (är) den stora behållningen med trean, borde heta mellanmjölk edition istf legendary. nåja slipper ännu en potentiell wc3 remaster med tanke på deras senaste misslyckanden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Tappade intresset med 2an.

OK, man ska samla in ett proffsgäng men alla har någon form av problem som man ska fixa trots att de ska vara någon form av elit. *suck*
Sen kommer slutet, väljer man inte exakt rätt riskerar många av dem dö.

Dold text

Det här är ett av flera inbyggda problem i party-based cRPGs.
Men ME1 hanterar det bäst - man lär känna de andra karaktärerna medan man arbetar mot (och upptäcker) målet.
Håller med om att "hjälp mig hitta min bortsprungna katt - i andra änden av vintergatan" känns malplacerat när man desperat försöker rädda galaxen. Även om det ger utrymme att fördjupa sig i en enskild karaktärs back-story, borde det kunna göras på ett sätt som är mer integrerat i den övergripande handlingen.

Och det är väl det som bekymrar mig mest med Legendary Edition och dess över 40 DLC. Om jag redan kände att jag inte riktigt kunde motivera mig själv att turnera galaxen runt för att samla souvenirer när jag hade viktigare saker för mig, hur kommer pacingen av spelet att bli med tiotals timmar extra filler, varav en del inte ens är tänkta att passa in utan mera är interna skämt?

Mer är inte nödvändigtvis bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Och det är väl det som bekymrar mig mest med Legendary Edition och dess över 40 DLC. Om jag redan kände att jag inte riktigt kunde motivera mig själv att turnera galaxen runt för att samla souvenirer när jag hade viktigare saker för mig, hur kommer pacingen av spelet att bli med tiotals timmar extra filler, varav en del inte ens är tänkta att passa in utan mera är interna skämt?

Mer är inte nödvändigtvis bättre.

Brukar ha tumregel när jag spelar RPGs som det här, undvik fetch quests som inte har någon story att bjuda. Du behöver inte samla något av de där souvenirerna. Kör bara sidequests och main quest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Det här är ett av flera inbyggda problem i party-based cRPGs.
Men ME1 hanterar det bäst - man lär känna de andra karaktärerna medan man arbetar mot (och upptäcker) målet.
Håller med om att "hjälp mig hitta min bortsprungna katt - i andra änden av vintergatan" känns malplacerat när man desperat försöker rädda galaxen. Även om det ger utrymme att fördjupa sig i en enskild karaktärs back-story, borde det kunna göras på ett sätt som är mer integrerat i den övergripande handlingen.

Och det är väl det som bekymrar mig mest med Legendary Edition och dess över 40 DLC. Om jag redan kände att jag inte riktigt kunde motivera mig själv att turnera galaxen runt för att samla souvenirer när jag hade viktigare saker för mig, hur kommer pacingen av spelet att bli med tiotals timmar extra filler, varav en del inte ens är tänkta att passa in utan mera är interna skämt?

Mer är inte nödvändigtvis bättre.

Det är väl inte bara det, man tycker ju att om man fixar en elitstyrka för att hjälpa till att de borde hantera vissa enkla problem själva.
Och när man väl sätter ihop ett team så säger t.ex. snipern att jag tar den positionen, vissa saker bör ske naturligt redan innan man ger sig in i en slutstrid. Nu blev det mer "lyssnade på precis allt de sade", vad minns du? Ska jag spela så är jag inte ute att göra läxor..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jahopp, det har redan börjat balla ur genom att spelen självklart måste "justeras", antagligen för att inte framstå som "sexistiska" för dagens skräniga woke-influencers.
https://www.polygon.com/2021/2/5/22268077/mass-effect-legenda...

Så inte riktigt en remaster utan en Twitter-approved-SJW-edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummifisk:

BAH!

Ge oss Kotor 1 o 2 med nextgen spelmotor istället....

Visserligen inte vad du efterfrågar, men ändå relaterat; KoTOR 3 är under utveckling!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

"Dessutom finns den ursprungliga Femshep nu tillgänglig som en default-karaktär i karaktärsgeneratorn, i samtliga titlar."

https://www.fz.se/artikel/285591-vi-har-sett-remastern-las-al...

YES Då så, ska bara ha lite tid framöver så kanske jag äntligen kan spela genom 3an