Server med 24 trådar & 32GB ram slumpas bort

Permalänk
Medlem

Server med 24 trådar & 32GB ram slumpas bort

Hej!

Jag har en Dell PowerEdge T610 med dubbla cpu:er (X5650) och 32GB ram som jag inte använder. Så 12 kärnor och 24 trådar. Reko tyst - som en "vanlig" towerdator. Perfekt som hemmaserver, labbserver eller kanske något annat fiffigt projekt (jag hade en idé om att göra den till en "tavla", sätta upp på väggen, fullt fungerande men hinner inte med sådant mysigt med husrenovering, osv).

Lite random info:
- Dubbla nätagg och kan dessutom skicka med två extra vid en smidig affär
- Drar hyfsat lite ström (68 watt vid idle)
- Den kan både ligga och stå upp
- Stödjer 8GB-moduler och reg. ECC-minne för DDR3 är löjligt billigt, så 96GB ram ska inte vara några problem som jag förstår det
- Har massor av grejer i fronten för hårddiskar, men jag vet inte om det är SAS eller SATA, sådant kan ni säker googla fram

Den är ju inte jättelätt så endast avhämtning - kan eventuellt hjälpa till med transport om det inte är allt för långt borta för en hunka eller två.

Bara att hojta till om ni har några frågor! Kommer det ett vettigt bud så är den din.

PS. Nu sitter det 4x4GB + 2x8GB i - vilket fungerar utmärkt och prestandan är som den ska, trots det säger bios till att det inte är en optimal uppsättning med minnena. Antingen så ignorerar man det och kör på - eller så skaffar man fler moduler så allt matchar.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är det 500 spänn köp nu eller bud?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Wao... Slår till och köper en gång så att jag slipper köpa ett element till min verkstad. Kan ha den igång hela tiden på 100%.
Kan hämta den när det passar under dagen skicka ett PM så ses vi. 😊

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X, Cooler Master ML360R, MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI, G.SKill 32GB 3600Mhz CL16, ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti GAMING OC , Samsung 970 Evo Plus 1TB + WD4TB + Seagate ST4TB, Lian Li PC O11, Seasonic PRIME 850W.

Monitorer: Asus ROG Swift PG348Q + ASUS ROG Swift PG279Q
Tangentbord och mus: Steelseries Apex 7 Pro + Steelseries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundenBoss:

Wao... Slår till och köper en gång så att jag slipper köpa ett element till min verkstad. Kan ha den igång hela tiden på 100%.
Kan hämta den när det passar under dagen skicka ett PM så ses vi. 😊

Jag vill givetvis köpa den för 500:- om det är köp nu
Annars får du nog bjuda över

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv

Finns det pci-express på powersuppyen?

Permalänk
Medlem

Budar 600kr om det är budgivning som gäller!

Visa signatur

Citera mig gärna vid svar (:

Permalänk
Medlem

Hej alla!

@olundmark, @Lodisen, @hundenBoss,
Sorry, jag var otydlig - buda på om ni vill, högst bud i kväll får den - men minst 500 SEK.

@anon56869, det vet jag inte, men finns ström till hdd-grejen i fronten som ser precis ut som en PCI-express-ström, så med en lödkolv så går det att lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AssarD:

800 + frakt? 👉👈🥺

Hej! Fraktar den enbart inom någorlunda närområde (Stockholm). Bor du i Stockholm så kan vi nog lösa något.

//Benjamin

Permalänk
Medlem

@AssarD bor inte i Stockholm (fått höra via PM) och då jag inte erbjuder att skicka den så får vi tyvärr bortse från det budet.

@Abc_tab bjöd 600 SEK sjukt tidigt i morse så samma bud som @olundmark - så kommer det inget mer bud så får den som snabbast kan hämta upp servern (jag håller på att städa så vill gärna bli av med den).

Ger det fram mot kvällskvisten för något mer bud.

Permalänk
Medlem

Är så tråkig att jag drar tillbaks mitt bud, kommer inte ha möjlighet att hämta upp på ett tag. All lycka till den som plockar på sig denna deal till server!

Visa signatur

Citera mig gärna vid svar (:

Permalänk
Medlem

700:- hämta i kväll

Permalänk
Medlem

Finns den fortfarande kvar och isf vad är högsta bud?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X, Cooler Master ML360R, MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI, G.SKill 32GB 3600Mhz CL16, ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti GAMING OC , Samsung 970 Evo Plus 1TB + WD4TB + Seagate ST4TB, Lian Li PC O11, Seasonic PRIME 850W.

Permalänk
Medlem

@hundenBoss, 700 SEK av @vilse.se

Kommer snart stänga budgivningen.

Permalänk
Medlem

Om den är hyfsat varm så bjuder jag 800:-
😁Hahaha..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

då fort sätter vi 900:-

Permalänk
Medlem

En varm 1000:-😉

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@vilse.se, pm skickat👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

@vilse.se, pm skickat👍🏻

Svarat