Hittade Ryzen 5 5600x i lager 12 feb 2021

Permalänk

Hittade Ryzen 5 5600x i lager 12 feb 2021

Hej alla!

Jag har letat efter en AMD Ryzen 5 5600x superlänge nu och antar att jag inte är den enda. Ikväll snubblade jag över den här sidan som hade 40 i lager (nu 39 efter att jag la in beställningen). Jag har mailat med dem tidigare i veckan och då sa de att de inte visste när de skulle få in fler så när jag gick in nu för att stänga ner alla 700 flikar jag har så såg jag att de hade inne.

En liten sak bara, de har den tydligen inne med två olika artikelnummer där den ena har 0 i lagersaldo men den andra har 39.

Hoppas det hjälper er som söker och nej, jag är inte på något sätt kopplad till siten eller försäljningen utan försöker bara sprida lite glädje åt er som söker efter den med ljus och lykta.

Lycka till!

https://www.mjmultimedia.se/amd-ryzen-5-5600x

Permalänk
Medlem

Frack. Too late. Får hoppas att Dustin Homes levdatum stämmer.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Hmm aldrig hört talas om sidan förr, och detta är ditt första inlägg.

Sorry känns väldigt mycket som reklam här. Kanske t.o.m en scam. Har inte kikat på sidan tillräckligt för att kolla info om vad det ens är för butik.

Edit:

Citat:

MJ Multimedia är ett privatägt svenskt företag grundat år 1997

Uhm, om detta stämmer så bör de jobba på att göra sig kända.

Edit2: Well, får väl dra tillbaka det angående eventuell scam.
https://www.allabolag.se/800405PQPF/mj-multimedia

Känns dock väldigt suspekt att du reggade dig endast för att posta detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Frack. Too late. Får hoppas att Dustin Homes levdatum stämmer.

Håll koll på Webhallen, Komplett och Inet som får in leveranser då och då. Sätt upp dig på att få mejl när det kommer in så ska du se att du får tag på något förr eller senare, gällande processorer råder inte alls samma torka som för grafikkort.

Skrivet av SleeZy:

Hmm aldrig hört talas om sidan förr, och detta är ditt första inlägg.

Sorry känns väldigt mycket som reklam här. Kanske t.o.m en scam. Har inte kikat på sidan tillräckligt för att kolla info om vad det ens är för butik.

Edit:

Uhm, om detta stämmer så bör de jobba på att göra sig kända.

Edit2: Well, får väl dra tillbaka det angående eventuell scam.
https://www.allabolag.se/800405PQPF/mj-multimedia

Känns dock väldigt suspekt att du reggade dig endast för att posta detta.

Har gjort seriösare hemsidor än den där och jag är lika mycket frontendutvecklare som jag är OS-medaljör, luktar scam.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Håll koll på Webhallen, Komplett och Inet som får in leveranser då och då. Sätt upp dig på att få mejl när det kommer in så ska du se att du får tag på något förr eller senare, gällande processorer råder inte alls samma torka som för grafikkort.
Har gjort seriösare hemsidor än den där och jag är lika mycket frontendutvecklare som jag är OS-medaljör, luktar scam.

Mjo hemsidan är ju köpt som en template.

Av

Citat:

Designed by Nop-Templates.com - Powered by nopCommerce

Citat:

OMSÄTTNING
1500 - 2999 tkr Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2019.

Saknas ju 2 år här.

Permalänk

Jepp, jag var skeptisk också. Dessutom var det fel info från leverantören så jag är fortfarande utan processor. De ringde upp och förklarade och pengarna hann aldrig dras.

Ja det stämmer att jag registrerade mig bara för detta. Jag fick tipset om sidan från Webhallen där jag i princip alltid köper mina prylar och när jag såg att processorerna var på lager så ville jag bara dela med mig, precis som andra gör när det gäller grafikkort.

Trist att man i dagens värld misstar vänlighet för marknadsföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gringoloco:

Jepp, jag var skeptisk också. Dessutom var det fel info från leverantören så jag är fortfarande utan processor. De ringde upp och förklarade och pengarna hann aldrig dras.

Ja det stämmer att jag registrerade mig bara för detta. Jag fick tipset om sidan från Webhallen där jag i princip alltid köper mina prylar och när jag såg att processorerna var på lager så ville jag bara dela med mig, precis som andra gör när det gäller grafikkort.

Trist att man i dagens värld misstar vänlighet för marknadsföring.

Well, de är väldigt snällt utav dig att vilja dela med dig. Men du måste ju även förstå våran misstänksamhet här.
Första och ända inlägget är reklam. Till en sida som är extra fokuserade / kunniga inom datorer och hårdvara.

Och dessutom till en hemsida som är okänd. Men ändå har funnits sedan 97?

Med det sagt, om du nu inte bara är här för reklam. Välkommen till SweC.

Permalänk

Skillnad på reklam och tips, min vän. Jag gjorde klart att jag inte är associerad alls med företaget.

Tack. Halvbra start men det kanske blir bättre

Under tiden forsätter jag med ljus och lykta att leta efter denna processor (där den inte har 1 000kr pålägg som en del som har den inne har). Tar tacksamt emot tips. Jag står helt stilla nu med nybygget.

Permalänk
Medlem

Pratade med en polare i Estland, därborta finns de konstigt nog i lager i alla butiker. Tyvärr lite dyrare än här (ca 350 €)
https://www.hinnavaatlus.ee/1943512/amd-ryzen-5-5600x-6c12t-3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Mjo hemsidan är ju köpt som en template.

Av Saknas ju 2 år här.

Allabolag är ofta 1,5-2 år efter. 2020 brukar bli klart mars/april, sen ska uppgifterna in och sen hämtas upp av Allabolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r_b89:

Allabolag är ofta 1,5-2 år efter. 2020 brukar bli klart mars/april, sen ska uppgifterna in och sen hämtas upp av Allabolag.

Ah okey, det visste jag inte.
Tackar för förklaringen!

Permalänk

Fick precis tips om att AMD själva har 5600x i lager
https://www.amd.com/en/direct-buy/se

—- slut redan —- men 5800x verkar finnas kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gringoloco:

Fick precis tips om att AMD själva har 5600x i lager
https://www.amd.com/en/direct-buy/se

—- slut redan —- men 5800x verkar finnas kvar.

Både 5600 och 5800 är i lager här igen och har varit det i några timmar nu. Verkar som att läget för åtminstone dessa två håller på att stabiliseras.