3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Nämen då kanske man skulle ta och fira in det Kinesiska nyåret och att alla kretstillverkare får ta några välförtjänta ledig veckor innan produktionen går igång igen. Gissar att vi kommer få några veckor med 0 inleveranser snart?

Hurra.... (suck)

Permalänk
Skrivet av Henry Rollins II:

Varenda gång jag kollat på grafikkort på den siten så har dem gått dyrare än om man skulle köpt nytt. Undrar om folk verkligen läser villkoren så noga innan de budar(exkl. moms och en dyr slagavgift)

Ja, det är väl en del "dolda" kostnader på den siten. Letade själv efter annat och såg att det låg ute, tänkte att det kanske är bättre än att gå utan för vissa.

Permalänk
Medlem

Äntligen så verkar det vara min tur!
Beställde ASUS 3080 TUF OC på Webhallen 20/9 kl 14.14 och fick precis uppdateringen att mitt kort är på väg till butik och beräknas komma fram på söndag.
Verkar således som att dagens beräknade leverans 12/2 har anlänt till CL.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900x + Arctic Liquid Freezer II 280
GFX: Gainward RTX 4090 Phantom (de-shroud)
Chassi & PSU: Cooler Master NR200P + Corsair SF750 Platinum
Mobo & minne: MSI B550I Gaming Edge Wifi + 64Mb DDR4 3600MT/s
Skärm: Acer XV273K 120hz 4k

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepsimaxad:

Ja, det är väl en del "dolda" kostnader på den siten. Letade själv efter annat och såg att det låg ute, tänkte att det kanske är bättre än att gå utan för vissa.

3070 uppe i 7500kr. Det blir ju 10000 kr med allt... Wth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarrazin:

Äntligen så verkar det vara min tur!
Beställde ASUS 3080 TUF OC på Webhallen 20/9 kl 14.14 och fick precis uppdateringen att mitt kort är på väg till butik och beräknas komma fram på söndag.
Verkar således som att dagens beräknade leverans 12/2 har anlänt till CL.

Fan va nice! gz!

Synd att det inte var Non OC då min tid är 21/9 innan 6 på morgonen hehe. Då hade det vart nära.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Skrivet av Sarrazin:

Äntligen så verkar det vara min tur!
Beställde ASUS 3080 TUF OC på Webhallen 20/9 kl 14.14 och fick precis uppdateringen att mitt kort är på väg till butik och beräknas komma fram på söndag.
Verkar således som att dagens beräknade leverans 12/2 har anlänt till CL.

Ojoj, great news!
Jag beställde 21/9 kl 10.30, så då är det "snart" min tur.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk

Hej!
Ny på det här stället. Vilken cirkus det blivit runt grafikkorten.
1050 återupplivas och 3090 ligger på stadiga 20k+ i pris.

Min jakt på ett 3080 började 30/12 2020, jag var sent ute men det gick att beställa ett MSI Ventus 3080 via NetOnNet (Jag vet, bra pris 8790:- dumt av mig att beställa den för det gjorde väl många andra, fick en bekräftelse och var nöjd.

Nu fattar jag ju att allt står still just nu, men shit alltså, NetOnNets kundservice är det sämsta jag varit med om.
Jag har fått två automatemail totalt sedan beställning, chattat med kundtjänst en gång för att ens se om produkten fortfarande var aktuell i sortimentet. Ont om svar och det vanliga "vi kan inte se någon status eller kö", jaja.

För tre (!) veckor sedan skrev jag ett meddelande till kundtjänst eftersom jag inte hört något över huvvud taget på två veckor.
Jag var väl mest missnöjd att man inte fick någon information och att man tagit bort köp-knappen någon dag efter min beställning och ersatt den med en "bevaka-knapp" istället.

Jag blev orolig då jag inte hört något och ligger ute med pengar.

Tror ni någon brytt sig om att svara, nope!

Sista gången jag beställer något därifrån, de borde inte låta en betala om man inte vet att/ när produkten kommer in. Vet fan inte om de tagit bort mitt köp eller håller beställningen. Det är under all kritik.
Jag har ju fått betydligt bättre "kundservice" i denna tråd så jag vill passa på att tacka er alla!

Undvik NetOnNet, nästa gång väljer jag en annan återförsäljare.

/rant

Jag är sjukt avis på er som fått ett kort. Ta hand om er och ha en fin helg!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GotanymoreofthatRTX:

Undvik NetOnNet, nästa gång väljer jag en annan återförsäljare.

Ärligt talat är inte NetonNet unika här.

De ger ingen mer information - eftersom ingen mer finns att ge. Gäller alla ÅF. Du har inte hört något på 2 veckor, vad för ny information skulle kunna kommit då menar du? 2 veckor är ju ingenting med dessa köer.

För dig som redan fått genom en beställning är det väl för fasen inte relevant om köpknappen bytts ut mot bevaka..

De kan inte se kölistor, det suger. Något vi märkt gällt kundtjänsterna på alla ÅF i den här tråden i någon grad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GotanymoreofthatRTX:

Hej!
Ny på det här stället. Vilken cirkus det blivit runt grafikkorten.
1050 återupplivas och 3090 ligger på stadiga 20k+ i pris.

Min jakt på ett 3080 började 30/12 2020, jag var sent ute men det gick att beställa ett MSI Ventus 3080 via NetOnNet (Jag vet, bra pris 8790:- dumt av mig att beställa den för det gjorde väl många andra, fick en bekräftelse och var nöjd.

Nu fattar jag ju att allt står still just nu, men shit alltså, NetOnNets kundservice är det sämsta jag varit med om.
Jag har fått två automatemail totalt sedan beställning, chattat med kundtjänst en gång för att ens se om produkten fortfarande var aktuell i sortimentet. Ont om svar och det vanliga "vi kan inte se någon status eller kö", jaja.

För tre (!) veckor sedan skrev jag ett meddelande till kundtjänst eftersom jag inte hört något över huvvud taget på två veckor.
Jag var väl mest missnöjd att man inte fick någon information och att man tagit bort köp-knappen någon dag efter min beställning och ersatt den med en "bevaka-knapp" istället.

Jag blev orolig då jag inte hört något och ligger ute med pengar.

Tror ni någon brytt sig om att svara, nope!

Sista gången jag beställer något därifrån, de borde inte låta en betala om man inte vet att/ när produkten kommer in. Vet fan inte om de tagit bort mitt köp eller håller beställningen. Det är under all kritik.
Jag har ju fått betydligt bättre "kundservice" i denna tråd så jag vill passa på att tacka er alla!

Undvik NetOnNet, nästa gång väljer jag en annan återförsäljare.

/rant

Jag är sjukt avis på er som fått ett kort. Ta hand om er och ha en fin helg!

Dock finns det nog väldigt få som beställt 3080 efter 30/12 2020 som har sitt kort redan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ärligt talat är inte NetonNet unika här.

De ger ingen mer information - eftersom ingen mer finns att ge. Gäller alla ÅF. Du har inte hört något på 2 veckor, vad för ny information skulle kunna kommit då menar du? 2 veckor är ju ingenting med dessa köer.

För dig som redan fått genom en beställning är det väl för fasen inte relevant om köpknappen bytts ut mot bevaka..

De kan inte se kölistor, det suger. Något vi märkt gällt kundtjänsterna på alla ÅF i den här tråden i någon grad.

Han kanske som kund vill höra detta från Butiken och inte från dig här på forumet. Även om detta stämmer.

Permalänk
Medlem

För dom som beställlt efter 8/10 från inet så har er plats hoppat fram ett snäpp! Avbokade min order på Asus 3080 TUF OC.
XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 Visade sig vara ett formidabelt kort och jag är oerhört nöjd!

Önskar er alla vidare lycka i jakten

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Ärligt talat är inte NetonNet unika här.

De ger ingen mer information - eftersom ingen mer finns att ge. Gäller alla ÅF. Du har inte hört något på 2 veckor, vad för ny information skulle kunna kommit då menar du? 2 veckor är ju ingenting med dessa köer.

För dig som redan fått genom en beställning är det väl för fasen inte relevant om köpknappen bytts ut mot bevaka..

De kan inte se kölistor, det suger. Något vi märkt gällt kundtjänsterna på alla ÅF i den här tråden i någon grad.

Jag köper att det är lite tidigt att klaga efter två veckor, men det är fem veckor som gått utan svar. tre veckor sedan jag mailade kundtjänst, återigen utan svar.

Jag fattar ju att tillgången är väldigt liten, men det vore kul att höra om de behåller min beställning eller fått något hum om när man kan tänka sig att det möjligtvis kommer in fler kort.

Som nämndes senare i tråden vore det ju kul att höra detta från NetOnNet och inte själv behöva leta rätt på det själv när man ligger nästan nio papp ute.

Alla är nog frustrerade, det var inte meningen att gnälla för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av GotanymoreofthatRTX:

Jag köper att det är lite tidigt att klaga efter två veckor, men det är fem veckor som gått utan svar. tre veckor sedan jag mailade kundtjänst, återigen utan svar.

Jag fattar ju att tillgången är väldigt liten, men det vore kul att höra om de behåller min beställning eller fått något hum om när man kan tänka sig att det möjligtvis kommer in fler kort.

Som nämndes senare i tråden vore det ju kul att höra detta från NetOnNet och inte själv behöva leta rätt på det själv när man ligger nästan nio papp ute.

Alla är nog frustrerade, det var inte meningen att gnälla för mycket

Förstår att det såklart är frustrerande, men hur kommer det sig att så många väljer att betala i förskott och ligga ute med pengarna istället för att ta det på faktura så att man betalar först när produkten kommit fram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Förstår att det såklart är frustrerande, men hur kommer det sig att så många väljer att betala i förskott och ligga ute med pengarna istället för att ta det på faktura så att man betalar först när produkten kommit fram?

Finns inte alltid alternativet till att göra så, alternativt så kanske man blir nekad.

Vet t.ex att Qliro som Inet skaffade istället för klarna för inte alltför längesen var mycket mer försiktig med faktura i början jämfört med Klarna.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Ni som säger att pengarna redan dragits trots att det inte blivit någon leverans, det är inte så att dom bara reserverats på kontot men faktiskt inte skickats till återförsäljaren?

Permalänk
Medlem

En dum fråga, jag följer inte tråden, men hur tidiga beställningar har folk som väntar och som fortfarande inte fått sina kort?
Jag köpte 3090 founders på release dagen, men ni som väntar nu, beställde ni vid release av 3080/3090, eller väntade ni någon dag/veckor?
Eller har verkligen leveranserna varit så katastrofala att även dom som beställde release dagen väntar än?
Har en polare som beställde 3080 i december, och känns som han kommer få vänta läääänge!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Om någon köper ett av 3090 Turbo korten vore det intressant att veta hur kylningen faktiskt presterar- känns som att den är gjort nästan enbart för workstation/serverhall användning med är nyfiken om det faktiskt kan snurra på acceptabel ljudnivå för hemmakontor/gamingrum.

Låter som en dammsugare

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

En dum fråga, jag följer inte tråden, men hur tidiga beställningar har folk som väntar och som fortfarande inte fått sina kort?
Jag köpte 3090 founders på release dagen, men ni som väntar nu, beställde ni vid release av 3080/3090, eller väntade ni någon dag/veckor?
Eller har verkligen leveranserna varit så katastrofala att även dom som beställde release dagen väntar än?
Har en polare som beställde 3080 i december, och känns som han kommer få vänta läääänge!

Beror väldigt mycket på modell och hur populär just den modellen är, samt om det var en modell som var uppe på lanseringsdagen eller om det var en modell som kom in senare. Detta påverkas sen även en del av vilken återförsäljare man köpt hos (de verkar få lite olika storlekar på leveranserna, även om de flesta mest verkar få enstaka kort per vecka)

Hursomhelst så är det väl flertalet kort som nu nästan börjat röra sig förbi kö-datum från lanseringsdagen. De flesta andra kort verkar ha kanske 100-200 i kö på.

Att som jag snåla och välja på t.ex. Asus TUF 3080 (icke OC) istället för OC versionen denna gång var ett dumt val då Asus knappt levererar förstnämnda, där kön inte riktigt kommit förbi lanseringsdagen men OC versionen är på typ 20-21/9 eller något. Verkar vara väldigt olika hur tillverkare väljer att leverera antal av olika modeller.

Du kan ju t.ex. bläddra runt på webhallens utbud och kolla tid-listorna som finns där för att se hur det ligger till.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Beror väldigt mycket på modell och hur populär just den modellen är, samt om det var en modell som var uppe på lanseringsdagen eller om det var en modell som kom in senare. Detta påverkas sen även en del av vilken återförsäljare man köpt hos (de verkar få lite olika storlekar på leveranserna, även om de flesta mest verkar få enstaka kort per vecka)

Hursomhelst så är det väl flertalet kort som nu nästan börjat röra sig förbi kö-datum från lanseringsdagen. De flesta andra kort verkar ha kanske 100-200 i kö på.

Att som jag snåla och välja på t.ex. Asus TUF 3080 (icke OC) istället för OC versionen denna gång var ett dumt val då Asus knappt levererar förstnämnda, där kön inte riktigt kommit förbi lanseringsdagen men OC versionen är på typ 20-21/9 eller något. Verkar vara väldigt olika hur tillverkare väljer att leverera antal av olika modeller.

Du kan ju t.ex. bläddra runt på webhallens utbud och kolla tid-listorna som finns där för att se hur det ligger till.

Fattar.
Sjukt segt att behöva vänta så länge på kort :/

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

En dum fråga, jag följer inte tråden, men hur tidiga beställningar har folk som väntar och som fortfarande inte fått sina kort?
Jag köpte 3090 founders på release dagen, men ni som väntar nu, beställde ni vid release av 3080/3090, eller väntade ni någon dag/veckor?
Eller har verkligen leveranserna varit så katastrofala att även dom som beställde release dagen väntar än?
Har en polare som beställde 3080 i december, och känns som han kommer få vänta läääänge!

Jag la först en beställning på ett 3080 Gaming X trio på release, dock hamnade man så långt bak i kön pga sidor som inte laddade etc (var ju lika för alla) så efter någon månad så valde jag att avboka det och bokade istället EKWB 3080 ett par timmar efter att det gick att boka (hamnade ändå på sub 10 plats i kön på webhallen), detta var 9-10/11. Vad jag har sett så har det troligen inte ens kommit 10 av dessa kort totalt till Sverige (tror webhallen har fått 2-3 stycken som max) och ingen update sen den 12/12, har inte ens sett ett uttalande av varken EKWB eller Asus om hur det ser ut med framtida leveranser.

Det senaste jag fick reda på när jag frågade förra året var att det skulle komma in 4 stycken en vecka och sen ca 20 stycken någon vecka senare, har dock inte hört ett ljud om dessa kort eller kommande leveranser....

Men vafan, någon gång trillar det nog ner i brevlådan så man slipper snubbla över alla andra datordelar som står outnyttjade bakom en i mancaven

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

En dum fråga, jag följer inte tråden, men hur tidiga beställningar har folk som väntar och som fortfarande inte fått sina kort?
Jag köpte 3090 founders på release dagen, men ni som väntar nu, beställde ni vid release av 3080/3090, eller väntade ni någon dag/veckor?
Eller har verkligen leveranserna varit så katastrofala att även dom som beställde release dagen väntar än?
Har en polare som beställde 3080 i december, och känns som han kommer få vänta läääänge!

17/9 var första gången jag beställde och det var Zotac, men ångrade mig sen och det vart en TUF non OC vid 21/9 tidigt på morgonen..
Så egentligen 3 dagar ifrån release och än inte fått det.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

En dum fråga, jag följer inte tråden, men hur tidiga beställningar har folk som väntar och som fortfarande inte fått sina kort?

Beställde Zotac 3080 från komplett på release datum. Prel. datum är nu juni 2021. Jag ville verkligen inte ha Zotac men det såg ut att vara det enda som fanns i lager just vid beställningstillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Jag la först en beställning på ett 3080 Gaming X trio på release, dock hamnade man så långt bak i kön pga sidor som inte laddade etc (var ju lika för alla) så efter någon månad så valde jag att avboka det och bokade istället EKWB 3080 ett par timmar efter att det gick att boka (hamnade ändå på sub 10 plats i kön på webhallen), detta var 9-10/11. Vad jag har sett så har det troligen inte ens kommit 10 av dessa kort totalt till Sverige (tror webhallen har fått 2-3 stycken som max) och ingen update sen den 12/12, har inte ens sett ett uttalande av varken EKWB eller Asus om hur det ser ut med framtida leveranser.

Det senaste jag fick reda på när jag frågade förra året var att det skulle komma in 4 stycken en vecka och sen ca 20 stycken någon vecka senare, har dock inte hört ett ljud om dessa kort eller kommande leveranser....

Men vafan, någon gång trillar det nog ner i brevlådan så man slipper snubbla över alla andra datordelar som står outnyttjade bakom en i mancaven

Skrivet av Falck1N:

17/9 var första gången jag beställde och det var Zotac, men ångrade mig sen och det vart en TUF non OC vid 21/9 tidigt på morgonen..
Så egentligen 3 dagar ifrån release och än inte fått det.

Skrivet av dblade:

Beställde Zotac 3080 från komplett på release datum. Prel. datum är nu juni 2021. Jag ville verkligen inte ha Zotac men det såg ut att vara det enda som fanns i lager just vid beställningstillfället.

Shit vad illa.
Fattar att det måste verkligen vara frustrerande att behöva vänta så länge.

Jag försökte aldrig på ett 3080, men beställde 3090 i olika modeller från 4 sidor totalt.
Dock fick jag tag på den som jag ville ha, vilket var founders, så jag avbeställde dom andra.
En av dom han dock gå iväg samma dag som nvidia skickade mail med kolli id.
Men det andra sålde jag av utan att ta något ocker pris. (Lägsta priset på prisjakt är tom dyrare i butik idag än det jag sålde den för)
Men jag "hängde på låset" med mina beställningar vid release.
Och trycket på 3090 var nog inte lika högt som 3080.

Känns lite som att om dom planerat nya releaser till hösten (ingen aning om hur det ser ut) att köerna kommer hålla i sig ända tills dess typ.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inaktiv

Väntade på ett 3080 och fick precis höra från Inet att det dröjer ännu längre. suck..

Det ska tydligen komma in två nya shippments av 3080 Geforce den här veckan, men inte till mej lol !

3080 verkar helt omöjligt att få ett inom rimlig tid.

fel
Permalänk
Medlem

Jag förstår ärligt inte problemet om man legat på lite. Jag lyckades beställa hem 3 olika 3080 (eagle, gigabyte OC, Auros Master), ett 6800xt (Aorus master), tre 3090 (MSI Trio, EVGA Ultra, Strix OC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Jag förstår ärligt inte problemet om man legat på lite. Jag lyckades beställa hem 3 olika 3080 (eagle, gigabyte OC, Auros Master), ett 6800xt (Aorus master), tre 3090 (MSI Trio, EVGA Ultra, Strix OC).

Shit vad många kort! Vad ska du med alla dom till?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Två tonåringar som spelar, ett till mig sedan vill man ju prova lite olika och se vad man trivs bäst med.

Behöll Strix 3090 OC (Till vattenkylning och kraftigt överklockat), Eagle 3080 (billigt och bra prestanda för priset till en Dual CPU setup) och Aorus Master 6800xt (matchat med 5800x AMD för att utnyttja resize bar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Jag förstår ärligt inte problemet om man legat på lite. Jag lyckades beställa hem 3 olika 3080 (eagle, gigabyte OC, Auros Master), ett 6800xt (Aorus master), tre 3090 (MSI Trio, EVGA Ultra, Strix OC).

Nä, bryr man sig inte om priset eller har tiden att lägga så är det nog inga problem.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fade:

Nä, bryr man sig inte om priset eller har tiden att lägga så är det nog inga problem.

Men nu blev jag sjukt nyfiken på vad ni två verkligen menar!?

Har inte tid att lägga på? jag har letat runt en hel del! skulle uppskatta er hjälp enormt. upplys mej gärna.

Mvh

Permalänk
Skrivet av anon331053:

Väntade på ett 3080 och fick precis höra från Inet att det dröjer ännu längre. suck..

Det ska tydligen komma in två nya shippments av 3080 Geforce den här veckan, men inte till mej lol !

3080 verkar helt omöjligt att få ett inom rimlig tid.

Vad menas med ”två nya shipments”?
Är de shipments till alla kort eller bara kort från t.ex asus eller MSI?