Zotac taggar inlägg om brytning av kryptovaluta med #gaming

Permalänk
Melding Plague

Zotac taggar inlägg om brytning av kryptovaluta med #gaming

Avdelningen bolag med tondöva uttalanden som väcker ilska hos konsumenter fylls på av Hong Kong-baserade Zotac.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alla gamers kommer bli glada när etherium går över till proof-of-stake.

Permalänk
Medlem

Läste nyss kommentarerna på Videocardz där några uppmanar till bojkott. Undra vilka GPUer folk ska använda när båda Nvidia och AMD säljer direkt till miners. xD

Permalänk
Snusfri

Jösses, vilken shit storm för ingenting.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Ja ja man är inte förvånad.. Dom tjänar pengar oavsett vem som köper...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Huruvida dessa bolagsrepresentanter haft goda intentioner eller sina huvuden tillfälligt monterade i kroppsöppningar där naturligt ljus inte förekommer är oklart

Haha, saltare än Djungelvrål!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vilket verkar ta ett tag, tyvärr.

Men då lär väl bara nästa ”coin” ta över. Svårt att tänka mig att mining dör ut.

Permalänk
Medlem

Igår var det "offerkofta" och idag "sina huvuden tillfälligt monterade i kroppsöppningar där naturligt ljus inte förekommer". Tycker att tonen i artiklarna är ganska onödig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Haha, saltare än Djungelvrål!

Har lämnat djungelvrålen bakom mig.

https://lakritsroten.se/svenskjavlar?gclid=CjwKCAiAmrOBBhA0Ei...

Rekommenderas varmt om du gillar riktigt salt lakrits! OCH HÖR OCH HÄPNA - DE FINNS I LAGER!!1!1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Igår var det "offerkofta" och idag "sina huvuden tillfälligt monterade i kroppsöppningar där naturligt ljus inte förekommer". Tycker att tonen i artiklarna är ganska onödig.

Tycker tonen är bra.

Skrivet av DerpMcDerp:

Rekommenderas varmt om du gillar riktigt salt lakrits! OCH HÖR OCH HÄPNA - DE FINNS I LAGER!!1!1

Jag har provat det där. Utvecklade en tredje testikel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Bra drag i den eller?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Haha, härligt skriven artikel!

När det är riktat mot företag som gör ogenomtänkta uttalanden, och inte individer så tycker jag denna tonen är helt ok!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

De började diskutera att gå över till proof-of-stake 2017, men det har fortfarande inte skett. Är det garanterat nu att de faktiskt kommer byta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Håller helt med! Detta känns inte som seriös journalistik.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, RX 7800 XT, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Tycker tonen är utmärkt. Glimten i ögat. Även om "all kommunikation sker på mottagarens villkor" behöver man som mottagare ibland välja att förstå.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Tycker nog man är för känslig om man blir upprörd över hur en bild är taggad.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

De flesta bolag skiter fullständigt i vem som köper deras produkter, så länge pengarna ramlar in så ser de inga problem. det enda riktiga tilltag mot detta man sett är vissa eldsjälar på butiker som försöker se till att gamers får korten i den mån det går, men dom är få och gör det på personligt bevåg, troligtvis inte helt riskfritt.

Så länge vinsten ser bra ut så spelar det mindre roll vart pengarna kommer ifrån.

små aktörer brukar dock tänka annorlunda men några sådana finns ej längre dessvärre.

Detta är givetvis inget de går ut med, förutom när sådana här saker "slinker igenom".

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Inaktiv

Även miners är kunder. Grafikkortstillverkarna sysslar inte direkt med välgörenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Läste nyss kommentarerna på Videocardz där några uppmanar till bojkott. Undra vilka GPUer folk ska använda när båda Nvidia och AMD säljer direkt till miners. xD

Finns det miners som kör rx6000 serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Tycker tonen är bra.

Jag har provat det där. Utvecklade en tredje testikel.

Borde saltet inte teoretiskt torkat ut en testikel istället? Eller kanske den tredje som kom var en immunrespons från kroppen? 🤔

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Tycker nog man är för känslig om man blir upprörd över hur en bild är taggad.

Jösses vilket generellt påstående. Eftersom en tag kan innehålla valfri text är det ju som att säga:
"Jag tycker nog man är för känslig om man blir upprörd över vad någon skriver"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Vilket verkar ta ett tag, tyvärr.

Men då lär väl bara nästa ”coin” ta över. Svårt att tänka mig att mining dör ut.

Inte nödvändigtvis, mining av eth är populärt just nu eftersom det går att göra vinst. Inget annat coin kommer ens i närheten av etherium just nu. Nej mining kommer inte dö ut, naturligtvis. Men den marknaden svalnar när vinsten inte är lika stor.

Skrivet av Xermalk:

De började diskutera att gå över till proof-of-stake 2017, men det har fortfarande inte skett. Är det garanterat nu att de faktiskt kommer byta?

Ja, de har redan påbörjat utrullningen, och du kan börja "stake:a" coins redan idag, det slås på skarpt 2022 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Finns det miners som kör rx6000 serien?

Självklart.
Inte lika bra prestanda på ett 6800 xt (ca 60 MH/s) som ett 3080 (ca 85MH/s), men runt 10k för ett 6800 xt som finns i lager eller 14-15k (går för upp till 18k på Tradera) för ett 3080 som du köper second hand.

Best bang-for-the-buck tror jag 3060 TI erbjuder just nu, men även de äldre 5700-korten säljs för 6-8k på t.ex. Tradera just nu.

Justerat priset på 3080
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Avdelningen bolag med tondöva uttalanden som väcker ilska hos konsumenter fylls på av Hong Kong-baserade Zotac.

Läs hela artikeln här

Skrivet av ducedo:

Håller med. Känns osakligt, plojigt, oprofessionellt och helt enkelt inte god journalistik. Håll sån retorik till foruminlägg om alls.

Eller är det inte mot saklig journalistik som Sweclockers siktar utan mot pajkastning?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem

För de som är lite sura över kryptofolkets GPU köp.
Trösta er med att det fortfarande finns gott om folk som försöker sälja kort från förra krypto-boomen

Permalänk
Medlem

Ärligt nu, en GPU är en GPU. Vad man använder den till är extremt irrelevant. Det är hyperkomplex sand. Om jag köper en GPU för maskininlärning, mining, gaming eller bara för att sätta upp på väggen som konst, det är helt upp till mig. Barnsliga uttalanden om att miners förstör för gamers är en så otroligt missvisande och polariserande "debatt" att jag blir trött.

Företagen bygger GPUer, och vill gärna sälja GPUer. Såklart skiter dem i vad de används till. GPU compute har exploderat sen i princip 2015, och är otroligt mycket mer effektivt för vissa beräkningar, och newsflash, det är inte bara miners som köper GPUer. Det finns otroligt mycket pengar att spara, och framgång att hitta i att migrera vissa applikationer/beräkningar från CPU till GPU.
GPU compute, tex CUDA som platform för maskininlärning, mining, eller avancerade multi-parallella beräkningar av waveform-data i forskningsanläggningar är en fantastisk teknologi. Kan vi prata om det istället?

Jag ser en grupp privilegerade västerlänningar som bara skriker och blir arga för att de inte kan spendera pengar till exakt samma företag som säljer GPUer till miners som de älskar att hata.

Väx upp.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Jå inte för att det stör mig personligen så mycket men har lite samma ton såsom typ Fudzilla nyhets & rykteskvarnssidan skriver i som är väldigt vulgärt komiskt som jag oxå läser då och då men det är kanske inte den ton man är van att läsa på sweclockers.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk

Gamers är lättkränkta och man ska undvika att skriva något som kan reta upp dem.

Jag själv ser lite samma sak på gamers och miners. De båda tillför ingen större nytta med sitt användande av hårdvara. Visst man kan argumentera för att miners hjälper till att hålla liv i en digital valuta.. Men jag tycker det är en stor skillnad på detta och de som köper hårdvaran för att kunna utföra sina arbetsuppgifter eller skolarbete.
Om en kundgrupp skulle prioritera grafikkort först så skulle det vara de som inte använde hårdvaran till nöje, problemet är bara att detta i praktiken ej går att kontrollera. Och som jag tidigare skrev, man kan argumentera för att mining är en samhällsnyttig funktion.

*edit*
Angående prioritera olika grupper så var det tal på att prioritera biltillverkare så de får sina kretsar, då politiker anser att skadan att de får stanna sin produktion är värre än att gamers och miners får vänta lite längre.

Permalänk
Medlem

Inlägget är iaf raderat så det verkar vara skadekontroll som är på schemat nu för Zotac

Visa signatur

AI-BURKEN: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Ser precis ut som Djöflar gjorde sist jag handlade där, i call kina-kopia :P, eller rebrand.

<ironi>Next: CCI taggar en massgrav. #Marksmanship #Hunting #Quality</ironi>

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3