Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Så om de behåller 25fps gameplayet under den nya grafiken antar jag att breakpoints fortfarande är en grej. En av få grejer jag hoppades skulle ändras i en d2 remaster. Att behöva nå vissa nivåer (typ 75%) av t.ex. faster cast rate för att man faktiskt ska "casta" snabbare känns väldigt förelegat.

Permalänk
Medlem

Yeeees! Fan vad glad man blir, världens bästa spel. Hoppas de inte bara f-ar upp det nu då. Känns lite osäkert...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

"Recreated with 3D visuals.." 😔

Dom hade C&C Remastered som ett benchmark. Dom hade till och med sitt egna StarCraft remaster. Men ändå verkar dom inte riktigt ha förstått?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Självklart köp för mig.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Instämmer med många i tråden. Detta ser fantastiskt ut, att de dessutom har den gamla motorn att driva saker och ting i bakgrunden låter lovande för att behålla känslan, trots en ny skrud.

De har verkligen grävt i arkiven också för att hålla sig så nära originalmaterialet som möjligt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Konsolgrävare

Alla klasser:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mack4285:

Ser mycket bra ut. Men jag hoppas verkligen att dom också uppdaterar grafiken för UI/Inventory/föremålsbeskrivningar, etc, till att se lite mera modernt ut. Ser ingen anledning till att det ska ligga kvar och skära sig med resten av grafiken.

Har du kollat på materialet som var länkat i artikeln? För i så fall får du svaret på dina funderingar. Väl värt en titt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Vad tusan har dom gjort med amazon?

Ser ju ut som en man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Forumet får tycka att jag är en dålig medmänniska och förebild. Förköp gjort, I already regret nothing!

Haha. Din attans räka, skäms!

Kommer inte förköpa, det har jag aldrig någonsin gjort, men ett köp kommer det likväl med all säkerhet att bli. Nu var jag aldrig lika fanatisk Diablo II-fan som mina polare på den tiden, men jag har fina rosenskimrande minnen av det ändå.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Kommer knappt ihåg senast jag var så här taggad på ett nytt spel! Och då är det inte ens nytt egentligen. Efter att ha lyssnat på utvecklarna så är jag otroligt nöjd med riktningen på spelet, de är väldigt måna om att bevara originalets gameplay och unika atmosfär. Håller med om nästan alla designval som har gjorts hittills. Det säger ganska mycket då jag håller D2 som det bästa spelet genom tiderna.

Några highlights är:

• Shared Stash - Mule karaktärer tillförde inget annat än frustration

• Advanced Stats Screen - Miniräknaren ska inte behövas i ett spel

• Unika items modellerade på karaktären - Kul att kunna se vad andra har på sig för gear och kommer tillföra mycket "RPG-kännsla" till spelet

• Samma motor D2 - Spelet är en front-end baserad på gamla motorn vilket gör känslan i spelet förhoppningsvis är intakt

• Gamla grafiken är kvar - Om man inte skulle gilla den nya grafiken så kan man aktivera 2D läget och återuppleva pixliga D2

Det enda jag saknar i form av förändringar är att släppa spärren på Ladder Only items och Runewords. Den begränsningen tillför inget alls till spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Vad tusan har dom gjort med amazon?

Ser ju ut som en man.

Ren gissning: inspirerat av grekiska zero-bullshit-hopliter:

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ren gissning: inspirerat av grekiska zero-bullshit-hopliter:

https://i.pinimg.com/originals/2d/4f/14/2d4f143bafe635acdf86c86e26834f48.jpg

Denna ser ju dock mer kvinnlig ut än amazonen gör.
Om du kollar i fullskärm så du ser ansiktet. Det är främst ansiktet jag reagerade på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Denna ser ju dock mer kvinnlig ut än amazonen gör.
Om du kollar i fullskärm så du ser ansiktet. Det är främst ansiktet jag reagerade på.

Tänkte mest bara på att hon är rejält senig, krigshärdad och bister.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

@Specias COOP som på gamla tiden nere i källaren

Jag är ärligt talat mer taggad på det här än D4. D4 ser ju precis ut som D3, så trist

Permalänk
Medlem

Fy satan så bra det ser ut. Mörkt, blodigt och rått! Man har verkligen lyckats med att fånga atmosfären, hoppas spelkänslan är lika bra! Väntar på release innan jag köper något dock, det är trots allt Blizzard vi snackar om

Som någon annan redan har påpekat så tycker jag också att Amazonen ser lite lustig ut.

Permalänk
Medlem

Trailern ser riktigt nice ut Jag tror inte att det blir en flopp. Jag är taggad iaf Får hoppas det rullar fint i wine

Permalänk
Medlem

Spännande!

Var det inte en massa snack om att de hade tappat bort källkoden? Var det bara en skenmanöver? Tyckte det verkade märkligt...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Intervjun med utvecklarna var en av de bättre jag sett, inte en massa PR-skitsnack utan rakt på sak. Första intrycket är lovande, jag är försiktigt optimistisk.

Permalänk
Medlem

Jag vågar knappt bli exalterad än, jag tillhör ändå den gruppen som lagt ner otroligt många timmar på spelet, men det kommer med all säkerhet bli ett givet köp i slutändan.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Någon som vet skillnaderna på pre order? Fattar noll alltså vad dom inkluderar

Permalänk
Medlem

Spelet vi ville ha när D3 släpptes!
Sjuukt taggad!
Och att dom lägger mer energi på anti-fusk är ju extremt bra.
Det hjälper såklart att din D2 gubbe är knuten till ett riktigt b-net acc, vilket dom kan banna om du fular dig.

Så den stora frågan är ju Soso eller Necro som första gubbe?
Soso'n blir ju redigt stark med level och lite grejer på sig.
Men necron är ju så stark även utan prylar.
Och när man når Hell är ju Necron rätt överlägsen (men långsam), immunities? pff!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Kände samma sak.
Luddigt som attan.
Struntar ju fullständigt i D3 saker.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Krakkan:

Skrivet av Svensktiger:

Kände samma sak.
Luddigt som attan.
Struntar ju fullständigt i D3 saker.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

så... vad för microstransaktioner tror ni kommer finnas i spelet?, eftersom det finns en shared stash så kommer man nog vara tvungen att köpa till flera flikar av storage. Tror ni det kommer att komma kosmetics också?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

så... vad för microstransaktioner tror ni kommer finnas i spelet?, eftersom det finns en shared stash så kommer man nog vara tvungen att köpa till flera flikar av storage. Tror ni det kommer att komma kosmetics också?

Endligt utvecklarna kommer det inte att finnas några som helst microtransaktioner

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Shared stash är till för att underlätta "muling", så att man slipper slänga items på marken, byta karaktär och plocka upp dem igen.
Jag tror och hoppas att de inte inför några microtransactions.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem

Vem mer som är sugen på D2 Res Collection Ed

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Vad hette klassen som kom med expansionen, som gjorde att en kunde förvandla sig till djur? Den saknade jag i D3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Vad hette klassen som kom med expansionen, som gjorde att en kunde förvandla sig till djur? Den saknade jag i D3!

Druid han är med där i bilden.

Permalänk
Medlem

De vet ju om att det var microtransaktionerna som floppade hela D3 från början. och de har fått mycket skit för det, så dom vore bara bra dumma om de inkluderade det i D2 som har överlevt i 20 år.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7