Diablo II: Resurrected

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av backspace:

Och självklart finns det människor som förköper.
Vilka jävla idioter som förvärrar situationen ytterligare.
Bra jobbat.

Skrivet av MyRus:

Stolt idiot här

Skrivet av Jacob:
Skrivet av Xinpei:

Då är man väl en stolt idiot då antar jag...

Skrivet av Mainman:

Fantastiskt, eller hur? Sen finns det idioter som anklagar andra för att vara idioter också

* Uppmaning *

Nu släpper vi idiotsnacket och höjer nivån en smula.

Förlåt för att ha uppmuntrat dålig konversation // Jacob
Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tappat förtroendet helt efter WC3, detta är sådan moneygrab så det inte är sant. Fokusera på nya D4 istället och kanske patcha D2 eller ge bort orginalet gratis eller liknande för att försöka vara snälla och kanske få tillbaka lite kärlek.

Sen sluta förköp spel. Det är en del av de som sabbat industrin

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

20år senare.. jag har växt upp,skaffat barn och känner mig krokryggad pensionär! Diablo har fått ett par pixlar tätare grafik!
Vem riktar dena release åt. Vi som var med men inte orkar, eller de som inte var med och inte vet?

Samt att ordet "HELL" är bara lame.. Då vet man att spelet antagligen är riktigt kasst!

Får dom bort bottarna är det en STOR del. jag spelar aktivt diablo 2 idag runt en månad efter en ladder reset. efter det är det 99999 bottar och jag eftersom alla andra även tröttnat på bottarna. de som inte är bottar jobbar på köp/sälj avdelningen på dessa sidor och tradar enbart. så alla seriösa games i listan drunknar bort i alla bot games och listorna är inte så långa innan dom måste uppdateras så det blir som en nål i e höstack att hitta ett game med riktiga människor som vill spela seriöst.
Löser dom detta kan det bli riktigt roligt. samt en utmaning i hell för att inte tala om uber tristram. Dessutom förstör bottarna ekonomin i spelet.

Känner många som "växt upp, skaffat barn och blivit krokryggade" dessa är fortfarande taggade på detta spel just mycket PGA bottarna säkert är borta samt att alla menyer och chatt/vän system som är rejält föråldrade, för att inte tala om 800x600 upplösningen inte hjälper med att få spelet att verka riktigt gammalt.

Många är väldigt negativa innan spelet släpps bara för att blizzard blivit sämre på senare år så behöver inte allt automatiskt bli skit för det. vi får hoppas detta lyckas där reforged misslyckades.

vi får bara hoppas dom gör det bra så ses vi och gör lite baalruns sen

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Gissar på att det är en tolkning av Palaephatus teori av amazonerna, dvs att fienden misstog dem som kvinnor då man rakade av sig skägget och hade uppsatt hår (han var en skeptiker minst sagt )

Eller, mer troligt - så har hennes karaktär utgått från någon annan modell som bas och ansiktet har lämnats som det är i princip för att fokusera på annats för stunden.

Om det kommer i december så har man ju gott om tid på sig att fixa till saker, hon kommer förhoppningsvis efterlikna originalet mer vid release men nu fick man iaf ett litet fniss. Vore kul om she-man fanns kvar som en alternativ look dock

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Tappat förtroendet helt efter WC3, detta är sådan moneygrab så det inte är sant. Fokusera på nya D4 istället och kanske patcha D2 eller ge bort orginalet gratis eller liknande för att försöka vara snälla och kanske få tillbaka lite kärlek.

Sen sluta förköp spel. Det är en del av de som sabbat industrin

Nä, det är inte alls samma. Helt annan studio som gjort detta. De har gjort remakes av crash och nyligen tony hawk 1&2. Skulle verkligen inte kalla det cashgrab heller. Lyssna på genomgången

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att dom lyckas! Spelade en del singleplayer /p8 med PlugY(?) för ca 2 år sen och hade riktigt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Diablo III fungerar löjligt bra till konsoler, så jag välkomnar detta

Spelade Diablo på playstation 1. Det var faktiskt asgrymt redan då. Visst pc var bättre. Men enbart för att det är nice att sitta i en bra stol med keyboarf och hyfsad ergonomi. Men 2 players på en soffa framför en tv är multiplayer himlen. Når man taket av maximal grafisk prestanda inom konsol så är pc inte längre intressant. Sure man kan spela supermario eller binding of isaac på pc, men det är aldrig samma sak på pc när man når upp till allt grafiskt lull lull på en konsol. Enbart high end spel med individuella hårstrån som påverkas olika beroende på vinden är bättre på pc.

Permalänk
Medlem

Har inga problem med hur amazonbruden ser ut. Jag gillar att hon inte ser ut som en supermodell. Jag tycker spelet blir mer äkta och verklighetstroget. Tycker att rynkorna, vecken i pannan och att hon ser ut att vara lite äldre och mer erfaren passar in i atmosfären i Diablo 2, det ska inte vara så sockersött.

Ville lägga till åsikt gällande förköp. Om många förköper spel så finns tyvärr en risk att dom som ansvarar för utvecklingen av spelet "lägger upp fötterna på skrivbordet" lite för tidigt och slappnar av eftersom dom får in en drös med pengar innan spelet är klart. Detta gör att spelet kan bli mindre välgjort när det släpps. Jag kommer garanterat köpa spelet även om det inte skulle få så bra kritik men väntar eftersom risken att spelet blir bättre i slutändan.

Jag förköpte tidigare spel från Blizzard men har blivit mer kritisk på senare dar framförallt på grund av Diablo 3 och WC3 Reforged.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Tycker fan Diablo 2 Resurrected ser bättre ut en diablo 4. De kan ju skippa att göra 4:an nu. Vi kör detta istället så ska de släppa nya exp till detta bara lol

Permalänk
Medlem

Redigerar. Mitt långa inlägg kan istället sammanfattas så här:

Meh...

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Har inga problem med hur amazonbruden ser ut. Jag gillar att hon inte ser ut som en supermodell. Jag tycker spelet blir mer äkta och verklighetstroget. Tycker att rynkorna, vecken i pannan och att hon ser lite äldre och kanske lite sliten (läs erfaren ) passar in i atmosfären i Diablo 2, det ska inte vara så sockersött.

Håller med om att kvinnor i spel inte måste se puttenuttiga ut, men som andra här tycker jag att det där är ett mansansikte, inte ett stramt kvinnoansikte.

Inte för att man kommer att se det i spelet alls, bara i character screens.

Är försiktigt optimistisk. Inte så intresserad av att spela ett loot-spel i tusentals timmar, men finner ändå ett intresse i att se miljöer och karaktärer i högupplöst 3D. (Antar att de kommer att censurera kvinnokropparna för att inte få problem med den amerikanska marknaden, pixligheten fixade ju det innan.)

Jag kommer att spana in varenda vitlöksklase.

Permalänk
Medlem

Nån som vet när mobilspelet släpps?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BadNewsBrod:

Nån som vet när mobilspelet släpps?

Om du menar Immortal så är det bara sagt att spelet ska släppas under 2021.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Köpte skiten på en gång jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nä, det är inte alls samma. Helt annan studio som gjort detta. De har gjort remakes av crash och nyligen tony hawk 1&2. Skulle verkligen inte kalla det cashgrab heller. Lyssna på genomgången

https://youtu.be/D3dL7ZeIAsE

Är ju fortfarande Actiblizz vi talar om, vill bara vara säker på att du är medveten om det? Jag litar inte en sekund på dem. Men gör det du och hoppas att du har rätt gällande denna remake

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Härligt att det både ser och känns som D2. Tur att det inte är en remake.

En säker förbokning. Vicarious Visions Tony Hawk's Pro Skater remaster blev ju riktigt lyckad.
"Tony Hawk's Pro Skater 1+2 may be the best remaster of the current generation."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tycker inte om nya 3d grafiken. Det finns inte längre det där "mörkret" i ettan och tvåan. Hursomhelst det ser ut att vara helt okej ändå. Vet någon om de kommer också ändra lootsystem och annat? Hoppas verkligen att det blir bara remaster inget annat!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det blir säkert ett köp

Dock ingen förbokning, har helt slutat upp med det.
Inte direkt så att det finns en brist i tillgången på digital utgåvor utav spel etc.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Varför jaga upp sig över hur dåligt man tror ett spel kommer att bli när man helt klart inte sett frågestunden eller läst nånting om hur dom gör det?
Hittils har jag inte sett nånting som skulle kunna kallas irriterande eller game-breaking.
Ett par QOL saker, men ingenting som påverkar hur spelet spelas.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av andreas_dock:

Det blir säkert ett köp

Dock ingen förbokning, har helt slutat upp med det.
Inte direkt så att det finns en brist i tillgången på digital utgåvor utav spel etc.

RNG-maskinen kanske går sönder?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Försiktigt positiv.

Brände mig på Warcraft 3: Reforged. Jag har någon slags positiv baktanke att de har lärt sig efter den failen. Diablo 2 köper jag om reviewsen är bra.

De som jobbar med projektet ser verkligen ut att brinna för Diablo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Varför jaga upp sig över hur dåligt man tror ett spel kommer att bli när man helt klart inte sett frågestunden eller läst nånting om hur dom gör det?
Hittils har jag inte sett nånting som skulle kunna kallas irriterande eller game-breaking.
Ett par QOL saker, men ingenting som påverkar hur spelet spelas.

Jag är alltid skeptisk när det gäller remaster och dylikt. Det är 50/50 att det blir som originalet eller inte. Originalet är redan ett mästerverk därför finns det ingen anledning att ändra något i innehållet. Litar inte heller på Blizzard hehe.

Men jag är beredd att bli positivt överraskad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mateush:

Jag är alltid skeptisk när det gäller remaster och dylikt. Det är 50/50 att det blir som originalet eller inte. Originalet är redan ett mästerverk därför finns det ingen anledning att ändra något i innehållet. Litar inte heller på Blizzard hehe.

Men jag är beredd att bli positivt överraskad.

Tycker inte det behöver bli som orginalet. Inte så länge orginalet finns kvar i alla fall. Det viktigaste är att Diablo 2 "känslan" är kvar, sen får de gärna polera och förbättra för min del. Vill man spela orginalet, ja då är det ju bättre att spela orginalet.

Spel har en tendens att vara inte riktigt så bra som man minns dom, för att sånt man tar för givet nu helt enkelt saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Tycker inte det behöver bli som orginalet. Inte så länge orginalet finns kvar i alla fall. Det viktigaste är att Diablo 2 "känslan" är kvar, sen får de gärna polera och förbättra för min del. Vill man spela orginalet, ja då är det ju bättre att spela orginalet.

Spel har en tendens att vara inte riktigt så bra som man minns dom, för att sånt man tar för givet nu helt enkelt saknas.

En katastrof sak med Diablo 3 var ju mestadels lootsystem. Monster droppar bara gear till din klass så är rädd att det kommer bli samma sak i detta spel. Om man vet moderna spel är nuförtiden så lägger de kanske till cosmetics och annat skit som man köper med riktiga pengar.

Permalänk
Medlem

Ska erkänna att det rycker lite i köptarmen, får se om det går att övertala frun att lira igenom D2 tillsammans som avbrott i D3 köttandet när det blir dags för släpp.

Tror aldrig jag spelat igenom hela D2+LoD när det begav sig faktiskt utan det var nog bara D2 i sig som jag drog igenom.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Är ju fortfarande Actiblizz vi talar om, vill bara vara säker på att du är medveten om det? Jag litar inte en sekund på dem. Men gör det du och hoppas att du har rätt gällande denna remake

Ja, det är jag fullt medveten om. Jag har inte lika stora förhoppningar om D4 men det här har jag 100% förtroende för.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig längre nu är köpet gjort.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vinylens:

Kunde inte hålla mig längre nu är köpet gjort.

Varför köper man i förväg?

Är du rädd att det ska sälja slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Varför köper man i förväg?

Är du rädd att det ska sälja slut?

Viste att jag ändå kommer köpa det och då behöver jag inte tänka på när det släpps någon gång under detta år.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro