Tävling: Hur ska Webhallen utöka sitt utbud?

Permalänk
Medlem

Ta in fler roliga tangentbordsgrejor! Glorious Panda-switchar, Varmilo, key caps för Nordic/ISO från alla hörn - i ABS från GMK, PBT från EnjoyPBT, med flera. Våga nån trackball! Joysticks från Sanwa, Jog/Shuttle från Contour... tangentbord från Leopold. Drömmer om ett 980 i nordisk layout med PBT keycaps.

Kolla på electrokit! En del elektronik och meckargrejor går åt! Nördprylar för smarta hemmet: Kollade efter en controllers för RGBWW-lister som har Wi-Fi eller Zigbee. Ali Express hamnade man hos... eller en bra kontroller för lister av Neopixel-liknande LED - hamnade hos Crowdsource och Pixelblaze. OSSC och kommande PRO-modellen för att skala upp gamla retrospel. Genelec-monitorer!

Kaffeprylar! Tänk smaker från Torani och Monin, Pour over från Chemex, grejor från Hario, köksredskap från Microplane. Ta in den smarta och bra Instant Pot. Finns miljoner tillbehör till dom. Riskokare från Zojirushi eller varför inte den från Xiaomi eller dom från Yum Asia?

Mer NAS och hemmaservrar! 48” OLED för oss som vill ha den ultimata gamingskärmen.

Det finns så mycket roliga prylar.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk

Bli först med att skapa en hub för sportgamification i Sverige/världen

Hej Webhallen!

I stundande pandemi, har vi som håller på med sport mer än gaming (även om gaming är skitkul), lyckats kombinera bägge världar. Jag pratar främst om Zwift men detta är bara med största sannolikhet bara toppen på isberget. Allteftersom tekniken blir snabbare och lättillgängligare kommer detta utvecklas till nya nivåer där både proffs och amatörer kan mötas på lika villkor och skapa en gemenskap som även bidrar till folkhälsan.

Zwift, för att använda det som exempel, finns både för cyklister och löpare (kräver dock ett löpband) men det svåra är att komma åt den bästa grafiken eller veta hur man optimerar sin pain cave med hårdvaran samtidigt som det inte finns så mycket utrymme för att lulla på sin rig på ett personligt sätt. Visst finns det på alla plattformar idag och man kan t.o.m. köra med sin telefon men för att låsa upp Ultra-läget råder det väldigt mycket delade meningar om vilken hårdvara som gäller. Just här ser jag en öppning för webhallen att nischa sig där inget liknande finns.

Mitt förslag är att använda er gamingexpertice och säljplattform till att, inte bara skräddarsy datorer som har det som kräver men kanske inte mer för dessa slags "sportspel", utan även vara ett ledljus i denna djungel. Det finns alla möjliga sorters tillbehör och leksaker som behövs för den här världen - vi pratar pulsmätare, speciella tangentbord med inbyggd mus som man kan använda medan man cyklar, sändare till löpskorna, stora skärmar för bättre upplevelse, fläktar (för att kyla kroppen) som styrs av datorn som läser av pulsen, cykeltrainers, löpband, uppkopplade träningsredskap och mycket mer som både finns nu finns lite utspritt överallt och saker som ännu bara är en idé hos någon just nu men som snart kommer att göra en stor skillnad för konsumenterna.

Vad som helt enkelt saknas idag är en trovärdig aktör som vet vad de pratar om och som kan hjälpa det här allt ökande segmentet med inspiration, kunskap och hårdvara för att göra det bästa av både träning, gaminglust och social distansering.

Permalänk
Medlem

Har sedan länge försökt att enbart handla från Webhallen när det kommer till mina teknikinköp. Dels för att jag gillar att vara lojal och jag gillar även poängsystemet.

Men något som jag behövt gå till konkurrenter är Sonos-högtalare och även när jag försökt nörda ner mig i Smarta hem-produkter så hittar man mycket, men skulle även vilja ha mer el-prylar likt Plejd och liknande produkter.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Webbhallen har mycket i sitt sortiment ett av de problem jag ser är att ni ofta inte har saker i lager vilket gör att jag ofta får gå till någon konkurrent.
Tycker sortimentet är ok men kanske lite väl stort vilket gör att utbudet blir litet endå eftersom så mycket är beställningsvara/ej i lager.

ni behöver banta sortimentet enligt mig. vissa delar har sjuka mängder av saker men bara en bråkdel i lager, ta bort det som ingen köper eller fixa in saker i lager.

Köpte lite filmer av webhallen för många år sedan för att ni då listade i princip alla världens filmer. ni hittade filmerna men det tog över 8 månader vilket jag beredd på. så ni hittar saker men att vänta flera månader på dom för att det är beställningsvara känns sådär 2021.

felaktig tävling enligt mig, ni kan säkert klämma in en kategori i ert redan sprängfyllda sortiment. där kommer ni säkert ha många sidor produkter med bara ett fåtal i lager.

mitt största problem med er är att sålla igenom alla beställnings varor för att hitta saker i lager...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Udda böcker

Utan att ha läst igenom alla kloka (och okloka) förslag tycker jag att Webhallen redan tycks ha det mesta. Det jag ser skulle kunna vara en ny nisch är udda böcker som oftast bara utkommer i små upplagor eller finns hos små förlag och som man knappt aldrig hittar hos de vanliga bokjättarna. Det kan röra nördlitteratur om Star Wars, Final Fantasy eller vad som helst men det går också att tänka mer i essäriktningen och böcker om IT eller rent allmänt nischad facklitteratur.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Vad sägs om kurslitteratur? Naturligtvis även digital litteratur.
Då kanske det blir roligt att köpa böcker igen när man går till Webhallen och gör det.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zorrzoor:

Köpte alltid beef jerky via er men det verkar vara helt borta.
Jag hade hellre sett att man tog in fler varianter och gärna Savage jerky.

Det finns nå väldigt underhållande i kombon!
Typ som Tamims paraboler och presenter i gamlestaden i gbg (ja den har funnits där i många år - men presenter är inte med i butiksnamnet längre tyvärr).

Eller som här då.
Webhallens kött och data

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ta in lite vettiga hifi lurar. Leverantörer som Hifiman, Audeze, Focal osv. Så vitt jag kan se så saknas möjligheten att köpa "planar magnetic" hörlurar. Vore intressant med en breddning av sortimentet IMO.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Förbättra datorbygget.

1. Förbättra "Custom" bygge med montering, sidan är onödigt krångligt just nu och icke kompatibla komponenter kan väljas. Ta lärdom av bl.a Inet som har en bra sida för det och de rekommenderas väldigt ofta här pga det, tom. om det blir dyrare.

2. Eran "prisvärda" uppgraderingspaket är löjligt när det blir billigare att köpa samma CPU och MB enskild från er.

3. Viss anpassning före köp för "Webhallen Config" som Komplett har men kanske inte lika utförligt.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Med tanke på att de faktiskt heter webhallen men varken säljer Web eller hallar gör att jag känner mig oerhört lurad.

Så kanske skulle börja där?

Butiken i en avlägsen dåtid på Adolf Fredriks kyrkogata var väl mer halvkällarhallen...

#nublirdetantikrundan #varärmycom #varärscribofontgetterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Butiken i en avlägsen dåtid på Adolf Fredriks kyrkogata var väl mer halvkällarhallen...

#nublirdetantikrundan #varärmycom #varärscribofontgetterna

Vad var dom när butiken låg på Fleminggatan? Fjärdedelskrypinhallen?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag tror att vi är många som skulle vara intresserade av Vizio’s utbud på TVs då dom verkar vara en bra mix av pris/prestanda och passande för spel

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk

Hej

Jag skulle gärna se ett större utbud av skärmar i 3840x1600

Sen så vill barnen gärna handla lego men det är ofta dett det inte finns i lager så då blir det andra sidor.

Sen hade jag viljat se ett större utbud av luftavfuktare.
Det letar jag efter just nu.

Mvh
Mikael

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3800X MB: ASUS ROG Strix X570-E Gaming GPU: MSI GeForce GTX 1080 TI 11GB Gaming X RAM: G.Skill 64GB DDR4 CL16 Trident Z Neo SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB PSU: Corsair HX1000i

Permalänk
Medlem

High end vattenkylning från aquacomputer ekwb och liknande.
Sjuk jobbigt att köpa från utländska tillverkare.
This is the way

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna sett Asrock Racks produkter hos Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulfuß:

48” OLED för oss som vill ha den ultimata gamingskärmen.

De har ju dock redan kategori för detta med just två OLEDs så.

Permalänk

Hej!

Jag skulle vilja se fler premium mITX-chassin och fler mITX-chassin överlag.

Det är fler och fler gamers och pc-användare rent allmänt som börjar få upp ögonen för small-factor-form datorchassin. För många handlar det om att spara utrymme på skrivbordet, för andra är det ett rent estetiskt val, eller en utmaning att bygga så litet och yteffektivt som möjligt. Oavsett så växer marknaden för mITX, och kanske särskilt mid-range och premiumsegmentet. Det märker man inte minst när större bolag som Lian Li och Cooler Master tar fram och samarbetar med partners för att ta fram nya mITX-chassin såsom CM Nr200 och ssupd Meshlicious.

Chassin som Louqe Ghost (som ni redan har i sortimentet), Ncase M1, SSUPD Meshlicious, och i princip Sliger är oerhört populära. Köpare måste dock trilskas med dyra fraktkostnader och skattetillägg som större återförsäljare nog kan mitigera. Visserligen niche-marknad, men där det nog finns möjligheter till bra marginal, och en möjlighet att dominera den svenska marknaden.

Visa signatur

Datorskryt här. Grafikkort, CPU, RAM, hela jäkla kittet. Chassi på det, och mus. Tangentbord. All that good shit.

Permalänk
Medlem

Webhallens, i mitt tycke, största problem med utbudet är hur skralt det är med sambo-prylar. Varje gång jag lurar på en beställning och frågar sambon om det är något hon behvöver får jag alltid ett rungande "nej." I syfte att maximera xp och achievements är det här självfallet ett problem!

Tidigare inköp till sambon som verkligen uppskattats innefattar bland annat
- pusheen-muggar
- pooping unicorn
- microvågsugn

Produkter som ett framtida köp av med största sannolikhet skulle inbringa husefrid skulle kunna vara
- exklusivare mekaniska tangentbord (gärna rosa)
- keycaps, nord iso (gärna rosa)
- laserskärare och andra hobbyrelaterade teknikprylar
- high-end hörlurar och förstärkare (inte rosa)

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Webhallen kreditkort

Det här svaret kanske inte direkt kvalificeras som en produkt, men passar på nu när någon från wh läser inläggen!

Jag önskar ett kreditkort som är:

  • Snyggt. Typ Apple card, premium och cleant eller razer RGB coolt)

  • Funktionellt. Tänk Klarnakortet, Apple Pay, nfc/rfid, webbgränssnitt/ app översikt över inköp)

  • Webhallen gamification(Achievements), XP på alla köp, VIP erbjudande

Börja dyka upp en hel del nya kort som revolut, n26 och lunar och Netonnet och komplett har haft sina kort ett tag... Men vem vill släpa runt på de fula plastkorten för att samla ihop till en tråkig värdecheck på 20kr.
Det är dags att dumpa de tråkiga bankkortet och börja jaga XP!

Permalänk
Medlem

Nordiska Keycaps, gärna DSA eller SA.

Permalänk
Medlem

Något som verkligen saknas i Webhallens sortiment är ett bra utbud av exklusiva sydeuropeiska ostar...

Skämt åsido, något jag skulle vilja se är ett bättre utbud av hårdvara för oss som gärna bygger egna NAS:ar, routers, brandväggar etc. Moderkort med integrerade CPU:er med bra prestanda per watt är ett måste i denna kategori. Smarta små chassin är också nödvändiga (saker som diskplatser åtkomliga utifrån (för hot-swap), inbyggd UPS, LCD-display etc. kan vara önskvärda).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Mer Asrock...
SMÅ kompakta ATX/mATX chassin där man får in det nödvändigaste. Med modernare formgivning än dagens klumpar.

Permalänk
Medlem

Mobiltillbehör till modeller som lanseras. Original Samsung och Apple när de släpps är oerhört klent. Ett år senare så hittar jag ofta ett överflöd. Det verkar vara en diskrepans just vid lansering av nya telefoner så jag får beställa från tillverkaren direkt. Apple och Samsung åtminstone.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Bristen på diktsamlingar såklart. Hittar inte en enda prosa om vare sig SSD eller GPU. Inte ett versmått om gamingstolar eller mekaniska tangentbord. Inte ens en haiku om Playstation eller spel.
Hittar kort sagt inte en enda diktsamling i sortimentet.

Webblagers vidd nog?
Likt Cyberpunks skuffelse
Vilja efter mer

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenchi:

Bristen på diktsamlingar såklart. Hittar inte en enda prosa om vare sig SSD eller GPU. Inte ett versmått om gamingstolar eller mekaniska tangentbord. Inte ens en haiku om Playstation eller spel.
Hittar kort sagt inte en enda diktsamling i sortimentet.

Webblagers vidd nog?
Likt Cyberpunks skuffelse
Vilja efter mer

Haha, ljuvligt!

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

"Gör det själv projekten" - Färdiga packet att köpa för olika projekts

Jag tänker mig att ni skulle behöva en ny sektion för "Do it yourself project"/"DIY Project"/"Gör det själv projekten".

Där man kan till exempel köpa färdiga projekt med rätt tillbehör och instruktioner. Som till exempel vid halloween så kanske man vill vara utklädd till ironman och man vill ha ironman ringen på bröstet att lysa. Så ska kan man kunna köpa kretskort/dioder/kablar/batterier allt man behöver för att göra ett sådant projekt. Det skulle då också vara bra att koppla ihop ett sånt paket med en video som förklara hur man gör eller länk till instruktioner på nätet med fördel med bilder. För att ni ska slippa göra alla inspelningar så finns det gott om material på Youtube där ni kan kontakta några "DIY" profil och fråga om dem vill vara med på ett samarbete för att ha deras video i era projekt paket som man kan köpa. Sedan så ska man kunna köpa separata komponenter så som dioder, transistor, knappar, switchar osv. löst för en rimlig prislapp.

Detta skulle också kunna ligga som en subkategori till smarta hem och hobbies men även under hem och hälsa eller varför inte en egen kategori.

Man kan också skapa olika subkategorier till "DIY Projects" så som nybörjare, medel, avancerad, proffs osv.
i dem olika nivåerna så kan man lägga lite enklare projekts i nybörjare och dem allra svåraste i proffs nivån.

För att kunna utöka utbudet utav "DIY Projects" så kanske man skulle kunna köpa 3d-printade saker på beställning från er.
Jag vet att man kan köpa en 3d-printer men dem är inte super billiga och om man bara vill ha något litet vore det perfekt om man kunde skicka in en beställning på en model som ni kan printa då.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett att det fanns produkter från Schiit, eller lite annat utbud när det kommer till AMPs/DACs och andra roliga tillbehör.

Permalänk
Medlem

Kan tycka att Webhallen och övriga butiker bör ha ett nyhetsblad med genomgångar av prylar för de som inte hänger med i vad som sker på marknaden. I många fall har jag märkt av att jag kommit efter inom vissa kategorier av vad jag skulle vilja ha, därav hade en "produkttidning" varit fint så man kan läsa lite om produkten, läsa tester och även finna nya saker som man inte alltid själv har koll på, vi alla har olika intressen.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Det Webhallen har tappat sedan lansering tycker jag egentligen inte har något med bristvara i sortimentet, snarare känslan av att varje kund är unik och att man får känslan av att bli hjälpt när något strular. Här är dom långt ifrån den personliga service man får av Inet när problem uppstår. Jag gör majoriteten av mina inköp hos WH (tack vare bra utbud och många butiker) dock känner jag att man gärna letar fel hos kund, snarare än fel på produkten man köpte.

Permalänk
Medlem

Elektronik för automation vore guld värt. Helst med pressade priser. Då tänker jag t.ex. ESP32, finelektronik, kablar, kablage, sensorer etc. Nu får man vända sig till Banggood med långa leveranstider.

Visa signatur